SimsDeluxe

Alla inlägg under oktober 2012

Av Sara - 25 oktober 2012 08:06

24 januari släpps det enligt obekräftade uppgifter.

Ser ni fram emot det?

Av Sara - 24 oktober 2012 20:22

Idag har bilder på ikonen till Seasons dykt upp och jag tänkt att vi firar detta med ett litet bildregn. 


Jag slänger också ut en fråga - Har du förbokat Årstider? Om ja, var och varför just där? Om inte, varför inte?

Jag har själv inte bokat det än men känner att det börjar bli dags men tänkte samla på mig lite tips.. 


                           

Av Sara - 24 oktober 2012 13:11

Fick en önskan att göra ett inlägg om systrarna Webber och hur deras liv ser ut nu. I min aktiva familj bor Ellen och Eveline Webber med sina familjer. Eleah sparkade jag ut tillsammans med hennes familj och Eyla bor fortfarande tillsammans med Sophia, deras mamma. Så.. då vet ni. 


Nädå, jag ska berätta lite mer. 


Här skulle jag kunna lura i er att det är Ellen som gifter sig med Shan men det är faktiskt Sophia och Derek, systrarnas föräldrar. Trillingarna ligger i magen och föddes någon dag senare.


Systrarnas uppväxt har jag ju redan berättat om.


 

Storasyster Ellen träffade Shan vid lyckobrunnen i Lucky Palms när hon var tonåring. Det tog ett tag innan de blev ett par men de har hållt ihop i vått och torrt. Ellen gjorde ett ganska stort snedsteg efter sin examensfest och tog med sig en kille hem. En kille som inte var Shan. En kille som hon blev gravid tillsammans med. Shan blev inte jätteglad och gjorde faktiskt slut men efter att Ellen bad om ursäkt blev de tillsammans igen och de har uppfostrat Elle, Ellens äldsta dotter, tillsammans. När Elle var barn blev hon storasyster och Ellen och Shans första gemensamma dotter föddes, Mira. Ellen och Shan är varken gifta eller förlovande, än. 


Shan hälsar på Elles pappa, Joshua


 

Ellen verkar inte helt bekvän med att ta den här bilden. Men här är hon tillsammans med sin dotter Elle och Elles pappa Joshua. 



Gör detta till en följetång och tar trillingarna i ett eget inlägg. 


Något ni undrar om Ellen? :)

Av Sara - 24 oktober 2012 10:20

 

Söt outfit! Funkar som gravidkläder också. 
Ladda ner HÄR
Det söta blommönstret kan ni ladda ner här - det är inte inkluderat i downloaden. 


Vanligt långt hår. 
Laddas ner HÄR



 

Sött långt hår med lugg. 
Kan endast laddas ner från facebook HÄR


   

Rockig outfit. 

Laddas ner HÄR


 

 

Hår i knut.

Laddas ner HÄR.   

Av Sara - 23 oktober 2012 19:00

Day 19 - One thing you would change about the game/En sak du vill ändra med spelet


Den här frågan är svår. En sak jag skulle vilja ändra är att simmarna kan bli sjuka. Alltså, riktigt sjuka. Allt från att få en förkylning till att bli så sjuk så att man måste stanna hemma från jobbet. Kanske illamående. Små saker men ändå realistiska. Tycker det är sjukt trist att EA tog bort att tonåringarna får finnar/acne i trean som de fick i tvåan. 


Så, småsaker som skulle göra spelet mer realistisikt. Mycket kan man ju dock få med moddar. 


Vad skulle du vilja ändra? 


Tidigare dagar
Av Sara - 22 oktober 2012 14:58

Jag har massor av dowloads sparade som jag ska tipsa om så den här veckan kommer jag fokusera på att tipsa om saker ni kan ladda ner till era spel! Vi får se det som en "Special Vecka". Självklart kommer jag även att fortsätta med 30 day challange och lägga ut lite andra inlägg. Jag är full av inspiration och upptäckte att den här veckan ser lovande ut schemamässigt. 


 



Av Sara - 22 oktober 2012 12:30

Day 18 - The longest family tree you ever had/the Sim you played with the most and why/Det längsta familjeträdet du haft eller simmen du spelat med längst och varför. 

 

Familjen Hale är den familj som jag spelar absolut längst och mest på. Det är också den familjen som har det längsta släktträdet jag någonsin lyckats skapa faktiskt. Tyvärr har det blivit någon bugg på den sparningen så ingen i familjen åldras längre. :-( Om någon vet någon som helst lösning på detta - säg till! Anledningen till att jag spelade så mycket var ju för att det var så kul med så mycket släktingar. Kusiner, fastrar, mostrar, låtsaspappor, styvsystrar och gud vet allt. Så fort mina simmar gick ut träffade de någon som de på något sätt var släkt med. 


 

Där ser ni släktträdet i helt nedåtgående led. De gulmarkerade är de jag spelat aktivt med. 

Som ni ser är några med på båda bilderna, det blev lättast så. Får jag namntorka brukar jag gå tillbaka till den här familjen. Ni ser den döda simmen med blomma i mitten på första bilden? Det är Feline Hale som jag har som profilbild här på bloggen. 

Kul fakta: Grundsimmen i den här familjen är mormors mormors mormor till den aktiva simmens döttrar. Eller om man vänder på det så är de barnbarns barnbarns barnbarn till grundaren. Jag är alltså inne på generation 7 och så har det fuckat upp sig. Ni kan säkert förstå hur irriterande det är?!


 


Den familj och generation mitt spel stannat upp på.

Minns inte vad föräldrarna heter tyvärr men barnen heter Jennie & Emily. Jag vet dock att pappan och barnen heter Gislonius i efternamn men de kommer, om jag får igång den här familjen igen att få byta till Hale. 


Hur långt har du kommit som längst? 

 

Tidigare dagar

Av Sara - 22 oktober 2012 10:04

Laddade ner en massa poser igår och tänkte att mina nya favoritsimmar kunde få testa dessa. Vill ni ladda ner simmarna finns länk längre ner i ett annant inlägg lite längre ner på sidan.


                   

Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Tidigare år

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Ovido - Quiz & Flashcards