SimsDeluxe

Alla inlägg under december 2012

Av Sara - 6 december 2012 10:45

[Detta inlägg är tidsinställt, jag är i Oslo och ser Lady Gaga och kommer tillbaka på fredag]

Ni får en extra pose denna veckan från Bliss för att ni är så bra! 



   



Ni kan ladda ner posen här. 


Av Sara - 5 december 2012 20:15

När ni läser det här sitter jag förhoppningsvis på ett tåg påväg till Norge. Närmare bestämt Oslo. Jag ska dit på lite välförtjänt ledighet och så ska jag se den här kvinnan också. 




Som ni som läst bloggen ett tag vet, så älskar jag lady gaga och jag såg henne när hon var i här i sverige både iår och 2010. Jag ser verkligen fram emot den här konserten. Ska bli så kul! 

Jag kommer hem igen på fredag kväll så på lördag ska allt vara som vanligt igen. 

Kram på er!


/Sara

Av Sara - 5 december 2012 09:00

Ni kan nog förstå min chock när jag mitt i förlossningen får höra från en av sköterskorna att hon hör dubbla hjärtljud. Dubbla. Det var inte en bebis i min mage. Det var två. Både jag och Leighton blev så chockade att inte kunde förstå någonting. På alla kontroller under hela graviditeten så hade läkarna bara sett en bebis. På grund av att de föddes lite tidigt fick vi vara kvar ett tag på sjukhuset. Eftersom vi inte visste om att vi skulle få två barn hade vi ju endast förberett hemma för ett barn men när vi, efter någon vecka, kom hem från sjukhuset hade min moster och morbror skickat en barnsäng och sett till att en av våra vänner satt ihop den. Så himla fint. Vi kom hem en snöig kväll och tyckte det var så skönt att få slippa sjukhuset. 


 

Nu kanske ni undrar vad vi fick för något och vad de fick heta. Vi hade sedan innan bestämt att oavsett om det var en pojke eller en flicka så skulle barnet heta Charlie. När det första barnet var en pojke så tittade vi på honom och han var verkligen ingen Charlie. Han fick istället namnet Flynn. Det andra barnet var en liten Charlie, en flicka. Direkt när vi såg henne såg vi att där är vår Charlie. Tyvärr så blev det inte så lugnt när vi kom hem från sjukhuset som vi hade tänkt oss. Det var faktiskt riktigt riktigt jobbigt. Båda barnen fick kolik och vi hade fullt upp med att få dem att inte skrika högt dygnet runt. Deras första månader var oerhört krävande och det tog mycket på mitt och Leightons förhållande.  


Ibland så brukade Leighton smita undan. Han tvättade, umgicks med hundarna eller tränade. Bara för att vara själv ett tag. Han gick ju trots allt från att leva ensam till att bo tillsammans med en kvinna, två hundar och två barn på väldigt kort tid. Jag lät honom vara, tyckte att han var värd det för att han orkade. Han arbetade ju dessutom. Men han var superfin med barnen och speciellt Charlie blev hans lilla tjej. Flynn var mycket mer mammig än Charlie så det blev så helt av sig självt.  


 

Några månader efter att barnen fötts så kände jag att det var dags för nästa steg i vårt förhållande och eftersom Leighton själv inte verkade speciellt intresserad av att fria så tog jag mig friheten av att göra det själv. Så, en kväll när barnen äntligen somnat så gick jag ner på knä och frågade om han ville spendera resten av sitt liv med mig. Han blev oerhört förvånad men också väldigt glad och sa ja. Vi bestämde oss för att vänta med bröllop till någon gång i slutet på våren eller början på sommaren när tvillingarna blivit lite större. 


Våra tvillingar växte fort och utvecklade snart alldeles egna personligheter. Även om det var lite vemodigt att tiden gick så fort så var det också ganska skönt när de blev lite äldre. Den första tiden hade varit väldigt tuff för oss båda och hade också slitit en del på hundarna som fått ta den stora smällen. Det var tur de hade varandra. Flynn var en kopia av Leighton med sina stora mörka ögon och det kolsvarta håret. Han visade sig vara en smart grabb som lärde sig mycket fort. Han tyckte också att all form av idrott var kul så rent personlighetsmässigt var han en kombo av mig och Leighton. Charlie däremot älskade att leka med xylofonen och att rita. Det var tydligt att hon var konstnärligt lagd. Hon hade också samma mörka ögon som sin bror men något ljusare hår. Det var så kul att se dem utvecklas och bli egna individer. Ibland kunde jag stå och titta på Leighton när han lekte med barnen och undra om det var en dröm jag levde i.. 

Av Sara - 4 december 2012 12:45

  Denna vecka tänkte jag tipsa om några poses för simmar på skridskor.


Du behöver ladda ner skridskorna som Kihian också gjort för att det ska se bra ut. Klicka på respektive ålder för att komma till dess nedladdningssida. 


Vuxen Man

Vuxen Kvinna

Tonåring Man

Tonåring Kvinna

Barn

Småbarn



               

Klicka här för att ladda ner posepacket.



Av Sara - 3 december 2012 17:30

Graviditeten till trots fortsatte jag arbeta. Det var full fart med vaccinationer mest hela tiden då folk inte förstår att man måste klä sig efter väder på vintern. Mycket benbrott och annat också. Vi fick rejält med snö och det blev tyngre och tyngre för mig att ta mig fram i arbetskläderna och den stora magen bland alla tung snö. 



När jag inte arbetade umgicks jag mest med Leighton. Visst hade jag vänner men de hade jag ju lärt känna på sjukhuset och träffade ändå varje dag. Vi läste babyböcker, tittade på barnvagnar och riktigt geggade ner oss i bebisträsket. Till slut var vi så pass förberedda som vi kunde bli och vi insåg att vi ägnat vårt ofödda barn så mycket tid att vi lite glömt bort oss själva. En dag kramade jag om Leighton och först då slog det mig att han faktiskt var min och bara min. 



Att vi snart skulle gå från två till tre (eller snarare från fyra till fem) var för stort för oss att fatta. Vi var bara så glada att vi hittat varandra, att vi hade hundarna och att vi hade arbete och ett tak över huvudet. Vi var så otroligt lyckligt lottade. Vi bestämde oss för att bjuda in våra vänner på en liten get together innan bebin kom för vi var ganska säkra på att vi skulle ha desto mindre tid efter det. 


Vi bjöd också in Leightons son, Sam, som jag faktiskt aldrig träffat. Jag hade pratat lite med honom på telefon några gånger men aldrig umgåtts med. Det visade sig vara en väldigt sympatisk och fin kille som dessutom var en hejare på biljard. Vi hade en otroligt trevlig stund och jag och Sam kom verkligen bra överens. Jag berättade för honom att han var välkommen till oss när som helst och att det alltid fanns plats för honom. Han var ju trots allt en del av familjen och nu när han skulle få ett halvsyskon tyckte jag det var viktigt att få honom att känna sig delaktig. 


 

Mitt i biljardspelandet kände jag hur det började göra ont. Sam blev lite orolig men både Jamie och Thornton var mycket hjälpsamma och tog hand om mig samt ringde efter en taxi. Jag blev lite orolig för det var för tidigt för bebin att komma nu. Den skulle vara där inne i iallafall några veckor till men min kropp var tydlig med att det var nu det skulle ske. Det var nu jag skulle bli mamma. 

Av Sara - 2 december 2012 21:45

Jag sparar alla downloads jag vill tipsa om som bokmärken och just nu är det ganska många som ligger på lager. Fler än jag hinner visa. Räknade det till 149 stycken och det är ju helt galet. Så jag tänkte att vi firar första advent med massor av downloads! 


 

Tröjor med tryck från SectumSimpra

Tillgängliga i både sims3pack och package.

Ladda Ner


   

Hår från Rayne

Tillgänglig i package. 

Ladda Ner.


 

Hoodie från SimsinSping

Tillgänglig i sims3pack och package.

Ladda Ner


Kattkorg från Jennisims

Fungerar precis som de andra sängarna till husdjuren. 

Tillgänglig i både sims3pack och package.

Ladda Ner.


 

Converse med plattform från SimsPendly

För ungdomar och vuxna. 

Endast sims3pack. 

Ladda Ner.


   

Fem olika tårtor från Akisima

Det är alltså samma tårta som EA skapat fast med olika färger, den fungerar alltså på samma sätt som EA's egna. 

Tillgänglig i 

Ladda Ner

(OBS! Nedladdningen startar direkt!)

Klänning från Poseidon God of the Sea

För tonåring-åldring

Endast package.

Ladda ner.



 

Armband/Hårsnoddar från Picky's Sims.

För kvinnor. 

Tonåring - Åldring

Endast package. 

Ladda Ner



 

Tvättmaskin och torktumlare till barn av Angela

Det är endast dekoration men ändå ganska gulligt. 

Endast sims3pack. 

Ladda Ner.


 

Örhängen i form av nitar från Modish Kitten

För kvinnor. 

För att ladda ner, gå in på sidan -> Klicka på "Shop" -> Välj Accessories.

Finns i både sims3pack och package. 





 

Hår från Ulker.

Tonåring/Åldring

Endast sims3pack

Ladda Ner.




 

Chevrolet från BloomsBase

Endast package. 

Ladda Ner



 

Harry Potter Posters SummerSims

Både package och sims3pack. 

Ladda Ner


 

Långt hår med rastaflätor från Julias Sims of Awesome

Endast package. 

Ladda Ner



 

Linne med brottarygg från Prada Sims

Ungdom/Vuxen

Kvinnor

Både sims3pack och package.

Ladda Ner


 

Set med tatueringar från Vanity Sims

Ett set med sex tatueringar (de fyra på bilden ovan + texten "fearless" och två pistoler) 

Endast package.

Kategoriserade som tatueringar

Ladda Ner.



 


"Amber Set" av Juliana

Top + Kjol

Ungdom/Vuxen

Tillgängligt både sims3pack och package

Ladda Ner.




 

Hår/Retexture från Paint Stroke

2 Versioner. Går att ha båda samtidigt

Småbarn-Åldring

Endast package

Ladda Ner.



 

Leggins från Orange-sim

Fungerar som utomhuskläder.

Endast sims3pack.

Ladda Ner.


   

Uggs för småbarn av Picky's Sims

För både pojkar och flickor

Endast package.

Ladda Ner.



Örhängen i form av drömfångare från Dasha.

För att ladda ner dessa krävs Destination Världen installerat. 

Endast sims3pack. 

Ladda Ner.


      

Tofflor från SimHelaene

Småbarn/Barn

Endast sims3pack.

Ladda Ner.

(OBS! Nedladdningen startar direkt!)


 

Väggdekoration från NYGirl Sims

Hittas under Dekor - Tavlor och Affischer

Tillgänglig i både sims3pack och package.

Ladda Ner.


Så! Jag hoppas att du hittade något intressant eller kanske fick någon inspiration till ditt spelande. :) 
Vet du inte hur man installerar package kan du läsa om det här. 



Av Sara - 2 december 2012 17:31

Ni är många som frågat om Alexias hår. Jag är lite osäker på vilken frisyr ni menar, hon har ju två. 


Dels det här håret (som förövrigt är samma som både Kit i min PGC och Mary i familjen Davis) och det håret fick jag men en sim. Därför vet jag inte var det kommer ifrån. Om någon annan vet får ni gärna säga till. Men några av simmarna jag laddat (Haley, Mary och Leija) upp på exchange har det håret och det kommer med ifall ni laddar ner någon av simmarna. 


Det här håret är inte samma som Kit har när hon har uppsatt. De är bara väldigt lika. Det här håret har jag laddat ner från Anubis (surprise, surprise!) och ni hittar det HÄR. Även det följer med vissa av mina simmar. Tex Nikki


Hoppas att detta var svar på er fråga!

Av Sara - 1 december 2012 23:30













Jag vill bara poängtera att detta absolut kan ses som en historia men att det egentligen är bilder från när jag spelar den här familjen. Därför är bubblor kvar ovan huvudena och bilderna kanske inte de mesta. Kul att ni gillar den dock!


Några veckor efter den något chockartade bekännandet från Leighton om hans son blev jag sjuk. Tänkte dock inte så mycket på det, hade ju trots allt varit en hel del sjuk efter att jag flyttat till Sunset Valley och sjukdomar hör ju hösten till. Men så himla kul är det ju inte att ligga stupad över toaletten mer eller mindre konstant i flera veckor. 


Ni undrar säkert vad som hände mellan mig och Leighton. Jo, han berättade för mig att sonen bodde hos Leightons mamma och att han var 14 år gammal. De hade sporadisk kontakt och var resultatet av en tonårsflört. Tyvärr hade sonens mamma avlidit och därför bodde han hos Leightons mamma. Efter det hördes vi inte på några veckor. Men när jag fått fundera så insåg jag att jag inte skulle se det ett hinder. Jag bjöd över Leighton på en middag där vi pratade igenom allting och han bad om ursäkt för att ha berättat det hela på ett lite knepigt sätt och sedan kändes allt bra igen. 



Efter det gick det ganska fort och vi umgicks så mycket vi kunde. Oftast hemma hos mig. Vardagliga saker som att se på film, äta middagar, gå ut i naturen med hundarna. Vi utvecklade mer eller mindre ett samboförhållande trots att vi bodde på olika platser. Illamåendet jag haft kom och gick och både jag och mina kollegor på sjukhuset tog för givet att det var stress så jag försökte ta det så lungt som möjligt när jag inte arbetade. 


Lagom till den första snön föll flyttade Leighton officiellt in hos mig. Det var inte ett så stort steg egentligen eftersom han nästan bodde här heltid ändå utan mer ett praktiskt steg för oss båda. Ibland fick jag stanna upp och tänka att det gått alldeles för fort. Jag hade inte bott i Sunset Valley och hade redan fördubblat hushållets boende med 100 procent. Men, sen insåg jag att jag var lyckligare än på länge. 


Efter ett tag kollade jag upp på sjukhuset varför jag kräktes och fick veta att jag var gravid! Det hade inte slagit mig en enda gång att det kunde vara på det viset så jag blev väldigt chockad av att få veta det. Jag hade inte gått upp särskilt mycket i vikt så det hade inte synts så mycket. Jag var dock ganska långt gången, vilket kändes väldigt märkligt. Att jag inte märkt detta själv? Jag som var läkare och allt! När jag berättade för Leighton var jag orolig för reaktionen. Han hade ju redan ett barn och dessutom hade vi aldrig pratat om det där med barn. Men han blev överlycklig och iochmed det kunde jag släppa fram min egen lycka. Vi valde att inte ta reda på könet utan lät det bli en överraskning. När man inte trodde att livet kunde bli bättre liksom. Vi var så himla förväntansfulla..  

Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Tidigare år

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Ovido - Quiz & Flashcards