SimsDeluxe

Alla inlägg under oktober 2012

Av Sara - 18 oktober 2012 08:42

Titta vilka superfina sweaters Juliana har skapat! De är en för kvinnor och en för män och de matchar varandra. Tex står det "Mrs" på den ena vilket betyder "Fru" och "Mr" på den andra vilket betyder "Herr" om man skulle direktöversätta det. Tröjorna går även att använda när simmen är gravid! 


Ladda ner tröjorna i sims3pack HÄR

Ladda ner tröjorna i package HÄR


Visst var de söta? 


Av Sara - 17 oktober 2012 16:45

Day 13 - Favorite piece of custom content/mod or the reason why you don’t have any/Favorit CC eller varför man du inte har något. 


Okej, jag har så mycket så jag måste fundera lite hmm.. Jag älskar ju tatueringarna, flera hår och en och annan möbel. Men när jag bara måste välja något så får det bli barnkläderna jag har nedladdade och speciellt dem från LJGaming. Äääälskaaar dem! 


     

Bild 1: Lykkes tröja och skor är från LJGaming och hittas HÄR. Kjolen är HÄRIFRÅN

Bild 2: Bills tröja, skor och byxor är från LJGaming och hittas på samma ställe som Lykkes kläder. 

Bild 3: Lykke har samma kläder som på bild 1 och Miras tröja, leggins och skor är från LJGaming. 




Måste välja en mod också! NoIntro! Den är fantastisk! Gör så att laddningstiden blir dubbelt så snabb och dessutom slipper man allt tjafs i början när man startar sitt spel. Verkligen min bästa modd! Den kan ni ladda ner HÄR


Inloggning och konto krävs på både TSR och MTS. 

 

Har du något favorit CC eller varför använder du det inte? 


Tidigare dagar
Av Sara - 17 oktober 2012 12:00


Från och med idag inför jag ett återkommande inslag här på bloggen, nämligen "Veckans posepack!".

Jag kommer varje vecka tipsa om olika posepack med en eller flera poser som ni kan använda i erat spel när ni vill ta bilder.


Denna vecka:

"Family Time" av Traelia 


 

Laddas ner HÄR.


Vet du inte hur du använder ett posepack kan du läsa mer om det HÄR  



Av Sara - 16 oktober 2012 18:30

Minns ni att jag höll på med en 30 day Challenge? Det gjorde jag iallafall när jag helt bara slutade en dag. Nu känner jag att det är dags att göra klart denna. Jag fortsätter där jag slutade. 
 
Day 12 - The community lot you visit the most/Den allmänna platsen du oftast besöker. 
 
Den senaste tiden har jag börjat besöka stränderna, kanske mest för att jag i princip bara spelar i Lucky Palms men om jag ska se över hela mitt spelande så är det utan tvekan parkerna. Jag älskar parken i Sunset Valley till exempel! Tycker att parkerna är ett bra ställe att träffa nya simmar eller träffa simmar man redan känner för att ha kanske en dejt eller så. 
 
Mary har tex besökt parken flera gånger i Familjen Davis. 
 
 
  
 
Vilken allmäna tomt är din favorit och varför? 
 
Tidigare dagar

Av Sara - 16 oktober 2012 16:15

Ni är många som frågar var jag hittar sakerna jag tipsar om och jag tänkte att jag kan ge er några konkreta tips på hur ni kan hitta lite speciella grejer och också tipsa om några sidor. 


Först av allt - var inte rädda för att klicka er vidare! Det är nog mitt främsta råd. 

Jag använder mig mycket av MS3B som jag tycker är världens bästa sida. De listar nytt CC från massor av olika sidor. Använd den till att börja med. 


En annan sak som är väldigt bra som många skapare använder sig av är "CC Credits" vilket är listor där de skriver vad deras modeller har på sig. 

Exempel:

 

Här tycker jag att mittenmodellens hår är väldigt fint och så gillar jag sminket de har på läpparna. 

Då scrollar jag ner och hittar den här listan:

 

Och då ser jag att håret är från CoolSims och läppstiftet från Elexis. Har man tur är det direktlänkat. Annars är det länkat till själva hemsidan så får man leta själv. Våga klicka er in på dessa sidor för ni kan hitta mycket fint! 


Tips på några sidor jag tycker gör fina saker: 

Ace Creators

- Anubis, Juliana, Elexis, Jocker, Alice och Daluved1 jobbar tillsammans här och lägger upp saker. Kolla gärna in deras egna sidor också. 


IN3S' Little Place

- Gör mycket fina accessoarer tex. 


Traelia

- Poser, kläder, hår, accessoarer. Traelia gör alltihop! 


PoppySims

- Mammakläder och underkläder


One Billion Pixels

- Tavlor, dekorationer och också lite kläder och accessoarer. Mycket fina saker! 


Fresh Prince Creations

- Här rekommenderar jag främst bilarna!


DarkoSims3

- Otroligt välgjorda kläder. 


SimsDeluxe... haha, nejdå. Men fortsätt gärna hänga här för jag tipsar ofta om roliga och fina saker jag springer på. 


Hoppas att ni blivit lite klokare av detta och fått lite inspiration! 



Av Sara - 15 oktober 2012 19:50

Hörni, jag är inne i en ganska påfrestande och intensiv period i skolan just nu med långa dagar, mycket inlämningar och tentor och lite fritid. Detta gör att jag måste koppla bort bloggen för att kunna fokusera. Jag ägnar mycket mer tid och tanke än vad ni kanske förstår till SimsDeluxe. Mest för att jag tycker att det är så himla kul. 


Jag har tidsinställt massor av inlägg så det kommer att dyka upp saker i bloggen ändå men det kanske kommer dröja lite längre innan jag svarar på kommentarer och så. 

Jag hoppas att det ska lugna ner sig i mitten på November men vi får se. Jag gör mitt bästa men hinner inte riktigt med just nu och det gör mig stressad och får mig att må dåligt. Och det är ju inget som varken ni eller jag vill. 

Familjen Davis kommer dyka upp bland dessa tidsinställda inlägg så håll ut. 


Tack för att ni läser! 


/Sara

Av Sara - 13 oktober 2012 10:02

Ni har säkert alla hört att det kan vara bra att göra en backup på simsfilerna. Datorer kan ju agera lite hur som helst och poff så kan de gå sönder! Gör de det och du gjort en backup på dina simsfiler kan du sen fortsätta ditt simsspel på en annan dator. Ni behöver dock inte backa upp alla filer och mappar utan bara några stycken.

Ett tips är att du lägger filerna på ett USB minne eller en extern hårddisk eller liknande och då och då byter ut den gamla säkerhetskopian mot en ny, uppdaterad.

För att komma åt din The Sims 3 Mapp går du in på "Mina Dokument -> Electronic Arts -> The Sims 3"
Sökvägen skiljer sig nog lite åt på en Mac.



Spara dessa mappar och filer:

DCCache. Det är här launchern installerar allt innehåll som är i sims3pack.

Downloads. Detta är såklart frivilligt men om du har saker nedladdade och vill återinstallera de senare på någon annan dator kan en backup på denna mapp vara smart.

Exports. Alla sims3pack filer du delat med dig av (simmar, hus, möbler osv) sparas här.

InstalledWorlds. Som man hör på namnet sparas alla världar installerade via launchern här.

Library. Den här mappen innehåller era sparade tomter och simmar.

Mods. Om du har en, spara den! Det är inte kul att förlora allt sitt CC.

SavedSims. Alla sims som finns sparade finns här. Spara denna!

Saves. Den viktigaste mappen av alla! Här finns dina sparade spel.

UserPresets.package Här sparar spelet alla era färg/mönsterändringar

Options.ini Denna är frivillig men här sparas alla era spelinställningar.


Läs också: Detta kan du slänga i din The Sims 3 mapp. (Här finns dessa saker skrivna också)


Jag ansvarar inte för vad ni gör i era mappar men om ni gör så som jag skrivit ska inget dåligt kunna hända. Tänk på, när ni flyttar mapparna att ni ALLTID kopierar dem så att de finns kvar i TS3 mappen också.


Källa.

Av Sara - 12 oktober 2012 19:04

Ett av mina favoritställen att ladda ner hår på är hos Paint Stroke. Hon gör endast retextures men de är fantastiska! Både på bild och i spelet. Tänkte tipsa om 4 stycken som jag tycker är fina. Klicka på bilderna för att komma till nedladdningssida. 


   

Denna har jag nedladdad i dip-dye version. Den hittar du HÄR


   



Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Tidigare år

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Ovido - Quiz & Flashcards