SimsDeluxe

Alla inlägg under juli 2012

Av Sara - 12 juli 2012 12:24

Hade tänkt publicera första delen i min "Bakom Kulisserna på Familjen Davis" men så dök det här upp i brevlådan:


 

Ber om ursäkt för spegelvänd bild. Blir så i PhotoBooth och jag orkar verkligen inte ändra den. 

 


Så, vi hörs lite senare idag! 

Simsa loss!

Av Sara - 11 juli 2012 11:00

Tänkte tipsa er om ett helt fantastiskt hus som min gamla klasskompis Christoffer gjorde till mig för ett tag sedan. Jag älskar detta hus och den familj jag spelat längst på (inne på generation 7) har växt upp i detta hus. 

      
Fler bilder finns på nedladdningssidan. Ni kan ladda ner huset HÄR.


Av Sara - 11 juli 2012 09:30

Det har läckt ut information om att vi ska få ytterligare ett expansionpaket innan jul. Det skulle isåfall betyda att vi under 2012 fått 6 nya spel (Sovrum & Badrum, Rampljuset, Sötsaker, Diesel, Övernaturligt, Seasons) vilket kan jämföras med de två senaste åren då vi fått 2 expansionpaket och 2 prylpaket om året. 


Ja, iallafall. En ungersk spelsajt har listat The Sims 3 Seasons med release 9 November på sin sida. Även franska Amazon har listat Seasons med release 15 November. (Källa.)


Det är ju kul och Amazon är ju enorm sajt som inte borde skriva felaktiga saker. Man vet ju dock aldrig. 


Men! När jag googlade lite sprang jag på detta på en svensk sida. 


     


Omslaget ser ju frukstansvärt B ut men ändå.. verkar inte detta lovande? Om man kan förbeställa Seasons på så många olika siter borde det väl bara vara en tidsfråga innan EA bekräftar detta. Åh, jag hoppas verkligen att det stämmer för jag vill verkligen ha olika väder till mina simmar. Hoppas bara att det är genomarbetat! Skulle tex önska att man på sommaren kan bli solbränd, att simmarna fryser och kan bli förkylda på vintern och att de behöver kratta sina löv på hösten. Bara som exempel. 


Vad tror ni och vad vill ni ska ingå i ett eventuellt väderexpansion?




Av Sara - 10 juli 2012 23:08

För en tid sedan var det någon som bad mig ladda upp simmarna i min header på exchange. Det tog tid men nu är de där! 


Observera dock att dessa simmar endast är gjorda som "test-simmar" och därför har jag inte brytt mig om att göra något åt något annat än vardagskläderna. 


 
Klicka på bilden för den simmen du vill ladda ner så hamnar du på exchange. 






Av Sara - 10 juli 2012 21:33

Har ni ni tänkt på att små små ändringar kan göra markant skillnad på en sim? Hade en sim nyligen som växte upp och blev tonåring. Efter att jag gett henne lite smink ändrades utseéndet markant. 


 

Före smink. 



Efter smink. 


Ser ni skillnaden? 



Av Sara - 10 juli 2012 20:19


Den här simmen kommer ha en betydande roll i "projektet" jag nämnde tidigare. Nyfikna? 


Av Sara - 9 juli 2012 13:31

Fanta har en tävling just nu där man ska skapa en tonårssim. Jag är med och tävlar och här är mitt bidrag!

Min version av Jason Knox.

Egenskaper
Bra sinne för humor, Ambitiös, Kockbegåvning, Bokmal

Favoriter
Spagetti & Köttfärssås, Orange och R&B.

Närbild Ansikte.  
Hår från Rampljuset.


Tröja: Husdjur
Byxor: Leva Livet (tror jag)
Klocka & Skor: Grundspelet

 
Tvådelad kostym: Grundspelet
Skor: Grundspelet

 
Tröja: Husdjur (tror jag, kan vara från Leva Livet)
Byxor: Grundspelet

 
Tröja: Grundspelet
Shorts: Grundspelet
Skor: Grundspelet

   
Shorts: Grundspelet


Gillar ni min version av Jason går han att ladda ner HÄR.

Av Sara - 7 juli 2012 14:24

Jag är tillbaka! 


Det blev lite mycket där ett tag och jag tappade all lust och inspiration till att blogga. Jag har dock sett alla era fina kommentarer och jag vill verkligen tacka er från djupet av mitt hjärta! Ni anar inte hur glad jag blir av att se att ni uppskattar vad jag skriver! 


Jag har bestämt mig för att blogga i den takten jag tycker är kul. Så, ibland kanske det kommer fyra inlägg på raken och sen dröjer det lite. Men det får bli så. Tycker jag det är kul så blir inläggen roligare och då blir det ju roligare för er! :-)


Jag ska också försöka att inte lova inlägg som jag sedan inte kan hålla. Men i nästa vecka ska jag försöka få ut Familjen Davis specialen jag lovade er för en månad sedan. Jag håller också på med ett nytt projekt jag tror ni kommer tycka väldigt mycket om! 


Sådärja, vad kul det här känns! Ni är världens bästa läsare och utan er skulle jag aldrig tycka att detta var så kul. Och hörni, om ni har facebook, gilla min facebooksida så kommer ni inte missa ett inlägg! :-) Klicka bara på facebookikonen i menyn. 


 





Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Tidigare år

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Ovido - Quiz & Flashcards