SimsDeluxe

Alla inlägg under juli 2013

Av Sara - 27 juli 2013 14:00

Eftersom ni är jättemånga som frågat mig hur man laddar ner mods från Nraas så har jag skrapat ihop en liten guide åt er. Egentligen är det väldigt enkelt och principen är densamma som när du installerar packagefiler.


Steg 1. Gå in på Nraas.wikispaces.com (jag brukar oftast googla nraas och gå in på första träffen för att jag är lat)


 

I den vänstra sidan finns en spalt med alla nraas mods upplagda. Leta reda den du ska ladda ner/är nyfiken på och klicka på den. Jag valde just mastercontroller i exemplet. 


Nu kommer du till den här sidan. Oftast finns det olika "modeller". Här ser ni tex att det finns "Base Mod", "Cheats", "Expanded Tattoo", "Integration" och "Progression". Base Mod krävs för att de övriga ska fungera. I rött har jag ringat in där det står vilken patch modden är kompatibel med. Har du uppdaterat ditt spel så är det patch 1.55 som gäller. Vilken patch du har på ditt spel kan du se antingen under knappen "Speluppdateringar" i launchern eller om du klickar på "Speluppdateringar". :) Anyway, klicka på Base Mod om det är den du vill ladda ner.  


 

Då kommer du till en ny sida. Scrolla längst ner på den och klicka på "Download". Då laddas modden ner till din dator. Du behöver ett uppackningsprogram till din dator för att packa upp (tex winrar) filen. Packa upp filen och flytta den sedan till din mods-mapp. Klart! 


Jag har gjort en video när jag gjort detta för att det ska bli så tydligt som möjligt. 


Hoppas att det blev tillräckligt tydligt. Har du några frågor så är det bara att ställa dem i en kommentar! :-) 

Av Sara - 27 juli 2013 09:00



Det har blivit ordentlig vinter i Aurora Skies och Zafrina gjorde ett besök i det lokala mausoleumet. Kanske känner hon på sig att både hon och William börjar bli riktigt gamla. Vad vet jag? Hon gjorde ett besök där och mådde bra när hon kom därifrån. :-) 

Anya och William tyckte det var en jättebra idé att sätta sig utomhus och göra läxorna. I snön. På kvällen. Jodå, jättebra idé! Hon gör ju åtminstonde läxorna! 

Zafrina införskaffade sig en ny spis och vedugn och gör inget annat än lagar italiensk mat nu för tiden.. 


 

Anya vill verkligen få ett stipendium till universitetet och tränar extremt mycket. Hon ägnar mycket tid på gymmet där hon kan få vara ifred. 

Hemmagymmet står inte direkt och dammar igen för den sakens skull.. 

Ni vet ju att Zafrina och William älskar att samla ihop familjen så när Snöflingedagen kom ringde Zafrina och bjöd in sina barn på ett presentbytarparty. 

Det är ju svårt att få alla barnen att komma men Adele och hennes make kom och likaså Ambra och hennes make. 


Minns inte vad Anya fick i sitt paket men det var uppenbarligen uppskattat! 


Mitt i alla festligheter så hände något mycket sorgligt.. 



     

Familjen fick besök av liemannen som tog William med sig. Han hann ändå åstadkomma en hel del under sitt liv, William. Ett långt äktenskap med sin bästa vän, 12 fantastiska barn, toppen av en karriär och en hel bunt med barnbarn. 

Det hela är dock väldigt sorgligt och både jag och familjen kommer sakna William mycket!   

PGC
Av Sara - 26 juli 2013 23:11

Anubis la precis ut sin nyaste kreation för nedladdning och jag tycker den passar så bra nu när det är så herrans varmt ute (iallafall här där jag bor) så jag lägger ut den som ett tips på en gång. 


     

Både med och utan axelband

Sims3pack|package

Vardag|Finkläder|Arbetskläder

Tonåringar|Ungdomar|Vuxna

Kompatibel med grundspelet

Ladda Ner


Av Sara - 26 juli 2013 22:07
















Det blev lite tyst några dagar och jag vill inte publicera challengen på dagar då jag inte egentligen skrivit den bara för att det ska ligga en för varje dag. Men nu kör jag igång igen och nu hoppas jag att jag ska försöka hålla att lägga upp den varje dag!

13. Vilken egenskap använder du mest & vilken använder du minst?

 

Den egenskap jag använder mest är nog "Familjeinriktad". Jag har ju dock börjat slumpa egenskaper mycket mer än jag gjort tidigare vilket har gjort att mina simmar numera ofta har blandade egenskaper vilket faktiskt är roligare. Men familjeinriktad tycker jag om, speciellt eftersom jag ofta spelar med stora familjer. Den egenskap jag använder minst än nog "Ond". Den egenskapen tror jag bara jag haft på kanske en sim och då var det slumpad. Jag tycker inte att onda simmar är speciellt roliga att spela med. Jag vill ju att mina simmar ska ha många kompisar och ha lätt att umgås med folk. 

   

 

 

01. Om du vore en sim, vilka egenskaper skulle du ha då? 

02. Vilka spel har du?

03. Vilket är det bästa expansionspaketet & varför?

04. Vilken färdighet tycker du mest om? 

05. Vilket är det värsta expansionspaketet & varför det? 

06. Finns det något med spelet du vill ändra/förbättra? Vad & varför?

07. Vilken av EAs städer gillar du mest? Varför? 

08. Vilken av simmarnas ålderskategori är roligast att spela med?

09. Hur långt har du kommit i generationer som längst?

10. Vilken utav EAs städer gillar du minst?

11. Vilken färdighet tycker du minst om?

12. Vilken livslång önskan använder du dig mest utav? 

13. Vilken egenskap använder du mest & vilken använder du minst?

14. Spela i generationer eller spela med en familj och sedan fortsätta på en annan?

15. Har du några nedladdade städer? Vilka?

16. Vilket är det bästa prylpaketet & varför?

17. Vilket är det sämsta prylpaketet & varför?

18. Vilket fusk använder du mest?

19. CC eller CC-free?

20. Vilken är den bästa simmen du skapat? 

21. Vilket föredrar du? Skapa manliga simmar eller kvinnliga?

22. Ladda ner simmar eller skapa egna?

23. Vilken är din favorit bland de mytologiska varelserna (såsom vampyr, enhörning etc)?

24. Rangordna de EA's städer i den ordning du tycker om dem.

25. Bygga hus, inreda ett färdigt hus eller köpa ett helt färdigt som redan är inredat? Varför?

26. Vad är det bästa med just The Sims?

27. Finns det något som du stör dig på? I så fall vad?

28. Visa din favorit video på youtube relaterad till The Sims. 

29. Hur känner du inför The Sims 4? Kommer du att köpa det?

30. Vad är dina förväntningar för The Sims 4?

Av Sara - 25 juli 2013 20:11

Ledsen att jag inte bloggat på någon dag eller så. Har jobbat på några små projekt som ska komma upp här snart. :) Kommer blogga ikapp 30 day challengen snart. Inte idag dock. Värmen har verkligen tagit ut sin rätt och jag är dödstrött så jag ska nog bara lägga mig i sängen med en burk popcorn och se på min favoritserie One Tree Hill. 

Vill dock passa på och tipsa er om att CDON har världens REA på sims-spel i helgen! Expansions för 99 kronor och prylpaket för 49. Dessutom får man 1000 simpoints på köpet! Så, mitt tips är att passa på att köpa tex diesel prylpaket eller leva livet expansion om du inte har dem! Man kan även köpa världar för riktigt bra priser! 


Ni kommer till rean HÄR. Läs instruktionerna för hur du ska få dina simpoints noga också!   


Och bara en sak till! Gilla gärna min facebooksida, jag lägger upp lite smått och gott där som aldrig dyker upp på bloggen. :) 

Av Sara - 23 juli 2013 20:15

 

 

"Sätt fart på tidsportalen och skicka dina simmar till deras mest spännande resmål hittills: en helt ny värld som ligger hundratals år framåt i tiden! Medan de är där kan dina simmar bygga upp sin färdighet i avancerad teknik för att få ut det mesta av framtidens teknologi. Vare sig din sim glider runt med sin egen svävarbräda eller jetpack, reser med enspårsbanan eller tubhissen, eller provar snygga framtidsfrisyrer och kläder, så finns det en helt ny värld att experimentera med och utforska. Skapa och anpassa Plumbotar med Skapa en bot, lägg till dem i hushållet och programmera dem med en mängd olika egenskapschip som ändrar deras beteende! Hoppa mellan nutid och framtid som du vill och experimentera med de överraskande effekter som din sims handlingar i nutiden kan få på simmens arv, ättlingar och livet som helhet för framtidens simmar!"

 

Åk till framtiden

Genom en tidsportal kan dina simmar resa till framtiden och uppleva den nya världen Arcadia Landing. Träffa framtida ättlingar och utforska ett nytt sätt att leva! 

     


Experimentera med framtidens teknik

Med ny teknik inom en mängd områden kan din sim förnya sätten att sova, äta, umgås med andra simmar och arbeta! Lär dig den nya tekniken och ta den sedan tillbaka med till nutiden för att få ut så mycket som möjligt utav den. 

     


Förändra framtiden

Precis som för oss människor påverkar det dina simmar gör nu hur ättlingarna kommer leva i framtiden. Din sim kan träffa framtida ättlingar och ändra deras livsöde genom val du gör i nutiden. Du väljer om du vill skapa ett paradis för dina ättlingar eller ett rent kaos. 

 


Upplev den nya Simboten

Med den nya verktyget "Skapa en Simbot" så kan du skapa en mängd olika sorters plumbots som du sedan kan lägga till i din sims hushåll! Med olika egenskapschip kan du få dem att bete sig på olika sätt. Varje plumbot har plats för upp till sju chip. 

   


Bygg framtidens hem

Anpassa ditt hem för framtiden med holografiska tv-apparater, växter och stafflier. Susa sedan igenom huset med hjälp av den nya tubhissen. Väggar och golv byggda i glas och skjutdörrar skapar den futuristiska känslan!

 


Lek med en helt ny värld

Spänn fast en jetpack på ryggen och susa igenom staden eller ta enspårsbanan! Besök det helt nya shoppingtorget där framtidens fönstershopping (och riktig shopping också såklart) sker. Njut av att bli serverad syntetiserad mat av en plumbot på utomhuskafeét eller inled en karriär som plumbotsförsäljare. Eller så ger du dig ut i ödemarken och försöker ta reda på vad som hände med havet.. 

 

Källa
Texten är omskriven av mig och får inte kopieras. 

Av Sara - 23 juli 2013 18:29

Med bara en halvtimme kvar till livestreamen börjar trailers dyka upp på youtube! Spanska The Sims har lagt upp trailers till både Movie Stuff och Into The Future!


Av Sara - 23 juli 2013 16:31



12. Vilken livslång önskan använder du dig mest utav? 

 

Jag tror att det är antingen "Omgiven av familjen" eller "Världskänd Kirurg". Kan inte riktigt säga vilken av dem det är. Det beror nog mycket på att jag ofta har familjeinriktade och/eller "Geni" simmar så då blir det lätt så. Sen tycker jag ju det är kul att ha flera barn i mina familjer och läkaryrket är ett av mina favoriter i sims. Så, egentligen är det inte så konstigt. :-) 


Alexia Russo arbetar som läkare.   


01. Om du vore en sim, vilka egenskaper skulle du ha då? 

02. Vilka spel har du?

03. Vilket är det bästa expansionspaketet & varför?

04. Vilken färdighet tycker du mest om? 

05. Vilket är det värsta expansionspaketet & varför det? 

06. Finns det något med spelet du vill ändra/förbättra? Vad & varför?

07. Vilken av EAs städer gillar du mest? Varför? 

08. Vilken av simmarnas ålderskategori är roligast att spela med?

09. Hur långt har du kommit i generationer som längst?

10. Vilken utav EAs städer gillar du minst?

11. Vilken färdighet tycker du minst om?

12. Vilken livslång önskan använder du dig mest utav? 

13. Vilken egenskap använder du mest & vilken använder du minst?

14. Spela i generationer eller spela med en familj och sedan fortsätta på en annan?

15. Har du några nedladdade städer? Vilka?

16. Vilket är det bästa prylpaketet & varför?

17. Vilket är det sämsta prylpaketet & varför?

18. Vilket fusk använder du mest?

19. CC eller CC-free?

20. Vilken är den bästa simmen du skapat? 

21. Vilket föredrar du? Skapa manliga simmar eller kvinnliga?

22. Ladda ner simmar eller skapa egna?

23. Vilken är din favorit bland de mytologiska varelserna (såsom vampyr, enhörning etc)?

24. Rangordna de EA's städer i den ordning du tycker om dem.

25. Bygga hus, inreda ett färdigt hus eller köpa ett helt färdigt som redan är inredat? Varför?

26. Vad är det bästa med just The Sims?

27. Finns det något som du stör dig på? I så fall vad?

28. Visa din favorit video på youtube relaterad till The Sims. 

29. Hur känner du inför The Sims 4? Kommer du att köpa det?

30. Vad är dina förväntningar för The Sims 4?


Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Skapa flashcards