SimsDeluxe

Direktlänk till inlägg 7 januari 2013

Russo: Kapitel 9 - Trubbel i Paradiset

Av Sara - 7 januari 2013 05:30

Godmorgon! Jag tänkte bjuda alla er som börjar skolan idag på ett kapitel av Alexia Russo. Det var ju ett tag sedan vi hörde från Alexia så om jag fått nya läsare som inte vet vem hon är så är det bara att klicka på "Russo" kategorin för att hitta alla kapitel.  :-)


Småbarnslivet var ingenting som jag hade tänkt mig. Tolka mig rätt, jag älskar mina barn och jag älskar Leighton men med två små barn i huset glömde jag och Leighton lite bort varandra. En morgon när jag bäddade sängen stirrade jag på på Leigtons sida av sängen och insåg att vi inte hade sagt varken godnatt eller godmorgon på så lång tid att jag inte längre mindes när det hände sist. Vårt förhållande gick liksom på sparlåga. 


Vi tog hand om varsitt barn, såg till att de mådde bra. Ofta stod vi rygg mot rygg med varsin tvilling utan att prata med varandra. Vi var inte osams på något vis. Det fanns bara ingenting där. 


När Leigton arbetade var jag ensam med två hundar och två barn och jag måste erkänna att det var slitsamt. Tvillingarna var krävande och hur mycket jag än trivdes i deras sällskap så var det någonting som skavde. Någonting som inte kändes helt rätt. 


En förmiddag tog jag med mig Flynn ut på en promenad. Bara runt kvarteret men att få komma ut och se lite människor var ingenting jag gjorde varje dag. Jag måste flika inte att jag mådde bra. Det var inte det. Det var bara den där skavande känslan jag hade. När jag gått förbi min vän Jamies hus så fick jag se en "Till Salu" - skylt. Jag hade inte ens funderat på att flytta ifrån mitt älskade hus. Det var ju perfekt. Rum till alla. Visserligen lite trångt för hundarna men det såg jag inte som ett problem. Ändå kunde jag inte låta bli att titta. Det var mindre än där vi bodde nu och krävde en helrenovering, både ute och inne. Ändå kunde jag inte sluta titta. Var det ett nytt hus vi behövde? Ett hus där vi var nya båda två? Ett hem vi fick bygga upp tillsammans? Jag funderade mycket på det dagarna som följde. 


Några dagar senare fyllde jag år. Det var lite ångestladdat att bli vuxen på riktigt och det finns absolut saker jag skulle vilja ändra på i livet. Men överlag känns det bra att ha kommit såhär långt i livet. Jag har en fantastisk pojkvän, två superfina och friska barn och två hundar som jag älskar mer än allt annat. Ett bra jobb och härliga vänner. En trygg bas helt enkelt. 


En kväll när jag fått tvillingarna att somna efter en lång kamp med Charlie som absolut inte ville sova den kvällen satte jag mig bredvid Leighton som tittade på sporten på nedervåningen. Jag visste inte hur jag skulle lägga fram det här med flytt och grejer men jag kände att det var nu eller aldrig. Så, utan att titta på honom berättade jag att jag hade tittat på ett hus några kvarter bort. Leighton trodde först att jag ville göra slut så saker och ting blev ju till en början ganska fel. När jag förklarat att jag ville ha hela familjen med mig så tittade han på mig länge. 


Sedan berättade han att han tittat på hus på nätet under en längre tid. Att han också känt att vi behövde bygga upp ett hem tillsammans. Det visade sig sedan att vi tittat på samma hus. Ett hus vi egentligen inte hade råd med men om vi kunde få vårt nuvarande hus sålt så skulle det nog kunna gå. Leighton bad om ursäkt för hur han betett sig den senaste tiden och jag sa att det lika mycket var mitt fel. Den natten satt vi uppe länge och pratade. Om tvillingarna, om Leightons son Sam, om hundarna och inte minst om oss. 


Innan vi gick och la oss den natten så la Leighton armen runt mig, tittade mig i ögonen och kysste mig i pannan. Och där kom äntligen pirret tillbaka. Det där pirret i magen när jag tittar på mannen jag älskar. Leighton, min Leighton.   

 
 
Lol

Lol

7 januari 2013 08:30

jättebra :-)

http://misansims.bloggplatsen.se

 
Linda

Linda

7 januari 2013 10:19

superbra del! :)

http://lindajohansson.devote.se

 
Fanny

Fanny

7 januari 2013 14:18

åh vilken bra del :)

http://tstre.bloggplatsen.se

 
-

-

15 januari 2013 19:31

Hej, jag vill verkligen inte verka otrevlig, som om jag klagar på din header eller så. Det var helt enkelt så att jag hade lite tid över och med den hobbyn jag har så tyckte jag att det var rätt passande med en header. Du får ju självklart välja, eller om du vill att jag ändrar något så säg till. :)

Vill du kan du ju radera detta inlägget senare, hehe.

http://i45.tinypic.com/syvy3s.jpg

Vill du svara, kan du göra det på min blogg. Vet in om jag hittar tillbaka hit haha.

http://montesims.bloggplatsen.se

 
-

-

15 januari 2013 19:33

Och du, förresten, färgen heter 62A9FF :)

http://montesims.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 maj 2014 00:00

Nämen, kikar du in här fortfarande? Dags att bokmärka om, ändra i dina favoriter och bloglovin-avfölja. Jag hänger nämligen numera på simsdeluxe.se, häng med dit!  ...

Av Sara - 27 april 2014 19:00

Jag har pratat om det i evigheter nu och ni har tålmodigt väntat. Jag har märkt hur statistiken sakta men säkert sjunkit och jag förstår verkligen om ni ledsnat och trott att allt bara var bra. Men nu, ÄNTLIGEN, kan jag berätta för er att mitt flyttp...

Av Sara - 6 april 2014 12:00

    Oj, vad många det var som deltog i min giveaway! Nu har jag dragit tre lyckliga vinnare som vinner valfritt spel!    Och vinnarna är:    1. Alva "Grattis <3Mitt favorit minne på din blogg är nog när jag började läsa den för någr...

Av Sara - 6 april 2014 11:15

Laura Beck önskad av Jonas "Laura har alltid varit den utstötta tjejen, under högstadiet skar hon sig så mycket så hon nästan dog. Som tur var så räddade hennes bror henne innan hennes hjärta gav upp! Så hon har haft besök hos psykologer och sjukhu...

Av Sara - 5 april 2014 15:51


I det här inlägget tänkte jag berätta lite om vad som kommer hända med Simsdeluxe i framtiden. För även om det är jag som rattar inlägg och så vidare så skulle det inte vara någon mening med det om inte du läste. Alla ni fantastiska läsare är drivkra...

Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Skapa flashcards