SimsDeluxe

Direktlänk till inlägg 6 april 2012

Familjen Davis: Del 1

Av Sara - 6 april 2012 11:23

Vi rivstartar min första historia här med Del 1. Information om karaktärer kommer så småningom men för att inte avslöja historiens handling allt för mycket tycker jag det är bäst att några delar får komma först. 

Ibland kan bilderna skifta i kvalitét och ibland kan någon vägg som borde varit uppe vara nere men jag lär mig hela tiden.
Kom gärna med feedback!  


Kort förklaring så ni ska hänga med: Historien handlar till största del om Mary, en tonåring boende i Twinbrook. Mary är ett musikaliskt underbarn som behärskar de flesta instrumenten och spenderar mycket tid på musikföreningen. Hon delar inte med sig så mycket av sitt liv med sin mamma och har väl både en och två och tre hemligheter. Men någonting kommer förändra hela Marys liv...
Marys mamma Victoria är ensamstående sen Marys pappa tidigt lämnat dem för livet (och kanske främst alkoholen) i Bridgeport och har uppfostrat Mary helt på egen hand. Victoria arbetar på den lokala bistron som kock (vilket innebär många sena kvällar) och har alldeles själv byggt upp sitt och sin dotters liv. På vägen har hon dock tappat den mesta kontakten med den som betyder allra mest för henne. Sin dotter. 


Historien om Davis! #9205F9

Färgerna:

Victoria - Brun #784c20

Mary - Blå #3366FF

Marc - Grön #008000
Gäster -  Grå och övrig färg. 
Såhär läser du historien: All text i färgad kursiv stil är det som personen tänker. Skrivs det i svart gäller det för bilden ovanför. Tal skrivs i normal färgad skrift. 


 

Victoria: Here we go again..  

- MARY! DU MÅSTE GÅ UPP NU ANNARS MISSAR DU BUSSEN!! 


 

Tjugo minuter senare dyker Mary upp på nedervåningen. 

- Åh, vad bra att du kom! Jag blev precis klar med pannkakorna. 

Mary: - Jag hinner inte äta. Köper något i skolan. Hejdå! 





Mary rusar iväg ut och Victoria äter sina pannkakor och bestämmer sig sen för att plugga på några nya recept till den kommande temaveckan på resturangen.

Riiiiiing! Riiiiing!
Victoria känner de envisa vibrationerna i byxfickan och plockar upp sin mobiltelefon.   



"Åh, mamma!"



- Hej mamma! 

Andra sidan luren: Hej min älskling, hur är det med dig? 



- Jo, det är väl okej men jag är så orolig för Mary. Hon är så frånvarande. Jag får liksom inget grepp om henne. 
- De är så i den åldern, Mary är en fin tjej du kan nog vara lugn.  



Samtidigt har Mary slutat skolan nere i stan och är djupt försjunken i ett telefonsamtal hon också..
- Men, kan vi inte ses nere vid den gamla trädgården då?

Marc: Nja, jag vet inte..
- Men vem skulle vi möta där som vi känner? Kom igen nu! Möt mig där om en kvart!
Mary la på luren och började gå mot den gamla trädgården.  



- Hej! Åh, vad jag har saknat dig!

- Och jag har saknat dig, svarade Marc samtidigt som han besvarade Marys kram. 



- Men, vi måste verkligen snacka. Det här funkar inte, Mary! 

- Vadå, vad är det som är ett problem? 

- VI är ett problem! Förstår du inte? Du är bara 16 år, du är en tonåring! Och jag är med i militären. Det är inte bra. Och vi kan inte hålla på att smyga såhär förevigt. 













- Men sluta! Du var faktiskt med på det här från allra första början. Det var faktiskt du som tog de första steget! Och ska jag vara ärlig så bryr jag mig inte om någon får veta. Jag är ju kär i dig, Marc! 

- Ja, jag tycker om dig jättemycket också. Men jag vet inte.. 



- Kan vi inte fortsätta diskutera det här hemma hos mig? Mamma har utan tvekan åkt till jobbet nu och hon kommer inte hem förrän sent.. Vi kanske kan.. mysa? 

- Ja, okej då..  



De satte sig i Marcs skruttiga bil och åkte hem till det stora huset som Victoria varit med och ritat. 

- Är du säker på att vi kommer vara ensamma? 

- Helt säker. Var lugn bara! 

- Säger du det så.. 



När de kom fram till huset var det, precis som Mary sagt, tomt. Mary bestämde sig för att ta en dusch medan Marc tittade på TV.



- Du, kan vi inte glömma allt. Det kommer lösa sig. Vi är ju båda unga. Vi kan väl ha lite kul? Vad kan hända, liksom.. Vill du sova över?

- Du har rätt! Jag sover gärna över. 



Den natten kunde inte Mary sova. Hon var helt säker på att det de gjort den kvällen inte var bra. Tankarna snurrade i huvudet på henne och hon vände och vred på sig. 




  

"Det här är inte bra. Jag känner det på mig. Nej Mary, sluta nu. Det är bara inbillning. Det finns ingenting att känna. Ni hade lite kul. Det är allt. Sluta fåna dig nu."


Är Marys oroliga tankar befogade? forts följer.. 

 
 
Mapacha

Mapacha

6 april 2012 23:30

Va bra! Spännande!
O va din Mary var! :)

http://mapachasims3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

LillKatten :P

7 april 2012 16:19

Va bra! Ett tips: ta upp väggarna, det ser bättre ut då på fotona :)

 
Ingen bild

Anonym

8 april 2012 16:48

JÄTTEBRA! :D Älskar Mary, och hennes hår ;D

 
Eo

Eo

14 april 2012 08:37

Hej beslutade mig för att följa din blogg ! :)
Och det var verkligen värt det !!!
Ääääälskar din ''simshistoria'' om man kan säga så :) !

// Eo

http://meeo.bloggplatsen.se

 
Matilde Delzanno

Matilde Delzanno

25 april 2012 12:29

ÄLSKAR DEN HISTORIAN!!!! vad heter din blogg?

http://Smillerina.bloggplatsen.se

Sara

25 april 2012 23:48

Tack så mycket! haha, du är ju inne på min blogg nu! simsdeluxe.bloggplatsen.se :)
Menar du övrig blogg?

 
SimsSandra

SimsSandra

28 maj 2012 15:56

Toppen toppen toppen!! :)

http://Simssandra.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 maj 2014 00:00

Nämen, kikar du in här fortfarande? Dags att bokmärka om, ändra i dina favoriter och bloglovin-avfölja. Jag hänger nämligen numera på simsdeluxe.se, häng med dit!  ...

Av Sara - 27 april 2014 19:00

Jag har pratat om det i evigheter nu och ni har tålmodigt väntat. Jag har märkt hur statistiken sakta men säkert sjunkit och jag förstår verkligen om ni ledsnat och trott att allt bara var bra. Men nu, ÄNTLIGEN, kan jag berätta för er att mitt flyttp...

Av Sara - 6 april 2014 12:00

    Oj, vad många det var som deltog i min giveaway! Nu har jag dragit tre lyckliga vinnare som vinner valfritt spel!    Och vinnarna är:    1. Alva "Grattis <3Mitt favorit minne på din blogg är nog när jag började läsa den för någr...

Av Sara - 6 april 2014 11:15

Laura Beck önskad av Jonas "Laura har alltid varit den utstötta tjejen, under högstadiet skar hon sig så mycket så hon nästan dog. Som tur var så räddade hennes bror henne innan hennes hjärta gav upp! Så hon har haft besök hos psykologer och sjukhu...

Av Sara - 5 april 2014 15:51


I det här inlägget tänkte jag berätta lite om vad som kommer hända med Simsdeluxe i framtiden. För även om det är jag som rattar inlägg och så vidare så skulle det inte vara någon mening med det om inte du läste. Alla ni fantastiska läsare är drivkra...

Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Skapa flashcards