SimsDeluxe

Direktlänk till inlägg 15 juli 2012

Bakom Kulisserna: Familjen Davis

Av Sara - 15 juli 2012 20:45

Då ni vill veta så himla mycket olika saker om familjen så tänkte jag dela upp det i två olika inlägg. Ett om familjen och ett om själva serien och avsnitten i sig. Låter bra va? :-) 
Jag vet också att ni fått vänta länge men det beror endast på att jag vill se till att få med så mycket som möjligt. 


Den aktiva familjen när jag spelar på Familjen Davis består av:


Victoria Davis


Victoria är alltså mamma till Mary och mormor till Savannah.

Ålder: Ungdom (tro det eller ej!)

Arbete: Jobbar på Bistron och är på nivå 6 i Kockgrenen.

Egenskaper: Kockbegåvning, Vänlig, Geni, Ambitiös, Hetlevrad


Tanken var inte alls att Victoria skulle ha en så stor roll i historien utan det har utvecklats så. Jag har fäst mig ganska bra vid den här simmen och tycker mycket om henne.

Victoria är skapad i CAS.


Som jag tidigare nämnt så älskar jag tv-serien One Tree Hill och efternamnet Davis kommer helt enkelt därifrån. Precis som Victorias förnamn. (Victoria Davis i OTH och Victoria Davis i min serie är dock väldigt olika!)   

Victoria finns att ladda ner HÄR


Mary Davis

 


Mary är alltså mamma till Savannah och dotter till Victoria.

Fullständigt namn: Mary Jane Davis
Ålder: Tonåring 
Arbete: Går i skolan. 
Egenskaper: Virtuos, Familjeorienterad, Bra sinne för humor, Ambitiös


Mary är alltså huvudpersonen i historien. En sim som utvecklats genom de få avsnitt som kommit i serien. Hon är ganska rebellisk men ändå väldigt snäll. 

Vill ni ha Mary i era spel finns hon att ladda ner HÄR

 

Savannah Davis 

Savannah är dotter till Mary och dotterdotter till Victoria.

 

Fullständigt namn: Savannah Penelope Davis

Ålder: Småbarn

Arbete: Jobbar endast på att växa upp och bli ett duktigt barn. 

Egenskaper: Virtiös, Vänlig

Kuriosa: Jag har ingen aning om varför Savannah har rött hår egentligen. Det måste komma från pappans sida. 


Så, till den vanligaste frågan jag får av er:

 


Svar: Det går att få tonåringar gravida med en mod*. Jag har dock gjort det mycket lättare än så och jag hade inte tänkt avslöja hur jag gjort till en början men eftersom ni är så många som frågat så tänkte jag om. I första avsnittet av Familjen, när Mary träffar Marc vid trädgårdsföreningen, så var hon tonåring. På bilderna från att hon tog duschen fram till att hon föder Savannah är hon dock Ungdom och inte tonåring. Jag ändrade henne alltså till ungdom med testingcheatsenabled-fusket och sedan tillbaka till tonåring efter att hon fått Savannah. Det var därför hon inte gick till skolan när hon var gravid. 


Andra frågor jag fått: 

Var kan jag hitta Marys kläder?

Svar: De där hängselshortsen hon brukar ha på sig, i jeans, är jag osäker på var jag har laddat ner faktiskt. Tyvärr. Troligen på TSR. De slitna jeansen och den korta toppen (som hon har på sig i downloaden) är ifrån TS Store. 


Var kan jag hitta Savannahs säng? 

Svar: Till de flesta som frågade detta svarade jag att jag inte visste för att det var så himla längesen jag laddade ner den. Men sen började jag leta och efter långt letande så hittade jag den, i ett set, som finns HÄR. (Nedladdningen startar direkt!) 

 

 


(Detta är det Set som sängen ingår i, många söta saker faktiskt!) 

 


Har ni fler frågor rörande familjen, huset eller simmarna i berättelsen kan ni ställa dem i en kommentar nedan. 


*Kommer mer om moddar i ett annat inlägg men det är kort sagt modifieringar man lägger till i sitt spel för att utöka möjligheter som tex att kunna göra tonåringar gravida. 


 

 
 
Sandra

Sandra

15 juli 2012 23:54

Sv: Tack så mycket för den otroligt fina kommentaren! Alltid kul att få höra att det man gör är uppskattat!
Ska skrapa ihop ett inlägg med massa bra cc sidor som mest troligt kommer upp nästa måndag, inte den som kommer nu alltså ^^
Tack så mycket!

http://vivalasvegassims3.blogspot.com

 
Ingen bild

Julia

17 juli 2012 14:42

Jag vet ett enklare sätt att få en tonåring bli gravid utan att man moste byta till Ungdom.
Du gör två ungdomar en tjej och en kille, du flyttar in dom i ett hus och skaffar en dubbelsäng
Du väljer ''försök skaffa barn'' och precis innan tjejen hoppar under täcket, ändrar du henne till tonåring.

 
SimsSandra

SimsSandra

18 juli 2012 19:31

Bra inlägg, ska helt klart installera det där barnkammaren! :)

http://simssandra.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Me

22 juli 2012 17:03

Men hur ändrar man då?

 
Fanny

Fanny

8 augusti 2012 13:32

Hur ändrar man så de åldrar bakåt?

http://tstre.bloggplatsen.se

Sara

8 augusti 2012 17:46

Om du skriver in testingcheatsenabled fusket och sedan ändrar din sim i CAS kan du ändra åldern på din sim. Det är så jag gjort. :)

 
Aleex

Aleex

11 augusti 2012 15:36

Om man laddar ner victoria (mamma) får man med håret?

http://epicsims3.bloggplatsen.se

Sara

12 augusti 2012 12:57

Det vet jag inte. Tveksamt eftersom det är ett hår från Store.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 maj 2014 00:00

Nämen, kikar du in här fortfarande? Dags att bokmärka om, ändra i dina favoriter och bloglovin-avfölja. Jag hänger nämligen numera på simsdeluxe.se, häng med dit!  ...

Av Sara - 27 april 2014 19:00

Jag har pratat om det i evigheter nu och ni har tålmodigt väntat. Jag har märkt hur statistiken sakta men säkert sjunkit och jag förstår verkligen om ni ledsnat och trott att allt bara var bra. Men nu, ÄNTLIGEN, kan jag berätta för er att mitt flyttp...

Av Sara - 6 april 2014 12:00

    Oj, vad många det var som deltog i min giveaway! Nu har jag dragit tre lyckliga vinnare som vinner valfritt spel!    Och vinnarna är:    1. Alva "Grattis <3Mitt favorit minne på din blogg är nog när jag började läsa den för någr...

Av Sara - 6 april 2014 11:15

Laura Beck önskad av Jonas "Laura har alltid varit den utstötta tjejen, under högstadiet skar hon sig så mycket så hon nästan dog. Som tur var så räddade hennes bror henne innan hennes hjärta gav upp! Så hon har haft besök hos psykologer och sjukhu...

Av Sara - 5 april 2014 15:51


I det här inlägget tänkte jag berätta lite om vad som kommer hända med Simsdeluxe i framtiden. För även om det är jag som rattar inlägg och så vidare så skulle det inte vara någon mening med det om inte du läste. Alla ni fantastiska läsare är drivkra...

Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Tidigare år

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Ovido - Quiz & Flashcards