SimsDeluxe

Direktlänk till inlägg 19 april 2013

Stora inlägget om Semesterparadis

Av Sara - 19 april 2013 14:30

Tycker det är hög tid att ni får ett ordentligt inlägg om Semesterparadis och den information som finns offentlig. Jag är själv lite tudelat gällande detta spelet. Vissa funktioner verkar kul men spelet i stort har jag inte fastnat för ännu. Jag hoppas jag blir inbjuden att testa spelet senare i vår så man får "känna" på det ordentligt. 


© iSims Sverige

 

 

Hotell  

Ni är många som frågat mig om hur hotellen kommer fungera i spelen. Som ni kanske minns kunde man resa till hotell i The Sims 2: Jorden Runt och de nya hotellen påminner lite om dessa. Då kunde simmarna dock inte äga och sköta hotellen själva vilket de nu kommer kunna göra i och med Semesterparadis! 


Man väljer själv hur hotellet ska se ut och kan bygga ut det hur mycket man vill. NPC-simmar kommer lämna omdömen om ditt hotell och ju fler stjärnor ditt hotell får - desto bättre! 


- Hotell köper man via kartmenyn, via att klicka på ett hotells väggar eller genom en uppdaterad fastighetspanel som kommer kunna nås via telefon och dator. 

- Man kan äga flera hotell om man vill. 

- Om din sim äger ett hotell kan denne övernatta gratis på detta. 

- Ett hotell behöver personal men du kan strunta i att anställa personal om du känner att du vill spara in pengarna. Då måste du dock sköta allt på hotellet helt själv. 

- Hotellet är en allmän tomt som du äger.

- Du måste placera ut ett såkallat "hotelltorn" på din hotelltomt som är ett kaninhål där dina gäster kan uppfylla sina behov. Detta ifall du inte skulle ha några rum lediga. Dessa hotelltorn kan uppgraderas. 


 


I och med Semesterparadis är ritningssystemet utbyggt och det finns nu färdiga ritningar för pooler och bungalows. Man kan bygga hus ut över vattnet och skapa vilken sorts resort man än vill. Om det så är ett lyxhotell eller ett familjärt hotell med vattenrutchbanor och lekparker - du bestämmer! 

Vill du så kan du göra det endast om affärer också. Via betygssystemet ser du vad dina gäster uppskattar med ditt hotell och vad de saknar och via där kan du anställa mer personal, lägga till aktiviteter eller ställa in kvalitetsnivåer. Alla beslut du tar påverkar dina besökares upplevelse och vad de tycker om ditt hotell så det gäller att handla smart. 


Självklart behöver ditt hotell också en receptionsdisk. Där kan simmar checka in och checka ut och du kan också sköta vissa saker ifrån denna disk som tex anställa/avskeda personal, ändra prislistan, ändra din personals uniform eller kanske stänga hotellet. Här tar du ut pengarna som du tjänat ihop och kan  se vad andra simmar tycker om ditt hotell från recensionspanelen. 


Man kan även köpa myggsprej ifrån denna disk. 


Självklart behöver inte dina simmar äga ett hotell för att vistas vid det! Man kan ju bara resa dit och bo där några nätter om man hellre vill det. Då handlar det bara om att slappa och ha det skönt. Precis vad en semester handlar om! 


Havet

Att våra simmar kan simma i havet är numera inte längre något konstigt efter att det lanserades med Årstider sent förra året. Med Semesterparadis tas det hela ännu ett steg längre. Vi kommer kunna åka båt, vattenskoter och vattenskidor på vattnet men också dyka och snorkla under det. 


- EA har verkligen jobbat hårt med havsbottnen och den är väldigt detaljrik. 

- Vi hittar också ett nytt woohoo-ställe under vattnet. Nämligen i undervattensgrottor. 


 


Båtar

Dina simmar kan ha alla möjliga olika båtar och vattenfordon och även BO på båtar. Husbåtar lanseras med detta expansionpaket. Husbåtar kan ha ett källarplan och totalt fem våningar ovanför vattenytan. Skroven kommer i olika storlekar och finns både som rektangulära och som "riktiga" båtskrov, tack vare simsfansens önskningar. 

Tröttnar dina simmar på att vara ute till havs kan de förankra sin husbåt till en öppen hamn. 
NPC kommer använda sig av motorbåtar när de ska besöka din båt. Tex tidningsbudet och reperatören. 

Du kan bada direkt från en husbåt. Även fiska går utan problem. 


 


Aktiviteter på vatten

Dina simmar kan upptäcka nya saker både ovan och under havsytan. Allt från gömda skatter till okända öar! Allt är möjligt. Men akta dig för hajarna! Dina simmar kan ge sig ut på sjön i såväl en roddbåt som en motor eller segelbåt. 

 

- Dina simmar kan vindsurfa och åka vattenskidor samt åka vattenskoter. 

- Det är oklart hur många simmar som får plast i tex motorbåtarna men det är känt att det iallafall är fler än två. 

- Din vattenskoter placeras på ett släp hemma på tomten när den inte används.

 

   

 

Aktiviteter på land

Äntligen kan vi använda stranden på det sättet vi önskade när Årstider släpptes! 

Dina simmar kommer kunna sola, samla snäckor och lära sina småbarn att simma. Har dina simmar tur kanske de hittar en mystisk flaskpost? Nu behöver dina simmar heller aldrig vara oroliga för att drunka! Får du problem kommer badvakten (förhoppningsvis) att rädda dig! 

 

- Det kommer en ny badhandduk som dina simmar kan ligga och sola på eller läsa en bok om de hellre vill det. 

 

     

 

CAS/Köp & Byggläget

Det har inte sagts så mycket om de nya CAS-grejerna. Lite hår och kläder har visats upp men ytterst lite. Det verkar dock ha fokuserats mycket på badkläder då det via promotionbilder visats otaliga nya bikinis och baddräkter. 

Vi har också fått se att simmarna har tatueringar som ännu inte är möjliga. 

Nya tatueringar:

- ankare

- bläckfisk

-sjöjungfru


Det har pratats desto mer om köp och byggläget!


Till detta expansion har de justerat grunderna vilket betyder att om man justerat en husgrund med fusk så stöds nu trappor i olika höjder. Svårt att förklara, tyvärr. 

Det kommer dessutom en ny "grund" som är som pålar vilket gör att vi kan bygga hus som delvis är på land och delvis på vattnet. Hur awesome är inte det? 


Som jag skrev tidigare så hade också uppgraderat ritningsverktyget vilket kommer göra det enklare för oss att bygga hotell, pooler osv. 


Några nya, bekräftade, köpföremål är dessa: 

- vattenrutschbanor 

- allt-i-ett-badrummet (ett badrum som inkluderar allt du behöver i ett badrum och som kan placeras på en 1x1 ruta)

- strandhanddukar

- parasoll i olika storlekar

- poolbarer

 

Den nya världen

Den nya världen heter Isla Paradiso och eftersom ingen annan värld har fått ett annat namn i det svenska spelet som kommer nog inte denna få det heller. 

Det är en helt fristående värld precis som tex Sunset Valley och Appaloosa Plains och kommer bestå av många öar. 

På Isla Paradiso finns det från början, när du startar ett nytt spel, tre hotell. 


Du kommer kunna äga flera privata tomter. 

Tex om du äger ett hus på en ö så kan du ändå bo på en husbåt - också! 


   


Övrigt

- Badvakt är en ny karriär

- Dina simmar kan dö om luften tar slut när de dyker.



Faktan jag utgår ifrån är till största del hämtat ifrån Lime och iSims Sverige. Bilderna kommer främst ifrån Sims VIP. Vill ni läsa mer om Semesterparadis hänvisar jag till iSims Sverige. 

Har du några frågor svarar jag gärna på dessa, om jag kan! Ställ dem i en kommentar! 

 
 
Ingen bild

Anonym :)

19 april 2013 15:56

Kommer man kunna besöka andra hotell? (som semester???)

 
Emme

Emme

19 april 2013 18:50

Gud vad jag längtar tills Semesterparadis kommer ut! Varför måste EA dra ut på det och släppa det den 27 juni! Älskar din blogg, kolla gärna in min om du har tid!

http://simsaren.webblogg.se

 
Ingen bild

A

19 april 2013 19:03

Så om jag förståtträtt så kan man åka till et hotell och bara ha en sorts semester med tex familjen? Även om man inte äger ett? :)

I så fall undrar jag, kan man resa till ett hotell i Isla Paradiso om man tex bor i Bridgeport? Eller det kanske du inte vet men, :)

 
misan

misan

19 april 2013 20:28

Tack för ett otroligt inlägg! Nu vet jag lagom mycket tills spelet släpps :)

http://misansims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Emelie

19 april 2013 21:43

Tack för det fina inlägget! ^^
Hur funkar det med skola och jobb om man bor i en husbåt?
Kommer du skriva fler inlägg om semesterparadis då du vet mera? (om sjöjungfrur, dykning osv.)

 
Tove

Tove

19 april 2013 22:00

Tack för ett oerhört välskrivet och detaljrikt inlägg. Jag tror jag om många andra uppskattar det väldigt mycket!

http://tovesims3.bloggo.nu

 
Tove

Tove

19 april 2013 22:06

Oj, skrev fel. Menade att jag tror att jag OCH många andra upskattar det:)

http://tovesims3.bloggo.nu

 
Ingen bild

Anonym

19 april 2013 23:14

Åh, jag dog lite när jag läst klart:) Hoppas verkligen att tiden fram tills det släpps går jättefort!

 
Fanta

Fanta

20 april 2013 11:17

Jättebra inlägg! :D

http://FantaSims3.bloggplatsen.se

 
sims3saga

sims3saga

20 april 2013 12:24

Jätte bra inlägg! ;)

http://sims3saga.blogspot.se

 
Queenofsims

Queenofsims

20 april 2013 17:18

Riktigt bra inlägg! Ser faktiskt fram emot det här expansionspaketet väldigt mycket, det verkar sjukt roligt.

http://queenofsims.blogg.se

 
Maria

Maria

21 april 2013 10:53

När man kan anmäla sig till semesterparadis eventet, säger.du till då? För jag vill oxå väldigt gärna gå på det! ;-)

http://www.livetnu.bloggplatsen.se

Sara

22 april 2013 20:27

Det går inte att anmäla sig utan det är speciellt inbjudna som får komma.. :)

 
Maria

Maria

24 april 2013 19:22

Men hur blir man inbjud då? Hur vet de att jag existerar?

http://www.livetnu.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 maj 2014 00:00

Nämen, kikar du in här fortfarande? Dags att bokmärka om, ändra i dina favoriter och bloglovin-avfölja. Jag hänger nämligen numera på simsdeluxe.se, häng med dit!  ...

Av Sara - 27 april 2014 19:00

Jag har pratat om det i evigheter nu och ni har tålmodigt väntat. Jag har märkt hur statistiken sakta men säkert sjunkit och jag förstår verkligen om ni ledsnat och trott att allt bara var bra. Men nu, ÄNTLIGEN, kan jag berätta för er att mitt flyttp...

Av Sara - 6 april 2014 12:00

    Oj, vad många det var som deltog i min giveaway! Nu har jag dragit tre lyckliga vinnare som vinner valfritt spel!    Och vinnarna är:    1. Alva "Grattis <3Mitt favorit minne på din blogg är nog när jag började läsa den för någr...

Av Sara - 6 april 2014 11:15

Laura Beck önskad av Jonas "Laura har alltid varit den utstötta tjejen, under högstadiet skar hon sig så mycket så hon nästan dog. Som tur var så räddade hennes bror henne innan hennes hjärta gav upp! Så hon har haft besök hos psykologer och sjukhu...

Av Sara - 5 april 2014 15:51


I det här inlägget tänkte jag berätta lite om vad som kommer hända med Simsdeluxe i framtiden. För även om det är jag som rattar inlägg och så vidare så skulle det inte vara någon mening med det om inte du läste. Alla ni fantastiska läsare är drivkra...

Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Tidigare år

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Ovido - Quiz & Flashcards