SimsDeluxe

Direktlänk till inlägg 23 september 2012

Familjen Davis - Del 8

Av Sara - 23 september 2012 18:56


Tidigare delar:

Del 1,  Del 2Del 3Del 4Del 5Del 6, Del 7


Färgerna:

Victoria - Brun #784c20

Mary - Blå #3366FF

Marc - Grön

Savannah - Rosa

Troy - Orange

Gäster -  Grå och övrig färg. 
Såhär läser du historien: All text i färgad kursiv stil är det som personen tänker. Skrivs det i svart är det i berättarform. Tal skrivs i normal färgad skrift.

Observera att från och med Del 6 har Savannah och Troy egna färger.


Jag rekommenderar absolut att du läser tidigare delar innan du läser denna för annars kan du få svårigheter att hänga med!

 

Savannah: Tänk att du tar examen idag mamma! 

Mary: Ja, det är helt galet. Verkligen helt galet! 

Victoria: haha, ja.. tiden går fort när man har roligt! 


- Det är ju tydligt, iallafall. Så trist att Troy måste gå i sommarskola för att få ta examen. 

- Varför måste han det, mamma? 

- Jo, han började i min skola mycket senare än vad som är vanligt så han missade några kurser i början som han måste ta igen. Men han är så duktig så det kommer han klara fint. 

- Troy är bäst! 

- haha, ja.. Troy är bra. Är allt fixat inför festen ikväll föresten, mamma? 

- Jadå, allt är klart. Det kommer bli så bra! 


- ÄNTLIGEN! 

Annan Student: TJOOOHOO! 


- Mila, vad kul att ni kunde komma! 

Mila: Ja, nu när Troys examen blir uppskjuten är det klart vi kommer! 


- Jag hoppas Troy hinner hit efter sin träning med laget. Men det kan bli sent. 

- Ja, det hade varit kul att se honom här. Men ni är här iallafall! Det är ju inte varje dag man ser dig George, till exempel. Hur lyckades du ta ledigt? 


George: Jag skulle inte missa Marys examen för något i världen! Ni är ju praktiskt taget familj. Får jobba extra länge imorgon istället. 

- Som om det skulle vara möjigt, din arbetsnarkoman. 

- haha, ni är oavsett väldigt välkommna! Har ni smakat mina hamburgare? 

- Nej, det måste vi absolut göra!


Marc: Hej tjejen, är det du som är Savannah? 

- Jajamensan! 

- Men vad trevligt! Jag har länge velat träffa dig. 


 

- Varför då? Förutom att jag är massor av söt såklart. haha! 

- Jag är en gammal vän till din mamma. Vi har känt varandra länge. 


- För visst heter din mamma Mary? 

- Det gör hon! 

- Är hon en bra mamma? 

- Världens bästa! Mormor är också bra! 

- Såklart, glömde din mormor! Vad gör du på fritiden då? 

- Jag älskar att måla! Jag önskar mig ett staffli, mamma säger att jag ska få det om jag sköter mig i skolan.

- Ett staffli? Jag skulle kunna ge dig ett sånt någon dag. Jag kan hämta dig efter skolan. 


- eh, det låter lite konstigt faktiskt. Du är ju en främling och jag får inte åka bil med främlingar. 

- Men tjejen, jag är ingen främling. Din mamma och jag är väldigt bra kom..


- SAVANNAH! GÅ DÄRIFRÅN MED EN GÅNG! Gå in och hämta mer läsk till gästerna. 

- Oj, mamma lät inte så glad.. 


- Jag måste gå nu. Hejdå! 

- Hejdå tjejen. 


- Hej Mary, det var inte igår. Kul att se dig! 

- Jag är ledsen men jag kan inte säga detsamma och så länge Savannah är inom hörhåll kommer jag inte säga något alls. 


- VAD gör du här?! VAD får dig att tro att du är välkommen här?! 

- Jag hörde att du tagit examen och ville träffa dig igen.. träffa lilltjejen. Hörde att det skulle vara fest. 


- Så NU passar det?! AAAH! Jag vet inte vad jag ska säga. Du är OTROLIG! Jag gav dig en chans innan Savannah föddes. När du inte dök upp på sjukhuset tog jag det som ett tydligt tecken på att du inte ville ha något med oss att göra. 


- Men jag dök ju upp sen! 

- Att ha ett barn innebär att man är ANSVARIG. Man kan inte dyka upp när det passar. Speciellt inte när barnet växt upp och kan utnyttjas. Du får aldrig någonsin prata med henne när jag inte är med! 

- Men Mary, ta det lungt nu. Jag tänkte att nu när du är vuxen och så kanske vi kan börja om och bli en familj?


Mary blev så arg att hon gav Marc en örfil. 

- Du är verkligen inte riktigt klok! Det kommer aldrig bli någon liten söt familj av oss Marc, aldrig! 

 

- Ge dig nu! Slåss är väl onödigt? Vad är du för förälder egentligen?!

- Du skulle bara våga prata föräldraskap med mig! Gå härifrån nu och kom INTE tillbaka. Och låt Savannah vara! 


- Marc, du ska nog gå nu. 

- Det var väl en öppen fest detta för vänner och familj? 

- Precis, och du må vara Savannahs pappa men någon familj är du inte. Gå nu, innan jag ringer polisen. 


- Ni är ju sjuka! 


Senare på kvällen. 

Melanie: Fin fest Mary! 

- Tack Melanie, så kul att se dig komma förbi! Träffade Troy något innan du kom? 

- Vi har gjort slut. Jag och Troy. Det är slut. 



Mary sätter sin mat i halsen och får en hostattack. 

- Ursäkta, va?! 

- Det funkade inte längre. 

- Men.. men.. okej? 

- Mm, så är det. Måste kila vidare snart så jag ska nog mingla lite. Tänkte att du skulle få veta. Tack för att jag fick komma! 

- Men det.. det är ju klart! 


Vilken sjuk kväll. Marc dyker upp och visar sig vara det as jag trott hela tiden. Melanie och Troy har gjort slut. Och jag har tagit examen. Herregud jag är helt slut. 

- Savannah, det är dags att sova nu! 

- Okej, mamma. 


Mitt i natten när alla gäster har gått och Victoria håller på och plockar ihop lite ringer hennes telefon. 

 

- Hej, det är Victoria.

Philip: Hej, det är Philip, ringer jag för sent? 

- Philip! Hej! Nejdå, det är absolut ingen fara. Mary tog examen idag så jag håller på och plockar lite. 


- Jaså, du får gratta Mary från mig imorgon när hon vaknar då. 

- Det ska jag absolut göra.

- Jo, det är ju ett tag sedan vi hördes sist så jag saknade att höra din röst. 

- Philip, du gör mig generad! 


- Du får komma och hälsa på någon helg. Så trist att du blev förflyttad till Hidden Springs. 

- Ja, men det är därför jag ringer. Jag har blivit återförflyttad. Jag flyttar tillbaka om tre veckor. 

- Gör du? Åh, vad glad jag blir! 

- Skulle du vilja ses när jag kommer hem? Jag kanske kan få bjuda ut dig på en dejt? 


  

- Det får du absolut, det ser jag fram emot. 

 

Vad tror ni kommer hända mellan Victoria & Philip? Var Mary för hård mot Marc? Och hur kommer Mary och Troys relation utvecklas nu? 


forts följer.. 


 
 
Gräshoppan

Gräshoppan

23 september 2012 22:32

Guud, vilken bra del! Längtar redan till nästa :)

http://simlii.bloggplatsen.se

 
Emilia

Emilia

24 september 2012 18:13

Jag vill ha nästa del nu! ;O

http://sims-emilia.bloggplatsen.se

 
SPRINGER DU MED ARMEN??!

SPRINGER DU MED ARMEN??!

25 september 2012 19:20

Gud vilken bra del! Jag tkr att Mary gör rätt som säger åt Marc att han inte är någon slags familj!! Good work! :'D

http://somethinglikesims.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

26 september 2012 17:51

Kan du inte ladda upp huset på exchange? Det är så fint ;)
Jätte bra o spännande del! :D

http://www.livetnu.bloggplatsen.se

Sara

27 september 2012 10:58

Det är min kompis som gjort huset, du kan ladda ner det här: http://www.thesimsresource.com/downloads/1098649

 
Ingen bild

Anonym simslover

20 oktober 2012 14:04

Det här har jag alltid undrat: Vart får man en studsmatta ifrån? Leva Livet eller?

PS. Har du tänkt på att Philips text var blå, såsom Marys text? Det är rätt roligt, för han säger: ''..du får gratta Mary åt mig...'', med blå text! ;)

 
Ingen bild

Therese

4 november 2012 22:01

Man får studsmattan med Drömjobb! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 maj 2014 00:00

Nämen, kikar du in här fortfarande? Dags att bokmärka om, ändra i dina favoriter och bloglovin-avfölja. Jag hänger nämligen numera på simsdeluxe.se, häng med dit!  ...

Av Sara - 27 april 2014 19:00

Jag har pratat om det i evigheter nu och ni har tålmodigt väntat. Jag har märkt hur statistiken sakta men säkert sjunkit och jag förstår verkligen om ni ledsnat och trott att allt bara var bra. Men nu, ÄNTLIGEN, kan jag berätta för er att mitt flyttp...

Av Sara - 6 april 2014 12:00

    Oj, vad många det var som deltog i min giveaway! Nu har jag dragit tre lyckliga vinnare som vinner valfritt spel!    Och vinnarna är:    1. Alva "Grattis <3Mitt favorit minne på din blogg är nog när jag började läsa den för någr...

Av Sara - 6 april 2014 11:15

Laura Beck önskad av Jonas "Laura har alltid varit den utstötta tjejen, under högstadiet skar hon sig så mycket så hon nästan dog. Som tur var så räddade hennes bror henne innan hennes hjärta gav upp! Så hon har haft besök hos psykologer och sjukhu...

Av Sara - 5 april 2014 15:51


I det här inlägget tänkte jag berätta lite om vad som kommer hända med Simsdeluxe i framtiden. För även om det är jag som rattar inlägg och så vidare så skulle det inte vara någon mening med det om inte du läste. Alla ni fantastiska läsare är drivkra...

Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Tidigare år

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Ovido - Quiz & Flashcards