SimsDeluxe

Alla inlägg under mars 2013

Av Sara - 14 mars 2013 16:00

Ja, så växte Charlie och Flynn upp till barn med allt vad det innebar. De blir mer och mer olika och umgås inte så mycket med varandra. Charlie tycker om det konstnärliga i livet medan Flynn uppskattar vetenskap och logik mycket mer. Han är väldigt intresserad av rymden och har gjort klart för oss att det är austronaut han ska bli när han blir stor. 


Eftersom vi haft det lite knapert efter flytten hade vi inte råd att ge dem några stora födelsedagspresenter. Istället fick de, redan innan födelsedagen, bestämma hur deras rum skulle se ut. Så, de fick ett varsitt rum i födelsedagspresent vilket de båda tycker är spännande. Charlies rum är väldigt mycket mer flickigt än vad jag trodde att hon skulle vilja ha det, faktiskt. 


Och Flynn han har bara ögon för sin tågbana och sina böcker. Ja, när han inte är utomhus och kollar på stjärnorna förstås.


Ja, juste.. valparna blev stora också straxt efter att vi flyttat in. Vi hade valt att döpa dem till Bobo, Dexter och Tuva och de växte alla upp till friska fina hundar. 


Tyvärr har vi inte plats för fem hundar i huset, det skulle bli alldeles för rörigt, så Jamie adopterade Tuva och Dexter av oss så behöll vi Bobo, längst till höger på bilden, till oss själva. Han är ett härligt tillskott till familjen nu när Baloo och Majken börjar bli till åren. 


Leighton har äntligen börjat avancera nu och tränar varje ledig sekund för att kunna prestera på topp när de har match med laget. Ibland föredrar han dock att kasta bollar istället för att sparka på dem. Lite variation är ju alltid bra brukar han säga. Jag är mest bara glad att det går bra för honom. 


Så kom, äntligen, vår bröllopsdag och alla våra vänner var där. Självklart även alla tre barn, även om Sam är vuxen nu. 


När Leighton lovade att älska mig föralltid så kunde jag bara inte hålla tårarna tillbaka. Jag var så lycklig. Jag fann det otroligt att jag för några år sedan kommit till Sunset Valley utan att känna någon och nu stod här med mitt livs kärlek och sa "Ja" inför våra fantastiska barn och våra vänner. Jag kunde inte vara lyckligare!




Istället för att åka på smekmånad så lämnade vi barn och hundar hemma en solig vårdag och gick till parken för att uppleva vårfestivalen. Det var fantastiskt att få vara där med bara Leighton, eftersom det var här vi hade träffats en gång i tiden. Vi testade hur kompatibla vi var i en kärleksmaskin och fick full pott! Det var återigen en härlig dag! 


Och några veckor efter bröllopet började jag må plötsligt illa på mornarna. Jag förstod direkt vad det handlade om. Vi skulle bli fler i familjen. Det hade inte kunnat komma olägligare med tanke på att vi nyss stadgat oss i det nya huset och börjat arbeta igen. Dessutom hade vi inte plats. Jag skulle behöva diskutera detta med Leighton så snart som möjligt..



Av Sara - 14 mars 2013 12:46

Den här "vanliga" outfiten med lång skjorta och leggins tyckte jag själv var sjukt snygg. Ens simmar behöver ju inte alltid vara uppiffade till tänderna. :)


Ladda Ner  

Av Sara - 13 mars 2013 22:19

Jag gick in här häromdagen för att ordna ett nytt inlägg om Russo när jag först i vanlig ordning gick in och kollade kommentarerna. Jag kollar dem ofta, för att kunna svara på eventuella frågor. Iallafall, så hittade jag kommentaren som ni ser här ovan. Det är inte den första, vanligtvis hinner jag ta bort dem ganska fort men denna fick vara kvar.


Jag har ledsnat på dessa kommentarer nu. Jag vet inte vad det är som får er, som skriver elaka saker, att tro att det är okej? Är det för att jag är äldre? Är det för att jag valt att ha en blogg? Är det för att jag anses vara vuxen? För ni förstår, jag har också känslor. Jag blir också ledsen och jag tänker inte ställa upp på att låta er nätmobbare få några minuters tillfredsställelse. Det är inte okej!


Ni som skriver elaka saker till mig, ni vet ingenting om mig. Ingenting om min bakgrund. Men tro mig, jag vet allting om vad mobbningen innebär. Jag blev mobbad under hela högstadiet. Fysiskt med slag och knuffar och psykiskt med ord. Mest på nätet. Det gick så långt att jag inte ville leva längre. Det är längesedan nu men jag vill inte vara en del av det igen. Och jag tycker inte att någon annan ska behöva det heller.


Jag lägger ner så otroligt mycket tid på bloggen. För även när jag inte skriver inlägg funderar jag ut kommande inlägg, letar efter svar på frågor eller samlar inspiration. Jag tänker på bloggen hela tiden men alla taskiga kommentarer får mig att tappa lusten. Jag är inte den som tar åt mig, jag har liksom lärt mig med åren att stänga av men nu får det räcka.


Så, ni som håller på med era taskigheter - tänk på att det är precis lika fel att sitta framför sin skärm och skriva något taskigt som att säga samma sak face to face till någon. Bara så sjukt mycket fegare.


Alla taskigheter kommer på ett eller annat sätt att anmälas i framtiden för..


.. det är INTE okej!


Och till alla er som försvarat mig - tack! Det är dock lika fel att gå till personangrepp i försvar som annars. Glöm inte det. :)

Av Sara - 7 mars 2013 11:27

Vill bara påminna er alla om att det är en vecka kvar tills den pågående tävlingen avslutas! Har du inte medverkat ännu så passa på! Du kan vinna prylpaketet Sovrum & Badrum eller prylar från Store! Det har kommit in en hel del bidrag så det kommer bli tufft för mig att välja ut en vinnare. Så till alla er som är med i tävlingen och satsar på andraplats - meddela gärna mig detta! :) 


Klicka här för att komma till tävlingen. Den avslutas 15 Mars (15 Mars Kl 00.01) 

 

 

Lycka till!  

Av Sara - 6 mars 2013 14:16

Känslan när det där paketet från CDON ligger i brevlådan är lika härlig varje gång! 


 

Av Sara - 4 mars 2013 21:29

På torsdag släpps äntligen Universitetsliv och om vi som beställt från CDON har riktigt maxad tur så kanske man kan få spelet redan på onsdag! Ibland brukar det ju bli så bra.


Iallafall, så skapade jag häromdagen de simmar som jag kommer skicka till universitetet sen. Bara för att de ska få lite livserfarenhet och någon färdighet innan de drar. De är tonåringar än så länge men det är ju lätt fixat sen. ;) 


Vill ni träffa dem? Ja, klart ni vill! 



Det här är Marley Woods, en ganska vanlig tonåring. Han älskar att spela tv-spel, läsa böcker och hänga med bästisen Fay. Marley är en smart kille, han har lätt för sig i skolan och blir ofta kallad geni men det är inte för inte som han har det där MVG'et. Hade inte Marleys bror varit skolans typ populäraste kille så hade nog Marley varit lite mer utstött än vad han faktiskt är men det hade nog inte bekommit honom sådär jättemycket. Han trivs ändå bäst hemma. 


Säg hej till Marleys två minuter yngre bror Dion. Dion är snygg och han vet om det. Något fåfäng har han lyckats bli skolans populäraste kille, fast han själv kanske inte bryr sig så mycket om popularitet. Dion älskar att röra på sig. Fotboll, basket, baseball, löpning. Det spelar ingen roll, så länge han får röra på sig. Han tycker också det är kul att meka och är ganska händig av sig. Så länge han kan minnas har han fått höra att han är lik sin mamma men han minns inte. Hon dog tragiskt nog när pojkarna var små. Dion bryr sig mest om att hålla sin muskler i trim, gå på storslagna fester och hänga med flickvännen. 

 

Flickvännen, som heter Fay Adams, är ganska inte direkt vad man tänker sig att skolans populäraste kille skulle gänga med. Men på något vänster så fastnade Fay för Dion och tvärtom och nu har de varit tillsammans länge. Fay var egentligen bästa kompis med Marley från början, och är fortfarande, och kände Dion sedan länge men hade aldrig sett honom på så sätt. Fay är den konstnärliga tjejen. Hon älskar att teckna, måla och rita. Att skapa. Hon kan också, av vissa, anses vara lite rebellisk. Hon sätter sig gärna på tvären och bryter gärna mot regler, om hon känner för det. Efter att han blivit utslängd från ännu ett fosterhem bestämde sig Max, Marley och Dions pappa, för att låta Fay få bo hos dem. Hon var ju ändå där i princip jämt så skillnaden blev inte så stor. Fay längtar mest till att få flytta till Universitet, utveckla sin konstnärliga ådra och kanske också gå på en och annan härlig fest. 


     




Här är tvillingarnas pappa, föresten. Max Woods. Han arbetar som polis och tycker det är ganska härligt att ha tre tonåringar boendes hemma även om han ibland kan bli lite orolig över Fays betyg och Dions bristande intresse i skolan. Men, de är ju som sagt tonåringar.

Max kommer jag inte spela med sen utan han finns där i bakgrunden just nu så att kidsen har en vuxen att bo med. :)

Tycker ni att det verkar som tre intressanta individer?  

Av Sara - 4 mars 2013 21:07

Ni är fler som frågat hur tusan man laddar ner från SimCredible Designs och det var kanske lite slarvigt av mig att inte förklara det närmre. Det är en betalsite så man måste typ lämna donationer för att få ta del av deras föremål. 

Men, det finns en sida där ni kan ladda ner deras grejer gratis! Paysites Must Be Destroyed kallas den. 

Klicka på länken ovan och när ni kommer in på sidan så letar ni bara upp "SimCredible" i listan. 
Se till att ni ha koll på namnet på det ni skulle ladda ner. Om inte, kan ni klicka på bilderna som heter ".jpg" i slutet för att se hur setet ser ut. När ni klickar på en zip-fil så startar nedladdningen automatiskt. Sedan får ni öppna mapparna och installera sakerna via launchern. 
Jag är ledsen för dålig förklaring. Kommentera om ni inte förstår. :) 

Av Sara - 1 mars 2013 10:44

Det blir mycket Universitetsliv nu, med mindre än en vecka till release! Ikväll (19.00) är det en livestream helt tillägnat Universitetsliv eftersom de på EA hade tekniska problem sist. :) Ni kan, som vanligt, se den HÄR.


Tills dess kan ni ju titta på den här Producers Walkthrough'n (som EA Nordic inte har översatt ännu) eller läsa mitt inlägg om spelet under detta. :)


Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Tidigare år

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Ovido - Quiz & Flashcards