SimsDeluxe

Direktlänk till inlägg 11 maj 2012

Fuskspecial

Av Sara - 11 maj 2012 19:42

Jag har fått önskemål att skriva om sådant som för oss vana spelare kan ses som självklart men som kan vara svårt för personer som nyligen börjat spela med Sims. 


Något jag aldrig skulle klara mig utan är fusk! Jag använder det väldigt ofta. Vet att många vill spela Sims utan och det är ju det så roligt, att man spelar så som man själv vill. 


De fusken jag använder mest:

För att öppna fuskrutan håller du in Shift + Control + C (på PC)

Katching - Ger dig 1000 simoleons

Motherlode - Ger dig 50 000 simoleons

ResetSim Förnamn Efternamn (Ex. ResetSim Anna Andersson) - "Återställer" din sim. Brukar jag använda när simmen buggar. Tex. vid bröllop brukar alltid en gäst stå kvar hur länge som helst och bara klappa. Då kan man återställa den. 

HideHeadlineeffects on/off - Tar bort allting som är ovanför simmarnas huvuden som plumbob och pratbubblor. 

Moveobjects on/off - Ger dig möjligheten att flytta på saker man inte kan flytta på annars (inklusive simmar), gör också att du kan ställa saker var som helst och också radera saker som inte kan raderas annars. 

Fullscreen on/off - stänger av och på fullskärmen. Spelar ofta inte med fullskärm så jag kan ha internet uppe samtidigt. 

joke please - Ger dig ett skämt. 

help - visar alla fusk som är tillgängliga. 


Och så min favorit: 

testingcheatsenable true/false - Ger dig möjlighet att göra så otroligt mycket. Tänkte visa några saker med bilder. 

 

Håll in Shift (tangenten med en uppåtpil på) och klicka på din Sim. Då får du möjlighet att:

- Ändra din sim i CAS (du kan alltså ändra allt från kläder till ögonfärg och ambitioner)

- Aktivera åldersövergång

- Ändra egenskaperna


 

Håll in Shift och klicka på hushållets brevlåda och du får alla dessa möjligheter. Bland annat:

- Välj karriär och vilket steg din sim ska starta på. Du kan alltså börja på nivå 10. 

- Skaffa vänner (har du Kvällsnöjen så kommer din Sims kändisfaktor öka här och har du Husdjur kommer din Sim bli vän med några hundar, katter och hästar också)

- Gör alla i hushållet glada 


 

Klicka på marken (samtidigt som du håller in Shift) på någon tomt så kan du också Teleportera din sim till platsen eller till och med köpa tomten. 


Du kan också:

Hålla in Shift och dra i humörmätarna för att öka eller sänka dessa. 

Detsamma med dina vänner. Du kan dra i mätarna där för att göra att du känner en sim bättre eller sämre. 

Detta fungerar även för "Yrken" som tex. Akrobat eller Stylist. 


OBS! Var noga med att stänga av testingscheatsenabled fusket när du inte använder det. Det kan orsaka att ditt spel kraschar eller buggar. 


Var detta till hjälpt för dig? Vilket är ditt favoritfusk? 


 
 
Ingen bild

Linda

11 maj 2012 23:39

Mitt är motherlode! :)

 
Ingen bild

Floppan

12 maj 2012 09:46

Jag visste redan några av fusken men inte att man kunde dra i vänskaps "mätaren" tack för tipsen
MVH//floppan/trogen läsare

Ps.Bäst

 
Hippieflickan

Hippieflickan

12 maj 2012 12:02

Mitt favoritfusk är resetsim. Mina simmar buggar hur mycket som helst, de fryser fast och kan stå på samma ställe hur länge som helst. Det började bugga när jag skaffade sims husdjur, någon gång ska väl vara den första antar jag :p

http://hippieflickan.bloggplatsen.se

 
Amanda

Amanda

18 maj 2012 18:37

Tack så mycket för tipsen viste vissa men några som jag inte kunde! ;) Tack så mycket igen+Älskar din blogg super fiin :)

http://tjingelingbadring00.bloggplatsen.se

 
Neri

Neri

18 maj 2012 20:52

ska lätt ha hideheadlineeeffects on/off!ska testa och göra en historia nämligen!

http://nerissims.bloggplatsen.se

 
Amanda

Amanda

20 maj 2012 19:55

Hejj!
Förlåtom jag tjatar men jag vet inte om du kanske vet!
för det funkar inte att skriva in den koden det står bara ''testingchetasenable true okänt kommando'' och jag lovar jag tittade 5000000+ ggr om jag hade stavat rätt o det hade jag gjort! Blir tokig!
Men superfiin blogg tittar på den minst 3ggr i veckan om inte fler! ÄLSKAR DEN! Och jag längtar hela tiden nya delen till familjen daviis!

http://tjingelingbadring00.bloggplatsen.se

Sara

28 maj 2012 12:13

jag är ledsen men enda gångerna jag fått "okänt kommando" är när jag skrivit en bokstav fel.
Försök att skriva det riktigt långsamt och en bokstav i taget så kanske det går? Jag brukar själv få skriva om just det fusket några gånger.
Och det ska vara "testingcheatsenabled true"

Tack för beröm och lycka till!

 
Ingen bild

Me

3 januari 2013 18:54

Vad händer när man tar testingcheatsenabled false?:)

Sara

3 januari 2013 19:54

du stänger av fusket. :)
true = aktiverar fusket
false =avaktiverar fusket.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 maj 2014 00:00

Nämen, kikar du in här fortfarande? Dags att bokmärka om, ändra i dina favoriter och bloglovin-avfölja. Jag hänger nämligen numera på simsdeluxe.se, häng med dit!  ...

Av Sara - 27 april 2014 19:00

Jag har pratat om det i evigheter nu och ni har tålmodigt väntat. Jag har märkt hur statistiken sakta men säkert sjunkit och jag förstår verkligen om ni ledsnat och trott att allt bara var bra. Men nu, ÄNTLIGEN, kan jag berätta för er att mitt flyttp...

Av Sara - 6 april 2014 12:00

    Oj, vad många det var som deltog i min giveaway! Nu har jag dragit tre lyckliga vinnare som vinner valfritt spel!    Och vinnarna är:    1. Alva "Grattis <3Mitt favorit minne på din blogg är nog när jag började läsa den för någr...

Av Sara - 6 april 2014 11:15

Laura Beck önskad av Jonas "Laura har alltid varit den utstötta tjejen, under högstadiet skar hon sig så mycket så hon nästan dog. Som tur var så räddade hennes bror henne innan hennes hjärta gav upp! Så hon har haft besök hos psykologer och sjukhu...

Av Sara - 5 april 2014 15:51


I det här inlägget tänkte jag berätta lite om vad som kommer hända med Simsdeluxe i framtiden. För även om det är jag som rattar inlägg och så vidare så skulle det inte vara någon mening med det om inte du läste. Alla ni fantastiska läsare är drivkra...

Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Tidigare år

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Ovido - Quiz & Flashcards