SimsDeluxe

Direktlänk till inlägg 1 maj 2012

Familjen Davis - Del 5

Av Sara - 1 maj 2012 12:17



Tidigare delar:
Del 1,  Del 2Del 3, Del 4


Färgerna:

Victoria - Brun #784c20

Mary - Blå #3366FF

Marc - Grön #008000
Gäster -  Grå och övrig färg. 
Såhär läser du historien: All text i färgad kursiv stil är det som personen tänker. Skrivs det i svart gäller det för bilden ovanför. Tal skrivs i normal färgad skrift.



PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIP! PIIIIIIIIIIIIIIIP! PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIP! 
Mary vaknar av att alarmet skriker i örat på henne. Hon stänger av det och sätter sig upp i sängen.  



"Shit, skola. Har inte varit såhär nervös sen jag skulle föda Savannah.."



"Det här blir bra. De kommer känna igen. Samma gamla Mary."



Innan Mary går ner för att äta frukost går in i Savannahs rum och tittar till henne. 

"Hur ska jag klara en hel dag utan dig, min skatt?" 



- Vi ses i eftermiddag, älskling. 



"Oj, bussen kommer snart. Får slänga i mig flingorna nu.."




Mary hoppade på bussen och satte sig där hon alltid brukade sätta sig. Eftersom Mary bor i utkanten av staden är hennes hus första stopp på vägen till skolan. 



Busschaufför: Välkommen tillbaka, Mary! Himla roligt att se dig igen. Nervös inför skolstarten?

- Hej, nä det är inte så farligt.. 



"Du skulle bara veta.."

Konversationen slutade där och på vägen klev fler och fler ungdomar upp. 
Efter en hel dag i skolan följde Marys kompis Melanie med hem. Mary var överväldigad över hur bra det hade gått i skolan och hur väl bemött hon blivit. 



Melanie: Det är SÅ kul att ha dig tillbaka, Mary! 

- Ja, det var faktiskt ganska kul att vara tillbaka. Var väldigt nervös innan. 

- Jag kan förstå det, men det gick ju fint. 



Väl hemma möter de Victoria i dörren som är påväg till jobbet. Mary har dock bara ögonen för en person. 

- Hej mammas lilla flicka! 

 






- Åh, jag har saknat dig så! 

 









Mary plockar fram lite mellanmål och bjuder Melanie på en kopp kaffe. 

- Gud vad söt hon är, Mary! 

- Ja, jag kan inte annat än instämma. Hon är fantastisk. 

- Men är hon inte väldigt lik Marc?

- Jo, hon är ju det..

 















- Kan du inte berätta lite saker som hänt medan jag varit borta? 

- Men såååklart! David & Naomi är tillsammans! Kan du fatta? Så omaka att man tappar hakan! Och vet du mer? Det ska börja en ny kille i klassen.. Typ imorgon tror jag.. 

- Va?! David & Naomi? PÅ RIKTIGT!? Var hon inte tillsammans med Ricky? 

- Jo, men han dumpade henne. Han är tillsammans med Joy nu. 

- Det händer mycket när man är borta. Vad är det för ny kille då?

- Jag vet faktiskt inte. Han hade konstigt efternamn. Typ grek.. 

- Det låter spännande! 

 







- Ja, men jag har hört att han ska vara en riktig pluggis. Han hade tydligen riktigt bra betyg. 

- Då kanske du skulle bli kompis med honom? 

- Ha Ha, jättekul Mary! 

- Kan jag ta din tallrik? Jo, men han kanske är söt? 

- Javisst.. Jo, kanske. Återstår att se. 







- Vi ska fira Savannahs födelsedag strax, vill du stanna? 

- Åh, hade gärna gjort det men jag måste hem och göra klart biologiuppsatsen..

- Ja, den var inte kul! Förstår precis. Men vi ses imorgon. 

- Det gör vi absolut, hejdå!   



- Kan inte förstå att du fyller år, Savannah! Grattis!! Blås på ljuset nu, så ja! 



Savannah växte upp till ett småbarn och fick Marys riktiga hårfärg. 



- Så ja, vännen. Nu måste du sova. 



- Maaary! Jag är hemma nu! Jag fick goda nyheter idag! En befodran! Mary! 






Dagen därpå när Mary kom hem från skolan var Savannah själv med en barnvakt. Mary skickade hem barnvakten och började med lunch. 

 






Hon sneglade bort mot Savannah och log. Hennes lilla tjej. Så fin! Men hon var orolig också. 





"Det är bara en tidsfråga innan Marc söker upp oss. Hur ska jag skydda dig, min ängel?"



Efter lunchen fick Savannah sova middag medan Mary gjorde läxorna. 



   


- Åh, jag blir galen!! 

Samtidigt kom Victoria hem. 

- Mary, det är kanske dags att lägga Savannah i sängen istället.. 

- Oj, missade att klockan blivit så mycket. 




- Det blir sushi idag, är det okej? 

- Ja, vad gott! 

- Hur går det med läxorna?

- Precis klar! Matte är verkligen inte kul! 



- Hur var det i skolan idag? 

- Det var bra! Vi började med ett nytt projekt på engelskan. Ser fram emot det! Så skulle det börjat en ny kille men jag såg honom aldrig. 

- Han kanske börjar imorgon? 

- Troligen! 



- Jag har funderat lite, Mary.. Borde vi kanske börja leta efter ett lite rymligare hus? 

- Men det här är ju vårt hus mamma! Det är ju bara vi som bott här. 

- Jo, men det är ritat för dig och mig. Två vuxna människor. Det är inget bra hus för ett barn. 

- Mja, vi kan väl hålla ögonen öppna. 

- Ja, nu är Savannah så liten men när hon blir större förtjänar hon större plats. 

- Mm, vi kan hålla det öppet. 



- Vad kul med befodran föresten! Grattis!

- Tack! Ja, det blir skönt för oss. Tänkte börja på gymmet nu också. Eller jag har redan skrivit in mig, börjar imorgon!


  


- Men vad kul! Tack för maten mamma, nu måste jag sova. 

- Godnatt min tjej. 



Den följande dagen möter Mary den nya killen efter sin lektion med musikklassen hon har ibland efter skolan. 

- Hej, du är den nya killen va?

- Ja, precis.. hej!

- Slutade du nu? Vi slutade ju för över en timme sen..

- Jo, blev visad runt och lite så.. Jag heter Troy föresten.. 

- Oj, förlåt! Mary heter jag. 


- Vill du sätta dig och snacka lite? Du kanske inte känner så många här? 



- Det låter jättetrevligt, gärna!



- Så, vem är du? 

- Ja, eh.. Jag heter Troy Aristassos. Min pappa är från grekland. Min mamma från irland. Jag har en syster, Sophia, som är några år yngre. Jag tycker om att idrotta. Gillar musik. En vanlig kille helt enkelt. Du då? Går vi i samma klass?



- Jag heter Mary Davis, har bott här hela mitt liv tillsammans med min mamma. Min pappa pratas det sällan om så honom lämnar jag utanför. Jag är med i musikföreningen både i skolan och den i stan. Spelar de flesta instrument men främst piano, bas och trummor. Och ja, jag tror vi går i samma klass. 

- Mary Davis? Jag hörde något rykte om dig.. Om att du.. Nä, det kan inte stämma. 



- Rykte? Vad för rykte?

- Det var någon som sa att man skulle akta sig för dig. Att du är lite tuffare. Och att du har ett barn.

- Ah, jag förstår. Mjo, jag har en dotter, Savannah. Hon är ett år. Men jag är inte så farlig eller tuff för det. 



- En dotter? Hur funkar det med skolan?

- Det går bra. Jag var hemma nästan hela förra året med henne. Men det har varit tufft. Har ingen kontakt med hennes pappa. Han är en idiot. 

- Så du uppfostrar henne själv?

- Ja med min mamma.. 



- Vad gjorde hennes pappa, om jag får fråga?

- Han ignorerade mig under hela gravidietetn och sen dök han bara upp några dagar efter att jag fött Savannah och hävdade att han hade rätt att träffa henne. Han hade inte brytt sig om mig på flera månader och sagt till mig att jag skulle göra abort. 

- Vilken idiot! Jag blir så arg när jag hör sånt. 


    


- Ja, men det är under kontroll nu. Tack för att du frågade. Jag har aldrig riktigt pratat med någon om det innan. 

- Det var trevligt att prata med dig, Mary. 

Mary rodnade lite lätt och utbrast sen:

- Oj, vad klockan är mycket! Jag måste skynda mig hem. Vi ses imorgon! 

- Det gör vi, Mary! Hejdå. 



- Mamma, jag är hemma!! Hej Savannah!



- Hon har nyss ätit, jag sticker till gymmet. 

- Okej, hejdå! 



"Vad har jag gett mig in på?"


 

"Detta går ju riktigt bra."


Vad kommer hända mellan Mary och Troy egentligen? Och kommer Victoria fortsätta gymma? 

.. forts följer.. 

 
 
SallysPigge

SallysPigge

1 maj 2012 15:13

Fin blogg du har, kul att du gillar sims :-D Har nyss startat en blogg som innehåller sims och ska alldeles börja på en Legacy du kan ta del utav om du vill.

http://simlanscupcakes.blogspot.se

 
Ingen bild

Linnea

1 maj 2012 21:14

Hej jag älskar din blogg och historien om Familjen Davis!! Längtar alltid till nästa del! :D

 
Elliy

Elliy

2 maj 2012 21:26

Riktigt bra berättelse! :)

http://elliy.bloggplatsen.se

 
Elliy

Elliy

2 maj 2012 21:47

Läst alla delarna nu!
Följer bloggen :)

http://elliy.bloggplatsen.se

 
Hippieflickan

Hippieflickan

4 maj 2012 12:13

Vilken bra historia! :) Följer den!

http://hippieflickan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Hannah

15 maj 2012 16:48

Superbra! Längtar till fortsättningen♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 maj 2014 00:00

Nämen, kikar du in här fortfarande? Dags att bokmärka om, ändra i dina favoriter och bloglovin-avfölja. Jag hänger nämligen numera på simsdeluxe.se, häng med dit!  ...

Av Sara - 27 april 2014 19:00

Jag har pratat om det i evigheter nu och ni har tålmodigt väntat. Jag har märkt hur statistiken sakta men säkert sjunkit och jag förstår verkligen om ni ledsnat och trott att allt bara var bra. Men nu, ÄNTLIGEN, kan jag berätta för er att mitt flyttp...

Av Sara - 6 april 2014 12:00

    Oj, vad många det var som deltog i min giveaway! Nu har jag dragit tre lyckliga vinnare som vinner valfritt spel!    Och vinnarna är:    1. Alva "Grattis <3Mitt favorit minne på din blogg är nog när jag började läsa den för någr...

Av Sara - 6 april 2014 11:15

Laura Beck önskad av Jonas "Laura har alltid varit den utstötta tjejen, under högstadiet skar hon sig så mycket så hon nästan dog. Som tur var så räddade hennes bror henne innan hennes hjärta gav upp! Så hon har haft besök hos psykologer och sjukhu...

Av Sara - 5 april 2014 15:51


I det här inlägget tänkte jag berätta lite om vad som kommer hända med Simsdeluxe i framtiden. För även om det är jag som rattar inlägg och så vidare så skulle det inte vara någon mening med det om inte du läste. Alla ni fantastiska läsare är drivkra...

Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Tidigare år

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Ovido - Quiz & Flashcards