SimsDeluxe

Alla inlägg under augusti 2012

Av Sara - 13 augusti 2012 20:50

Okej, jag gillar verkligen Familjen Hayd som jag gjorde och har börjat få en historia i huvudet. Så kanske kommer de dyka upp här igen i framtiden. Saken är bara den att jag inte hittar någon bra värld för dem att bo i. Så, jag har startat en omröstning för att få lite hjälp av er. Vilken värld tycker ni de skulle passa bäst in i? Läs om dem HÄR och utgå ifrån det och inte bara vilken som är er favorit.

De ni har att välja på är Sunset Valley, Twinbrook, Starlight Shores, Hidden Springs och Lucky Palms.


Omröstningen hittar ni i menyn till höger.   

Av Sara - 13 augusti 2012 08:45

Älskar inte ni också paraplyerna? Såååå fina!


 

Och ännu finare blir de ju när de lyser! 


 


 

Tycker så mycket om idén om att man kan plocka blommor och ha dem inomhus!


 


  


 

Äntligen kommer våra simmar kunna dansa tryckare igen! Ser ni också bröllopsdansen framför er?   

Av Sara - 12 augusti 2012 19:16

Har fått frågor på hur man laddar ner till MTS. Tänkte därför göra ett kort inlägg om detta. Det är superenkelt! 

OBS! Allt du laddar ner från MTS kommer som packagefiler och hur du installera sådana kan du läsa i det HÄR inlägget. 


1. Adressen är modthesims.info, när du väl hamnat där måste du registera dig. Det är busenkelt och gör du på höger sida. Jag har strykt under det med rosa men det syns inte så bra. 


2. När du väl registerat dig går du in på Downloads i menyn och sedan in på Sims 3. 


3. När du gått in på downloads ser det ut såhär. Antingen så söker du i sökrutan, letar efter kategori (Game Mods är där alla moddar finns) eller så kollar ni bara in de som listas. 


4. När du hittat något du gillar och klickar på det hamnar du på en sida som denna nedan. För att ladda ner klickar du på "Download". Jag brukar läsa lite kommentarer innan jag laddar ner. Det är ett bra sätt att se om folk gillar det. Håll också utkik så det är markerat till TS3. Ibland kan det krypa in TS2 downloads fast man valt TS3. :-) 

 


5. När du klickar på download kommer du till en sånhär sida. Ibland finns det olika versioner att välja mellan. Det brukar dock vara enkelt att läsa sig till vilken man ska välja. Klicka sedan på filen och gör sedan som när du installerar alla andra packagefiler. Lätt som en plätt! 

   


Har du frågor kan du ställa dem i en kommentar. 


Lycka till!


Av Sara - 12 augusti 2012 19:00

Day 11 - Favorite Sim living in the neighborhood that you didn’t create/Favoritsim som du inte skapat


Först tänkte jag skriva att jag inte hade någon här. Egentligen så har jag nog inte det heller. Det var mer av det i TS2. Men när funderade lite på vilka simmar jag brukar interagera med i städerna så var Christopher Steel den som dök upp i huvudet först. Jag brukar inte spela så mycket med de färdiga simmarna mer än möjligtvis bli kompis med. Cristopher Steel har jag några simmar som gift sig med. Han har bra egenskaper och ser bra ut. Perfect match liksom! 

 




Vilken sim är din favorit?


Tidigare dagar
Av Sara - 12 augusti 2012 13:13

Nu finns min SimSelf att ladda ner på exchange. Klicka bara HÄR så kommer du till dess sida i min Studio.


 

Av Sara - 11 augusti 2012 15:15

Jag får minst en fråga i veckan om var jag laddat ner nagellacket jag använder till mina simmar. Därför tänkte jag tipsa om lite olika nagellack ni kan ladda ner. Klicka på bilderna för att komma till nedladdningssidan.


 Glittiga långa naglar.


 

Målade korta naglar för barn.


 

Kort blank nagel.


 

Målade naglar och tånaglar för småbarn och barn. *

 

Långa naglar för ungdomar-åldringar. *

 

Naglar med tre kanaler. Detta är de jag brukar använda och det Brooke har i headern.


* Hemsidan kräver (gratis) registrering.

Av Sara - 11 augusti 2012 12:00

Day 10 - Your favorite celebrity as a Sim (made by you)/Din favoritkändis som Sim skapad av dig.
 
Okej, jag försökte verkligen. Men jag är så kass och skulle aldrig kunna visa mig för alla andra monsters igen om jag visade upp min version av Lady Gaga. Därför visar jag er därför denna.
 
 
Jag tycker jättemycket om Lady Gaga och hennes musik (och längtar löjligt mycket till hennes konsert i Globen den 30'e!) så valet föll på henne. Jag har några svenska artister som jag håller varmt om hjärtat också men eftersom jag försöker hålla mig lite anonym här så behåller jag dessa för mig själv.
 
Gillar du också Lady Gaga kan du ladda ner en massa Gaga relaterade saker till dina simmar HÄR.
 
 
Tidigare dagar

Av Sara - 10 augusti 2012 20:43

 


Svar: Jag förstod att denna frågan skulle dyka upp förr eller senare. Nej, jag har inte slutat med Familjen Davis. Jag har dock tappat bort pappret där jag skrivit ner vad som skall hända vilket försvårat det lite. Familjen Davis kommer att komma tillbaka - så fort jag hittat pappret och fotat till nästa avsnitt. :-) Håll ut!


Är du en nykommen läsare som missat min historia om tonårsmamman Mary kan du läsa den HÄR.

Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Ovido - Quiz & Flashcards