SimsDeluxe

Direktlänk till inlägg 2 november 2012

Guide: Installera Packagefiler

Av Sara - 2 november 2012 11:57

Jag har förstått att ni tycker det är deluxesvårt att installera packagefiler. Det är synd för det är egentligen jätteenkelt och går i ett nafs. Jag tänkte därför att jag en så tydlig guide jag bara kan och tycker ni att något är otydligt så förtydligar jag det. Det låter väl bra?
Den här guiden är för PC och det kan vara något annorlunda på en Mac.


Steg 1:

Gå in i The Sims 3 mappen. Det gör ni genom att gå in på Dokument -> Electronic Arts -> The Sims 3.


Steg 2:

Leta reda på en mapp som heter "Mods". Har du ingen mapp som heter det skapar du en genom att högerklicka någonstans och välja Nytt -> Mapp.


Steg 3:

Klicka in dig i Mods-mappen och skapa där ännu en mapp som du döper till Packages.


Steg 4:
För att packagefilerna ska fungera behöver du en resourcefil. Jag har laddat upp min HÄR så den kan ni ladda ner utan att vara oroliga. Placera den sen i Modsmappen. Jag har spelat in en video hur ni ska göra och jag hoppas att den är tillräckligt tydlig.

OBS! Jag hade redan en resourcefil i min "Hämtade Filer" och därför ligger det två där. När ni laddar ner den kommer det bara att finnas en där.

Vet inte riktigt hur jag bäddar in videon så ni får klicka på länken nedan så länge:

http://screencast.com/t/0Nv3ww9zH


Nu är mapparna klara! Hurra!


Men hur tusan installerar man då?

Vi börjar med att installera winRAR. Det kan ni ladda ner HÄR (klicka på den gröna knappen där det står download)

Okej, är winrar installerat? Bra! Då kör vi!

Steg 1: Hitta något du vill ladda ner! Jag kommer använda det här håret hos Paint Stroke som ett exempel:

 

Steg 2:
Leta reda på en download knapp. Oftast står det "Download" men hos Paint Stroke står det "Mediafire" vilket är stället hon (och många andra!) laddar upp sina grejer.
 

Steg 3:
Jag klickar på "Mediafire" och kommer till downloadsidan. Där klickar jag på "Download" och då dyker det upp en ruta (olika var beroende på vilken webbläsare du använder, jag använder IE så min dyker upp längst ner) där du väljer om du vill spara eller öppna filen. Välj "Öppna".

 

Steg 4:
Filen laddas ner och när den sedan laddat klart öppnas den (förhoppningsvis) automatiskt i winrar. Det gör min. Om din inte gör det, skriv en kommentar så ska jag försöka hjälpa dig. 
Winrar är ju ett betalprogram som endast är gratis i början så varje gång jag öppnar det kommer det upp en liten ruta som jag väljer att stänga ner. Programmet fungerar fint till det vi vill använda det ändå.
 

Steg 5:
Låt winrar stå öppet samtidigt som du öppnar din The Sims 3 mapp. Klicka dig in till Packages.


Steg 6:
Dra sen de rätta filerna från winrar till Packages mappen.

KLART!

Var detta krångligt eller svårt att förstå sig på så har jag spelat in en video om hela det här momentet också som ni kan titta på här nere:

http://screencast.com/t/i8k1Arg4vo

OBS1 Jag har skapat mappar in min Packagemapp för att hålla ordning. Det är alltså inget man måste ha. Placerar du filerna i packagemappen så är det klart sen.
OBS2
Det tog lite tid att ladda ner filen när jag spelade in videon så jag gjorde steg 5 under tiden som den laddades ner.

Var detta till någon hjälp?

 
 
Ingen bild

Maja

2 november 2012 14:38

När jag klickar på ladda ner på Mediafier så kommer jag till WordPad och en massa konstiga symboler kommer upp..

Sara

4 november 2012 16:57

Har du laddat ner winrar?

 
Ingen bild

Viki

2 november 2012 14:59

Sen jag laddade ner det blir det två bokstaver... ((SSoomm ddeettttaa))...

Sedan har jag en fil/mapp som heter "Overrides" i Mods...

Sara

2 november 2012 16:16

Men vad konstigt! Ingen aning om varför det blivit så. Overrides har jag i min modsmapp också. Ska försöka ta reda på vad det är. :)

 
Ingen bild

Viki

2 november 2012 17:19

Tack.
Nu kan jag skriva normalt. Det som var lite komiskt, var att det bara var så med dubbla bokstäer här, på din blogg...

 
Ingen bild

Julle :)

3 november 2012 09:21

Det fungerar på samma sätt på en Mac, förutom att du måste använda ett annat progra som t.ex iZip.

 
Ingen bild

Julle :)

3 november 2012 09:24

En annan sak, är att jag inte längre kan ha package filer i mitt sims, även om jag har senaste versionen av allt... Det står att jag har fel version och ja harhaft package filer innan uppdateringen 1.42 som kom nyss, då slutade mina downloads sluta i package format. Kan någon hjälpa mig? Ps: jag har en mac

Sara

4 november 2012 16:53

Vad knäppt! Detta vet jag inte vad det beror på. Har du kollat på forumet på thesims3.com? :)

 
Sindra

Sindra

3 november 2012 15:06

Finns det nåt sätt att ladda ner från t.ex Anubis utan att man behöver ha Winrar och en massa program och grejer?

http://sindraspecial.bloggplatsen.se

Sara

4 november 2012 16:52

Det enda programmet du behöver är winrar för att "packa upp" filerna. Man kan säga att de som skapat sakerna har slagit in dem i paket och att vi måste öppna dessa paket för att kunna använda sakerna.

 
Ingen bild

Julia

3 november 2012 16:49

På steg 4 står det "HÄR" och där förmodar jag att det ska vara en länk? Tyvärr fungerar inte den :(

Sara

4 november 2012 16:49

Åh, slarvigt av mig! Nu är det fixat! Tack för att du påpekade detta! :)

 
carro

carro

3 november 2012 20:45

på det där Winrar så är det ju bara gratis i 40dagar.. sen kostar det pengar ju... men fortsätter det att ta pengar efter 40dagar eller vad händer när dom 40dagarna har gått?
tackar för svar så snabbt som möjligt kram carroooh

http://hotnot.bloggplatsen.se

Sara

4 november 2012 16:49

Om du kollar på video nummer två som jag länkar till så ser du att det kommer upp en ruta för mig när winrar öppnas om att gratisperioden gått ut. Jag stänger bara ner rutan och gör det jag ska. Så, det funkar fint ändå. :) jag har haft det flera år och inte betalat en endaste krona. :)

 
Rebecca

Rebecca

7 november 2012 20:21

Jag har laddat ner winrar men när jag öppnar filerna så går det inte!

http://thesims-life.bloggplatsen.se

 
Rebecca

Rebecca

7 november 2012 20:59

Nu har jag fått den att öppnas med winRAR men det blir inte lika många filer som det blir när du gör det och de har inte samma format som du har heller!

http://thesims-life.bloggplatsen.se

Sara

7 november 2012 21:35

Samma format borde de ha men hur många filer det är beror helt på. Gör såhär att du skickar print screens och förklarar ditt problem utifrån bilderna till simsdeluxe@live.se så ska jag försöka hjälpa dig. :)

 
michelle

michelle

10 november 2012 11:44

När jag ska ladda ner Resource kommer trycker jag på öppna men då kommer det bara upp att den inte kan öppnad. Och den finns inte bland Hämtade filer i mina dokument heller.
Ska man spara den på något särskilt ställe?

http://www.lillatjejensliv.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jossan

18 november 2012 13:32

Kommer dom automatiskt till spelet då? eller måste man ladda ner dem till spelet på något sätt? Tacksam för svar :)

 
Emilia

Emilia

3 december 2012 21:39

För mig funkar den alldeles utmärkt. :)

http://sims-emilia.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anonym

12 december 2012 15:06

När jag har Winrar öppet, och jag har laddat ned en fil, så funkar det inte. Det händer ingenting, och när jag trycker på själva "länken" som jag har laddat ned står det att den inte går att öppnas typ..
Hjälp tack!

 
mspwallinn

mspwallinn

30 december 2012 21:33

kommer det man laddat ner direkt till spelat då?

http://mspwallinn.bloggplatsen.se

Sara

30 december 2012 23:40

Om du följer instruktionerna hamnar det direkt till spelet, ja. :)

 
Ingen bild

Linn

4 januari 2013 12:56

Det funkar inte för mig jag har gjort som det står men det kommer inte till spelet

 
Ingen bild

Hanna

28 januari 2013 17:14

Jag undrar, måste man ladda ned detta för att kunna få med t ex kläder från Anubis? Jag kom nyss på att jag bara laddat ned från exchange och store :s

 
Ingen bild

Hanna

28 januari 2013 18:27

Sorry för min andra kommentar, du kan ta bort den ifall du vill. Riktiga frågan: När jag försöker öppna en fil från Paintstroke står det att det inte går att öppna den och om jag vill söka på näten efter ett svar. Vad ska jag göra? :c

 
Maria

Maria

29 januari 2013 12:42

ASSÅ JAG HAR KLANTAT ALLT, jag råkade klicka på någon knapp när jag skulle försöka öppna posepack grejerna i winrar, HJÄLP?! :(

http://www.livetnu.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Hanna

29 januari 2013 16:17

Förlåt för att jag kommenterar igen. Men jag hade bara laddat ned WinRAR på datorn, inte installerat. Så nu funkar det! :)

 
Ingen bild

Ellen

10 april 2013 17:28

ska det man har laddat ner dyka upp i startprogrammet till sims sen?

Sara

12 april 2013 12:39

Nej, det dyker inte upp i startprogrammet. :) Det hamnar automatiskt i spelet.

 
Ingen bild

Viva Sims

14 juni 2013 17:13

Det står ju att winrar är gratis i 40 dagar om man inte betalar för det annars kommer den avinsatlleras eller nåt sånt... Betalar du eller vad gör du då?
Tack! ^^

 
Ingen bild

Annelie

27 juni 2013 16:42

Om man vill ta bort grejerna man fixat, tar man bara bort filen ur mappen då och kastar den?

 
Ingen bild

K

25 juli 2013 23:07

Tack så mycket för inlägget! Det var till mycket stor hjälp :)

 
Ingen bild

anonym

30 juli 2013 14:00

jag har försökt med jättemånga downloads men de kommer inte upp i spelet!!

 
Ingen bild

Sara

30 mars 2014 12:56

Tack för en bra guide och sims blogg. Precis hittat hit och här kommer jag stanna! :)

 
Ingen bild

Mathilda

18 augusti 2014 14:22

Det funkar inte för mig ! Grejerna hamnar inte i spelet! Det är så jobbigt att leta runt och runt efter sakerna !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 maj 2014 00:00

Nämen, kikar du in här fortfarande? Dags att bokmärka om, ändra i dina favoriter och bloglovin-avfölja. Jag hänger nämligen numera på simsdeluxe.se, häng med dit!  ...

Av Sara - 27 april 2014 19:00

Jag har pratat om det i evigheter nu och ni har tålmodigt väntat. Jag har märkt hur statistiken sakta men säkert sjunkit och jag förstår verkligen om ni ledsnat och trott att allt bara var bra. Men nu, ÄNTLIGEN, kan jag berätta för er att mitt flyttp...

Av Sara - 6 april 2014 12:00

    Oj, vad många det var som deltog i min giveaway! Nu har jag dragit tre lyckliga vinnare som vinner valfritt spel!    Och vinnarna är:    1. Alva "Grattis <3Mitt favorit minne på din blogg är nog när jag började läsa den för någr...

Av Sara - 6 april 2014 11:15

Laura Beck önskad av Jonas "Laura har alltid varit den utstötta tjejen, under högstadiet skar hon sig så mycket så hon nästan dog. Som tur var så räddade hennes bror henne innan hennes hjärta gav upp! Så hon har haft besök hos psykologer och sjukhu...

Av Sara - 5 april 2014 15:51


I det här inlägget tänkte jag berätta lite om vad som kommer hända med Simsdeluxe i framtiden. För även om det är jag som rattar inlägg och så vidare så skulle det inte vara någon mening med det om inte du läste. Alla ni fantastiska läsare är drivkra...

Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Tidigare år

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Ovido - Quiz & Flashcards