SimsDeluxe

Direktlänk till inlägg 17 juni 2013

FRÅGESTUND

Av Sara - 17 juni 2013 19:30

Eftersom ni var flera som efterfrågade en frågestund så tycker jag vi kör på det! 



Ställ vilka frågor ni vill! Om sims, om mig, om bloggen, om melodifestivalen (mitt specialområde!) eller jag vet inte. Ni har veckan ut på er så jag avslutar frågestunden på Söndag 23 juli! Hit me! 


Och svaren på de förra frågestunderna hittar ni HÄR och HÄR

 
 
Ingen bild

Madde

17 juni 2013 19:59

Vilken tid fyller du och vilket datum??:)

 
Ingen bild

Anonymous

17 juni 2013 20:01

Vilka mods använder du? :)

 
Fanny

Fanny

17 juni 2013 20:40

Hej Sara!
1.Skulle du kunna lägga ut mer poser? Behöver bra tips! :)
2.Mods du använder
3.Sliders du använder

:)

http://CrazyFanny.devote.se

 
Ingen bild

Jojjoooon

17 juni 2013 20:43

Hej! Finns det någon mod som gör att barn kan rida på hästar?

 
Ingen bild

Em

17 juni 2013 21:29

Vilket är ditt favorit posepack?

 
Ellen

Ellen

17 juni 2013 21:36

Hejsan, här är frågorna:

1. Vilken färg har du på din tandborste?
2. Vad åt du till frukost?
3. Vad är det bästa och det sämsta med Sims 3?
4. Vem är din idol inom bloggvärlden?
5. Har du några husdjur?
6. Vad är det pinsammaste du har varit med om?

P.S Du har en väldigt bra blogg, jag tittar in på den varje dag!
(ursäkta för de underliga frågorna, hehe... :P)

http://ellemenyo.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

SimsSmulan

17 juni 2013 21:55

Vilka var de 5 bästa respektive sämsta i Melodifestivalen i år?
Ska du köpa Semesterparadis?
Cola eller pepsi?
5 bästa sliders?
Bästa expansionspaketet klädmässigt?
Vilka serier kollar du på?
Vilken är din favoritsim som du skapat och spelat på?
Har du många simmar nedladdade?
Vilka färdigheter använder du oftast? Alltså vilka brukar du lära dina simmar?

 
Ingen bild

Sofia

17 juni 2013 22:03

Kan du inte spela oftar på PGC! Det är verkligen super kul att lösa! Älskar din PGC!
Hur gammal är du?
Hur gammla är de flesta som tittar på din blogg tror du ? <3 HA EN BRA DAG

 
Ingen bild

Stina

17 juni 2013 22:13

1. Vem tyckte du skulle ha vunnit melodifestivalen?
2. Vem tyckte du skulle ha vunnit Eurovision?
3. Tyckte du om Rumänien i Eurovision?
4. Vilken hår- och ögonfärg har du?
5. Vilken är din favoritmat?
6. Pannkaka, Våfflor eller plättar?
7. Vad brukar du göra på fritiden om inte sims?
8. Vilken är din favoritsim i din PGC hittills?
9. Vad skulle du göra om du vann en miljon?
10. Vilket är ditt turnummer?
11. Vad spelar du på för dator?
12. Vilken nedladdningssida gillar du mest, om du bara får välja en?
13. Är The sims 3 ditt allra största intresse?
14. Favorit låt?
15. Favorit färg?
16. Gillar du att inreda i verkligheten? (Du är riktigt duktig på det i sims)
17. Har du alla the sims 3 (alla expansioner & alla prylpaket)?
18. Vilken är din största förebild och varför? (Alltså, en youtuber, en skådespelare, en sångerska, din mamma.. vilken som helst! :)).
19. Tycker du om kläder?
20. Skulle du kunna gå runt i en korvbröds-dräkt på stan hela dagen för skojs skull?
21. Gillar du klädaffären Forever21?

 
Emilia

Emilia

18 juni 2013 05:29

Vilket är ditt favoritpaket (The Sims 3)? :)

http://emilysims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lilly

18 juni 2013 07:31

Vilken är din favorit sim att spela på?

 
Ingen bild

Vera

18 juni 2013 08:36

1. Bästa prylpaketet och varför?
2. Hur lång är du?
3. Dina egenskaper om du var en sim?
4. Har du något husdjur?
5. Vad är det roligaste med sims?

 
Ingen bild

Kagami

18 juni 2013 10:27

Försökte skicka en kommentar innan men jag tror inte den kom fram :S

1. Vad är dina personliga tankar om the Sims 4?
2. Tror du att du kommer köpa ts4? (även då man knappt fått veta något om det än så länge)
3. Vad vill du att ska komma till och kanske förbättras i ts4?
4. Kommer du skriva på bloggen så fort det kommer fler nyheter om ts4?
5. Om du skulle få skapa ett expansions paket/värd/klädesplagg till The sims, vad/hur skulle de/den/det handla om/se ut?
6. Skulle du kunna lägga upp fler utmaningar på din blogg? (och kanske t.o.m göra fler)

Förlåt för att det blev lite många frågor!
Din simsblogg är min favorit! :)

 
Hilda

Hilda

18 juni 2013 10:42

1. Vilka moods använder du?
2. Favorit stad? (i sims)
3. Vilket Expansionspaket är din favorit?
4. Vad brukar du göra på fritiden när du inte spelar sims?
5. När startade du din blogg?
6. Vilken favorit varelse är din favorit så som Varulv Plantsim spöke m.m
7 Vad brukar du oftast ladda ner till ditt sims t.ex Frisyrer kläder m.m
8. Vad gillar du bäst med dig själv?

http://Happysims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anonym

18 juni 2013 11:14

1. Vilken är din favoritartist/band?
2. Vad jobbar du med?
3. Vem tyckte du skulle representerat Sverige i Melodifestivalen iår? Och vem tyckte du skulle vunnit Eurovision?
4. Finns det något du stör dig på i Sims?
5. Spelar du Sims1?
6. Var laddar du mest nerfrån? Vilken är din favorit nedladdningssida?

 
Ingen bild

denne lille unge

18 juni 2013 11:37

1.Vet du något ställe man kan hitta fina jeans till simmar?
2.Favorit nedladdnings sida. :)

 
DokiNoki

DokiNoki

18 juni 2013 14:42

Vet du några bra sidor där man kan ladda ner ögon, näsor, munnar osv?
Skulle vara jätte snällt c:

http://Dokinoki.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Elin

18 juni 2013 16:29

Vilket fusk använder du oftast?
Hackar ditt spel mycket?
Har du råkat radera ett hushåll nån gång utan mening?
Vilken knapp på tangentbordet använder du när du pausar?
Vad tycker du är det drygaste med sims? :)

 
Yolanda

Yolanda

18 juni 2013 16:36

1. Favorit färg
2. Favorit mat
3. Favorit bok/bokserie
4. Favorit film/filmserie
5. Favorit tv-serie
6. Favorit artist/band.
7. Spelar du några andra spel än Sims? Vilka?
8. Favorit sås.
9. Favorit dryck.
10. Favorit ämne i mellanstadiet.
11. Ålder

http://yoyothesimmer.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Snäckan

18 juni 2013 18:08

Har du något husdjur?
Vilket är ditt

 
Ingen bild

Snäckan

18 juni 2013 18:09

Ojdå, menade:
Vilket är ditt favoritdjur?

 
Ingen bild

Anonym

18 juni 2013 20:09

1. Bor du själv?
2. Hur gör du när du får total problem i Sims?
3. Vad har du för dator och hur gammal är den?
4. Är du uppkopplad via internet.när du spelar Sims?

 
chaos

chaos

18 juni 2013 20:55

- Vad har du förväntningar av The Sims 4?
- Tänker du köpa det?
- Vad kommer hända med din blogg, ska du fortsätta med 3an eller kommer den gå över till 4an? Kommer du sluta helt?

- Vad gick du för linje på gymnasiet?
- Vilka är dina andra intressen, förutom The Sims?
- Vad vill du bli för något, vilket yrke skulle du allra helst vilja ha om du fick vilja vilket du ville?
- Vad ville du bli när "du blev stor" när du var yngre?
- Har du någon person som du alltid kan räkna med?

http://chaossims.blogg.se

 
sqlinda

sqlinda

19 juni 2013 00:54

1. Vad är det som ts2 hade som inte TS3 hade?
2. Beskriv en specielmine för varje grundspel första gången du spelade det på.
3. Finns det något TS2 där dem hade en speciel sak som du gillade mest.
4.När fyller du år?

http://sqlinda.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

K

19 juni 2013 17:37

Hej! Kan du rekommendera någon bra nedladdningssida för piercingar och tattueringar till the sims 3? Gärna gratis :) har du bodymods i verkligheten?
Bra blogg du har! :)

 
Kajsa

Kajsa

20 juni 2013 11:20

Jag har försökt att registrera mig på modethesims. Man ska ju ha en "human verifaction" och det står att man hittar svaret på wikipedia. JAg tittar där och hittar svaret och skriver in på engelska. Men jag vet inte på vilket sätt typ man ska skriva på. Hur ska man skriva, behöver hjälp!?!, tacksam för svar.

http://CrazyinSims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Madde

20 juni 2013 19:34

1.Mjölk eller vatten?
2.Chips eller popcorn?
3.Katt och råtta eller kurragömma?:) (Vilket är roligare?)
4.Hur många simsbloggar läser du?:)
Jätte bra blogg!:D

 
Ingen bild

Mayyo

21 juni 2013 13:26

1. Vem var din favorit i Eurovision Song Contest i år?
2. Vem var din favorit i svenska Melodifestivalen i år?
3. Brukar du ladda ner simmar och husdjur från Exchange?

 
Sqlinda

Sqlinda

21 juni 2013 18:32

(Glömde att posta in fler frågor men du får lägga in min andra kommentar på den första^.^)
1. VIlket är det dummaste valet du har gjort när du har spelat med TS3 och TS2!
2. Vad var det som drog dig till Sims 1 som gjorde dig "besatt" av detta spel?
3. Beskriv dig själv (Inte med bilder på dig själv utan din personlighet.
4. Vad är din drömjobb?
5. Vad var det som fick dig börja blogga om Sims?
6. Nämn 6 saker som du tycker om Sims 3 och sen 6 negativa.
7. Finns det något du är riktigt bra på? Typ naturbegåvning eller så?
8. Vilken däggdjur/djur skulle du vilja vara än en människa?
9. Har du djur/husdjur? Isåfall vilka?
10. Hur bor du (Alltså Villa, radhus m.m?
(Hoppas dessa frågor är inte för personliga :-)

http://sqlinda.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ellen

21 juni 2013 19:07

Hur känner du och Christoffer varandra?

 
(Sims) micalella

(Sims) micalella

21 juni 2013 21:39

Vet du vad Vocaloid är?
Vad tycker du om Vocaloid? :D
Lyssnar du på Vocaloid? :DD
Vocaloid2 eller Vocaloid3? :DD Vilken vocaloid är bäst? Har du hört talas om vocaloid?varförställerjagsåmycketfrågoromvocaloid? Engelskellerjapanskvocaloid? :DD
:DDDDDD

Jag gillar Vocaloid (ノ◕ヮ◕)ノ*:・゚✧

http://simsmicalella.blogg.se

 
(Sims) micalella

(Sims) micalella

21 juni 2013 21:44

Ok, nejmen seriöst.
1.Om inte Sims, vilket spel då?
2.Drömresemål?
3.Favoritplagg?
4.Bästa hushållet? (ok omöjlig fråga men anyways)
5.Tumblr eller Instagram?
6.Favoritskapare för CC? (du kan välja i olika områden)
7.ujbhik? (•⊙ω⊙•)

http://simsmicalella.blogg.se

 
Ingen bild

Ellen

21 juni 2013 23:22

Följdfråga till den ovan: hur länge har ni känt varandra? :)

 
Ingen bild

Simaren

23 juni 2013 12:47

Hej Sara,jag har haft svårt att ladda ner sakerna du lägger upp ,vad tror du det kan bero på? :-)

 
Ingen bild

Me

23 juni 2013 12:52

jag vet inte vad jag har gjort men när skolbussen skulle komma så kommer ingen skolbuss alls

 
Ingen bild

Minna

23 juni 2013 12:57

1.har du något husdjur(om du har vad heter det och vad är det för djur?)
2.vilken är din favorit färg?
3.vilka mods använder du?
4.har du någon pojkvän?
5.ska du köpa ts4 när det kommer ut?
6.följer du några andra bloggar(vilka)
7.vilka land har du varit i?
8.vilken stad bor du i?
9.vilka hemsidor laddar du ner ifrån?
10.vilket är ditt favorit tv-porgram?
11.favorit film?

 
Sqlinda

Sqlinda

23 juni 2013 14:03

1. Är du och christoffer barndomsvänner? (har för mig att ni är det)
2. Vad är det ni har gemensamt? (Menar då om ni gillar samma film m.m)
3.Hur upptäckte du the sims?
4. Har du nån gång fått spelförbud av dina föräldrar?
5. Har du några mål som du inte har uppfyllt?
6. Är du stolt/Är dina föräldrar stolt över att du får vara med på Sims 3 eventet? (Jag tycker att du borde vara det:)
7.HUr många besökare har du per dag?

http://sqlinda.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

mspvillan

23 juni 2013 14:59

Har du en tatuering?

Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Sara - 4 maj 2014 00:00

Nämen, kikar du in här fortfarande? Dags att bokmärka om, ändra i dina favoriter och bloglovin-avfölja. Jag hänger nämligen numera på simsdeluxe.se, häng med dit!  ...

Av Sara - 27 april 2014 19:00

Jag har pratat om det i evigheter nu och ni har tålmodigt väntat. Jag har märkt hur statistiken sakta men säkert sjunkit och jag förstår verkligen om ni ledsnat och trott att allt bara var bra. Men nu, ÄNTLIGEN, kan jag berätta för er att mitt flyttp...

Av Sara - 6 april 2014 12:00

    Oj, vad många det var som deltog i min giveaway! Nu har jag dragit tre lyckliga vinnare som vinner valfritt spel!    Och vinnarna är:    1. Alva "Grattis <3Mitt favorit minne på din blogg är nog när jag började läsa den för någr...

Av Sara - 6 april 2014 11:15

Laura Beck önskad av Jonas "Laura har alltid varit den utstötta tjejen, under högstadiet skar hon sig så mycket så hon nästan dog. Som tur var så räddade hennes bror henne innan hennes hjärta gav upp! Så hon har haft besök hos psykologer och sjukhu...

Av Sara - 5 april 2014 15:51


I det här inlägget tänkte jag berätta lite om vad som kommer hända med Simsdeluxe i framtiden. För även om det är jag som rattar inlägg och så vidare så skulle det inte vara någon mening med det om inte du läste. Alla ni fantastiska läsare är drivkra...

Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Tidigare år

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Ovido - Quiz & Flashcards