SimsDeluxe

Alla inlägg under maj 2013

Av Sara - 17 maj 2013 15:30

Titta här! Jag lyckades samla hela familjen Spark för ett familjefoto! Det hör inte till vanligheterna att alla är hemma samtidigt vill jag lova. 

Från vänster: Zafrina, Zachary, William, Alexis, Aimee och Ambra

Längst fram: Ava (som fick svart hår som sina syskon istället för det där bruna) och Zion

Ganska fina va? 

Bilder · PGC
Av Sara - 17 maj 2013 13:00

       

Man smälter ju! Dessa outfits finns att ladda ner HÄR.


Av Sara - 17 maj 2013 09:30

Hejhej! När ni läser det här sitter jag (förhoppningsvis) på ett tåg ner till malmö. Imorgon ska jag på finalen av eurovision song contest! Hur ballt?! 


Men ni behöver inte vara oroliga, jag har tidsinställt minst två inlägg om dagen så ni kommer ha att läsa ändå. Lite PGC och lite nedladdningstips. Tog inte med mig datorn nu utan har endast min iPad med mig. Kommer kanske kunna svara på era kommentarer, det beror helt på hur busy jag kommer vara. Om inte annat har jag en lång tågresa framför mig på söndag när jag ska hem igen! :) 


Tre saker till: 

- Ni är flera som bett mig ladda upp Zachary och tro mig - jag har försökt! Det verkar inte funka att exportera simmar för mig just nu. Jobbar på att fixa det. :) 

- Minns ni Christoffer jag skrev om för några dagar sen (länkarna till inlägget med hans hus är inte fixade ännu!)? Han har skapat en blogg för sin PGC (ja, han blev lite inspirerad av min) som ni kan läsa här: Aquarelle, kika in där och säg hej! Då skulle han nog bli glad! 

- Ni är väldigt få som bett mig kolla saker/ställa frågor/undrar saker kring Semesterparadis. Jag ska ju på eventet och ni kan be mig kolla saker eller så i inlägget HÄR. Passa på att göra detta - även om du redan bett någon annan bloggare. 

Ni är världens bästa läsare, vi hörs efter eurovision! 

Av Sara - 16 maj 2013 19:37

Vad tycker ni? 


Jag blev för första gången lite pepp. Verkar ju skoj!

Av Sara - 16 maj 2013 15:45

  

Newsea Crow

Ladda Ner här

Se andra versioner här


Newsea Bittersweet

Ladda Ner här

Se andra versioner här 

Av Sara - 16 maj 2013 10:00

Med 6 barn är det inte alltid lätt att hinna med lite vardagsromantik men William och Zafrina verkar lyckas ganska bra med detta.. 


Jag tycker att Ambra är så himla vacker så jag kan inte sluta att ta bilder på henne som jag publicerar utan att ha någon direkt text till. Hon är galet lik Zafrina, tycker ni inte? Iaf, slappardagen kom och Ambra bjöd in lite vänner till familjen på poolparty. 


Zachary var överallt under den här festen! Han som annars som inte tycker om att umgås med människor. Här är han på studsmattan innan gästerna kom. 


Tonåringarna slappar i poolen, också innan gästerna kom. 


Självklart fick småbarnen vara med ute också. Till en början var William och Zafrina med dem men sedan fick de vara i sin barnhage. Hur snygg är inte William i sina solglasögon? Talk about hot daddy! 


Zachary och en av gästerna, Clark, slappar medan Aimee köper en islglass av den något creepy glassbilen. Ser det inte härligt ut? 



Zachary var som sagt överallt mest hela tiden. Här ovan är han påväg att göra ett jätteplask samtidigt som hans lillasyster ligger och njuter en bit bort. Taskigt! William fick sköta grillen under partyt. Kanske inte det smartaste valet med tanke på att Zafrina är betydligt bättre på matlagning. 


Jamil som Ambra dejtat en del kom på festen och de flörtade en hel del och passade på att lära känna varandra. De är dock fortfarande bara på G men Zafrina satsar på att lägga in en stöt ganska snart. 


Även Zachary har någon på G! Han hart lärt känna Stacy Day (dotter till Miriam Day, som den förste William dejtade!) och de kommer väldigt bra överens. De har redan blivit goda vänner och delar flera egenskaper. Förhoppningsvis blir det mer än vänskap av det. 


Williams gamle arbetskollega Alexis kom också han över en sväng och han och William pratade länge och väl om allt mellan himmel och jord. William och Alexis är bästa vänner och det är också honom som Zafrina och William döpt sin dotter Alexis efter. Gulligt va? 



Kvällen fortsatte med vattenlekar, bad, grillning och alla hade det supertrevligt. Det blev en lyckad fest med andra ord! 


Senare på kvällen så lät William Ambra slippa straff då hon skött sig så bra och visat att hon var ångerfull efter att hon kommit hem sent. Detta stärkte även Williams och Ambras relation och de börjar närma sig relationen de hade när Ambra var barn. 



Någon dag senare fick dock Zachary en rejäl utskällning (igen!) då han smygit ut trots utegångsförbud. William skällde ut honom efter noter och Zachary blev riktigt upprörd! Det hela slutade med ytterligare två dagars utegångsförbud. 


Även Ambra fick en liten utskällning när hon kom hem från skolan den dagen. Hon har lyckats köra sina betyg i botten och har numera IG i skolan vilket inte är accepterat hemma. Hon fick stå i skamvrån en liten stund. Stackars Ambra! 


Det är dock inte bara en massa utskällningar och bråk i familjen! Det är ju en hel del födelsedagar också. Nu var det dags för Ava och Zion att fylla år. Helt galet vad tiden går! Ava var först ut. Hon växte upp och fick egenskapen Fotograföga


När Ambras tid i skamvrån var över fick även hon vara med. Såklart skulle även Zion få blåsa ut ljusen på sin tårta! Zion växte upp och fick egenskapen Kattperson


Dagen efter kom Alexis hem från internatskolan också. Hon är nu tonåring och fick egenskapen Ambitiös.   

PGC
Av Sara - 15 maj 2013 10:00

       

Detta ursnygga bord finns att ladda ner HÄR och finns i tre utföranden som ni ser på bilderna. 


Vill ni ha stolarna på mellersta bilden så finns de att ladda ner HÄR


Av Sara - 14 maj 2013 14:00

William och Zafrina (som både nu nått vuxen ålder och fått varsin medelålderskris) tog helgen ledigt och åkte på lite semester på tu man hand och lämnade de små tvillingarna med sina äldre syskon. Ambra och Aimee valde då att bjuda in några klasskompisar för att ha en fest. De hade alla riktigt roligt och Ambra träffade en kille från Zacharys klass som hon fastnade för. 


Mitt i allt får Aimee veta att föräldrarna valt att komma hem tidigare från sin semester och Aimee får total panik och börjar skrika om att alla måste lämna festen på direkten! Som tur är hann alla gäster lämna innan föräldrarna märkte ingenting. 


Alltså hur vacker är inte Ambra!? 


Ambra blir utskälld av någon av sina föräldrar minst en gång om dagen känns det som. Här skäller Zafrina ut henne för att hon kommit skolkar från skolan. Hon slapp dock utegångsförbud. 


William lagade familjens dator och har nu bemästrat även händighetsfärdigheten. Så nu ska han bara jobba en massa så han kan bli austronaut! 


Ambra har börjat dejta en kille som heter Jamil och som går i Zacharys klass. De är ganska lika och har mycket att prata om. Än så länge är de bara på G men Ambra hoppas att det kan bli mer än så. 


Zafrina njuter av sina småbarn när tonåringarna inte gör mycket annat än dumheter. Alla tre tonåringar har dåliga betyg även om Ambras är de som är absolut värst. Hon får nog snart IG om hon inte skärper sig! 


Så var det äntligen dags för skolbal! Ambra gick tillsammans med Jamil (som inte hade hunnit sätta sig i limon här) och Aimee och Zachary gick utan dejt. På balen så blev Aimee på G med en kille som heter Harrison och Zachary blev balens kung! Både Zachary och Ambra (såklart, alltid Ambra!) stannade ute lite för länge tyvärr och blev upphämtade av polisen. 


Detta gillade såklart inte William som gav båda två en rejäl utskällning och av ren ilska gav han dem också utegångsförbud! Det är inte lätt att ha en sträng pappa.   

PGC

Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Ovido - Quiz & Flashcards