SimsDeluxe

Alla inlägg under september 2012

Av Sara - 13 september 2012 19:04

Ja, då var det dags för en ny tävling som sagt! Denna tävling är indelad i olika steg som ni kan läsa om nedan. 


Steg 1. Ta en bild i ditt spel där inspirationen är SimsDeluxe. 
Förklaring: Tänk på SimsDeluxe och ta det du tänker på och gör/ta en bild i ditt spel. Använd fantasin! Poser är tillåtet men absolut ingenting som är ett måste. För att ta en bild i ditt spel kan du klicka på "C" knappen i ditt spel. 

 

Steg 2. Lägg ut bilden i din blogg där du också skriver att det är ditt tävlingsbidrag i SimsDeluxe tävling. Detta inlägg vill jag ska ha rubriken "Tävling hos SimsDeluxe". Vill ni skriva mera i inlägget är det ok men det bör ha med tävlingen att göra. Ni får gärna länka till tävlingen/bloggen i inlägget. Har ni ingen blogg mailar ni eran bild till simsdeluxe@live.se och märker mailet med rubriken "Tävling".

 

Steg 3. Kommentera det här inlägget med en länk till din blogg (har du mailat kan du nämna detta istället) och skriv sedan en motivering där du beskriver varför du läser SimsDeluxe, vad du tycker är bäst och vad som kan förbättras. 


Steg 4. Klart! 


Vad vinner man då?

Jo, minns ni bilden jag laddade upp? 


 

Det är omslagen av Supernatural och Årstider (utskrivna på papper) signerade av Graham Nardone som är producent på EA och har varit med och producerat både Övernaturligt och Årstider. Det speciella med dessa är att jag bad honom signera med en annan penna vilket gör dem unika

Jag tycker också att det är roligt att kunna ha fler än 1 vinnare så därför kommer två stycken vinna! 


1:a Pris: Bilder av omslagen till Supernatural och Årstider unikt signerade av Graham Nardone + 1 valfritt föremål i Store till ett värde av högst 200 Simpoints. 

2:a Pris: Valfritt föremål i Store till ett värde av högst 100 Simpoints. 


 

 

Tävlingen pågår från 13 September fram till Söndag 30 September 15.00

 

Om några frågor dyker upp, tveka inte att ställa dessa. 

 

Lycka till!

 

Obs! Om det kommer in färre än 5 (fem) tävlingsbidrag upphör tävlingen att gälla. 

Av Sara - 13 september 2012 09:19

Visst var det länge sedan jag hade en tävling nu? Jo, jag tycker det med. Därför tänkte jag att det var dags igen!

Kika in senare ikväll för att läsa mera och vara med och tävla!

Hint om vad som ligger i potten.

Av Sara - 10 september 2012 19:15

Har ni tänkt på att EA egentligen inte kommit på ett nytt expansion på flera år? De förnyar bara de som redan finns. 

Titta bara här.
The Sims 2 - The Sims 3
Nattliv - Kvällsnöjen

Arbetsliv - Drömjobb

Djurliv - Husdjur

Året Runt - Årstider

Jorden Runt - Destination Världen

Livet i Lägenhet - Lägenheter följde med Kvällsnöjen, en funktion EA gärna får utveckla. 
Fritid - Leva Livet*


Om ni har bra koll nu vet ni att endast ett expansionpaket från TS2 saknar. Just det, Studentliv! Vad ryktas inte vara nästa expansionspaket till trean? Jo, The Sims 3 Universitet

Ryska origin har listat spelet på sin sida och man kan redan förboka det. 


Dessutom skriver dem såhär på sin sida (sidan är översatt med en översättningsprogram)   


Kom ihåg att ett rykte alltid är ett rykte till motsatsen har bevisats och så länge EA inte har bekräftat detta så är det endast ett rykte. Bilden ovan kan likväl vara manipulerad som sann och eftersom inte jag kan ryska så kan jag ju bara lita till vad den ryska simssidan skriver. 

Men om detta skulle stämma, skulle ni bli glada då? Är universitetet något som ni saknat? Själv har jag funderat lite under tiden jag skrivit detta inlägg och jag vet att jag sällan skickade iväg mina simmar till universitetet i Sims 2 men jo, jag skulle absolut vilja ha det tillägget till mina Sims 3 simmar! :) 


*Observera om att jag är medveten om att spelen utgivna till TS2 och TS3 skiljer sig åt. Mitt syfte med jämförelsen är endast för att påpeka att de påminner om varandra, vissa mer och vissa mindre. 

Av Sara - 7 september 2012 21:17

Efter en låååååång tågförsening och intagande av lite livsnödvändigheter som tex mat är sitter jag nu framför datorn för att berätta för er om Play With Lif3 Eventet som jag var på idag. 
Innan jag börjar skriva vill jag bara säga att jag är sjuk och jättetrött och kan därför glömma något men isåfall gör jag ett till inlägg.


Vi fick lite spelgenomgångar av både Supernatural och Seasons och sen fick vi spela spelen. I slutet hade vi en Q&A med Graham. Det var en mysig dag men det var mycket folk på eventet så det var trångt vid datorerna. 

Jag försökte få svar på några av era frågor. Fokuserade dock på spelen jag nämnde ovan. 


Detta antecknade jag ner under Q&A:


Om en vampyr och en varulv får barn - kombineras barnet på något sätt då?

- Nej, det blir antingen eller. Antingen en vampyr eller en varulf. 


Kommer det finnas något skydd för solen? Som tex. solkräm? 

- Nej, ingen solkräm. Däremot skyddar paraplyerna mot solen. Om man dessutom redan har en brun hy (från tex ett solarium) skyddar det mot solen. 


Kan man flytta årstiderna? Om man tex vill ha vinter efter våren.. 

- Nej, det går inte att flytta. De går dock att stänga av en viss årstid helt eller ändra längd på dem. 


Hur kommer stadsfestivalerna fungera på Custom Världar?

- Stadsfestivalerna kommer ju fram naturligt i parken och det finns en unik för varje värld. Även de världar man köper på Store, allt för att de ska passa till staden och hur det ser ut. Stadsfestivalerna borde fungera i egenskapade världar också men man får använda sig av dem som finns. 


Kan man drunkna i havet? 

- Nej, helt enkelt för att det inte finns någon plats att placera en gravsten. 


Kan paraplyerna flyga iväg när det blåser? 

- Nej, men däremot kommer man se på träd och flaggor när det blåser. 


Varför kan man inte simma i sjöarna/dammarna som är placerade på tomter?

- Helt enkelt för att terrängen är så olika så det ser bara dumt ut.


Varför tog det så lång tid att ge oss trampoliner?

- Trampoliner har varit en sådan sak som fansen länge velat ha men de har tidigare in funnits något bra expansion att lägga in det till. De ville att det skulle vara relevant till ett expansion.


Hur interagerar djur med vädret? Blir de varma/kalla och kan de simma i havet?

- De kan inte simma i havet, tyvärr. De blir heller inte speciellt varma/kalla. Däremot kan de interagera med väder på andra sätt. Små djur kan försvinna under snön om det kommer mycket snö och djur kan också vara rädda för åskan.


Kommer inte ihåg frågan här men det handlade om åska.

- Om blixten slår ner kan saker börja brinna, människor kan få en rejäl stöt genom kroppen och om man har riktig otur så slår blixten ner i något på din tomt som exploderar.


Andra saker jag snappade upp: 

I Övernaturligt kan man arbeta som spådam. Vill man inte arbeta som det kan man ändå besöka en. :) Spådamens vagn är även ett nytt "wohoo"-ställe. 


Det finns en egen affär för trollkarlssaker. 


Feér kan ha egna fépartyn. 


Varulvar har en jagningsfärdighet

Man kan även ha en kvastfärdighet


De nya festtyperna som kommer med Årstider är: 

- Poolparty

- Skördefest

- Maskerad

- Presentparty


Så, nu har ni fått ett kort inlägg med lite information. Ska försöka skriva mer imorgon.

Har ni några frågor om eventet eller spelen (supernatural/seasons) kan ni ställa dem i en kommentar. 


 

Här är jag tillsammans med Graham Nardone! 
(Mitt ansikte är övertäckt för att jag försöker vara så anonym som möjligt här. Hoppas ni kan ha överseende med detta. :))

Av Sara - 5 september 2012 19:32

Kommer ni ihåg inläggen jag skrev om rykten kring tidigare spel i våras? Jag blev ganska avfärdad då men nu är det officiellt. Ni kan läsa inläggen HÄR och HÄR


Nu är det dags igen! En holländsk sida listar ett nytt TS3 på sin sida som heter Decades vilket på svenska betyder decennier. Detta ska, enligt den här holländska sidan, släppas 24 januari 2013 vilket verkar ganska rimligt då det är lite mer än två månader efter releasen av Årstider som släpps två månader efter Övernaturligt. 

 


Troligtvis kommer detta vara någon form av prylpaket eller kanske någon form av historiespel. Jag har ingen aning. 


Vad tror ni? 

Av Sara - 4 september 2012 14:00

I övermorgon släpps ju Övernaturligt och jag tänkte därför att vi alla ska gotta oss i lite screenshots därifrån. Som ni vet har inte jag förbokat spelet. Jag vill gärna se lite mer Let's Play videor och recensioner först. Är ju inte så intresserad av övernaturliga saker. Får se vad jag tycker efter Play With Lif3 Eventet på Fredag. På tal om det - Glöm inte att ställa dina frågor om Supernatural och Årstider HÄR innan fredag! 


                           


Har du förbokat Övernaturligt? Om inte, varför? 

 

Bildkälla




Av Sara - 4 september 2012 08:34

Visste du att språket som simmarna pratar kallas för Simlish? Vissa översätter det till simliska på svenska. Det gör man lite som man vill. Från början tänkte Will Wright (skaparen av The Sims) att man kunde blanda redan existerande språk och började expirimentera genom att blanda ukrainska och tagalog (ett språk de pratar borta i filippinerna och indonesien). Ingen blev dock riktigt nöjd förrän de började improvisera med egna påhittade ord. Så, de skapade ett helt nytt språk. Simlish är för det mesta helt improviserat av de som spelat in rösterna men det finns vissa ord man kan höra. 


Simlish Lexikon


Boliba - Hejdå 

Sul Sul - Hejdå, nu åker jag till jobbet. (I The Sims 3 betyder Sul Sul Hej/Hejdå) 

Dabadotchia - Hejdå, nu åker jag till skolan

This graw is frenchy - Gott käk, det här!

Fue fue - Lyssna här ska du få höra! 

Dägg dägg - Godnatt

Ich fare now - Nu går jag

Come on schnälla - Hallå (svarar i telefon)

Mokie hokie - Okej

Wohoo - Myspys

Nooboo - Bebis (sägs ofta i samband med att simmen föder) 

Sherb - Vacker tass (Till hundar i TS2, någon som vet om det är samma i TS3)

 

 


Ganska kul va? 

 

Sul Sul! 

 
Av Sara - 2 september 2012 21:50

Som ni märker har jag haft lite svårt att få tid att blogga den senaste veckan. Nu är ju skolan igång igen och så händer det så mycket annat men jag har flera ideér på inlägg så kika in här i veckan. Jag är dessutom jättepeppad på nästa del av Davis så det tänkte jag försöka fixa till helgen. Sen ska jag ju på Play With Lif3 Eventet på Fredag! Så himla skoj! 


 


Och på tal om eventet så tänkte jag bara tipsa alla er om att The Sims 3 (SE) har en tävling på sin sida på facebook där du kan vinna en plats för dig och din vän på eventet. Du ska bara svara på en urlätt fråga! 
Tävlingen hittar du HÄR. (länk till facebook)

Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Skapa flashcards