SimsDeluxe

Alla inlägg under augusti 2012

Av Sara - 10 augusti 2012 19:18

Får många frågor om vad tusan mods är egentligen och vad det skall vara bra för. Saken är den att jag, tills alldeles för några månader sedan, inte hade spelat med mods. Trots att jag spelat sedan starten!

Jag tycker att det är svårt att, på ett enkelt sätt, förklara vad det är. "Mod" är en förkortning för ordet "Modifikation" vilket på svenska betyder ungefär "Modifikation". Man modifierar spelet. Med hjälp av mods kan man utöka spelmöjligheterna i spelet. Förbättra och personifiera. Man skall dock använda mods med försiktighet. Jag har aldrig upplevt problem men de kan orsaka problem.

Exempel på en mod: Tonårsgraviditet. Tonåringar kan ju inte bli gravida i The Sims men skulle du ladda ner modden som tillåter detta går det helt plötsligt. Superlätt! Jag har som sagt inte denna då jag hört att många haft problem med den.


För att förklara ännu lite tydligare tänkte jag gå igenom några av de mods som jag har installerade till mitt spel.


SameZodiac - Gör helt enkelt så att dina tvillingar och trillingar får samma stjärntecken när de föds. För hur sjukt är det inte egentligen att dina tvillingar har olika stjärntecken?

HospitalOverhaul - Lägger till fem interaktioner till ditt sjukhus - Donera Blod, Donera Sperma, Abort, Bli Befruktad och Gör ett ultraljud.

  Säg till om ni vill veta mer om den här modden så kan jag skriva ett eget inlägg om den.


NoIntro - Speletmed laddningsskärmen direkt och kortar ner spelets starttid med mer än hälften.Det är awesome!

PosePlayer - Hjälper dig att spela upp Poser i spelet. Kommer ett inlägg om detta inom en snart framtid.


Jag hoppas ni blev något klokare av detta. Har ni några frågor kan ni ställa dessa i en kommentar så ska jag försöka svara så gott jag kan.

Tänk på att inte installera flera mods samtidigt. Du vet aldrig hur de jobbar tillsammans.




Av Sara - 10 augusti 2012 18:30

Day 9 - Favorite and least favorite expansion pack or version of the game/Det expansionpacket du gillar mest och minst.


Det här tyckte jag var ganska enkelt. Hade nog varit svårare om Seasons hade släppts men nu har det ju inte det så då kan jag ju inte räkna med det.
Favoriten tror jag, faktiskt, är Leva Livet! Det är det som jag har mest glädje av i mitt spelande då jag tycker väldigt mycket om att bygga vidare på generationer och liksom "skaffa karriär - bli kär - få barn" är det sättet jag brukar spela.


Detta är i princip varför jag tycker så mycket om Leva Livet.


Det expansionpaketet jag tycker minst om är nog.. Destination Världen. Dels för att jag inte kan resa till andra länder, då låser sig mitt spel, och dels för att jag liksom inte får ut så mycket av det. Använder inga kläder, hår eller funktioner som medföljde förutom möjligtvis kameran.



Vilket expansion är din favorit? Och vilken tycker du minst om?


Tidigare dagar
Av Sara - 9 augusti 2012 17:15

Skrivet 10 augusti - Publicerad 9 augusti.

Day 8 - The most common reason your Sims die/Vanligaste anledningen till att dina simmar dör.


Jag dödar väldigt sällan mina simmar. Om en sim buggar riktigt mycket brukar jag dra ner mätarna på den så mycket att den dör. Men det händer inte så ofta. Jag tycker ju om att spela generationer och brukar oftast börja spela på generation 2 innan G1 har dött. Men, när mina simmar dör så är det för att de levt ett långt liv och helt enkelt blivit gamla.


 
En gäst dog på ett av mina simmars födelsedagskalas.


Vilken anledning är vanligast till att dina simmar dör?



Tidigare dagar
Av Sara - 8 augusti 2012 20:30

Satt i flera timmar igår och skapade en familj. Till skillnad från tidigare så tänkte jag denna gång till lite extra och gav alla simmar en biografi. Blev ganska nöjd och tänkte därför ge er möjligheten att ladda ner dessa simmar. Antingen som hushåll eller bara de simmar ni gillar. Jag gjorde mitt bästa för att inte använda något CC men det gick väl sådär om jag ska vara ärlig.


Nathan Hayd.
Biografi: Nathans liv hade kanske inte riktigt blivit som han tänkt sig. När hans flickvän under gymnasiet blev gravid blev han livrädd men efter mycket tänkande bestämde han sig för att ta tillvara på papparollen. Tragiskt nog klarade inte Haley födseln av deras tvillingar och Nathan stod helt plötsligt där själv som ensamstående tvillingpappa. Han har dock aldrig svikit från deras sida och har sett dem växa upp till fina tonåringar även om Haleys, som fått namnet efter sin mamma, stil ibland kan ifrågasättas. Att tvillingarna tycker om Nathans nyfunna kärlek Alexandra och hennes lilla flicka betyder oerhört mycket och nu hoppas han att de ska bli en enda stor lycklig familj.  


 

Hår: Leva Livet
Byxor & T-shirt: Diesel

Skor: Grundspelet


 

Kostym: Grundspelet (tvådelad)
Skor: Grundspelet


 

Linne: Grundspelet

Kalsonger: Sovrum & Badrum (tror jag, rätta mig om jag har fel!)


 

Tröja & Byxor: Stadsliv
Skor: Grundspel (återigen - tror jag!)



 

Badshorts: TSR


Timothy Hayd

Biografi: Timothy får ofta höra att han är lik sin mamma. Han kan ju inte direkt säga
ifrån, han fick ju aldrig nöjet att lära känna henne. Till skillnad från sin
utåtgående syster är Timo lite blygare och håller sig helst på sin kant. Han
tycker mycket om att umgås med hans pappas flickväns lilla dotter och hon verkar
uppskatta honom. Skolan är det som upptar Timos liv och han drömmer om att en
dag få bli polis.

Hår: Kan vara Rampljuset, jag har ingen aning -hjälp?

Tröja: Leva Livet
Byxor: Store

Skor: Grundspelet


 

Kostym: Grundspelet (tvådelad)
Skor: Grundspelet


 
Byxor & Tröja: Grundspelet


 
Badshorts: Grundspelet


Haley Hydh

Biografi: De som inte känner Haley kan nog lätt missförstå henne på grund av hennes ganska
tuffa yta. Egentligen är hon en ganska vanlig tjej som behöver utlopp för sin
kreativa sida. Musik och konst är det som Haley brinner för och precis som sin
bror fokuserar hon på sina intressen i skolan. Kanske inte fullt så bra som
Timothy, han är nog pluggisen av de två. Haley är utåtriktad, har många vänner
och trots sitt alternativa yttre en av de populära i skolan. Något som Haley
inte har någonting emot.


Hår: Följde med en Sim jag laddade ner på exchange
Topp: Husdjur
Byxor: Store
Skor: Traelia
Piercings: IN3S
Nagellack: IN3S

Tatuering: Kitty Klan


 

Piercings & Tatuering: Se ovan
Klänning: All About Style


 

Tofflor & Nattlinne: Grundspelet


 

Tröja, Byxor & Skor: Grundspelet


 

Bikini: Grundspelet     



Alexandra Ramirez
Biografi: När Melodys pappa lämnade Alexandra själv med Melody var hon osäker på om hon
någonsin skulle våga lita på en ny kärlek. När hon sedan träffade Nathan kände
hon bara att det var rätt. När hon smält nyheten att han hade två tonåringar och
det visat sig att dessa ungdomar var två härliga unga människor som båda
uppskattade sin pappa och önskade honom allt gott var allt självklart. Nu hoppas
hon kunna kombinera sitt kockjobb med den nya stora familjen.
Hår: Anubis
Klänning med kavaj: Store
Skor: Kvällsnöjen

 
Klänning: Gasen i Botten

  
Nattlinne: Sovrum & Badrum


  
Tröja: Stadsliv
Byxor: Grundspelet
Skor: Leva Livet eller Stadsliv (hjälp mig!)

 
Baddräkt: Rampljuset (?)  

 
Melody Ramirez

Jag har inte skrivit någon biografi till Melody då hon är så liten, hon är dock dotter till Alexandra.
Jag kommer heller in lägga ut bilder på alla hennes klädstilar. De finns att se på hennes sida i min Studio.
I princip alla hennes kläder kommer från LJGaming
Hennes hår kommer från Little Cat


Ni kan antingen ladda ner en sim genom att klicka på dess namn. Då hamnar ni på deras nedladdningsida på exchange eller så kan ni välja att ladda ner hela hushållet här nedan. Självklart kan ni byta namn och skapa andra drömmar på dem. Det enda jag inte vill är att ni laddar upp dem igen som om ni skapat dem. :-)
Gillar den här familjen så mycket att jag funderar på att skapa en historia om dem. Vad tror ni? Ja, vi får se hur det blir med det.

Här kan ni ladda ner hela hushållet. Klicka bara på bilden.  

Av Sara - 8 augusti 2012 20:11

Day 7 - Favorite interaction or facial expression of a Sim/Favorit interaktion eller ansiktsuttryck som en Sim gör
 
En av de sakerna jag tycker är så kul med The Sims 3 är att simmarna verkligen är unika. De har sina egna karaktärsdrag och saker de gör. Därför tycker jag att denna är lite extra svår. Men, när en sim friar och den andra simmarna håller händerna för munnen. Åh, jag tycker det är så fint och romantiskt! Så, det får nog bli det.
 
  
Vilket uttryck är din favorit?
 
Tidigare dagar

Av Sara - 7 augusti 2012 13:19

Kom lite på efterkälken med det här men ska nu försöka få ut en om dagen. :-) Fortsätte på Dag 6.
Day 6 - Something your Sims do that drives you crazy/Något dina simmar gör som gör dig galen.
 
 
Jag blir galen på mina simmar när de bara står och skriker och viftar med armarna. Då kan jag bli så irriterad att jag byter familj, haha!
 
Vad tycker du är irriterande som dina simmar gör?
 
 
Tidigare dagar

Av Sara - 6 augusti 2012 18:15

Sådär! Nu är jag hemma igen och för att kompensera för det slarvigt skrivna inlägget nedan och för att jag varit borta så länge tänkte jag fylla detta inlägg med så mycket information om The Sims 3 Årstider som jag bara kan!



Det svenska omslaget till spelet.
Ni kan boka spelet på CDON om ni klickar HÄR och det kostar just nu 399 kronor.
Förbeställer man Limited Edition utgåvan får man även med Isbaren och några coola isobjekt.
Spelet har release i Sverige 13 November och inte 15'e som jag tidigare skrivit. 


     

Bild från isbaren. 

  

Jag är så exaltrerad över det här expansionpaketet att jag inte riktigt kan sitta still. Det är helt galet! 


Officiell information

EA beskriver spelet såhär: 

Låt dina simmar simma i havet en varm sommardag, fiska efter äpplen i en hink bland höstlöven, testa sina snowboardfärdigheter i en halfpipe, eller välkomna våren med ett färggrant paraply under en promenad i regnet. Helt nya aktiviteter, som fotboll och stora årstidsfestivaler, ger liv åt den speciella känslan hos varje årstid. Dina simmar kan pluta med läpparna i vårfestivalens pusstånd, eller se vilka kusliga överraskningar som väntar i spökhuset. Klä dig efter vädret med årstidsmode från solklänningar till regnrockar och vinterkläder. Här finns ny mat, inredning och vädereffekter, så att dina simmar kan njuta av de olika årstidernas mångfald och skönhet och leka med livet som aldrig förr!


     


Glädj dina simmar med nya aktiviter för varje årstid. 

Bygg igloos, karva pumpor, dyk från trampolinen eller njut av fyrverkerier. Det finns något för dina simmar att njuta av vid varje årstid. 

 

  

Delta i de årstidsbetonade festivalerna. 

Dina simmar kan delta i snöbollskrig på vinterfestivalen, få sina ansikten målade på sommaren eller kanske dansa loss under vårdansen. 

 

       

 

Upplev lyckan och svårigheterna med att leva med skiftande väder. 
Dina simmar kan bli solbrända, få en förkylning och bli träffade av blixten. 

 

   

 

Klä dina simmar efter väder
Klä dina simmar i kläder efter varje årstid. Med seasons ingår vinterkläder, våtdräkter, regnrockar, paraplyer och halloweenkostymer!

 

   

 

Välkomna mystiska besökare. 

Nya väder är inte det enda man kan se i himlen. Bli kompis med en alien och används deras rymdskepp till att bli av med en jobbig granne, invadera stan eller resa till stjärnorna. 

 

Nya spelfunktioner
Simma i havet.
 

- Våra simmar kommer kunna simma i haven i alla städer under alla årstider. 

- Simmarna kommer inte kunna simma i sjöarna inne i städerna som tex dammarna i parkerna osv. 

- Våra simmar kommer kunna njuta av att flyta på en luftmadrass längs med stranden medan barnen har vattenkrig eller bygger sandslott. 


 


Dykning

- Med årstider får vi äntligen tillbaka våra trampoliner vilket innebär att våra simmar kommer kunna dyka (eller göra en kanonkula om de hellre vill det) ner i sina pooler. 


Snowboard

- Låt dina simmar göra en 360 i halfpipen i parken på sin snowboard. 

- Halfpipen (det heter kanske ramp på svenska?) kommer alltid vara snörik så dina simmar kan njuta av en skönt åk året runt. 


 


Sjukdomar
- Dina simmars hälsa påverkas av vädret. 

- Dina simmar kan få en svidande solbränna om de är ute i solen för länge. 

- Under en storm kan simmarna bli träffade av blixten. Aoch!

- Klär man sig dåligt när det är kyligt kan man råka ut för en förkylning. 

- De kan frysa men andra simmar kan värma dem.

- Dina simmar kan också få säsongsbetonade allergiska besvär. Detta kan dock åtgärdas lätt genom ett besök på sjukhuset för att få en allergispruta. 

- Dina simmar kan, om de har otur, frysa till döds. 


Väderkontroll

- Varje årstid är en vecka (i simtid såklart) lång men vi kan kontrollera detta och göra de längre eller till och med ta bort en årstid om vi inte vill ha den i just den staden.

- Allt väder och säsongsbetonad kan kontrolleras av spelaren. 

- Alternativen man ställer in sparas per sparning och inte per värld. Har du tex fyra olika sparningar i med familjer som bor i Sunset Valley och bestämmer för en av dessa kommer det vara vinter i 15 simdagar så kommer detta endast att vara för denna sparning och inte för någon annan. Otroligt smidigt!

- Du kan välja om temperaturer ska visas i Celsius (det vi har i Sverige) eller i Fahrenheit (som de har i USA). 

- Möjlighet att stänga av väderfunktionen helt. 


Skapa en Sim

- Filtret vi fick genom Leva Livet där vi kan välja i Bygg/Köp om vi vill se saker endast från ett speciellt Exp eller PP är tillagt i Skapa en Sim. Det kommer göra det mycket lättare att skapa simmar. 

- Nya hårstilar så som skallig (inget hår alls) och mössor till vintern. 

- Nya ansiktsmålningar

- Nya outfits till Småbarn - Gammal i olika stilar baserade på säsong så som vinterkläder, badkläder, regnjackor, fyra nya barn dräkter och "Spooky Day" dräkter till alla generationer. 

- Ny klädkatergori "Utomhuskläder". 


Årstider 

- Varje årstid är som sagt en vecka lång om man inte ställer in annat. 


Vår

- Vårens högtid är "påsk" och Alla Hjärtans Dag.

- Enstaka duggregn, dimma, kraftiga regn samt storm kan man vänta sig under våren. 

- De träd som tappat sina löv kommer att börja växa igen och nya blommor kommer att växa runt om i staden. 


 

 

Sommar

- Sommaren högtid är "Fritidsdagen" där jag antar att man är ledig. Ungefär som ett kort sommarlov. 

- Simmar kan som sagt bli solbrända om de är ute i solen för länge. 

- De kan också få en solbränna. Alltså bli brunare. 

- Dagarna är längre på sommaren (ljusare). 

- Det är inga längre sommarlov. 


Höst

- Höstens högtid är "Spooky Day" som kan liknas med Halloween. Under Spooky Day klär alla i området ut sig i olika dräkter automatiskt. 

- Löven på vissa träd tappar sin färg och faller. 


 


Vinter

- Vinterns högtid är Snöflingans Dag som är baserad på Julafton. 

- Det kan förekomma snöstormar.

- Snöbollskrig (under andra årstider kan dina simmar istället ha vattenballongskrig)

- Dina simmar kan bygga igloos (som ryktas vara det nya woohoostället) och snögubbar.

- Dina simmar kan frysa fast. 

- Simmar som bestämmer sig för att ta ett bad ute under en kall dag kan få "Isbjörnens Klubb Humöreffekt" som ger din sim temporär immunitet mot kylan. 

- Dagarna är kortare på vintern. 


Väder

- Det finns fem olika vädertyper, de kommer fungera ihop med alla världar skapade av EA (och kanske även de ni laddat ner, är osäker där)

- Vindeffekter kommer med spelet

- Himlen är en indikator om vad det kommer bli för väder. Om molnen tex blir mörkare än det en indikation om att dåligt väder är att vänta. 

- Vädret ändras gradvis. 


Regn

- Olika nivåer av regn kan förekomma. (Duggregn, lätt regn, vanligt och storm)

- Simmar kan hoppa i vattenpölar för att ha lite kul. 

- Regn kan hjälpa till att släcka bränder eller vattna dina blommor. 


 


Sol

Hagel

Dimma

 

Snö

- Små djur blir begravda under snön. 

- Snöstormar kan förekomma

- Det kommer finnas en form av röntgeneffekt som ger möjligheten att se vad som finns gömt under snön. 


Trädgårdskötsel kan påverkas av vädret. 

- Under en regning dag behöver dina simmar inte vattna sina blommor och växter.  


Säsongsbetonade festivaler och högtider. 

- Exempel på aktiviter under festivalerna är: Matätartävling, pumpaskärning, Skridskoåkande, Ansiktsmålning och att titta på fyrverkirier. 


Nya färdigheter

- Snowboarding

- Fotboll. Yes, dina simmar kan tävla mot andra simmar, träna eller vara med i en turnering. Allt som behövs är ett fotbollsmål. 


   


Det finns fyra nya partytyper i spelet. 
- Den enda som är officiellt bekräftad är dock "Presentbytarfest"


Nya egenskaper

- Älskar värme

- Älskar kyla


Bygg/Köp läge.

"Blueprint Mode"

- Detta kommer att komma även till de som inte köper Seasons. Om jag förstått det rätt kommer man att kunna bygga hus genom blueprints. Alltså efter "ritningar". Återkommer om detta när jag har mer information. 

 

Nya Bygg/Köp Objekt. 

- Nya Fyrverkierer. 

- Hemsökta hus

- Matstånd/Försäljare som serverar olika mat baserad på säsong. 

- Trampoliner

- Uppblåsbara dynor som kan användas både i poolen och i havet. 

- "Kissing Booth", en plats där simmarna får betalt för att pussa andra (?)

- HalfPipe

- Hästskor (Kasta hästskor, ryktas även vara en gömd färdighet)

- "Kasta Ring" (jag vet helt ärligt inte vad det heter på svenska men sök på Ring Toss på google så kommer ni förstå)

- Love Tester Machine. Dina simmar kan testa hur bra det egentligen känner sin käresta. 

- Fotbollsmål

- Solarium

- Paraplyer

 

Ny Mat/Dricka

- Pommes Frites (French Fries) 

- Pumpapaj

- Sockervadd

- Kanelmunkar (eller något liknande)

- Pulled Pork (vet inte vad det det heter på svenska om det ens har ett svenskt namn)

- Varm Choklad

- Äggtoddy

- Läsk

- Fruktbål

 

Nya växter

- Pumpor. Du kan odla dina pumpor och sedan använda dem till att karva ut mönster eller kanske göra en paj. 

- Vilda Blommor. Du kan plocka blommor utomhus och sedan ha dem i en vas i dina simmars hem. Dessa kan orsaka allergiska reaktioner. 

 

Nya interaktioner

- Din sim kan be om en puss under misteln, skicka kärleksbrev, använda kärlekstestaren och till och med skapa dejtingprofiler via datorn. 

- Simmarna kan gå eller åka skridskor på isen. 

- Simmar kan åka rollerblades. 

 

Övrig information

- Ingen ny stad kommer att komma med Seasons. EA har istället fokuserat på att göra de redan befintliga städerna kompatibla med väder och årstider. 

- Alla djur kan interagera med väder. 

- Glassbilen kommer uppdateras. Den kommer inte längre dyka upp klockan tre på morgonen och inte heller synas till under vintern. 

- Träd är antingen levande (dvs att de tappar löven på hösten och återfår dem på våren) eller alltid gröna. 

- Barn kommer fortfarande gå i skolan året runt men de kan få ledigt om skolan håller stängt under en snöstorm. 

 



 

 

Jag är såååå förväntansfull! Tycker att det låter som att EA verkligen gått in för att göra det så bra som det bara går och ge oss det vi spelare vill ha. Älskar de små funktionerna som att man kan bli sjuk, solbränd osv likväl som att man fryser eller tycker att det är väldigt varmt. Uppskattar också funktionen med att man kan bada i havet så himla mycket. Stränderna i spelen får en helt annan innebörd med den funktionen. Så, rita en stor plumbob i kalendern för den 13'e November kommer det! 

 

 

Jag ber om ursäkt för att vissa bilder är väldigt suddiga. De är printscreenade från youtube.



Av Sara - 3 augusti 2012 10:19

ÄNTLIGEN! ÄNTLIGEN! ÄNTLIGEN! ÄNTLIGEN! Nu är det officiellt! Den 15'e November släpps The Sims 3 Seasons/The Sims 3 Årstider i Sverige! Så, ryktena jag skrivit om var med andra ord inte så fel ute. 


Jag kommer skriva mer om detta snart men jag är bortrest så jag har svårt att ta mig tiden och jag har inget ordentligt internet. 


Spelet går iaf att förboka på CDON HÄR.


Tills jag kommer med mer bilder och info - kolla in trailern! 


Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Skapa flashcards