SimsDeluxe

Alla inlägg under december 2012

Av Sara - 14 december 2012 12:46

Idag är det ju 10 dagar till julafton och jag hade tänkt att jag ska skriva ett önskeinlägg om dagen fram till jul. Vad dessa inlägg ska innehålla kan ju bara ni, som läser min blogg, veta. Det kan vara allt från en recension på något expansion eller prylpaket, en guide, något nedladdningstips, ett avsnitt av Russo eller något helt annat. Skriv din önskan i en kommentar. Du kan ha en eller flera och håll sedan tummarna om att det blir just din önskning som uppfylls. 

Det enda jag tyvärr inte kan uppfylla är ett avsnitt av Familjen Davis. Jag kommer förklara varför i ett inlägg snart. 


Eftersom jag startar med detta idag kommer jag att publicera ett inlägg med bröllopssaker att ladda ner. En gammal önskning helt enkelt. 


Jag ser fram emot att läsa era önskningar!


Det kanske är ett inlägg om familjen Webber som står högst upp på din önskelista?   

Av Sara - 13 december 2012 14:30




Kit och Clark fortsatte att ta hand om sin son (vad annars liksom) och speciellt Clark är riktigt förtjust i Jordan. 


Eftersom Kit jobbar hemma fick hon lära Jordan att prata. Något annat än skriva böcker måste hon ju göra. 


Kit är gravid igen!


  

Kit skriver mycket. Hon har äntligen befodrats till nivå fem i författargrenen vilket betyder att böckerna börjar ge lite pengar. Verkligen på tiden. 


 

Som ni kanske förstått så är Kit och Clark inte riktigt som alla andra. En dag när Clark kom hem från jobbet bestämde de sig för att gifta sig. Bara sådär. De orkade helt enkelt inte vänta till våren. 


 

En kväll när Kit satt och kollade på Jordan när han lekte fick hon värkar. Iväg till sjukhuset där hon förlöste två flickor!


De fick heta April och Kelly. 


Jordan växte upp också och föräldrarna bestämde sig för att skicka honom till internatskolan för Fred och Kärlek. Vi får se om han kommer hem igen som tonåring.. 


Även tvillingarna växte upp. Kelly hade faktiskt rätt hårfärg men tyvärr fel ögonfärg. Typiskt! 


April (som ser skitsur ut på den här bilden, hahah!) fick inget rätt. Ingen aning om var hårfärgen kommer ifrån faktiskt. Ingen av föräldrarna hade ju så mörkt hår. 



Eftersom ingen av tvillingarna hade helt rätt färger kan vi nog gissa att Kit kommer bli gravid mycket snart igen. ;)

Av Sara - 13 december 2012 11:30

Poseplayer fungerar inte i mitt spel för tillfället så därför tipsar jag bara om poser från skapare jag vet är duktiga. Denna veckan ett jättegulligt posepack från Hailey! 



          

Poserna är kompatibla med poselist. Det finns en pose tillsammans med mamman för varje ålderskategori + familjebilden.   


Ni laddar ner dem hos Hailey HÄR



Av Sara - 12 december 2012 08:00

Jag tror jag måste förklara en sak för er. När jag skriver att filer finns i både package och sims3pack så måste ni i 90 procent av fallen ändå packa upp filen för att komma åt de olika versionerna. Det är i princip bara TSR och Exchange som inte har sina downloads ihoppackade. Jag kommer använda hoodien från SimsinSpring som jag tipsade om i det här inlägget som exempel. Exemplet kommer jag visa på min mac där jag använder programmet Unarchiver. För att se hur man packar upp på PC med Winrar kan du titta på videon jag gjorde i HÄR. Eller läsa om det här


När jag klickat på "Download" kommer jag till mediafire som i de flesta andra fall. 

 

Jag klickar på "Download". 


Då kommer den här filen upp i mina hämtade filer. 

 

Ser ni att ändelsen är "rar"? Det betyder att den är packad. Likadant om det står "zip" i slutet. Att filen är packad innebär att det är som ett paket med flera saker i. Ungefär som med julklappar.. ;)


När sen packat upp den och går in i mappen som låg ihoppackad så ser jag detta: 

  

Ser ni att det, inuti rarfilen, låg tre stycken filer? Ser ni också att en av dem har ändelsen sims3pack och en har ändelsen package? Man väljer en av dem när man installerar sen. Fiffigt va? 


Några program till PC som kan packa upp mappar är 7-zip och winrar. Jag använder winrar själv. :) 





7-zip

WinRAR


Hoppas det blev lite tydligare. :-) 

Av Sara - 11 december 2012 21:00

Fick en önskan från en läsare att leta upp afron till simmar. Det var inte det lättaste ska jag erkänna men jag hittade några stycken. Eller iallafall varianter. Några av dem fungerar även för yngre simmar.  


 

   

(INLOGGNING KRÄVS FÖR HÅRET OVAN!!) 

      

Klicka på håret för att komma till nedladdningssidan. 


Jag vet inte om det var vad du var ute efter men det var det bästa jag kunde hitta. :) 




Av Sara - 11 december 2012 10:42

Som ni kanske märkt vid det här laget så älskar jag Kattys retextures. Hon har inte släppt några på någon månad men nu är hon igång igen och har släppt flera stycken superfina! 


Har ni inte laddat ner från Paint Stroke förut så gör hon i princip alltid två versioner av sina retextures. Flätan i version B går inte att ändra färg på. Man kan ha båda versionerna.


Kolla in de här tre!


       


Endast package. 

HÅR 1. 

HÅR 2. 
HÅR 3. 

 

Vet du inte hur man installerar package? Klicka här.



Av Sara - 8 december 2012 21:58

Det kommer hur mycket utomhuskläder som helst från olika skapare just nu. Här är uggs till barn och tonåringar. 


Endast package! 



 

Barn

Ladda Ner


 

Tonåring

Ladda Ner 

Av Sara - 7 december 2012 23:05

Hej hörni! Vill bara berätta att jag är hemma i Sverige igen. Konserten var aweeeesoooome! Vi var så nära ibland! Nu måste jag dock sova, ska köra pappa och hans kompisar till flyget halv tre. Men nu vet ni att jag är hemma!

Rah Rah Oh La La!

Det är så mkt copyright på bilden så det finns inte.

Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Tidigare år

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Ovido - Quiz & Flashcards