SimsDeluxe

Alla inlägg under november 2012

Av Sara - 4 november 2012 17:32

Förlåt för att jag inte bloggat så mycket i helgen. Har passat på att spela istället. :) Men nu har jag tagit lite bilder till framtida inlägg! 


Jag har svarat på era kommentarer och frågor också så in och kika! 


Det blir ju en del nedladdningstips i veckorna för att det är lättast så för mig när jag är ifrån mitt sims så jag tänkte att denna vecka kan ni få önska. Är det något speciellt ni känner saknas i era spel? Behöver den där simmen du gjorde i förrgår verkligen ett par raybans eller behöver ditt hus lite coola posters? Skriv en kommentar här nedan så ska jag försöka leta upp saker i veckan! :) 


Jag har en story och bilder till ett kort avsnitt av Davis också! WOHO! Ska försöka få ut det så snart som möjligt. :) 

Ha en mysig kväll nu!

Av Sara - 2 november 2012 11:57

Jag har förstått att ni tycker det är deluxesvårt att installera packagefiler. Det är synd för det är egentligen jätteenkelt och går i ett nafs. Jag tänkte därför att jag en så tydlig guide jag bara kan och tycker ni att något är otydligt så förtydligar jag det. Det låter väl bra?
Den här guiden är för PC och det kan vara något annorlunda på en Mac.


Steg 1:

Gå in i The Sims 3 mappen. Det gör ni genom att gå in på Dokument -> Electronic Arts -> The Sims 3.


Steg 2:

Leta reda på en mapp som heter "Mods". Har du ingen mapp som heter det skapar du en genom att högerklicka någonstans och välja Nytt -> Mapp.


Steg 3:

Klicka in dig i Mods-mappen och skapa där ännu en mapp som du döper till Packages.


Steg 4:
För att packagefilerna ska fungera behöver du en resourcefil. Jag har laddat upp min HÄR så den kan ni ladda ner utan att vara oroliga. Placera den sen i Modsmappen. Jag har spelat in en video hur ni ska göra och jag hoppas att den är tillräckligt tydlig.

OBS! Jag hade redan en resourcefil i min "Hämtade Filer" och därför ligger det två där. När ni laddar ner den kommer det bara att finnas en där.

Vet inte riktigt hur jag bäddar in videon så ni får klicka på länken nedan så länge:

http://screencast.com/t/0Nv3ww9zH


Nu är mapparna klara! Hurra!


Men hur tusan installerar man då?

Vi börjar med att installera winRAR. Det kan ni ladda ner HÄR (klicka på den gröna knappen där det står download)

Okej, är winrar installerat? Bra! Då kör vi!

Steg 1: Hitta något du vill ladda ner! Jag kommer använda det här håret hos Paint Stroke som ett exempel:

 

Steg 2:
Leta reda på en download knapp. Oftast står det "Download" men hos Paint Stroke står det "Mediafire" vilket är stället hon (och många andra!) laddar upp sina grejer.
 

Steg 3:
Jag klickar på "Mediafire" och kommer till downloadsidan. Där klickar jag på "Download" och då dyker det upp en ruta (olika var beroende på vilken webbläsare du använder, jag använder IE så min dyker upp längst ner) där du väljer om du vill spara eller öppna filen. Välj "Öppna".

 

Steg 4:
Filen laddas ner och när den sedan laddat klart öppnas den (förhoppningsvis) automatiskt i winrar. Det gör min. Om din inte gör det, skriv en kommentar så ska jag försöka hjälpa dig. 
Winrar är ju ett betalprogram som endast är gratis i början så varje gång jag öppnar det kommer det upp en liten ruta som jag väljer att stänga ner. Programmet fungerar fint till det vi vill använda det ändå.
 

Steg 5:
Låt winrar stå öppet samtidigt som du öppnar din The Sims 3 mapp. Klicka dig in till Packages.


Steg 6:
Dra sen de rätta filerna från winrar till Packages mappen.

KLART!

Var detta krångligt eller svårt att förstå sig på så har jag spelat in en video om hela det här momentet också som ni kan titta på här nere:

http://screencast.com/t/i8k1Arg4vo

OBS1 Jag har skapat mappar in min Packagemapp för att hålla ordning. Det är alltså inget man måste ha. Placerar du filerna i packagemappen så är det klart sen.
OBS2
Det tog lite tid att ladda ner filen när jag spelade in videon så jag gjorde steg 5 under tiden som den laddades ner.

Var detta till någon hjälp?

Av Sara - 2 november 2012 08:30

Jag har själv aldrig haft tandställning men jag har haft mååååååånga kompisar som haft det och säkert minst en läsare som haft lite metall i munnen. Så, varför ska då inte våra simmar kunna ha det? 


Ladda Ner.


Registration krävs.  

Av Sara - 1 november 2012 22:25

Jag måste fråga er: Vad tycker ni om mina nedladdningstips egentligen? För jag får i princip inga kommentarer alls på dem och det är jättesvårt att veta vad ni vill läsa mer om eller så när ni inte kommenterar. Tvåvägskommunikation är bättre än envägskommunikation. 


Nu är det lite som att jag slänger ut information ut i cyberrymden utan någon egentlig nytta och så ska det ju inte vara. :) 


Så, vad tycker ni om mina nedladdningstips? Är de tråkiga? För enformiga? För många? Fantastiska? 

Vad vill ni att jag ska tipsa om? Finns det någon guide ni vill att jag ska göra? 


Skriv Skriv Skriv! 

Av Sara - 1 november 2012 13:00

Titta vilka fina örhängen jag hittat!


Ladda Ner.  

Av Sara - 1 november 2012 08:45

Jag har massor med hus att tipsa om för nedladdning. 

 

         

Hus 1

2 våningar

3 sovrum

2 badrum

Källare

Dubbelgarage som sitter ihop med huset

Tomtstorlek: 30x30


            
Hus 2

2 våningar

4 sovrum

3½ badrum

Källare

Dubbelgarage som sitter ihop med huset.

Tomtstorlek: 30x30


Vill ni ha en liten guide om hur man hittar och placerar ut hus? 

Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Tidigare år

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Ovido - Quiz & Flashcards