SimsDeluxe

Alla inlägg under juli 2013

Av Sara - 14 juli 2013 15:30

Eftersom Zayn fått utegångsförbud som skulle sträcka sig över balen, som han väldigt gärna ville gå på med sin flickvän, försökte han hjälpa till så mycket som möjligt hemma för att få ett kortare straff. Efter att han skött tvätten och disken bestämde han sig för att försöka sig på att laga familjens gemensamma dator som hans syster haft sönder. 

        

Det gick väl inte riktigt som tänkt utan Zayn fick sig en ordentlig stöt. Det började även att brinna. Mycket! Anya och Zafrina har dock båda egenskapen Modig och släckte tillsammans elden innan brandkåren hann komma. 


Trots att det är Anya som är familjens djurvän så är det Zebastian som kommer bäst överens med familjens fågel (som föresten heter Flax!) och han tillbringar mer tid med Flax än med någon annan familjemedlem.. 


 

Trots att Zayn satt halva övervåningen i brand så tänkte han göra ett försök i att få gå på balen så han gick till sin pappa och bönade och bad att få lite straffet under några timmar så han kunde ta sin flickvän Kristal till balen.. William kunde inte låta bli att tycka lite synd om Zayn, han hade ju trots allt verkligen försökt att hjälpa till så han lät Zayn få gå på balen med villkoret att han skulle åka direkt dit och direkt hem. 


 

Så var det då dags för bal och vilken bal det blev sen då! Jag har tyvärr ingen bild på Adele i hennes klänning men de verkade haft det trevligt alla fem. April blev utsedd till balens drottning vilket kanske inte var så förvånande med den klänningen! Adele däremot fick nobben av sin hemliga kärlek samtidigt som Zebastian mycket förvånad blev framröstad till balens kung och blev på G med sin bästa vän Terese. Anya lyckades hamna i slagsmål med en tjej som hånat hennes kläder och sedan blev hon på G med en kille som heter Terence. Som sagt, mycket hann hända på balen. 


Anya älskar verkligen att röra på sig och att kicka lite boll hemma i hallen för att få tiden att gå är bland det roligaste hon vet. En framtida idrottsstjärna kanske? 

Zafrina och hennes yngsta dotter. Känns lite vemodigt att jag snart måste lämna Zafrina och William bakom mig..

Anya hade inte anmält sig till idrottsföreningen efter skolan då hon varit rädd att halka efter med skolarbetet. Nu har dock båda hennes föräldrar uppmuntrat henne till att ta tillvara på sin talang så med några klick så var hon anmäld och hon såg fram emot att få träffa andra som också brann så för idrotten.. 

PGC
Av Sara - 13 juli 2013 11:00

02. Vilka spel har du? 


  

Ikonen för grundspelet är ej med då jag tar för givet att ni förstår att jag även har detta. Om någon av er är uppmärksam så har du sett att jag har alla utgivna expansions samt prylpaket till The Sims 3 förutom Katy Perry Sötsaker. 
Varför? kan man ju då fråga sig. Det beror till största del på att jag är en samlare. Jag måste ha en komplett kollektion. Och nej, den är ju inte komplett utan Katy Perry paketet men jag tyckte att det var onödigt dyrt när det släpptes och sen har jag aldrig känt något behov av att köpa det eftersom, vad jag sett, ingenting i det paketet var särskilt användbart för den vardaglige spelaren. 


Jag har även alla expansions till TS1 och nästan alla till TS2. 

 

01. Om du vore en sim, vilka egenskaper skulle du ha då?

02. Vilka spel har du?

03. Vilket är det bästa expansionspaketet & varför?

04. Vilken färdighet tycker du mest om?

05. Vilket är det värsta expansionspaketet & varför det?

06. Finns det något med spelet du vill ändra/förbättra? Vad & varför?

07. Vilken av EAs städer gillar du mest?

08. Vilken av simmarnas ålderskategori är roligast att spela med?

09. Hur långt har du kommit i generationer som längst?

10. Vilken utav EAs städer gillar minst?

11. Vilken färdighet tycker du minst om?

12. Vilken livslång önskan använder du dig mest utav?

13. Vilken egenskap använder du mest & vilken använder du minst?

14. Spela i generationer eller spela med en familj och sedan fortsätta på en annan?

15. Har du några nedladdade städer? Vilka?

16. Vilket är det bästa prylpaketet & varför?

17. Vilket är det sämsta prylpaketet & varför?

18. Vilket fusk använder du mest?

19. CC eller CC-free?

20. Vilken är den bästa simmen du skapat? 

21. Vilket föredrar du? Skapa manliga simmar eller kvinnliga?

22. Ladda ner simmar eller skapa egna?

23. Vilken är din favorit bland de mytologiska varelserna (såsom vampyr, enhörning etc)?

24. Sunset Valley eller Bridgeport?

25. Bygga hus, inreda ett färdigt hus eller köpa ett helt färdigt som redan är inredat? Varför?

26. Vad är det bästa med just The Sims?

27. Finns det något som du stör dig på? I så fall vad?

28. Hur känner du inför The Sims 4?

29. Kommer du köpa The Sims 4 när det kommer ut?

30. Vad är dina förväntningar för The Sims 4?

 




Av Sara - 12 juli 2013 11:00

01. Om du vore en sim, vilka egenskaper skulle du ha då?   


Detta varierar från varje gång jag ska svara på det. Jag tycker att det är så himla himla svårt, speciellt eftersom man måste hålla sig till fem stycken. Men jag svarade på samma fråga nyligen när jag hade frågestund och jag tror jag behåller de egenskaperna:

Grubblare: Jag är en tänkare. Jag tänker, velar och vrider och vänder på saker i tid och otid. Det är en egenskap hos mig själv som jag inte är helt nöjd med för den kan få mig att fokusera mer på saker som varit eller kommer än att leva i nuet så detta jobbar jag verkligen på varje dag. Förmågan att kunna släppa saker är beundransvärd. 

 

Bokmal: Kanske inte så mycket för läsandes skull, då jag nog inte har läst ut mer än kanske två böcker för nöjes skull sen jag tog gymnasiet (även om jag läste minst en bok i månaden från att jag lärde mig läsa som femåring till att jag var kanske 15 år) men jag älskar att läsa saker. Att läsa på nätet, att läsa och lära. Dessutom älskar jag att skriva och jag tycker själv att jag är ganska duktig på det. Svenska har alltid varit det ämnet i skolan jag var bäst på och haft bäst betyg i, utan att egentligen arbeta så mycket för det. 


Snackare: Jag är verkligen världens pratkvarn. I rätt sällskap är det svårt att få tyst på mig. Jag har dock svårt för när man pratar bara för pratandes skull. För att fylla ut en tystnad liksom. Jag är inte heller särskilt blyg och har ganska lätt att hitta samtalsämnen när jag träffar nya människor. Fråga bara Saga och Embla så ska ni se att de säkert håller med. ;) 


Klumpig: haha, måste verkligen ha med denna! Jag är den klumpigaste människan jag vet om. Jag går in i saker, ramlar i trappor och bara.. slår mig hela tiden. Jag är en sådan människa som ständigt har blåmärken på kroppen utan att man riktigt vet varför för att man slår sig så många gånger att man inte ens reagerar på det längre. Jag lovar att jag skulle kunna ramla/snubbla på stillastående på plan mark. Jag är också en sådan människa som spiller mat. Jag är en klumpig människa helt enkelt. 

 

Tankspridd: Jag är ganska disträ. Kan lägga en sak på ett ställe för att 10 sekunder senare vända upp och ner på ett rum för att leta efter just den här saken. Oftast är det min hårborste som försvinner. Jag kan också gå ner för trappan för att jag, när jag kommit till nedervåningen, inte alls minnas vad det var jag skulle göra där. Ofta hänger det ihop med att jag har för mycket tankar igång samtidigt. Detta gör också att jag har svårt att fokusera på bara en sak i taget. Kommer jag på en grej så måste jag göra den direkt. Det har tex resulterat i att jag, samtidigt som jag skrivit detta inlägget, har kollat på några youtubeklipp, varit inne på facebook, läst om Hilarie Burton på amerikanska wikipedia, läst några bloggar och betalat en räkning. Just för att jag började fundera på saker under tiden.. 


Eveline Webber tycker också om att läsa böcker.   


01. Om du vore en sim, vilka egenskaper skulle du ha då?

02. Vilka spel har du?

03. Vilket är det bästa expansionspaketet & varför?

04. Vilken färdighet tycker du mest om?

05. Vilket är det värsta expansionspaketet & varför det?

06. Finns det något med spelet du vill ändra/förbättra? Vad & varför?

07. Vilken av EAs städer gillar du mest?

08. Vilken av simmarnas ålderskategori är roligast att spela med?

09. Hur långt har du kommit i generationer som längst?

10. Vilken utav EAs städer gillar minst?

11. Vilken färdighet tycker du minst om?

12. Vilken livslång önskan använder du dig mest utav?

13. Vilken egenskap använder du mest & vilken använder du minst?

14. Spela i generationer eller spela med en familj och sedan fortsätta på en annan?

15. Har du några nedladdade städer? Vilka?

16. Vilket är det bästa prylpaketet & varför?

17. Vilket är det sämsta prylpaketet & varför?

18. Vilket fusk använder du mest?

19. CC eller CC-free?

20. Vilken är den bästa simmen du skapat? 

21. Vilket föredrar du? Skapa manliga simmar eller kvinnliga?

22. Ladda ner simmar eller skapa egna?

23. Vilken är din favorit bland de mytologiska varelserna (såsom vampyr, enhörning etc)?

24. Sunset Valley eller Bridgeport?

25. Bygga hus, inreda ett färdigt hus eller köpa ett helt färdigt som redan är inredat? Varför?

26. Vad är det bästa med just The Sims?

27. Finns det något som du stör dig på? I så fall vad?

28. Hur känner du inför The Sims 4?

29. Kommer du köpa The Sims 4 när det kommer ut?

30. Vad är dina förväntningar för The Sims 4?

Av Sara - 11 juli 2013 15:00

I princip varenda bloggare har ju redan kört det nu men jag tänkte det kunde vara kul. Så, idag och en månad framöver kommer jag att köra en 30 day challenge. Jag försökte mig ju på det för typ ett år sedan men det gick sådär. Jag kommer dock publicera inläggen i samma kategori. Första inlägget kommer imorgon


 

Challengen ser ut såhär: 

01. Om du vore en sim, vilka egenskaper skulle du ha då? 

02. Vilka spel har du?

03. Vilket är det bästa expansionspaketet & varför?

04. Vilken färdighet tycker du mest om? 

05. Vilket är det värsta expansionspaketet & varför det? 

06. Finns det något med spelet du vill ändra/förbättra? Vad & varför?

07. Vilken av EAs städer gillar du mest? Varför? 

08. Vilken av simmarnas ålderskategori är roligast att spela med?

09. Hur långt har du kommit i generationer som längst?

10. Vilken utav EAs städer gillar du minst?

11. Vilken färdighet tycker du minst om?

12. Vilken livslång önskan använder du dig mest utav? 

13. Vilken egenskap använder du mest & vilken använder du minst?

14. Spela i generationer eller spela med en familj och sedan fortsätta på en annan?

15. Har du några nedladdade städer? Vilka?

16. Vilket är det bästa prylpaketet & varför?

17. Vilket är det sämsta prylpaketet & varför?

18. Vilket fusk använder du mest?

19. CC eller CC-free?

20. Vilken är den bästa simmen du skapat? 

21. Vilket föredrar du? Skapa manliga simmar eller kvinnliga?

22. Ladda ner simmar eller skapa egna?

23. Vilken är din favorit bland de mytologiska varelserna (såsom vampyr, enhörning etc)?

24. Rangordna de EA's städer i den ordning du tycker om dem.

25. Bygga hus, inreda ett färdigt hus eller köpa ett helt färdigt som redan är inredat? Varför?

26. Vad är det bästa med just The Sims?

27. Finns det något som du stör dig på? I så fall vad?

28. Visa din favorit video på youtube relaterad till The Sims. 

29. Hur känner du inför The Sims 4? Kommer du att köpa det?

30. Vad är dina förväntningar för The Sims 4?


Jag har hittat denna hos Chaossims men jag har ändrat på vissa frågor och så. Ni får absolut låna den och ni behöver inte länka eller hänvisa till mig om ni inte vill. 

Av Sara - 11 juli 2013 11:00

Jag lyckades dra ihop familjen för ett familjefoto. Det krävdes mycket jobb och mitt spel kraschade två gånger men tillslut så! 

Alla barn utom ett kom med på bilden eftersom hen valde att komma FYRA timmar för sent till den avtalade mötesplatsen och fick helt sonika inte vara med på bilden. Kan någon se vem det är som saknas? Och kan ni namnge alla i ordning från de står?   

Bilder · PGC
Av Sara - 10 juli 2013 22:00

Någon dag efter Zanders födelsedag var det dags för examensceremoni i Stadshuset! Självklart var hela familjen på plats! 


Både Zafrina och William var så stolta över Zander som gick ut skolan med hedersbetyg. Hans klasskompisar hade röstat fram honom till "Den som antagligen uppfyller sin livsönskan". Som ni kanske minns så har deras tidigare barn haft ganska medelmåttiga betyg så ni kan ju ana Willam och Zafrinas känsla när Zander ropades fram som hederselev. 

Efter ceremonin gick Zander fram till en tjej i sin avgångsklass som han varit på G på i princip hela sista läsåret, Anitra Palome, och de bestämde sig för att ses senare på kvällen. De blev lite senare tillsammans och jag tror att de nu väntar barn i mitt spel (ligger ju lite före det här) vilket är riktigt kul. 




Samma kväll så flyttade Zander ut. Jag tror att både han och familjen tyckte det var skönt, han har aldrig riktigt hittat sin roll i den stora familjen. 

 

Någon dag senare var det dags för trillingarna att fylla år igen och Anya fick egenskapen God, Zebastian fick Fegis och April fick Problem att binda sig


Även Zafrina har fyllt år och blivit en åldring. Hon är dock ganska nöjd med det och med endast fem tonåringar hemmaboende har hon helt plötsligt hur mycket tid som helst. Hon ägnar tiden till det hon tycker om bäst - tvätta, laga mat och läsa böcker. 

 

Anya är ju atletiskt lagd och spenderar en del tid i danslokalen och på gymmet. Hon vet inte riktigt om hon vill satsa på dans eller idrott men hon är fast besluten att plugga gymnastik på universitetet och vill helst få stipendium så hon kan klara en examen på två terminer så hon försöker ligga i så mycket hon kan. 

En helgmorgon när hon vaknade hade dock föräldrarna lämnat en lapp att de åkt på en kort semester. Tonåringarna skulle få klara sig själva. Anya tog tillfället i akt och bjöd över några vänner. 


Eftersom syskonen är fem stycken så gör det inte jättemycket om det inte kommer så många gäster. Zayn spelade pingis med sin flickvän Kristal som av någon anledning hade sina idrottskläder på sig.. 

Zebastian tog tillfället i akt att bjuda ut sin bästa vän Terese på balen som bara var några dagar bort. Terese hade inte tänkt gå men när Zebastian bjöd henne kunde hon inte tacka nej. 

   

Tonåringarna gjorde sitt bästa med att sköta hemmet när föräldrarna var borta. De bäddade sina sängar, lagade mat och gjorde sina läxor. Eftersom både April och Anya vill gå på universitetet så är det bäst att försöka få bra betyg. 

Trots att de försökt sköta sig så fick sig Zayn en ordentlig utskällning av Zafrina när de kom hem. Eftersom han är äldst (han är ju trots allt född före Adele) förväntas han ha det yttersta ansvaret och ingen hade varken tvättat, tagit in tidningen eller skött fågelburen så Zafrina gav Zayn helt sonika utegångsförbud..  

PGC
Av Sara - 10 juli 2013 20:13

Jag vet inte om ni hört talas om Pixicat? Det är iallafall en fantastisk skapare som gör skor i underbar kvalité till våra simmar. Hen lägger upp nya skor i princip varje vecka och jag tycker absolut att det är värt ett besök. 

   

   

   

   

Dessa och fler hittar ni HÄR!



Av Sara - 6 juli 2013 21:33

I'm a alive! Jodå, jag börjar så smått att vakna til liv. Vi får väl se vad resultatet blir men jag kan säga som så att små ideér har börjat poppa upp i huvudet och det bådar ju gott, eller hur? 


Jag vet inte om ni hört om det men Spacesims har en jätterolig "modelltävling" på sin blogg där man kan skicka in bidrag där 10 sen går vidare till själva tävlingen. Jag tyckte detta lät som en kul grej, speciellt eftersom jag varit lite inspirationslös både i mitt spel och till bloggen så jag gav mig in i spelet och skapade - Sophia de Beaufort!


Sophia de Beaufort

Bio: Sophia är uppväxt med sina ganska vanliga familj på den paradisiska ön Sunlit Tides mitt ute i det glittrande havet. Hon är yngst av tre syskon vilket ofta kan märkas då hon är den typiska "lillasystern". 

Hennes mamma är konstnär och hennes pappa arbetar inom polisen och uppväxten på Sunlit Tides har alltid varit trygg. Sophia är dock en äventyrlig tjej och har alltid drömt om något mer än palmer och glittrande hav. Visst älskar hon sin ö och allt det som den innebär men det måste väl finnas något mer? Under en semesterresa med familjen till Lucky Palms insåg hon att det finns så mycket hon inte sett så efter gymnasiet bestämde hon sig för att resa. Hon älskar att stå framför kameran och använder pengarna hon har kvar från de få modelluppdrag hon gjorde som yngre. Drömmen är att få blanda de två saker hon älskar mest - resa och stå framför kameran. Helst av allt vill hon skriva om det i sin blogg "Beaufort". 

 

 

 

Här finns en direktlänk till tävlingen om du också vill vara med! 


Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Skapa flashcards