SimsDeluxe

Alla inlägg under augusti 2012

Av Sara - 21 augusti 2012 20:46

Kommer ni ihåg Familjen Vänlig som bodde i Skönköping i The Sims 2? Daniel & Mary-Sue var kanske inte det mest kärleksfulla paret och deras tvillingdöttrar Lillian och Angela mer eller mindre hatade varandra. Ni minns va? 



Vi får träffa dem igen i Sunlit Tides! Jag älskar hur EA väljer att ge oss gamla karaktärer tillbaka. I och med lanseringen av Lucky Palms fick vi ju Drömmare tillbaka. 


Vi får träffa Daniel och Mary-Sue igen i Sunlit Tides, långt innan otrohet, barn och krävande jobb när de njuter av sin smekmånad på Sunlit Tides. De är lyckliga, glada och ser fram emot att bara ta det lungt och att njuta av att vara tillsammans. Kul va? 


Vad tycker ni om att EA tar med gamla familjer i "nya" skepnader? 

 

Bilder och information från EA.   


Av Sara - 19 augusti 2012 11:41

Hörni finingar, jag försöker krama ut det sista av min sommaledighet och är därför på resande fot just nu. Jag kommer inte kunna blogga ordentligt förrän till helgen igen. Jag tänkte därför, som en ursäkt till er, att ni kan önska inlägg i en kommentar så gör jag inlägg om det ni vill sen. Bra va? Önska på så lovar jag att skriva sen!

Puss på er!

Av Sara - 17 augusti 2012 19:47

Eftersom ni var några som ville veta mer om sjukhusmodden jag skrev om så tänkte jag också göra det.
Vet du inte vad mod är kan du läsa det HÄR.

Modden heter alltså Hospital Overhaul och lägger till fem funktioner på sjukhuset i din stad - Donera blod, Donera Sperma, Provrörsbefruktning, Abort och Ultraljud.


◊ Abort

Dina simmar får helt enkelt möjligheten att avsluta sina graviditeter. Detta kan antingen göras på sjukhuset (där det kostar 3000) eller på ett gömställe (där det kostar 1000). Dina simmar kommer, om de gör en abort, få en negativ humöreffekt som varar en dag.


Det finns dock en risk att aborten misslyckas och att barnet kommer födas som spöke. Din sim kommer då få en spökbebis helt enkelt. Risken ökar ju längre in i graviditeten som aborten görs.


KaninhålChans att lyckas (1st trimester)Chans att lyckas(2nd trimester)Chans att lyckas(3rd trimester)
Sjukhus100%92.5%85%
Gömställe90%70%50%

Jag har aldrig gjort en abort i spelet och vet heller inte var gömstället finns.  


◊ Donera blod

Dina simmar kan donera blod och sedan få ersättning på runt 100 Simleons. Blodet ges sen till törstiga vampyrer. Detta betyder alltså att det måste finnas minst en vampyr i staden.
Din sim kan inte donera blod om den är gravid, vampyr, mumie eller simbot.


◊ Ultraljud

Din gravida sim får möjligheten att se könet på sitt barn. Ultraljudet berättar även hur många som finns i magen. Din sim måste ha fått mage för att kunna göra ett ultraljud.
Notera dock att efter att din sim vet könet på barnet går detta inte att ändra. Däremot behöver inte antalet bebisar stämma med vad som kommer ut sen. Som exempel sa ultraljudet att min sim skulle få tvillingar men hon fick sen trillingar.

 


◊ Donera Sperma och Provrörsbefruktning

Dina manliga simmar kan välja att donera sperma för att tjäna lite extra kronor. Hur mycket de får betalt hänger på kvalitén samt på din sims kroppsbyggnad och egenskaper. Att donera sperma är anonymt.


Kvinnliga simmar kan sen välja att bli provrörsbefruktade. I början kommer det inte finnas några donatorer men allt eftersom kommer det dyka upp. Kvinnan får möjlighet att välja donator och sen också om man vill bestämma könet och välja en egenskap. Kvinnan kommer inte ha någon relation till donatorn utan barnet kommer ha kvinnans eventuella pojkvän/make som pappa.

               


Har ni några frågor kan ni ställa dem i en kommentar.
Modden finns att ladda ner HÄR. (Registrering krävs)


Av Sara - 16 augusti 2012 11:20

Knappt har vi hunnit smälta nyheten om Årstider förrän EA annonserar nästa nyhet. Snart, mycket snart kommer en ny värld till TS Store! Jag som precis vant mig vid att ha Lucky Palms i mitt spel.

 

Den nya världen heter alltså Sunlit Tides och beskrivs såhär av EA: 

"En modern stadskärna lämnar plats åt en grönskande djungel med utspridda exotiska bungalower och semesterhus vid stranden, inbäddade mellan havets mjuka vågor och en soldränkt lagun. Njut av en picknick på stranden, planera ett hemligt möte vid ett vattenfall eller mys tillsammans med din käresta i skuggan av en palm och se solen gå ner i havet. Kommer dina simmar att finna den sanna kärleken, eller bara ha kul i jakten på den?"


Låter spännande va? Jag har lyckats komma över några screenshots också! Titta här bara:

                         

Av Sara - 15 augusti 2012 22:08

Som vi alla redan vet så kommer vädret i våra spel att ändras markant. Det kommer också kunna ändras under en dag och gå från en lite kylig och dimmig morgon till en stekhet eftermiddag. Precis som i verkligheten! Är din sim ute för länge i hettan kan han eller hon börja svettas och till och med svimma! Men det är ingenting som inte lätt går att förhindra! :-) Genom att låta dina simmar ha badkläder på sig, skyla sig under ett parasol eller kanske ta en glass så håller de sig svala. Eller så låter du de bara stanna inomhus. 


Sommaren är ju också den perfekta färgen på huden, men akta! Ligger din sim ute för länge kan den istället för att bli härligt solbrun få en riktigt ordentlig bränna som inte gör varken din sim eller någon annan lycklig.  


 
Pallar man inte att ligga i solen och gassa kan man betala några simleons och gå till ett av alla solarium som finns. Men var försiktig här också! Resultatet kan skifta kraftigt.


 
Ett annat sätt att kyla ner sig är genom att ta ett dopp i poolen! Eller bara ligga och flyta på en luftmadrass samtidigt som dina barn gör bomben från trampolinen. 


 
Som säkert de flesta av er redan vet så är ju en av de största nyheterna att våra simmar kommer kunna simma i haven! De kommer alltså kunna simma i princip överallt. Kanske bestämmer man sig att göra som simmen ovanför och ta ett dopp under en regnig dag i Twinbrook... 



... eller kanske som dessa simmar som njuter av ett romantiskt dopp i en flod i Kina. 



Efter att ha spenderat tid på stranden kan din sim bege sig till Sommar Festivalen! Som jag redan skrivit kommer varje årstid ha sin egen festival med säsongsbetonade aktiviteter. På sommaren kan din sim få sitt ansikte målat, träna fotboll eller om man känner sig lite hungrig - delta i en korv ätar tävling.

 
Dina simmar kan också göra egen glass (kallas snow cones på engelska, någon som har någon bättre översättning?) och de kan ha en egen maskin hemma. Den stora är perfekt för partyt medan den lilla passar bra att ha stå på köksbänken. 


 

När solen sen gått ner kan dina simmar fyra av några fyrverkerier. Det kommer finnas väldigt mycket mer att välja på än vad som erbjuds idag! På sommaren kommer matbutiken ha rea på fyrverkerier så se till att bunkra upp för hela året. 


 
Eftersom fyrverkerier är lite för farligt för barn att hantera har EA skapat tomtebloss åt dem. Så att alla kan få njuta av fyrverkeriernas fantastiska värld. 


Är ni precis som jag så förväntansfulla att ni knappt vet vad ni ska göra? 

92 dagar kvar hörni, 92 dagar!





Av Sara - 15 augusti 2012 14:00

De flesta av oss vet ju att Anubis gör fantastiska hår och retextures men kläderna får bara inte missas! De är så himlahimla fina! Kvalitén är också fab! Jag menar - kolla bara nedan! 

Hittar du något du vill ladda ner till ditt spel klickar du på bilden för att komma till dess sida. Du kan välja att ladda ner det som package eller sims3pack fil - supersmidigt! 

 

         

     

Vilken klänning är din favorit?

Min är nog tvåan eller trean men alla är fantastiska och kommer finnas i mitt spel inom kort! 

 

 


Av Sara - 15 augusti 2012 12:05

Vet ni om att ni är världens bästa bloggläsare? Inte? Det är ni iallafall! Varför? För att ni gör mig så himla glaaaad såklart! :-) Jag kan inte visa nog med kärlek när ni berättar för mig hur bra ni tycker att det jag skriver är. Det gör att jag vill skriva tusentals inlägg till er allt om allt möjligt men det går ju inte för då skulle jag ju inte hinna plugga, äta, läsa ERA awesome bloggar, sova och allt annat livsnödvändigt man måste göra. Ni är himla bra iallafall, det är ni! 


Ni är cirka 120 stycken som kikar in här varje dag och jag skulle vilja ge er allihopa en stor bamsekram men det blir ju lite svårt. Dessutom så vägrar jag tro på att endast sju av er har facebook! Har ni missat att jag startat en awesome facebookgrupp så att ni ska kunna hålla koll? När skolan börjar igen tänkte jag bli mer aktiv på den sidan också och slänga ut lite små tips då och då. 

Ni hittar facebookgruppen genom att klicka på facebookloggan nedan. 

Vill också passa på att påpeka att jag endast länkar till bloggar som skriver om Sims, det är ju det vi som är här vill läsa om. :-) 


Vill ni önska inlägg eller att jag ska leta reda på något CC åt er kan ni önska det HÄR


Glöm inte att ni är grymma! 


 

Av Sara - 14 augusti 2012 20:19

Har verkligen ingen blogglust idag. Återkommer imorgon! Tills dess kan ni ju rösta i min omröstning till höger och kanske läsa någon annan grym The Sims blogg? På tal om det - vill du också bli länkad i min blogg är det bara att säga till! 


Vi hörs imorgon!


 

Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Tidigare år

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Ovido - Quiz & Flashcards