SimsDeluxe

Alla inlägg under juli 2012

Av Sara - 18 juli 2012 22:52

Jag lessnade på att inte ha några fina hår till mina småbarn i Sims och begav mig ut på jakt efter något att ladda ner. Hittade en tjej som gjort om MASSOR av Peggys hår till småbarn. 


Dessa laddade jag ner. 


               


Dessa och fler kan ni ladda ner HÄR


Vet du inte hur man installerar Packagefiler kan du läsa om det HÄR

Av Sara - 18 juli 2012 16:00

För något år sedan renoverade jag ett hus i Sunset Valley. Eller, det finns inte där när man startar utan är ett hus man kan placera ut. Huset jag använde heter "Skuggruskan" och är placerat på Trallesolsvägen 9, precis vid stranden.


Jag kom på detta för en tid sedan kom jag på detta och fotade för att visa er. Mellan två av fototagningarna fick jag problem med mitt spel och i princip allt det jag laddat ner blev avinstallerat. Därför är tapeterna på vissa av bilderna inte rätt och det fattas ett kylskåp i det renoverade köket. 


 

Utomhus gjorde jag i princip ingenting. Bytte ut solstolarna, satte ut en gril och ett utomhusbadkar. That's it. Trädgården är jätteliten så det fick vara som det var. 


Den här bilden är egentligen inte så bra för den är ur olika vinklar men jag vill mest visa hur stor förändring man kan göra bara genom att byta golv. :-) Dörren på "före"-bilden är samma som till "efter" 


Gud, vad jag har jag inte gjort med köket? Bytt golv och tapeter, bänkar.. allt! Skiljeväggen skiljer köket ifrån "matsalsdelen". Köket är mitt favoritrum, älskar avbrytning med det rosablommiga och det vita. 


 

I badrummet på övervåning bytte jag endast interiör. Satte in dusch, badkar och nytt handfat. 


Vardagsrummet är stort och svårt att möblera. Här ser ni också att det är fel tapet på andra bilden på nedre raden. Det ska vara samma som på första bilden. Eftersom den här familjen är Generation 7 så har jag spelat på den ett tag och det har blivit en del diplom och utmärkelser. Jag tycker att de är ganska fina och satte upp de i vardagsrummet. Det fanns också någon form av inomhus/utomhusdel av huset som jag byggde om till kombinerat gym/tvättstuga. 


Det stora sovrummet möblerade jag i princip likadant som det var i original fast med varmare färger. Badrummet på nedervåningen fick en enkel ljus touch. 


I Barnrummet på övervåningen behöll jag tapeterna men gjorde de rosa (då de har två döttrar helt enkelt) och sedan fyllde jag det med barnsaker. Ville att det skulle se lite "stökigt" ut och inte så städat. 


Det fanns även ett barnrum som jag gjorde om till bibliotek. Det här rummet hade en fantastisk tapet som tyvärr försvunnit men det är ändå ett av mina favoritrum i det här huset. 


Vad tycker ni? Hade ni gjort något annorlunda?

Av Sara - 18 juli 2012 15:40

Många av simsbloggarna jag sett gör en "30 days Challenge" som Fanta, en av de andra Simsbloggarna, skapat. Jag tycker att den är superbra och hade tänkt göra den själv när jag sprang på denna på en amerikansk sida. 


Day 1 - Yourself as a Sim with your traits/aspiration
Day 2 - A house you built
Day 3 - Your favorite neighborhood (EA, downloaded, or self-made)
Day 4 - The skill your Sim is most commonly learning
Day 5 - Your favorite EA object in the game
Day 6 - Something your Sims do that drives you crazy
Day 7 - Favorite interaction or facial expression of a Sim
Day 8 - The most common reason your Sims die
Day 9 - Favorite and least favorite expansion pack or version of the game
Day 10 - Your favorite celebrity as a Sim (made by you)
Day 11 - Favorite Sim living in the neighborhood that you didn’t create
Day 12 - The community lot you visit the most
Day 13 - Favorite piece of custom content/mod or the reason why you don’t have any
Day 14 - Your favorite and least favorite stage of a Sim’s life
Day 15 - The Life Time Aspiration/wants/fears your Sims most commonly have
Day 16 - A music clip/YouTube video of the background music you enjoy most
Day 17 - Your favorite “special” Sim species (Witches, Vampires, Aliens, Werewolves, Plant Sims, etc)
Day 18 - The longest family tree you ever had/the Sim you played with the most and why
Day 19 - One thing you would change about the game
Day 21 - Something that happened/could happen that made you quit without saving
Day 22 - The most scandalous thing you’ve done with Sims
Day 23 - The most awesome Sims you’ve ever had without cheating
Day 24 - A video you made yourself with Sims
Day 25 - Something that happens in Sims you wish happened in real life
Day 26 - Favorite place to download Sims custom content
Day 27 - The cheat you use most commonly and a cheat you rarely/never use
Day 28 - An expansion pack you wish EA would make
Day 29 - The reason you started playing Sims in the beginning
Day 30 - The reason you are still a Sims fan today
 
En engelsk 30 days challenge! Jag hade tänkt försöka mig på att gör denna. :-) Jag kommer se till även om man inte kan engelska så kommer man förstå vad som står. :-) Imorgon börjar jag! Kul va? 
Av Sara - 18 juli 2012 12:41


 

Någonting hemskt hände hos oss häromdagen. Vi tog alla en lång sovmorgon eftersom min fantastiske bror och hans Millan gift sig dagen innan när vi helt plötsligt vaknade av att någon skrek. När vi väl anlänt till köket möttes vi av.. liemannen! Åh, det är så tragiskt allting. Millan hade ätit någonting olämpligt och avlidit. Dagens efter hennes bröllopsdag! Hela familjen är otröstligt men främst Caspian, min fina bror. 


Någon dag efter det hemska hänt oss alla tog vår pappa med sig Caspian och Zackarias (Millans och Caspians lilla son) till kyrkogården för att de skulle få se graven och få sörja lite ifred. 


Jag tror att det var nyttigt för främst Caspian att få besöka kyrkogården även om det var väldigt jobbigt såklart. Det märks att Zack saknar sin mamma också. Han har varit mycket gnälligare på senaste tiden. 


Jag tror att Caspian lever lite i förnekelse. Han mest sover. Jag hoppas han orkar ta tag i livet och börja arbeta igen snart, jag tror det skulle göra honom gott. 


Livet har sakta börjat bli som vanligt här hemma. Eller, så vanligt det kan bli. Det här är pappa med vår fina hund Molle. Molle köpte vi när jag och mina syskon Mary och Caspian var barn och mamma var gravid med tvillingarna. De är sedan länge utflyttade nu.


Här är jag föresten! Förlåt för att jag inte presenterade mig med en gång. Det var oförskämt av mig. Estelle Fields heter jag, läkare i Hidden Springs. Bor i ett stort hus tillsammans med mina föräldrar, min bror Caspian, hans son Zackarias och min pojkvän Joel. Jag har sammanlagt fem syskon, två systrar och tre bröder. Caspian & Mary är mina tvillingsyskon. Vi är alltså trillingar. Sedan har jag tre småsyskon, tvillingarna Louis och Harry och min lillasyster Norah. Ja, ni kommer nog få veta mer om mig och min familj tids nog. Vi är en stor och brokig skara som håller på med lite allt möjligt.  


Några veckor efter att Millan gått bort hade vi en liten ceremoni hemma. Många vänner och släktingar kom och de som inte kunde komma hörde av sig på telefon. Det blev en ganska fin kväll med tanke på omständigheterna. 


Min syster Mary dök såklart upp med sin pojkvän. Det var så roligt att se henne igen! Vi ses så sällan eftersom hon jobbar som assitent till borgmästaren och reser mycket och jag arbetar mycket på sjukhuset. 




Många som ser oss brukar ha svårt att tro att vi är tvillingar, ja till och med syskon, för att vi är så olika. Jag kan förstå det. Men vi är ganska lika inuti, bara väldigt olika på utsidan. Mary är väldigt blek och har rött hår. Men vi har båda lite asiatiska ögon, som vi fått från vår mamma som härstammar från japan. 


Någon månad efter Millans begravning tog Joel med mig till vår absoluta favoritplats här i Hidden Springs, platsen vi brukade träffas på när vi var tonåringar. Han sa att vi skulle titta på stjärnorna. 


Det var en vacker kväll och alldeles stjärnklart ute! Här är det bara mörkt i någon timme innan solen börjar gå upp igen. Lagom till soluppgången sa Joel att han hade något viktigt att göra. Jag förstod verkligen ingenting. 


Så gick han ner på knä och tog fram en ask. "Estelle Fields, sen den första gången jag såg dig i skolkorridoren har mitt hjärta slagit dubbelslag varje gång din blick möter min. Jag vill dela resten av mitt liv med dig. Skulle du vilja göra mig den stora äran att bli min fru?" sa han sedan och jag blev fullkomligt mållös. Han är annars inte så romantiskt lagd så ni kan förstå att jag blev lite paff. 


Vad jag svarade? Ja, såklart! Hur skulle jag kunna motstå ett sånt fantastiskt frieri i soluppgång från mannen jag älskar mest av alla? Åh, jag blir alldeles lycklig när jag skriver detta för er. Ringen blänker på mitt finger.


Så, förhoppningsvis blir det lite lyckligare saker att berätta för er snart även om Millans plötsliga död kommer ligga som ett moln över familjen under ett långt tag framöver. 


Jag hoppas jag ska kunna skriva till er snart igen! 


/ Estelle Fields
    

Av Sara - 17 juli 2012 19:36

En av de allra vanligaste frågorna jag får är om varifrån jag laddat ner en viss pryl eller klädesplagg eller om jag möjligtvis vet var X går att hitta. Jag hjälper gärna er med dessa frågor, i mån av tid, och för att göra det enkelt för både er och för mig tänkte jag samla alla frågor på ett och samma ställe. 


Ställ alla frågor som handlar om downloads som en kommentar till detta inlägg.

Självklart kan du även önska inlägg här. 


Tänk dock på detta:

✿ Var specifik! 

Frågor som endast består av "var kan jag hitta en rosa klänning" eller "var finns det hus" kommer jag direkt hänvisa till google alt. MS3B. 

Jag skulle önska att ni är nogranna med vad ni letar efter och till vilken ålderstyp det är. Om det handlar om möbler vill jag även där att ni är tydliga. Ju tydligare, desto lättare för mig att göra er nöjda. 

✿ Jag svarar i mån av tid, därför kan det ta tid. 

✿ Kolla de andra kommentarerna först, någon kanske letar efter samma sak som du själv! 

 

/Sara

Av Sara - 16 juli 2012 22:50

inom en snar framtid på SimsDeluxe.   

Av Sara - 15 juli 2012 20:45

Då ni vill veta så himla mycket olika saker om familjen så tänkte jag dela upp det i två olika inlägg. Ett om familjen och ett om själva serien och avsnitten i sig. Låter bra va? :-) 
Jag vet också att ni fått vänta länge men det beror endast på att jag vill se till att få med så mycket som möjligt. 


Den aktiva familjen när jag spelar på Familjen Davis består av:


Victoria Davis


Victoria är alltså mamma till Mary och mormor till Savannah.

Ålder: Ungdom (tro det eller ej!)

Arbete: Jobbar på Bistron och är på nivå 6 i Kockgrenen.

Egenskaper: Kockbegåvning, Vänlig, Geni, Ambitiös, Hetlevrad


Tanken var inte alls att Victoria skulle ha en så stor roll i historien utan det har utvecklats så. Jag har fäst mig ganska bra vid den här simmen och tycker mycket om henne.

Victoria är skapad i CAS.


Som jag tidigare nämnt så älskar jag tv-serien One Tree Hill och efternamnet Davis kommer helt enkelt därifrån. Precis som Victorias förnamn. (Victoria Davis i OTH och Victoria Davis i min serie är dock väldigt olika!)   

Victoria finns att ladda ner HÄR


Mary Davis

 


Mary är alltså mamma till Savannah och dotter till Victoria.

Fullständigt namn: Mary Jane Davis
Ålder: Tonåring 
Arbete: Går i skolan. 
Egenskaper: Virtuos, Familjeorienterad, Bra sinne för humor, Ambitiös


Mary är alltså huvudpersonen i historien. En sim som utvecklats genom de få avsnitt som kommit i serien. Hon är ganska rebellisk men ändå väldigt snäll. 

Vill ni ha Mary i era spel finns hon att ladda ner HÄR

 

Savannah Davis 

Savannah är dotter till Mary och dotterdotter till Victoria.

 

Fullständigt namn: Savannah Penelope Davis

Ålder: Småbarn

Arbete: Jobbar endast på att växa upp och bli ett duktigt barn. 

Egenskaper: Virtiös, Vänlig

Kuriosa: Jag har ingen aning om varför Savannah har rött hår egentligen. Det måste komma från pappans sida. 


Så, till den vanligaste frågan jag får av er:

 


Svar: Det går att få tonåringar gravida med en mod*. Jag har dock gjort det mycket lättare än så och jag hade inte tänkt avslöja hur jag gjort till en början men eftersom ni är så många som frågat så tänkte jag om. I första avsnittet av Familjen, när Mary träffar Marc vid trädgårdsföreningen, så var hon tonåring. På bilderna från att hon tog duschen fram till att hon föder Savannah är hon dock Ungdom och inte tonåring. Jag ändrade henne alltså till ungdom med testingcheatsenabled-fusket och sedan tillbaka till tonåring efter att hon fått Savannah. Det var därför hon inte gick till skolan när hon var gravid. 


Andra frågor jag fått: 

Var kan jag hitta Marys kläder?

Svar: De där hängselshortsen hon brukar ha på sig, i jeans, är jag osäker på var jag har laddat ner faktiskt. Tyvärr. Troligen på TSR. De slitna jeansen och den korta toppen (som hon har på sig i downloaden) är ifrån TS Store. 


Var kan jag hitta Savannahs säng? 

Svar: Till de flesta som frågade detta svarade jag att jag inte visste för att det var så himla längesen jag laddade ner den. Men sen började jag leta och efter långt letande så hittade jag den, i ett set, som finns HÄR. (Nedladdningen startar direkt!) 

 

 


(Detta är det Set som sängen ingår i, många söta saker faktiskt!) 

 


Har ni fler frågor rörande familjen, huset eller simmarna i berättelsen kan ni ställa dem i en kommentar nedan. 


*Kommer mer om moddar i ett annat inlägg men det är kort sagt modifieringar man lägger till i sitt spel för att utöka möjligheter som tex att kunna göra tonåringar gravida. 


 

Av Sara - 12 juli 2012 19:21

Ja, jag spelade lite längre än jag hade tänkt mig men jag utforskade samtidigt Lucky Palms och välkomnade en familj som var sådär löjligt rolig att spela. Timmarna bara rusade iväg. Ja, ni vet precis vad jag pratar om. 


Fick som sagt Diesel i brevlådan i förmiddags och jag ska erkänna att jag inte riktigt visste vad jag skulle förvänta mig. Kanske just därför blev jag så positivt överraskad! Det finns så mycket snygga grejer och kläder som är precis i min smak. 


Spelets innehåll

Till killar:
5 par jeans

1 par shorts

5 st T-shirts

6 st långärmade tröjor/huvtröjor

5 st jackor/kavajer

1 par kalsonger


Tanke om detta: Åh, jag är lyrisk. Det fanns så mycket snygga kläder till killarna att jag på riktigt fick beslutsångest. Stor eloge till EA som verkligen satsat på herrmodet för en gångs skull och verkligen gett oss mycket nya saker. 


Till tjejer:

6 par jeans

1 par shorts

6 linnen/t-shirts

1 jacka

5 helplagg (klänning och dressar)

1 set underkläder (BH&Trosor)

1 bikini (tvådelad) 


Tanke om detta: Här blev jag lite besviken faktiskt. Kanske mest för att det inte var jättemycket som föll mig i smaken. Men äntligen fick vi jeans som var snygga och i lös passform till våra simmar. Som jag har längtat! Tycker dock att det var förvånansvärt lite kläder till tjejerna. 


Dessutom ingår det:
5 olika sorters bord

1 fåtölj

1 soffa

1 säng

1 stol

4 lampor

1 spegel


Tanke om detta: Well, man kan tycka att det är lite men eftersom allting är precis i min smak så tackar jag bara och jublar högt när jag möblerar mina simmars hus. 


Jag passade på att fotografera lite av kläderna. Det är inte allt och på några av bilderna har de samma byxor men olika överdelar. Ni lär se. Men här har ni en smygtitt. 


                                   


Ni har säkert mycket bättre grafik i era spel och då kommer kläderna se ännu bättre ut. 
Killens hår kommer från Store och finns HÄR att köpa. 
Tjejens hår kommer med Rampljuset.


Lite trist att man inte får någonting till tonåringar eller barn men det var ju ganska väntat. 
Allt som allt tycker jag att detta var ett GRYMT prylpaket och antagligen ett av de jag kommer använda mig mest av. 







Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Ovido - Quiz & Flashcards