SimsDeluxe

Direktlänk till inlägg 7 april 2012

Familjen Davis: Del 2

Av Sara - 7 april 2012 13:45



Har du inte läst Del 1 kan du göra det HÄR (eller scrolla ner). Du bör läsa den delen för att hänga med i denna. 


Historien om Davis! #9205F9

Färgerna:

Victoria - Brun #784c20

Mary - Blå #3366FF

Marc - Grön #008000
Gäster -  Grå och övrig färg. 
Såhär läser du historien: All text i färgad kursiv stil är det som personen tänker. Skrivs det i svart gäller det för bilden ovanför. Tal skrivs i normal färgad skrift. 


Efter att ha stått i fönstret och sett natt förvandlas till tidig morgon kommer Mary på att hennes mamma snart kommer att vakna. 

Mary: Marc! Vakna! Du måste gå nu, innan mamma vaknar. 











Marc: Jag är vaken.. Jag är vaken! 



- Du, jag tror... 

- Du är så vacker, Mary! 



Marc avbröt Mary med en kyss. 



- Du, du måste gå nu. Och jag tror inte vi ska ses på ett tag. Okej?

- Mary, har det hänt något? 

- Gå nu bara. 



Någon timme senare hörde Mary hur Victoria höll på och skramlade nere i köket och hon gick ner och åt frukost. 

Victoria: Hur är det gumman? 

- Sådär, känner mig lite konstig.. 

- Ja, du ser lite blek ut. Du kanske ska trappa ner lite med musiken? 

- Va?!





- Allt jag säger är att du tillbringar mycket tid i musikskolan och att det kanske stressar dig.. 

- Musiken är mitt liv mamma, jag mår bra av det! Det är nog bara en förkylning.. 





- Okej, okej! Säger du det så. Jag tror dig! Jag måste fixa lite papper, finns i arbetsrummet om du behöver mig. 




- Mamma, kan du sjukanmäla mig från skolan idag? Snälla. 

- Ja, jag fixar det. Inga problem!

- Tack mamma.







Mary bestämde sig för att skringa alla de tankarna som studsade fram och tillbaka i hennes huvud med att spela bort dem.



"Vad sorgligt hon spelar. Jag undrar vad det är som händer egentligen." 



"Fy, jag är så trött. Måste. Vila." 




Mary gick upp till sitt rum. Och där blev hon kvar. Veckan övergick i helg och ny vecka kom. Mary stannade i sängen länge och visste inte om det var psyket som spelade henne ett spratt eller varför hon mådde så dåligt. 




Tre veckor efter att hon stannat hemma från skolan första dan låg hon i sin säng och funderade. 

"Nu mår jag ju lite bättre. Det är säkert ing..." 




Mer han hon inte tänka innan hon fick springa till toaletten. 



Där hon kräktes och kräktes. 









"Shit, shit, shit. Det här är INTE bra. Mary, du måste ta tag i det här nu. Inte deppa mer nu." 



Hon bestämde sig för att åka ner till stan.




- Jag åker till stan en stund, mamma. 

- Okej, jag börjar med maten.. 



Med tunga steg närmade hon sig affären. Hon gick in och gick fram till expediten. 
- Hej, jag skulle vilja köpa ett graviditetstest, tack.

- Absolut, det blir 69 kronor då, svarade expediten.

Mary betalade och gick sen ut ur affären.  



Hon funderade en kort stund på vart hon skulle ta vägen. Hon ville få det ur världen så fort som möjligt och bestämde sig därför för att åka till det lokala gymmet.



Påväg ner till toaletterna ser hon Marc på en av rullbanden. Hon skyndar sig förbi och bort mot toaletten. 



"Okej, Mary. Gör det här nu." 




Hon går in i ett av båsen. Tar fram testet och köpt och läser instruktionerna. Hon gör sedan som det står och väntar. 
Minuterna känns som timmar och hon törs knappt titta. Så dyker det upp där. Plusset.

- Shit, jag är gravid!


Hur ska Mary hantera det här? Vad tror ni kommer hända? forts följer..  

  

 
 
Ingen bild

Anonym

8 april 2012 11:45

ååh så spännande längtar till nästa del (:

 
Erika

Erika

8 april 2012 21:46

hej!
vilken bra historia, och fin blogg! häftigt med blått hår tycker jag :)

http://erikassimsblogg.bloggplatsen.se

 
Eo

Eo

14 april 2012 08:44

WOW !
Vad kommer hända nu!?
Kommer Marys mamma bli förbannad?
Eller bara säga att hon borde sagt något??!!
Längtar tills man får läsa nästa del!
Eller oj ! Den e ju redan ute ! Hej då ska läsa del 3 nu !

// Eo

http://meeo.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 maj 2014 00:00

Nämen, kikar du in här fortfarande? Dags att bokmärka om, ändra i dina favoriter och bloglovin-avfölja. Jag hänger nämligen numera på simsdeluxe.se, häng med dit!  ...

Av Sara - 27 april 2014 19:00

Jag har pratat om det i evigheter nu och ni har tålmodigt väntat. Jag har märkt hur statistiken sakta men säkert sjunkit och jag förstår verkligen om ni ledsnat och trott att allt bara var bra. Men nu, ÄNTLIGEN, kan jag berätta för er att mitt flyttp...

Av Sara - 6 april 2014 12:00

    Oj, vad många det var som deltog i min giveaway! Nu har jag dragit tre lyckliga vinnare som vinner valfritt spel!    Och vinnarna är:    1. Alva "Grattis <3Mitt favorit minne på din blogg är nog när jag började läsa den för någr...

Av Sara - 6 april 2014 11:15

Laura Beck önskad av Jonas "Laura har alltid varit den utstötta tjejen, under högstadiet skar hon sig så mycket så hon nästan dog. Som tur var så räddade hennes bror henne innan hennes hjärta gav upp! Så hon har haft besök hos psykologer och sjukhu...

Av Sara - 5 april 2014 15:51


I det här inlägget tänkte jag berätta lite om vad som kommer hända med Simsdeluxe i framtiden. För även om det är jag som rattar inlägg och så vidare så skulle det inte vara någon mening med det om inte du läste. Alla ni fantastiska läsare är drivkra...

Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Skapa flashcards