SimsDeluxe

Alla inlägg under april 2013

Av Sara - 16 april 2013 15:52

Missa inte livestreamen ikväll klockan 19.00 Vi kommer få se mer gameplay och får veta mer om Semesterparadis och det ryktas även om att en ny store-värld kommer att annonseras! Jag hoppas själv på att få se en eller flera sneak peaks från prylpaketet som kommer i höst. :-) 


Livestreamen går att se HÄR med start 19.00 och vi är ett gäng som kommer chatta med start 18.00 på Simsforum.se. Du är välkommen att joina oss där! 


 

Av Sara - 15 april 2013 17:00

Söt tröja för gravida simmar
(Kräver att du har Leva Livet)

Ladda Ner 

Av Sara - 15 april 2013 11:00

     

  Finns som dekorationer och går inte att använda som vanliga garderober om jag förstått beskrivningen rätt. 

Både sims3pack & package

Ladda Ner

Av Sara - 14 april 2013 17:00

Ni kanske sett att jag på senare tid har gjort så att det är "andra" bilder på mina simmar som är uppladdade till exchange? 

Som tex här: 

 


Det är faktiskt ganska enkelt att fixa! 

Först och främst måste du ladda ner ett program som heter UIC. Det finns att ladda ner HÄR

När du laddat ner och installerat det så behöver du också en sim som du tagit bilder på och laddat upp till launchern. 
Hur du gör det kan du läsa om HÄR. OBS! Du skall INTE ladda upp simmen till exchange! 


Okej, när du öppnar UIC så kommer det se ungefär såhär (det kan skifta lite beroende på vad du har för dator)




Steg 1.

Klicka på Open.  

 


Steg 2. 

Leta reda på din uppladdade sim. Tänk på att döpa den till något som gör att du kan hitta den lätt. 
Du kommer hitta simmen i "Exports" som du hittar såhär: Mina Dokument -> Electronic Arts -> The Sims 3 -> Exports

Välj din sim (eller något annat du laddat upp) och klicka på "Öppna

 



Steg 3: 
Din sim kommer nu dyka upp i UIC. Då kommer det se ut som på bilden under. 


Steg 4:

Genom att klicka på blädderknapparna till vänster så kan du se respektive klädstil. 

 


Steg 5. 
Nu ska vi fixa bilderna som vi skall ersätta de gamla bilderna med. Vi behöver ändra storlek och filformat på dem. 
Har du inte flyttat på bilderna finns de här: Mina Dokument -> Electronic Arts -> The Sims 3 -> Screenshots

Ändra alla bilder så att de är 512 x 512 stora. Detta är inget måste men det ser absolut bäst ut då. 
Spara sen bilden i PNG! Ett tips är att spara bilden på ett ställe där du lätt hittar den. Tex skrivbordet. 


Steg 6:

(Har ingen pil av någon anledning) 
Klicka på "Replace" i UIC och välj därefter bilden du vill ersätta med. Gör samma sak med alla klädstilar. 


Steg 7:
När du är klar klickar du på "Save". Då kommer den här rutan komma upp. Klicka bara på "Ja" och sen kan du stänga programmet. 


Steg 8:

Öppna sedan launchern, leta rätt på din sim bland dina uppladdningar och ladda upp den till exchange! 

 


KLART!


Uppstår några problem eller frågor kan ni lämna de i en kommentar.  

 

ps. glöm inte att jag bett er om hjälp några inlägg längre ner! 


Av Sara - 14 april 2013 14:16

       

Tonåring - Åldring

Endast package

Ladda Ner

Av Sara - 13 april 2013 17:41

Skulle ni snälla kunna hjälpa mig med två saker? 


1. Rota igenom bloggen, mina historier/I mitt spel (russo, Joey & Quinn, Davis, Webber & PGC) osv och skriv ner alla WCIF (var kan jag hitta) ni kan komma på. (Håller på att uppdatera min WCIF så att den blir så komplett som möjligt. 

2. Gå igenom min meny och säg vilka två avdelningar ni tycker är nödvändigast och vilka två ni tycker är mest onödiga. 

Förtydligande till punkt 2: Jag menar inte inläggskategorierna utan menyavdelningarna som tex "Fråga mig", "Följ Mig" och "Arkiv". :-) 



Tack för hjälpen! 


 

Av Sara - 12 april 2013 19:00

Misan frågade mig om jag inte kunde tipsa om riktiga tatueringar. Jag använder just accesoarstatueringar men har en del tatueringar som hamnar bland "tatueringar" också. Blev det rörigt? Förlåt isåfall. :) 


Iallafall, de flesta av de tatueringar jag har nerladdade kommer ifrån VanitySims. 

Notering: Jag har inte alla dessa i mitt spel. 

Klicka på respektive namn för att komma till sidan. 


   

Blow



  

Caged


Dream Catcher



 

 

We are young


 

Stay Strong


 

Make a Wish


 

Zen

    



Av Sara - 12 april 2013 11:00

Jag är för tillfället bortrest och har extermt mycket att göra så därför blir det mest en massa nedladdningstips. Jag hoppas att ni tycker det är ok, ändå. ;)


För några veckor sedan testade jag att installera alla mina sims på min Mac och spela in när jag gjorde en sim. Detta är en önskesim som jag gör. Tyvärr kraschade spelet när jag kom till finkläder och simmen blev aldrig sparad. Men efter att jag funderat lite tänkte jag att jag kan ju ladda upp den på youtube ändå? Det är ju iaf några minuter av mitt skapande. Vet inte om ni tycker det är så spännande, men ändå. 

Videon är dessutom svart på högra sidan, vet inte alls varför. 

 

Hoppas att ni gillar det! 


Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Tidigare år

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Ovido - Quiz & Flashcards