SimsDeluxe

Alla inlägg under maj 2012

Av Sara - 14 maj 2012 21:11

Så då var det dags att avslöja vinnaren i tävlingen. Tre bidrag fick jag in! Inte jättemycket men absolut tillräckligt för att jag skulle få beslutsångest! Efter att ha vägt fram och tillbaka stod endast en segrare kvar! 


Simmen som får en plats i Historien om Familjen Davis är... 


*trumvirvel*


Philip Walström!!


 


Stort Grattis till Sandra som skapat Philip! Håll utkik efter honom i nästa del av Familjen Davis! 

Av Sara - 14 maj 2012 21:03

Sådärja, nu har bloggen fått ett nytt ansikte. Ganska blått och enkelt men väldigt lätt för ögat att titta på vilket jag tycker är viktigt. Jag vill ju att ni ska orka hålla er här inne länge utan att det ska bli jobbigt för ögat. 


Stort tack till Fanta för hjälpen med designen! :-) 


Av Sara - 13 maj 2012 22:25

Har haft fullt upp idag och har därför inte hunnit blogga. Tävlingen är avslutad och jag avslöjar vinnare imorgon. Då kommer jag också tipsa om lite söta barnkläder ni kan ladda ner till era spel. 


En bild från familjen jag spelade på i helgen. Fields heter dem. Cimon har jag skapat själv, Jennifer träffade han på jobbet och trillingarna, Estelle, Caspian och Mary är deras barn helt enkelt.   

Av Sara - 12 maj 2012 10:11

Vill återigen påminna er om tävlingen jag har nu! Sista inlämningsdag är imorgon och ju fler som är med desto roligare.

Det vinnande bidraget kommer få en plats i Familjen Davis!


Så, skapa en sim och var med i tävlingen!


All information om tävlingen hittar ni här!

Matthew och Brooke med varsin Tab 6000. Kommer ett inlägg om dem senare!  


Av Sara - 11 maj 2012 19:42

Jag har fått önskemål att skriva om sådant som för oss vana spelare kan ses som självklart men som kan vara svårt för personer som nyligen börjat spela med Sims. 


Något jag aldrig skulle klara mig utan är fusk! Jag använder det väldigt ofta. Vet att många vill spela Sims utan och det är ju det så roligt, att man spelar så som man själv vill. 


De fusken jag använder mest:

För att öppna fuskrutan håller du in Shift + Control + C (på PC)

Katching - Ger dig 1000 simoleons

Motherlode - Ger dig 50 000 simoleons

ResetSim Förnamn Efternamn (Ex. ResetSim Anna Andersson) - "Återställer" din sim. Brukar jag använda när simmen buggar. Tex. vid bröllop brukar alltid en gäst stå kvar hur länge som helst och bara klappa. Då kan man återställa den. 

HideHeadlineeffects on/off - Tar bort allting som är ovanför simmarnas huvuden som plumbob och pratbubblor. 

Moveobjects on/off - Ger dig möjligheten att flytta på saker man inte kan flytta på annars (inklusive simmar), gör också att du kan ställa saker var som helst och också radera saker som inte kan raderas annars. 

Fullscreen on/off - stänger av och på fullskärmen. Spelar ofta inte med fullskärm så jag kan ha internet uppe samtidigt. 

joke please - Ger dig ett skämt. 

help - visar alla fusk som är tillgängliga. 


Och så min favorit: 

testingcheatsenable true/false - Ger dig möjlighet att göra så otroligt mycket. Tänkte visa några saker med bilder. 

 

Håll in Shift (tangenten med en uppåtpil på) och klicka på din Sim. Då får du möjlighet att:

- Ändra din sim i CAS (du kan alltså ändra allt från kläder till ögonfärg och ambitioner)

- Aktivera åldersövergång

- Ändra egenskaperna


 

Håll in Shift och klicka på hushållets brevlåda och du får alla dessa möjligheter. Bland annat:

- Välj karriär och vilket steg din sim ska starta på. Du kan alltså börja på nivå 10. 

- Skaffa vänner (har du Kvällsnöjen så kommer din Sims kändisfaktor öka här och har du Husdjur kommer din Sim bli vän med några hundar, katter och hästar också)

- Gör alla i hushållet glada 


 

Klicka på marken (samtidigt som du håller in Shift) på någon tomt så kan du också Teleportera din sim till platsen eller till och med köpa tomten. 


Du kan också:

Hålla in Shift och dra i humörmätarna för att öka eller sänka dessa. 

Detsamma med dina vänner. Du kan dra i mätarna där för att göra att du känner en sim bättre eller sämre. 

Detta fungerar även för "Yrken" som tex. Akrobat eller Stylist. 


OBS! Var noga med att stänga av testingscheatsenabled fusket när du inte använder det. Det kan orsaka att ditt spel kraschar eller buggar. 


Var detta till hjälpt för dig? Vilket är ditt favoritfusk? 


Av Sara - 10 maj 2012 17:39

Nu är det jätteofficiellt med det nya prylpaketet! EA lanserar en egen produktsida med bilder och info som ni hittar HÄR


 


Utdrag från hemsidan:

"- Kläderna gör simmen! Heta stilar som passar dina simmars attityd, direkt från Diesels catwalk. Klä upp dina simmar i snyggt Dieselmode som visar upp alla säsongens innetrender!

- Bli snygg, ledig och självsäker. Bli tuff, oslipad och modern. Förnya dina simmars stil med det senaste modet för kvinnor och män från Diesel.

- Anpassa dina simmars hem med industriella Dieselmöbler och dekorationer från Milanos utställningshallar, direkt till ditt perfekta cityloft.

- Festfixa ditt vardagsrum, servera en matsal värdig en andra dejt eller fräscha till ditt sovrum med möbler som reflekterar en vågad, urbaniserad, sofistikerad stil, skapad av Diesel.

- Ge dina simmar en mix av rock n' roll-attityd och elegant denimkvalitet i sommar med The Sims 3 Diesel Prylpaket."


           




Vad tänker ni? Är ni taggade? Eller känns det trist? 
Kommer du köpa prylpaketet tror du?


Release i Sverige 12 Juli
Cirkapris: 199 kronor.    


Av Sara - 10 maj 2012 11:05

Minns ni det HÄR inlägget jag skrev om det stundande prylpaket i samarbete med Diesel? 


Går in man in på Diesel's hemsida nu möts man av detta: 


 

Kul va!? 

Av Sara - 8 maj 2012 10:33


 


En av de sidor som har absolut finast kläder med högst kvalitet är Rusty Nail. För att ladda ner härifrån går man in på ett klädesplagg, klickar på "download", öppnar den zippade mappen (med tex winrar) och sen installerar den sig själv. 

Det är mycket asiatiska tecken, få inte panik för det. Det ska vara så. :-) 

Nedan kommer massor med fina kläder till tjejer som jag hittade. Finns hur mycket som helst! 

Jag har så liten skärm att jag inte får med hela bilderna när jag sparar ner alla bilder så vissa långklänningar är kapade. Klickar ni på bilden får ni se hela klädesplagget. 


   

 

 

 

 





 

  

  

     

Som vanligt kommer ni till downloaden genom att klicka på bilden. 

Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Tidigare år

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Ovido - Quiz & Flashcards