SimsDeluxe

Direktlänk till inlägg 30 september 2012

Svar på era frågor

Av Sara - 30 september 2012 16:30

Vad kul att så många av er ställde frågor i min frågestund! Det gör mig verkligen jätteglad att ni tycker om min blogg och det jag skriver om. :-) 


Här kommer era frågor och mina svar. 

 

Från Viki: 

"Vilket sims - ja, vilket som helst - gillar du minst? Nu så är jag mer nyfiken på Expansionspaket. Så ja.

Så vilket, från ettan, tvåan och trean?"

Svar: Vilka expansions jag gillar minst alltså? Det är jättelängesedan jag spelade TS2 och ÄNNU längre sedan jag spelade TS1 men jag skulle nog säga såhär: TS1: Makin Magic. TS2: Arbetsliv TS3: Destination Världen. 


Från Mimmi: 

"När du spelar sims..
Är det tjejer eller killar du gör mest då?? :OO"

Svar: Jag skapar sällan endast en sim utan familjer i olika konstellationer. Men, jag skulle nog tro att jag gör fler tjejer än killar. 

 

Från Kalle Anka:

"Om du fick lägga till en egenskap, som inte redan finns, på sims, vilken?"

Svar: Oj, vilken svår fråga! "Musiknörd" kanske? En sim som kanske inte har så stort behov av att spela musik själv men GÄRNA lyssnar och går på konserter? :)

 

Från Saga:

"Vilken expansion gillar du mest?
1 2 3an"

Svar: Som jag svarade på Vikis fråga så är det längesen jag spelade ettan och tvåan så minnet kan svika lite. Men kollade lite på wikipedia. TS1: Superstar  TS2: Livet i Lägenhet TS3: Leva Livet

 

Från Laura: 

"haha

följer du lgr som spelar sims 3 eller piwdiepie som också börjat spela sims 3?

gillar du sims 2 också? kan du göra ett inlägg om det också?"

Svar: 1. Brukar kolla på LGR's recensioner men har hade inte hört talas om pewdiepie förrän nu och kollade upp och lär inte kolla mer på hans videos. 

2. Ja, jag gillar Sims 2! Tog mig lång tid att gå över till trean och skulle vilja spela tvåan nu också men det fungerar inte att installera på min dator tyvärr. :( 


Från Johanna: 

"Hejj kan inte du lägga ut en recension om leva livet ?"

Svar: Det kan jag göra längre fram i höst, absolut! 


Från Stella:

"1. När du korsar armarna, vilken hand kommer överst?
2. Gör viktväktarna faktist livet lättare, som i reklamen?
3. Heter du Åsa?"

Svar: 1. Vänster.

2. Det tvivlar jag på, är inte så insatt i sånt faktiskt. ;)

3. Nej, det gör jag inte. Gör du? :) 


Från NellanL:

"Har du en pojkvän?Vad heter han isfåfall?Kan du göra Brooke version med Kvällsnöjen,drömjobb,mastersuite och övernaturligt? Vad har jag för hårfärg tror du? håller du på med smink mycket?"

Svar: 1. Nej, jag har ingen pojkvän. Inte någon flickvän heller. ;)

2. Menar du en version som fungerar med de expansionsen? Då skulle det ju inte vara Brooke. ;) Hennes hår kommer från Rampljuset och kläderna från Husdjur.

3. Jag vet inte vad du har för hårfärg, blond kanske?

4. Sysslar inte så mkt med smink. Använder oftast bara ögonbrynspenna och mascara när jag går ut. :) 


Från Saga: 

"Hur gammal är du?
Vad jobbar du med?
Läser du andra simsbloggar?
I vilken stad bor du??? Förlåt om man bara fick ta en fråga!!!!;)"

Svar: 1. Jag är 20 år gammal.

2. Jag jobbar inte alls just nu utan går i skolan. :)

3. Ja, det gör jag! Massor!

4. Vill inte avslöja stad men kan avslöja att jag bor i Södermanland. ;)


Från Mapacha: 

"1. Bor du ihop med någon? (mamma, pappa, pojkvän.. Etc.)
2. Har du någon pojkvän ? :3
3. Vilken dag var den lyckligaste dagen i ditt liv? :3
4. När du inte spelar sims, vad gör du då?
5. Om du går i skola, vad pluggar du till då?"

Svar: 1. Ja, jag bor ibland med min mamma och min familj där och ibland med min pappa och då är det bara jag och pappa. ;)

2. Nej, singel!

3. Oj, lyckligaste dagen i mitt liv? Kanske när jag tog studenten eller när jag såg Lady Gaga andra gången. Svårt! Finns mycket att välja på.

4. Jag tittar på tv-serier (älskar grey's anatomy och one tree hill bla!) , umgås med min familj eller så pluggar jag. :) 5. Jag pluggar till att arbeta inom musik och eventbranschen. 


Från Laura: 

"vad är det dummaste du gjort på sims?
smartaste?
hur mycket cc har du?
har du fler bloggar?
varför bloggar du om sims?
hur kom du på f. Davis?
hur började du spela sims? någon som tippsa dig...
varför sims3delux?"

Svar: 1. Åh, jag har gjort så mycket dumt! Men att inte spara när man spelat länge och det gått bra är såååå dumt! Helt plötsligt lägger spelet av och timmar av spelande är förgäves. Dumt! Dumt! Dumt! 

2. MYCKET! Vet inte exakt men jag skulle väl gissa på att jag har uppemot 2 eller 300 saker nerladdat. Försöker att rensa ofta. När jag spelade Sims 2 hade jag över 3000 filer i min CC mapp. 

3. Ja, jag har några bloggar till. Några aktiva och några nedlagda. Hade en ganska stor blogg om Melodifestivalen med några kompisar bla. ;) Men vill ni läsa mina andra bloggar får ni googla fram dem själva. ;)

4. För att jag tycker det är så himla roligt! 

5. Jag kollar lite för mycket på TV och fascnineras jag människoöden och unga människor som får barn och på den vägen är det. 

6. Började spela originalet för att min äldre kusin spelade det och så fick jag låna det av henne och sen har det rullat på. 

7. Jag tyckte det var jättesvårt att hitta ett bra namn till bloggen. Ville ha något som var "jag" utan att avslöja något om mig. Älskar när allt är lite "over the top" och tyckte därför att deluxe passade fint. 


Från Lizzie:

"Vad gör du egentligen när du inte simsar? Vilken är din favoritfärg? Har du någon pojkvän? Vad heter din favoritsim? Vilket är hennes favoritämne i skolan? :D vill veta :P"

1. Läs svaret på Mapachas fråga. :) 

2. Jag älskar rosa! Älskar! Och glitter! Men samtidigt tycker jag att många färger tillsammans är finast. Helst skulle jag vilja att hela världen var en enda stor regnbåge. :)

3. Nej. 

4. Min favoritsim, just nu, heter Eveline Webber. 

5. Simmens eller mitt? Simmens var nog biologi eller så för hon är läkare. Mitt favoritämne var i grundskolan svenska och på gymnasiet svenska och mediekunskap. 

 

Från Anna: 

"När började du simsa?"

Svar: Jag är inte säker på exakt årtal men det borde ha varit omkring 2000. Jag tror jag var cirka 8 år. 


Från Julia:
(Julia ställde MÅNGA frågor vilket är jättekul men för att göra det lättare att hänga med så har jag delat in dem i fem och fem så långt det går.)

Vilka Sims 3 spel har du?
Följer du någon annan sims.blogg, isåfall vilken?
Vad tycker du mest om med sims? - Bygga, spela mm
Var bor du?
Har du varit i Kalmar nån gång?

Svar:

1. Jag har alla som getts ut förutom Övernaturligt och Katy Perry Sötsaker. :) 

2. Ja, det gör jag! Några av de jag läser är: Allt Om SimsFantas bloggSimsSandraQueen of Sims,Historier från The SimsSimsdreamBlackwood LegacynVivalasvegassims3 med mera. 

3. Tycker jättemycket om att inreda husen! Att göra simmar tycker jag också är kul. Men det är nog allra roligast att spela. :)

4. Se svar längre upp. 

5. Ja, jag har varit i Kalmar. Varit mycket på Öland när jag var yngre och då hade vi alltid en dag i Kalmar! :) 

 

Varför bloggar du just på bloggplatsen?
Vad föredrar du, chips, godis eller popcorn?
Vilken är din favorgodis?
Har du någon pojkvän?

Vilken läggning har du?

Svar:

1. Det bara blev så. De flesta andra gjorde det och jag ville ha ett ställe där det var lätt att få en lättnavigerad sida att sköta och läsa. Har bloggat på flera olika plattformar och tyckte att denna passade bra till just den här bloggen. 

2. Jag är en sucker för popcorn men några godisbitar då och då tackar jag inte nej till. Chips är jag inte alls speciellt förtjust i såvida det inte är tacochips. :) 

3. Älskar Gröna Grodor och hjärtan i mörk choklad med mintfyllning. 

4. Nej, ingen pojkvän. 

5. Bra fråga! Jag tror på att man blir kär i människor och inte kön men jag tror jag är mest "in to" killar. ;)

 

Gillar du färgen gul?
Vilken färg har du på din tandborste?
Vilka hemsidor är du medlem på? (var ärlig, även om de är barnsliga och du är inaktiv)

Vilken gymnasielinje gick du?
Hur många gånger har du flyttat?

Svar:

1. Gul är väl en alldeles fantastisk färg! 

2. Den hos mamma är grön och den hos pappa lila. 

3. Oj! Jag har nog ett konto på de flesta sidor man kan tänka sig eftersom jag är uppväxt på internet. Tror den första sidan jag registerade mig på var lunarstorm (en sida som vissa av er inte ens vet vad det är!) och sen har jag hängt mycket på playahead, bilddagboken (heter dayviews nu tror jag). Ett tag höll jag mycket på med Habbo! Har konton på tumblr, weheartit, twitter, facebook osv. 

4. Gick en typ av media. :) "Produktion & Event" vilket var jättekul! 

5. Mamma och jag flyttade mycket när jag var liten. Tror jag flyttat 7 gånger men alla innan jag fyllde 6 år. ;)

 

Är du självlärd när det gäller Sims eller har du lärt dig på annat sätt?
Vet dina vänner, nära och kära IRL om att du bloggar på den här bloggen?
Vad lyssnar du på musik?
Gillar du punk?

Vilka konserter/festivaler har du varit på?

Svar:

1. Jag är mestadels självlärd. Det jag inte kan googlar jag. Det är främst senaste året som jag börjat läsa simsbloggar och lära mig från dem. 

2. Några kompisar och min lillasyster vet. Men de flesta är ovetandes. ;)

3. Åh, musik är min passion och glädje här i livet! Jag lyssnar på allt nu för tiden men när jag var yngre var jag väldigt nischad mot melodifestivalen. Artister ni garanterat hittar i min spotifylista är: Lena Philipsson, Alcazar, Lady Gaga, DEV, Daft Punk, Ke$ha, Florence + The Machine och Kate Voegele (

4. Lyssnar inte aktivt på punk men det finns säkerligen låtar som klassifieras som punk som jag tycker om också. 

5. Hela mitt tonårsliv har jag åkt runt på konserter i hela sverige och att skriva alla skulle ta mig hela månaden typ. Men jag har sett Lena Philipsson 25 gånger live, Alcazar har jag sett över 50 (tappade räkningen däromkring) och melodifestivalen har jag varit på 13 gånger. Jag har sett i princip de flesta svenska artister som finns. Två av de bästa konserterna jag varit på och också de jag bär närmast hjärtat är de två gånger jag sett Lady Gaga live. 

 

Varifrån brukar du köpa dina spel?
Har du steam?
Spelar du något annat är bara Sims?
Hur många timmar om dan lägger du på sims?
Hur lång tid brukar det ta för dig att bygga ett hus?

Svar: 

1. Brukar oftast köpa mina spel på CDON, faktiskt. 

2. Ingen aning om vad det är. :)

3. Nej, faktiskt inte. Har i princip aldrig gjort heller. 

4. Inte så många alls. Eftersom jag oftast bor hos min pappa och mitt sims finns hos min mamma så spelar jag inte så ofta. Men om timmarna jag lägger på den här bloggen kan räknas in med allt simsrelaterat jag gör på nätet så kanske 3 timmar om dagen. En dag jag spelar sims blir det kanske 7 timmar. 

5. Bygger sällan hus för jag blir aldrig nöjd och tycker inte det är så kul men 3 timmar kanske. Tycker interiör är mycket roligare med att möblera och så. Det kan jag lägga massor av timmar på!


Vilken hårfärg har du?
Hur många hårfärger har du haft?
Vilka bloggar följer du?
Hur sminkar du dig?
När du är inne på youtube, vad brukar du oftast kolla på då?
Vilket/vilka Sims 3-spel är du minst nöjd med?
Så som vilket är du mest nöjd med? - Varför?
Hur laddar man upp Simmar på exchange?

Svar:

1. Tänkte att en bild kan visa.

   

Bilden är tagen för nästan ett år sedan men färgar alltid samma färg så.. :) Nu är det dock länge sen så tänk er en blekare version av det där och med massa utväxt. Inte snyggt alls!

2. Inte så många. Original (typ blond), jättejättemörk, brun och sen fjortonmiljaders olika versioner av röd.

3. Som inte är simsbloggar? Mina vänners, egoinas, pernilla wahlgrens, amanda schulman. Typ så. Sen kan jag läsa andra lite då och då.

4. Som jag skrev där uppe så sminkar jag mig typ inte alls. Väldigt naturligt.

5. Åh, jag är en sucker för klipp från typ "Britains Got Talent"!! Älskar sådana där ingen förväntar sig något och så är de värsta talangerna! Kollar mycket på simsrelaterade grejer också.

6. Destintion Världen.

7. Leva Livet för att det ger väldigt mycket till mitt sätt att spela. :)

8. SÅHÄR!   


Från Mapacha:

"Har du exakt alla sims 3?
Har du exakt alla sims 2?
Har du exakt alla sims 1?
Har du exakt alla sims medeltiden?" 

Svar: 

Nej, jag har inte alla spel från någon faktiskt. Jag har alla The Sims 3 förutom Sötsaker och Övernaturligt. Jag hade alla The Sims 2 men så fick jag ett ryck och SÅLDE (!!!!) dem så jag har bara originalspelet. Försöker köpa nya nu allt eftersom. Jag har alla TS1 utom Makin' Magic och jag äger inte ett enda The Sims Medeltiden. :) 


Från Någon:

"Vad gör du för att variera ditt spelande?"

Svar: Jag vet inte om jag varierar mitt spelande så mycket. Jag får ofta en idé om hur en sims liv ska bli och sen brukar jag spela. Tänker inte så mycket innan. Kan få idéer på simmar dock men jag skapar oftast bara simmen och lägger upp den på exchange. haha!

 

Från Julia: 

"Vilka sidor kan man ladda ner saker ifrån som är säkra från virus?
Vilka sidor kan man ladda ner ifrån, fast då får man virus?"

Svar: 

Har du ett virusprogram på datorn (vilket jag absolut rekommenderar) kan du ladda ner från de flesta sidorna. Man "märker" på en sida om den inte verkar säker. Kan inte säga några på rak arm som skulle vara osäkra. :) 

 

Från Anna: 

"Var finns de magiska speglarna? 
:OO Hittar dom inte :("

Svar: Jag tror detta handlar om Övernaturligt? Jag har inte det och kan tyvärr inte hjälpa dig. :) Hoppas du får svar på din fråga på något annat sätt. 


Tack för era frågor! Hoppas ni blivit något klokare och är nöjda med mina svar! Håll utkik i bloggen runt 20.00 för då avslöjas vinnarna i tävlingen! 

 
 
Ingen bild

Laura

30 september 2012 19:00

wow
längsta inlägget hitils!!!! (!!!)
fast jag läste bara mina frågor (:D)

 
SimsSandra

SimsSandra

30 september 2012 19:56

Ca 5 minuter kvar tills du berättar vem som är vinnaren i tävlingen! :D Så spänd!

http://simssandra.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annelie

1 oktober 2012 07:40

Du vet länkarna i inlägget där du visar vilka simsbloggar du läser, där finns det vissa länkar som: historier från the sims och från blackwood leagacyn. När man klickar på dem så kommer man bara till din blogg. Ska det vara så?
Hoppas du inte tyckte jag skrev ngt dumt!

Sara

4 oktober 2012 10:44

Självklart inte! Det är fixat nu! Tack för att du uppmärksammade detta. :)

 
Ingen bild

NellanL

1 oktober 2012 14:06

Jäklar,du måste ha sett mig, jag är blond, fast ska snart tona det mörkrött

Sara

4 oktober 2012 10:45

haha, I have superpowers!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 maj 2014 00:00

Nämen, kikar du in här fortfarande? Dags att bokmärka om, ändra i dina favoriter och bloglovin-avfölja. Jag hänger nämligen numera på simsdeluxe.se, häng med dit!  ...

Av Sara - 27 april 2014 19:00

Jag har pratat om det i evigheter nu och ni har tålmodigt väntat. Jag har märkt hur statistiken sakta men säkert sjunkit och jag förstår verkligen om ni ledsnat och trott att allt bara var bra. Men nu, ÄNTLIGEN, kan jag berätta för er att mitt flyttp...

Av Sara - 6 april 2014 12:00

    Oj, vad många det var som deltog i min giveaway! Nu har jag dragit tre lyckliga vinnare som vinner valfritt spel!    Och vinnarna är:    1. Alva "Grattis <3Mitt favorit minne på din blogg är nog när jag började läsa den för någr...

Av Sara - 6 april 2014 11:15

Laura Beck önskad av Jonas "Laura har alltid varit den utstötta tjejen, under högstadiet skar hon sig så mycket så hon nästan dog. Som tur var så räddade hennes bror henne innan hennes hjärta gav upp! Så hon har haft besök hos psykologer och sjukhu...

Av Sara - 5 april 2014 15:51


I det här inlägget tänkte jag berätta lite om vad som kommer hända med Simsdeluxe i framtiden. För även om det är jag som rattar inlägg och så vidare så skulle det inte vara någon mening med det om inte du läste. Alla ni fantastiska läsare är drivkra...

Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Skapa flashcards