SimsDeluxe

Alla inlägg under maj 2013

Av Sara - 10 maj 2013 17:00

Alexis spenderade de få dagarna hemma, innan hon åkte till internatskolan, med att ägna sig åt det hon älskar mest - idrott! Basketkorgen är en av hennes absoluta favoritsaker och hon ser fram emot att få spendera långa dagar åt att få idrotta. 


Zachary spenderade helgen i soffan på nedervåningen och varvade tv-tittande med tv-spelande. Han brydde sig inte ens åt att byta om från pyjamas. En äkta tonåring med andra ord! 


William fyllde år och blev nu vuxen på riktigt. Nu har han ju redan pappa till sex stycken barn, gift och relativt framgångsrik så så himla stor skillnad tycker jag väl inte att det blir. Nu ska ha bara uppnå sitt mål att bli austronaut också! 



Så var det dags för Aimee och Ambra att fylla år igen! Aimee hann aldrig fram till tårtan tyvärr men firad blev hon för det. Ambra fick egenskapen Social Dagslända och Aimee fick egenskapen Virtuos. Båda tonåringarna fick varsin makeover och Aimee är den söta av dem medan Ambra är lite mer rebellisk. Precis som det var hela tiden, egentligen. 


Här är alla syskonen Spark (utom Alexis såklart som är på internatskolan) och som ni ser har Zion och Ava också växt upp till småbarn och Zion är en kopia av sin storebror med svart hår och lila ögon. De är verkligen superlika. Ska se om jag hittar någon bild så jag kan jämföra dem! Ava växte upp och fick grå ögon och brunt hår! Jag har ingen aning om hur det gick till för som ni säkert vet har ju William lila ögon och rosa hår och Zafrina svart hår och mörka ögon. De har dessutom inga släktingar med de färgerna. Helt knäppt! När Ava blir äldre ska hon få en annan hårfärg så hon passar in i familjen mer. Men ja, sex barn och ingen arvinge. Nu får jag vänta till Zachary flyttat ut innan jag kan skaffa fler barn eftersom hushållet är fullt. Typiskt. 

PGC
Av Sara - 9 maj 2013 20:45

William tränar ju, som jag berättat, extremt mycket och har nu bemästrat den atletiska färdigheten! Han är också på god väg att bemästra den händiga färdigheten. 


Aimee och Ambra är verkligen bästa kompisar och har mycket glädje av varandra. De berättar hemlisar, leker tillsammans, sitter bredvid varandra på bussen till skolan och så vidare. Zafrina oroar sig lite för att de inte ska få något umgänge när de mest umgås med varandra men tänker att det säkert ändrar sig när de blir tonåringar. 


Tiden har bara sprungit iväg och Alexis har nu vuxit upp till ett barn. Hon fick egenskapen Nattuggla precis som sin storebror. 


Eftersom Alexis har den atletiska egenskapen som sitt starkaste drag bestämde sig William och Zafrina att det är bäst om Alexis får börja på internatskolan Dribbeldunks Idrottsakademi, till och börja med under tiden hon är barn sen när hon blir tonåring får hon bestämma själv. Zafrina ringde och skrev in henne och hon skulle få komma dit efter helgen. 


Samma natt fick Zafrina värkar och det var dags för syskonet/syskonen att komma till världen. Denna gång valde Zafrina att föda hemma, hon har ju varit med några gånger nu då detta var hennes fjärde graviditet. 


Det blev tvillingar precis som Zafrina önskat! En flicka som fick namnet Ava med egenskaperna Tungsovare och Soffpotatis och en pojke som fick namnet Zion och egenskaperna Konstnärlig och Soffpotatis. I och med tvillingarnas födsel är hushållet fullt och man kan verkligen hoppas att någon har rätt gener! 


Samma natt hade Ambra svårt att sova och fick sova bredvid William i föräldrarnas säng samtidigt som Zafrina tog hand om de nyfödda tvillingarna. Hur gulligt!? 

  

PGC
Av Sara - 9 maj 2013 10:35

Hon har gjort det igen! Underbara små conversions till våra simmars döttrar! 


     

Jag typ dör sötdöden över håren till småbarnen på sista bilden! 


Finns som vanligt att ladda ner HÄR.


Av Sara - 8 maj 2013 12:57

 

Nu när Zachary är tonåring tyckte William att det var hög tid att han fick lära sig köra bil så en kväll tog han med Zach ut och när de kom hem sen hade Zachary körkort! Tjoho! 


 

Som ni säkert vet vid det här laget är Zafrina väldigt barnkär och gosar mer än gärna med sina småttingar (och äldre barn också, såklart!) när tid finns. Alexis får mycket gos av sina föräldrar och syskon. 


Aimee har spenderat mycket tid vid kemibänken, för hon vill göra sin låtsaskompis verklig, och har uppnått nivå 4 än så länge!


En vanlig kväll hemma hos familjen Spark. Småtjejerna sover alla tre och William och Zafrina passar på att umgås med sin vanligtvis tystlåtne son. 


   

Alexis älskar att åka på rymdraketen William köpte hem till henne men när Zafrina säger att det är dags att gå in, ja då blir hon lite småsur. Alexis har helt klart tagit över Ambras roll som familjens dramatiker! Och ja, Zafrina är gravid igen! 


Hur söt är inte den här bilden på Aimee? Har ingenting att skriva om den men var tvungen att visa. :) 


   

Zafrinas mage börjar bli stor och hon hoppas verkligen på tvillingar den här gången. Hon har till och med dansat lite till diverse barnlåtar för att påverka resultatet. Vi får väl helt enkelt se vad som tittar ut! 

PGC
Av Sara - 7 maj 2013 15:00

 

Ambra har börjat ty sig allt mer till William. Som småbarn var hon verkligen mammas tjej och hade aldrig något behov av att umgås med William. Nu när hon är barn har de däremot börjat bonda allt mer. Kul tycker jag! 


   

En natt fick Zafrina värkar. Hon har ju varit med några gånger nu och skötte allt bra men William freakade ur totalt. Ganska kul att se på Zafrina när hon tittar på William som om "Vad tusan skriker du för!?", haha! 


 

Det blev en liten flicka som fick namnet Alexis Spark med egenskaperna Atletisk och Vänlig. Nu har familjen fyra barn och Zafrina närmar sig sin livslånga önskan allt mer. 


Tvillingarna trivs fortfarande bra ihop och umgås mycket. De är väldigt olika, både till sätt och utseénde men de har alltid varandra och verkar ytterst medvetna om det. 


   

Så helt plötsligt så var det dags för Zachary att fylla år igen! Helt galet att han numera är tonåring! (Om ni undrar vad som hänt på golvet så var det en massiv eldsvåda när Zachary var småbarn och som ingen städat upp efter..) 


Zachary växte upp till en stiilg ung man med egenskapen Kleptoman och i samband med hans födelsedag passade jag på att göra om stora badrummet till ett sovrum. Alexis fick hans sovrum och han fick ett väldigt litet krypin istället. 


Första dagen i skolan som tonåring och Zachary lyckades hitta en kompis, trots sin egenskap som ensamvarg. Kul tycker jag! Aimee ser lite rädd ut bredvid sin storebror, haha! 


Här har vi då Alexis, den yngsta i familjen. Hon fick samma ögonfärg som sin mamma men samma hårfärg och hudfärg som pappa. Därmed är inte hon heller en arvinge och syskonen Spark kan räkna med ännu ett syskon snart.   

PGC
Av Sara - 7 maj 2013 11:45

Ingen kan väl ha missat gårdagens stora offentliggörande kring The Sims 4? Om du nu mot all förmodan sov under en sten under hela gårdagen så kan jag berätta att The Sims 4 kommer släppas till både Mac och PC under 2014. 


Några utvalda simmers fick de exklusiva nyheterna före press vilket visar att de faktiskt tycker om vårt simscommunity. 

Så himla mycket har de dock inte berättat om spelet. 

Det vi vet är att:

- Maxis är äntligen med och arbetar med Sims igen och att det är över 100 personer som arbetar med utvecklandet av The Sims 4. Vi vet dock inte hur länge de har arbetat med det. 

- De har sagt att de vill gå tillbaka till rötterna av det som var The Sims och vad det egentligen betyder vet väl egentligen ingen. 

- Spelet kommer att kunna spelas offline och är också ett single-player offline-spel med möjighet att dela upplevelser och skapelser online. 

- De har också utlovat mer avancerat och genomarbetat CAS och bygg/köp-läge än någonsin vilket kanske man förväntar sig när de släpper ett helt nytt spel som skall vara en uppgradering av de tidigare utgåvorna. 


Såhär beskriver de spelet i sitt pressmeddelande: 
"The Sims 4 hyllar simmarnas själ och hjärta och ger spelarna en djupare kontakt med de mest uttrycksfulla, oförutsägbara och charmiga simmarna någonsin. The Sims 4 uppmuntrar spelarna att göra sin värld mer personlig med hjälp av nya och innovativa verktyg och ger dem möjligheten att enkelt dela med sig av sin kreativitet till vänner och andra fans."

 

 

 

Vi kommer med all säkerhet få se de första bilderna från spelet inom några månader och självklart kommer jag hålla er uppdaterade! 

Så, vad känner du inför detta? Diskutera gärna i kommentarsfältet och svara på min undersökning här till höger. 

Jag kommer skriva ett eget inlägg om mina tankar inför det kommande spelet. 

Av Sara - 5 maj 2013 14:00

 

Dags för tvillingarna att växa upp till barn! Tiden går så galet fort! Aimee fick egenskapen Ambitiös och Ambra fick egenskapen Soffpotatis


Såhär ser familjen ut just nu. William, Zafrina, Zachary, Aimee, Ambra och bebisen/bebisarna i magen. Visst är dem fina!?


     

Både William och Zafrina var lediga från jobbet en dag och bestämde sig för att gå till vårfestivalen och umgås. De var där hela dagen och njöt av varandras sällskap. Svårt att förstå att William nyss var singel. Nu är han pappa till en massa barn och gift! Tiden går fort! 

PGC
Av Sara - 4 maj 2013 14:30

Kaiya är önskad utav Angelica och hennes beskrivning var såhär: "Jag tänkte att hon skulle vara väldigt annorlunda och absolut inte som andra, kanske var hon mobbad i skolan? Hon har alltid haft svårt för att skaffa vänner. Tycker om färgglada kläder och speciella hår. Hon är full av liv, tycker om att resa och upptäcka världen! Hon är oerhört nyfiken. Kan vara lite åt det onda hållet ibland, lite allmänt elak men inte så det stör. Håller sig på sin kant och tar inte gärna kontakt med andra om hon inte absolut måste."


Det framgår tyvärr inte på bilderna med Kaiya är otroligt vacker. Kanske en av de vackraste simmar jag skapat. 


   


Angelica önskade en helt CC-fri sim vilket jag tyvärr failade lite på. Hon har en uggle-tatuering på ena axeln och så är hennes läppstift från IN3S också.  Men i övrigt är hon CC-fri!


Mediafire | Exchange


Jag har inte haft möjlighet att ladda upp henne på Exchange ännu.

Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Skapa flashcards