SimsDeluxe

Direktlänk till inlägg 31 juli 2013

Tråkiga nyheter

Av Sara - 31 juli 2013 20:04

Jag har riktigt tråkiga nyheter. Min PGC verkar inte fungera längre. Jag har ingen aning om vad som hänt men när jag startar spelet ser det ut såhär i panelen:

 

Jag kan inte göra någonting. Anya hade precis avslutat Universitetet och skulle åka hem dagen därpå och nu fungerar det inte. 


Detta gör mig så himla ledsen, får mig att helt tappa lusten att spela och att blogga. Så, blir det tyst här ett tag är det för att jag försöker rädda min PGC. 
Jag har bilder för några PGC-avsnitt men hur kul är det om det inte blir något mer sen? Nä fy, jag är så himla ledsen just nu. Tror det kommer bli tyst här de närmaste dagarna. Följ mig på facebook och twitter för updates om hur det går. Länkar ser ni i menyn på sidan. 


Ville bara att ni skulle få veta. 

 
 
Kajsa

Kajsa

31 juli 2013 21:40

Åååå så tråkigt!:( men du kan kanske testa med att kopiera familjen till biblioteket och sedan radera familjen Sparks och sedan placera ut kopian igen i samma hus! Det brukar funka ibland för mig när någon familj blir helt konstigt. Fast du kanske redan testat det och mycket andrat men ifall att så hoppas det hjälper och att det snart blir bra för de är så kul att läsa om dem!

http://welovethesims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kagami

31 juli 2013 21:52

Åååh, vad synd! Samma sak hände mig med för något år sedan med en av mina favoritfamiljer. :(

 
Madde

Madde

31 juli 2013 22:22

Har hänt mig exakt samma sak tyvärr för några månader sedan. Elr jag tror de e samma iaf?
Men jag kommer inte ihåg vad jag fick göra faktiskt. Men jag behövde inte radera min familj iaf. Min katt klev på mitt tangentbord så de blev likadant. Men jag trök typ på alla knappar elr nåt sånt så va allt som vanligt. Du kanske har råkat trycka på fel knapp på nåt viss? Elr menar du inte dedär me gubbarna? För i såfall så hehe förlåt...

http://maddelive.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

En simmare :)

1 augusti 2013 08:09

Vad tråkigt! Du som skrev till mig att den var superkul! Men den kanske går att rädda!
Jag tror kanske att jag har haft ett liknande fall (tyvärr löste det sig inte för mig, men jag tror inte att det är precis så som du har nu).
Jag antar att du redan har provat med fusket resetsim (det första man nervöst skriver in när något sådant här händer)?
Annars kan du kanske placera en av städerna (kommer inte ihåg om det är bakup-filen eller orginalet)som man hittar i dokument/electronic Arts/sims 3 /saves. Det brukar backa tiden lite och kanske hjälper det? Det är något sådant man gör iaf, du kanske vet? Annars kan jag fråga min syster som kan det där, skriv det i såna fall.
Om detta inte funkar och du inte hittar ett sätt (genom att toksöka på intenet, hihi) så är det väldigt tråkigt. Men ett tips till nästa familj: kopiera alltid staden i sims 3 huvudmenyn (där man väljer familj) när någon i familjen föds eller fyller år, innan någon åker till universitetet eller utomlands eller när något annat stort händer. Sedan kan man när man gör en ny sparning ta bort den gamla sparningen så att man inte har 100 kopior av staden. Om något nu skulle gå fel, kan man alltid spela om från den senaste sparningen. :)

 
Ingen bild

En simmare :)

1 augusti 2013 08:11

Glömde skriva att du skulle placera staden på skrivbordet :)

 
Ingen bild

Anonym

1 augusti 2013 12:34

Åh så tråkigt :( Testa de som Kajsa skrev, Då kanske de funkar? (:

 
Simmer Nea

Simmer Nea

1 augusti 2013 12:38

Va synd! :( Hoppas du får det att funka! :)

http://livetisims.bloggplatsen.se

 
queenofsims

queenofsims

1 augusti 2013 14:13

Åh nej, gud vad tråkigt! :( Hoppas det löser sig!

http://queenofsims.blogg.se

 
Ingen bild

Madde

1 augusti 2013 14:38

Synd!:(

 
misan

misan

1 augusti 2013 21:48

Åhh vad synd! Min sparfil till min favvo familj gick sönder en gång... Man blir alltid ledsen när man kommit långt och 'r nöjd!

Men kan du hjälpa mig hitta en bra länk till Lucky Palms på mediafire?
Vet du var du laddat ner?

http://misansims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Tildis

3 augusti 2013 19:03

Neeeeej! Det är ju min favorit PGC att läsa om! Jag hoppas verkligen att det löser sig iallafall. Hatar när man har jobbat så mycket på en familj och sedan funkar den bara inte längre.

 
Candoris

Candoris

3 augusti 2013 22:55

Nej men usch! Så himla jobbigt när sånt händer, har hänt mig med, inte exakt samma sak, men något liknande. :( Man BORDE ju lära sig av sina misstag och ha flera sparningar på spelet men nääedå, det gör man ändå inte.

http://thesimsblogg.wordpress.com

 
Ingen bild

Anna

4 augusti 2013 15:17

Tråkigt :(
Det har hänt mig också, något liknande iallafall . Jag kunde inte trycka på något. Inte äns spara. Det kan vara att man har råkat klicka på någon tangent. Men har tyvärr inte bättre koll. Hoppas det löser sig med din pgc kram<3

 
Negin - NKSims

Negin - NKSims

6 augusti 2013 10:40

Du kanske kan prova med att kopiera sparfilen ? :S

http://nksims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

/Ame

6 augusti 2013 17:18

Pröva med att högerklicka på henne, samma som du gör när du byter sim utan att använda panelen, det funkar ibland för mig.

 
Ingen bild

Anonym

7 augusti 2013 11:27

Förlåt om det kom en kommentar från mig som inte var klar, jag vet inte vad som hände...

Jag hade exakt samma problem som du (så du är inte ensam). Tänk på att det jag skriver gäller för mig.

Att lösa detta är omöjligt. Det hjälper inte att avinstallera och installera (eller jo, en stund innan det blir likadant igen).

Jag ringde EA och dom sa att jag skulle uppdatera Nvidia (i mitt fall), det fungerade inte.

Min familj känner en datorexpert så han kollade igenom min dator och sa att det var fel på mitt grafikkort och att vi skulle skaffa ett nytt. Det gjorde vi inte. Vi köpte en ny dator istället. Men efter 4dagar (ungefär) var det likadant igen...

Vi frågade på Media Marit och en man där sa att det var en bugg i spelet.

För mig kom problemet med Semesterparadis (eller, det tror jag i alla fall).

Detta var inte roligt att skriva men jag ville berätta hur det var för mig. Min förra dator var bara ett år. Vi har lämnat in den på reparation (för att se vad som hänt för det har fungerat att spela förut).
Om du kommer på en lösning, kan du snälla skriva den då? Lycka till! Jag håller tummarna för att det fungerar för dig!
P.S Det fungerade inte för mig att skapa en ny familj utan det blev likadant igen D.S

 
Ingen bild

Saga

8 augusti 2013 20:08

Jag ser inte riktigt felet kan ngn förklara för mig :) Men jag är ledsen :( En grej hände på min PGC det bara började frysa hela tiden helt plötsligt :( Jag var på simsvecka 11-13 ungefär ! Jag raderade den för jag orkade inte med frysningarna ! Tråkigt :'(

 
Ingen bild

Hilda

9 augusti 2013 22:31

Men va konstigt! Jag har precis samma problem! Fast för mig hände det när mina simmar åkte hem från universitetet.. :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 maj 2014 00:00

Nämen, kikar du in här fortfarande? Dags att bokmärka om, ändra i dina favoriter och bloglovin-avfölja. Jag hänger nämligen numera på simsdeluxe.se, häng med dit!  ...

Av Sara - 27 april 2014 19:00

Jag har pratat om det i evigheter nu och ni har tålmodigt väntat. Jag har märkt hur statistiken sakta men säkert sjunkit och jag förstår verkligen om ni ledsnat och trott att allt bara var bra. Men nu, ÄNTLIGEN, kan jag berätta för er att mitt flyttp...

Av Sara - 6 april 2014 12:00

    Oj, vad många det var som deltog i min giveaway! Nu har jag dragit tre lyckliga vinnare som vinner valfritt spel!    Och vinnarna är:    1. Alva "Grattis <3Mitt favorit minne på din blogg är nog när jag började läsa den för någr...

Av Sara - 6 april 2014 11:15

Laura Beck önskad av Jonas "Laura har alltid varit den utstötta tjejen, under högstadiet skar hon sig så mycket så hon nästan dog. Som tur var så räddade hennes bror henne innan hennes hjärta gav upp! Så hon har haft besök hos psykologer och sjukhu...

Av Sara - 5 april 2014 15:51


I det här inlägget tänkte jag berätta lite om vad som kommer hända med Simsdeluxe i framtiden. För även om det är jag som rattar inlägg och så vidare så skulle det inte vara någon mening med det om inte du läste. Alla ni fantastiska läsare är drivkra...

Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Tidigare år

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Ovido - Quiz & Flashcards