SimsDeluxe

Alla inlägg under maj 2013

Av Sara - 23 maj 2013 12:56

Jag är ledsen att jag varit lite off men det sa bara poff och så försvann blogglusten. Den kommer nog tillbaka snart. Jag ska bara få undan lite skolarbete som tynger ner mina axlar så kommer jag nog igång igen. 

 

Ikväll är det iallafall en livestream som jag helt glömt bort att berätta för er. Den kommer handla mestadels om den nya världen Dragon Valley men teamet från The Sims 4 kommer göra ett gästspel och jag gissar att det är ikväll vi kommer få se de första bilderna från spelet. Hur spännande låter inte det? 

 

När? - Ikväll (23 Maj)

Tid? - 19.00 (svensk tid)

Var? - HÄR.  

 

Av Sara - 21 maj 2013 17:11

Ojojoj, vad mycket WCIF-frågor ni ställt under helgen! Ska göra mitt bästa för att svara på dem alla. Vill poängtera att svaren på flera av era frågor redan fanns HÄR

Vi börjar med familjefotot:

 


Zafrina:                   

Hår – Anubis             

Kläder – Shock & Shame    

Skor – Universitetsliv    


Zachary:

Hår - Store

Tröja - Universitetsliv

Byxor - Store

Skor - GP 


William:
Hår – Store

Tröja – Rampljuset (?)
Byxor – Stadsliv


Alexis:
Hår – Universitetsliv

Tröja – Djurliv

Byxor – Universitetsliv


Aimee:

Hår – Eternila

Näspiercing – IN3S

Kläder – Universitetsliv

Skor – Elexis


Ambra:

Hår – Eternila (?)

Linne – Grundspelet

Byxor – Store

Piercings – IN3S


Ava:

Hår – Simsxolove

Tröja – SectumSimpra

Byxor – Leva Livet (?)

Skor – Parsimonious


Zion:

Hår – Något exp. Vet ej vilket.

Kläder – Djurliv kanske?

Skor - Parsimonious


Sedan var det massor med frågor om huset. 
Christoffer har svarat på typ alla på sin blogg HÄR (där ni också kan önska er egna hus!) så jag kommer in gå in på det jättemycket. 


- Mönstret på tapeten från föräldrarnas sovrum är en EA-tapet. Den finns här om ni inte redan har den i spelet. 

- Mönstret till tapeten i Aimees och Ambras rum finns att ladda ner HÄR


Resten får ni läsa om i Christoffers blogg. 



Av Sara - 19 maj 2013 13:00

Tänkte att ni kanske ville se familjens nya hus? Det är sååå fint och helt specialbyggt för familjen! Det är min kompis Christoffer som varit i farten igen. Han ville bygga ett hus och jag behövde ett då jag funderat på att familjen ska flytta länge nu. Jag bara väntade på att Zachary skulle flytta ut. :) 


Framsidan

Jag ville inte ha ett enormt hus men ändå tillräckligt rymligt för familjen. Visst passar det dem fint? 


Baksidan

Baksidan rymmer alla de utomhusaktiviteter som familjen älskar att pyssla med.   


Överblick över nedervåningen


Badrummet på nedre plan  

Älskar alla accentfärger som lyser upp!


Entré/Hall

Hallen som är helt otroligt välkomnande och vacker! 


   

   

Köket

Köket är rymligt och passar den stora familjen. 


   

Vardagsrummet

Vardagsrummet är kopplat till köket men är ändå ett rum för sig där familjen kan slappa och umgås. 


     

William & Zafrinas sovrum

Det stora sovrummet är det enda som är placerat på nedervåningen och passar William och Zafrina så bra! 


   

Barnkammare

Placerat precis bredvid föräldrarnas sovrum finns ett, just nu, tom barnkammare. 


Överblick över övervåningen


     

Ambra & Aimee's sovrum

Detta är nog mitt favoritrum! Det är så bra anpassat till tjejerna. Aimee har sin, lite mer flickiga, sida där hon kan spela instrument och bara hänga medan Ambra har sin del av rummet som är lite stökigare och där hon kan måla. 


   

Alexis rum

Alexis rum är enkelt inrett men ändå Alexis. Grönt och sport - hennes favoriter finns representerade på ett snyggt sätt! 


   

Ava & Zions rum

Också detta passar så bra till barnen! Känns som om de inrett det själva. 



 

Gym

Eftersom både William och Alexis ägnar mycket tid åt att idrotta och röra på sig så har familjen nu fått ett alldeles eget gym!


 

Hall

Hallen på övervåningen där det finns plats att umgås och som binder ihop övre plan med nedreplan.  


Fint va? Tror ni familjen kommer trivas här? 


Bilder · PGC
Av Sara - 19 maj 2013 08:00

Några hus jag hittade på Mod The Sims. Ni behöver registrera er för att kunna ladda ner dessa hus. 

 

Summerset Farm

Tre våningar

5 sovrum

2,5 badrum

Dubbelgarage

Stall med plats för en häst

Ladda Ner


Savannah

Ett sovrum

Inspirerat av 50 & 60 - talet

Ladda Ner

 

Sunflower Cabin

1 sovrum

1,5 badrum

Kräver Universitetsliv

Ladda Ner

Av Sara - 18 maj 2013 14:30







Redan del 15! Helt galet! Och fortfarande på generation 1. Hoppas verkligen att jag får börja på generation 2 inom en snar framtid.       


En vanlig helgmorgon hemma hos familjen Spark. Ambra plockar tvätt för att försöka hamna på plussidan hos sina föräldrar och Aimee spelar piano. Hon är så duktig att hon nått nivå 5 i pianofärdigheten faktiskt! 


Zafrina skrev in Alexis på en aktivitet efter skolan. Kan ni gissa vilket? Ja, idrottsaktiviteten såklart. 


Såhär kan det också se ut. Aimee spelar gitarr utomhus i nattlinne, William hämtar posten i underkläderna och...


Zachary står och gör ett random duckface såhär på morgonkvisten. mm, den här familjen är helt normal. Verkligen. 


Zachary hade tröttnat på sitt utegångsförbud och lagt manken till och hjälpt till lite hemma. Därefter frågade han sin pappa snällt om han kanske inte kunde få slippa straff. Efter att ha bett om ursäkt för allt han gjort och bönat och bett gav William med sig och Zachary slapp sitt utegångsförbud. 


Alexis gör det Alexis brukar göra på sina lediga dagar - tränar. Hon är inte helt van vid att vara hemma ännu, eftersom hon bott på internat, och brukar jogga till gymmet i Aurora Skies (sämsta gymmet ever!) och springa några kilometer där och sedan jogga hem. 


Aimee och Ambra är fortfarande bästa vänner och här är de i färd med att slå ihjäl varandra i ett ordentligt kuddkrig! 


På eftermiddagen ringde Zafrinas kompis Valentina (känner ni igen Valentina så är det en önskesim som spelet placerat i min stad) och frågade om hon inte kunde ta med sig sin dotter Emeli så barnen kunde leka. Sagt och gjort och med Emeli och Zion spelade tv-spel så lyssnade de övriga gästerna (även Stacy var där) på Aimee som spelade piano. 


Stacy och Zachary har verkligen börjat komma bra överens men precis när det började slå gnistror om paret så berättade Stacy att hon hade en pojkvän! Zachary blev lite chockad över detta men brydde sig egentligen inte så mycket. Hans hjärta slog så hårt när han såg in i Stacys ögon så en pojkvän mer eller mindre brydde han sig inte om. Stacy skulle bli hans tjej! 


Så Zachary tog mod till sig och kysste Stacy som inte direkt sa emot. En lyckad kyss med andra ord! 


Zachary bad sen Stacy att göra slut med sin pojkvän vilket hon gjorde på momangen och sen blev Zachary och Stacy ett par. 


Dagen efter var det dags för Zachary att fylla år! Jag vet att jags äger det varje gång men helt galet! Det var ju nyss han sprang runt i familjens vardagsrum i gåstolen liksom. Nu är han vuxen! Han fick egenskapen Hatar Naturen



Han har ganska bra gener om man säger så. Snygging! 


På morgonkvisten tog sen Zachary sin skruttiga bil, som han fått av William och Zafrina i present, och flyttade och det var nog det sista vi såg av Zachary. Kan hända att han dyker upp på någon fest i framtiden. 


Några dagar senare så bestämde sig den övriga familjen på att nu var det minnsan dags att flytta! Sagt och gjort. De lämnade sitt gamla hus för ett specialdesignat hus för den stora familjen. När de flyttade hade de bott i det gamla huset i över ett simsår!  

PGC

Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Tidigare år

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Ovido - Quiz & Flashcards