SimsDeluxe

Alla inlägg under april 2012

Av Sara - 14 april 2012 10:00

Min absoluta favoritskapare av kläder till småbarn i Sims är LJ Gaming och ni kommer utan tvekan fråga efter kläderna när Marys dotter blir småbarn så jag tänkte tipsa redan nu. 


Alla kläderna finns på TSR och för att få koll på hur man laddar ner därifrån kan du kollar HÄR
Som vanligt klickar du på bilden för att komma till nedladdningsidan.  



hello! set för tjejer. Tre olika t-shirts. Mycket söta och fina. Fungerar utan problem i spelet. 



hello! set för pojkar. Två fina tröjor. 

 


hello! jeans för pojkar. 


 


hello! leggins till flickor. 


 


hoodie till både pojkar och flickor. 


 
snygga sneakers. Ralph Lauren. Dessa använder jag alltid i spelet själv. 


 


hello! set vol 2. Tre tröjor för pojkar. 


 


söt jeansklänning till små flickor. 


 
Färgglada t-shirts till små pojkar.   

Av Sara - 13 april 2012 19:30

Jag rekommenderar er verkligen att läsa de första delarna innan ni ger er på denna del. Dels för att det går väldigt fort fram under de här tre delarna och dels för att du ska få ut så mycket som möjligt av historien. 



Tidigare delar:
Del 1 & Del 2.


 

Färgerna:

Victoria - Brun #784c20

Mary - Blå #3366FF

Marc - Grön #008000
Gäster -  Grå och övrig färg. 
Såhär läser du historien: All text i färgad kursiv stil är det som personen tänker. Skrivs det i svart gäller det för bilden ovanför. Tal skrivs i normal färgad skrift.


Ett det ganska omtumlande beskedet tog Mary en lång promenad och det hann bli mörkt innan hon kom hem. 
Victoria: Hej, det finns rester i kylen till dig.
Mary: Tack, jag är inte så hungrig. Vad läser du?
- Nä, bara en graviditetsbok jag hittade..
- En.. en vadå sa du? Eh.. varför?
- Nä, ingen speciell anledning, lite mysigt bara.
- Ah, okej..  

- Jag går och lägger mig.
- Godnatt älskling, sov gott!  
- Mm... 

Vid frukosten några dagar senare funderade Mary på hur hon skulle ordna upp allting. Allt tycktes bli så rörigt. 
"Jag måste ringa Marc. Måste berätta. Vi har inte setts på fem månader. Gör det direkt, Mary!" 

Efter en snabb dusch slog Mary Marcs nummer och hörde sen signalerna gå fram. Det kändes som en hel evighet mellan varje signal. Till slut sprakade det till hon andra änden och hon hörde hur någon svarade.. 

- Hej, det är Marc. 
- Marc! Hej, det är Mary..
- Mary! Det var inte igår! Hur är det med dig?
- Det är ok.. du.. eh.. vi.. eh..
"Skärp dig nu, Mary!"
- Vi borde ses.. ikväll kanske?
- Jag kan absolut komma ifrån ikväll. Ska vi ses i parken runt åtta?
- Det blir bra.. eh.. ses då. Hejdå.  

Strax efter klockan åtta anlände Mary till parken. Hon mötte Marc som gav en henne en stor kram. 
- Åh, vad jag har saknat dig!
- Mm.. ska vi sätta oss?
- Absolut!  

- Vad du har förändrats! Du ser.. mer vuxen ut! 
- Eh.. tack, tror jag..
- Jag har verkligen väntat på att du ska höra av dig. Du var så konstig sist.
- Mm, jag mådde inte så bra. Du.. jag måste berätta något.

- Du kan berätta vad som helst för mig, Mary. Alltid! 
- Mm, eh.. du kommer nog bli ganska chockad nu. Men.. eh..
- Kom igen, säg det bara.
- Okej.. såhär va.. jag är gravid.
- Du är vad?!
- Jag är gravid. Du är pappan.
- Men.. nej.. det här är inte sant!
- Jo, det är det.
- Men, du ska väl göra abort?
- eh, nä. Jag är i femte månaden, det är lite sent för det.  

- FEMTE MÅNADEN!? VARFÖR HAR DU INTE SAGT NÅGOT TIDIGARE!?! 
- Men, lugna dig. Jag har varit rädd. Okej? Det är inte så himla lätt för mig.
- FÖR DIG?! Tänkte du någonsin på mig?!?! Fan, Mary!
- Marc..
- Nej, Mary. Jag vill inte bli pappa.   

- Jag tycker inte vi ska ses något mer. Ring mig inte. 
- Men Marc, snälla?
- Hejdå, Mary.  

När Mary kom hem, något chockad över hur Marc reagerade, gick hon ut på uteplatsen för att prata med sin mamma. 
- Mamma, jag behöver berätta något för dig.
- Vad som helst, älskling.
- Jo.. jag är gravid. Och pappan till barnet vill inte ha något med mig att göra. Jag vet inte vad jag ska ta mig till.  

- Gravid?! Åh herregud, det trodde jag faktiskt inte. Visst, du har ju blivit lite rundare men jag trodde att det berodde på att du varit hemma så mycket. 
- Mm.. jag vet.
- Hur långt gången är du?
- Femte månaden..
- Men älskade vän, varför har du inte berättat tidigare?
- Jag var rädd antar jag.  

- Så, vi ska bli tre i familjen. Klarar du det?
- Jag har väl inte mycket till val längre.
- Vi kommer klara det tillsammans, älskling. Men glöm inte att det är ditt barn och ditt ansvar. 
- Nejdå, jag lovar.
- Då får jag lov att gratulera!
- Men mamma...  

Ytterligare någon månad senare. 

- Mary, nu får du faktiskt ta tag i det här. Du ska ha barn om bara någon månad och vi har varken säng eller nappflaskor. Skärpning! 
- Jag ska, jag ska..
- MARY JANE DAVIS! Dags att ändra attityd här!
- Okej, förlåt! Men det är ganska svårt att veta vad man ska ha när man inte kan någonting.
- Jag ger mig ut på en joggingrunda, sätt dig och googla lite så kan jag köpa det du vill ha. Okej?
- Okej, tack mamma.  

När Victoria kom tillbaka från sin tur satt Mary, fortfarande klädd i nattlinne, och spelade piano. 

- Åh, du spelar! Du har inte spelat på månader! 
- Jag vet, har inte känt för det.
- Det låter fint, som vanligt.
- Tack! Du, det ligger en lapp i arbetsrummet om säng och så..
- Vad bra, jag kikar på det direkt!  

- Hej, jag skulle vilja beställa lite möbler.. 

Ytterligare någon månad senare.. 
"Gud vad jag är glad att jag berättade för mamma. Hon finns verkligen alltid där"

"Det här kommer nog faktiskt bli ganska bra. Tack vare att mamma finns där. Bästa!"

- Den här filmen är ju hur kul som helst, Mary! 
- Ja, visst är den..  

Morgonen därpå... 
- MAAAAAAMMAAAAAAAA!!!!!!!!! 
- Ojdå..  

- Shit, jag klarar inte det här. Det går inte. Sluta. Vill inte! 
- Jag ringer en taxi, glöm inte bort att andas!  

- Mamma, jag är rädd... 
- Det kommer gå så bra så ska du se.  

Efter en lång förlossning välkomnades en liten flicka. Eftersom Mary dels var förstföderska och dels så ung fick hon stanna kvar några dagar. När hon väl fick lämna sjukhuset ville hon inte annat än hem. 

Men när det kom hem möttes de av - MARC! 
Mary gick bara rakt förbi honom och la flickan i sin säng. Sedan satte hon sig i ett annat rum.  
Victoria, däremot, blev fly förbannad.

- HUR VÅGAR DU VISA DIG HÄR I VÅRT HUS?
- Chilla, jag ville bara träffa mitt barn.
- Du sa klart och tydligt till Mary att du inte ville ha något med varken henne eller barnet att göra och så kommer det att förbli.
- Det är faktiskt mitt barn med.
- Det skulle du tänkt på innan du lämnade tonårsflickan du gjort på smällen med att gå igenom en hel graviditet själv.  

- Så, ut från mitt hus! Schas! Och våga inte visa dig här igen! 
Marc lämnade helt sonika huset och tystnaden la sig.. Tills flickan blev hungrig såklart.

Vad tycker ni om att Marc dök upp sådär? Och tror ni Mary kommer låta honom träffa flickan? forts följer..  

Av Sara - 13 april 2012 14:00

Jag gissar ett det är fler med mig som väldigt fäst vid sin iPhone? Kanske har du en Macbook som du skyddar med ditt liv? Eller lämnar du kanske inte huset utan din iPod? 
Klart dina simmar också ska få njuta av prylarna från Apples fantastiska värld!

Jag har letat runt lite och hittat en hel del Apple-prylar. Några mer användbara än andra.


Många av nedladdningarna är från ModtheSims som kräver en registering. 
Som vanligt klickar ni på bilderna för att komma till deras nedladdningssida.  


iPad - Endast som prydnad!    


iPod Shuffle. Fungerar som klocka. Hänger alltså på handleden och går ej att lyssna via.  


Macbook Pro 13" (Finns i två olika versioner. En med musplattan ovanför tangentbordet och en som ser identisk ut med en mac. Den med musplattan ovan är för att simmarna annars inte skriver på tangentbordet. Man väljer själv vad man föredrar)  


iPhone 4. Finns i två versioner - En med hemskärmen och en med "telefonskärmen". Observera att den ersätter den vanliga telefonen i ditt spel och att du, om du redan har en telefonmod, endast kan ha en sådan mod åt gången. Annars kan konfikt uppstå i ditt spel.   


iPod Nano 4th Generation i olika färger. Har inte testat den själv men den ska fungera som musikspelare och är även portabel.


 

iPod Nano stående i ställ. Fullt fungerande. 


  

iMac. Obs! Nedladdningen startar direkt när du klickar på bilden. 

Av Sara - 12 april 2012 21:54

Jag vet att uppdateringen varit usel. Mitt fokus har legat på att läsa en himla massa avtal och försöka komma in i musikjurudikskursen jag läser just nu. Ledsen för det, men jag varnade er! 
Jag har dock massor av planer för framtida inlägg. Skulle vara så roligt om fler hittade hit bara. Hojta om ni länkar till min blogg på er så fixar jag en länk här i min meny till höger. Finns så många härliga simsbloggare out there så. :-)


Imorgon kommer Del 3 av Familjen Davis! De här första tre delarna kommer gå ganska fort fram. Vi kan se dem lite som en prolog innan historien kommer igång på riktigt. :-)

Bjuder från en bild från morgondagens del.




Var tror ni de är påväg?    

Av Sara - 11 april 2012 20:48

Kolla vilken ball dator jag såg på iSims hemsida! En simsdator! Specialutformad och på något sätt gjord för att spela sims på. Grundspelet ingår såklart när man köper denna. Det är Dell som tillverkar datorn men den går tyvärr inte att köpa i sverige än så länge. Men visst vore det ballt med en sånhär dator? 


 

Av Sara - 9 april 2012 21:15

Nu är påskhelgen slut och till skillnad från många av er andra så är jag inte ledig från skolan den här veckan. Gick endast en dag i skolan förra veckan så jag får väl se den veckan som min påsklovsvecka. Iom detta kommer aktiviteten att minska drastiskt här. Dels för att jag, de dagar jag går i skolan, bor på annat håll och inte hos min mamma där mitt The Sims finns och dels för att fokus måste ligga på skolan. 


Jag har dock planerat att ni ska få Del 3 av Familjen Davis för det har jag bilder till och så ska jag tipsa om mina absoluta favoritkläder till småbarn. Så, minst två inlägg ska jag försöka få ut. 
Skulle vilja be er (för ni är ändå några stycken) som läser om lite feedback. Nu har jag kört i en vecka. Tycker ni om det jag skriver? Vad vill ni läsa om? Kommer ni återvända hit? 

Och just det, om ni ser någon sim på bild som ni gillar - hojta så kan jag ladda upp på exchange! Nemas problemas!
Fortsätt Glad Påsk till alla er som har påsklov!


 

Lägger in en random bild på min härliga modell Brooke. Någon borde säga till den tjejen att äta en bulle eller två.


/s 

Av Sara - 9 april 2012 19:34

Anledningen till att gjorde guiden med just TSR tidigare idag beror på att jag tänkte tipsa om lite söta saker till småbarn. Allt gratis och allt från TSR. Jag tycker själv att just småbarnen ofta glöms bort nya EP släpps och man vill ju att ens små älsklingar ska vara minst lika fina som barnets föräldrar. 
Kolla guiden HÄR för att se hur du laddar ner.
Klicka på bilderna för att komma till deras nedladdningsida.
Obs! Om jag inte skriver något annat så har jag inte själv testat objektet i spelet så det laddas ned på egen risk. :-)  



Lite längre hår med lugg till små flickor. 

 
Söt pyjamas. Finns i olika versioner för pojkar och flickor.   


Napp till trötta och ledsna små barn. 

  
Gullig page till små flickor.  


Söt baddräkt till små flickor. 


Ska tjejerna få strandkillarna måste killarna också få, eller hur. ;-) Hajmönstrade badshorts till badsugna pojkar. 


Söt sommarklänning







Skimrande finklänning.


Liten tunika med trekvartsjeans till flickor


Klänning med leggins

 
Tshirts till pojkar. (Tröjorna på den nedre bilden har jag i mitt spel och dessa är från samma skapare så dessa kan jag garantera god kvalitét på!) 


Pyjamas till både pojkar och flickor. (Även denna har jag i mitt spel - superfin!)   


   
Pyjamas med bland annat Nalle Puh motiv. Endast för flickor.  


Låga converse till både pojkar och flickor. 

Ett urval av massor med downloads. Saknar ni något kan jag, i mån av tid, kanske leta lite åt er. 
Vilken av dessa var er favorit?  

Av Sara - 9 april 2012 12:12

Tycker ni som jag att sakerna, kläderna och simmarna vi får med spelen inte är tillräckligt? Jag laddar ner ganska mycket CC till mitt spel. CC är en förkortning för Custom Content vilket betyder Anpassat Innehåll.

Det finns tusentals sajter och communityn för att ladda ner och det finns också två olika sorters downloads. Sims Package och Package filer.

Eftersom jag med tiden säkerligen kommer tipsa om den downloads tänkte jag att jag skulle berätta hur man gör för att få materialet till sitt spel.
Jag visar på en PC eftersom jag själv spelar på en pc (men oftast bloggar från en mac) och jag tror att det fungerar i princip likadant om du har en mac.


Jag tänkte gå igenom hur man laddar ner material från en av de största downloadsidorna - TSR (The Sims Resource) i just det här inlägget. TSR använder sig av sims packages vilket gör det väldigt enkelt. De flesta andra sidor som använder sig av sims packages fungerar på liknande sätt.


För att komma till TSR klicka HÄR. Det finns även en länk i min meny.

När ni går in på sidan möts ni av den här sidan (bilderna kan vara andra då de ändras hela tiden)  

Det första ni måste göra är att antingen logga in (om du har ett account sedan tidigare) eller skapa ett. Det är helt gratis och går på ett kick. Det gör ni vid 1 högst upp på sidan.

Hur ska man hitta något att ladda ner då? Antingen söker ni i sökrutan vid nummer 2 eller så klickar ni på "Downloads" vid nummer 3.


 

Håller man musen över downloads så dyker en rullgardin upp. Därefter kan man välja sitt spel. Eftersom jag mestadels spelar TS3 så valde jag det och därefter kommer olika kategorier upp så man kan välja helt själv. Det gör det mycket lättare. Jag klickade på Clothing.


 


Och hamnar då på sidan med nedladdningar av kläder. Som ni ser finns det tusentals nedladdningar så för att hitta det man söker kan man använda lite filter. Det gör du genom att klicka på Toggle Filters vid nummer 5. Låt oss gå igenom 6 & 7 först. Mycket på TSR är inte gratis och för att ladda ner det måste man vara subscriber. För att slippa se de kläderna kan man klicka på Free så sorteras de andra nedladdningarna bort. Är du ute efter ett par jeans så kan du använda sökrutan och söka på "jeans teenager" om det är till tonåringar. Då söker du i endast klädkategorin och allt som matchar sin sökning kommer upp.


När du klickar på Toggle Filters (5) så dyker menyn ovan upp. Där kan du välja nivån på de skapare du vill se (jag brukar använda Show All) när de släppts och om du ska sortera efter när de laddats upp eller efter antalet downloads. (Tips! Sorterar du efter downloads så kommer oftast de bästa sakerna upp först.)

 

Jag valde alltså att söka på jeans teenager och får upp saker som matchar min sökning. Jag hittar en hängselkjol jag fastnar för och klickar på den.

Jag hamnar då på det objektets översiktsida. Där jag kan läsa vad som ingår, under vilka kategorier jag kan använda plagget, för vilka åldrar osv. Jag tycker det är najs och bestämmer mig för att ladda ner det till mitt spel.


Klicka på "Download"  nere i vänstra hörnet.

Beroende på vad ni har för operativsystem kommer det komma upp en ruta antingen mitt på skärmen eller nere i kanten. Där får ni välja om ni vill Öppna eller Spara filen. Gör det som känns bäst för er. Just med dessa filer är det inte fullt så viktigt att ha koll på filen som om du installer .package filer.  Observera att det står att det är ett sims3pack. När ni klickat på Öppna (eller Spara) så kommer filen laddas ner.


Er launcher (startprogrammet) kommer starta automatiskt och installationen kommer komma igång.


Allt installerar sig själv och du kan luta dig tillbaka och se på. Lätt som en plätt!  

   


Tips!

  • Det är mycket reklam på sidor som TSR. Klicka inte på någonting runt om. Det kan orsaka alla möjliga märkliga saker.
  • Prestandan kan försämras om du har för mycket CC i ditt spel.
    Se till att ha den senaste uppdateringen av spelet.
  • Ta bort lite av gamla nedladdningar du inte använder när du laddar ner nytt.
  • Vill du ladda ner jeanskjolen jag använde som exempel? Här är en länk.



   


Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Skapa flashcards