SimsDeluxe

Alla inlägg under augusti 2013

Av Sara - 9 augusti 2013 17:00

18. Vilket fusk använder du mest?  

 


Jag är ju ganska duktig på att fuska överlag och det finns några fusk som jag inte vet vilka jag använder mer och vilka jag använder mindre. Men testingcheatsenabled-fusket och dess underfusk ligger nog i topp på listan. Brukar ofta använda det, familyfunds, hideheadlineeffects osv. Pengafusk använder jag inte så ofta längre utan jag använder oftast familyfunds. Men ibland så är kaching ganska bra att ha. Så även resetsim men det tycker jag inte är så mycket fusk. 


Vilket fusk använder du mest? 

 

En (oredigerad) bild jag tog till midsommar-photoshoten.
 

 

 

01. Om du vore en sim, vilka egenskaper skulle du ha då? 

02. Vilka spel har du?

03. Vilket är det bästa expansionspaketet & varför?

04. Vilken färdighet tycker du mest om? 

05. Vilket är det värsta expansionspaketet & varför det? 

06. Finns det något med spelet du vill ändra/förbättra? Vad & varför?

07. Vilken av EAs städer gillar du mest? Varför? 

08. Vilken av simmarnas ålderskategori är roligast att spela med?

09. Hur långt har du kommit i generationer som längst?

10. Vilken utav EAs städer gillar du minst?

11. Vilken färdighet tycker du minst om?

12. Vilken livslång önskan använder du dig mest utav? 

13. Vilken egenskap använder du mest & vilken använder du minst?

14. Spela i generationer eller spela med en familj och sedan fortsätta på en annan?

15. Har du några nedladdade städer? Vilka?

16. Vilket är det bästa prylpaketet & varför?

17. Vilket är det sämsta prylpaketet & varför?

18. Vilket fusk använder du mest?

19. CC eller CC-free?

20. Vilken är den bästa simmen du skapat? 

21. Vilket föredrar du? Skapa manliga simmar eller kvinnliga?

22. Ladda ner simmar eller skapa egna?

23. Vilken är din favorit bland de mytologiska varelserna (såsom vampyr, enhörning etc)?

24. Rangordna de EA's städer i den ordning du tycker om dem.

25. Bygga hus, inreda ett färdigt hus eller köpa ett helt färdigt som redan är inredat? Varför?

26. Vad är det bästa med just The Sims?

27. Finns det något som du stör dig på? I så fall vad?

28. Visa din favorit video på youtube relaterad till The Sims. 

29. Hur känner du inför The Sims 4? Kommer du att köpa det?

30. Vad är dina förväntningar för The Sims 4?   

Av Sara - 9 augusti 2013 14:00

OBS! Eftersom min Sparks-sparning fuckade ur totalt så fick jag ta en gammal sparning och börja om lite. Därför stämmer inte släktträdet till 100% men eftersom det tog typ 100 år att göra det så orkar jag inte göra om det förrän vid nästa generation. 


Ni var ju flera som ville se ett släktträd på familjen! Jag har suttit i dagar och fixat och trixat och tillslut så! Jag hoppas att ni förstår det. Är det blåa linjer så är det blodsband eller så är personerna gifta. Gula linjer för förlovade par och rosa för de som är pojk/flickvän. 


Klicka för att se det större.   



Generation 1:

William Spark 

Atletisk, Snackare, Gillar inte barn, Fordonsentusiast, Händig

- Bli en astronaut

 

Fru: Zafrina Spark

Miljömedveten, Älskar värmen, God, Modig, Familjeinriktad

- Omringad av familjen


Generation 2, barn till Zafrina och William Spark:

Zachary Spark, Svart hår och bruna ögon

Ensamvarg, Hatar Naturen, Kleptoman, Modig, Nattuggla

- Leva Lyxliv

Fästmö: Eunice Gamm

Barn: Ayla & Tintin Gamm


Aimee Spark, Svart hår och bruna ögon

Ambitiös, Ivrig, Lätt imponerad, Virituos, Övernaturlig Skeptiker

- Ensimsband 

Pojkvän: Rudolph Essetjärn


Ambra Kararve-Spark, Svart hår och lila ögon

Excentrisk, Geni, Snackare, Social Dagslända, Soffpotatis

- Världsberömd Kirurg

Make: Jamil Kararve-Spark


Alexis Spark-Clark, Rosa hår och bruna ögon

Ambitiös, Arbetsnarkoman, Atletisk, Nattuggla, Vänlig

- Bli en superstjärna 

Fästman: Evan Spark-Clark

Barn: Olle Spark


Zion Elmesund-Spark, Svart hår och lila ögon

Kattälskare, Fordonsentusiast, Konstnärlig, Soffpotatis, Övernaturlig Skeptiker

- Höjdare på heminredning

Fru: Ramona Elmesund-Spark

Barn: Tawanda Elmesund-Spark


Ava Spark-Valquist, Svart hår och grågröna ögon (!?)

Flörtig, Fotograföga, Nattuggla, Soffpotatis, Tungsovare

- Mästerförförare

Make: Matthias Spark-Valquist

Barn: Luther Spark


Zander Palome-Spark, Svart hår och bruna ögon

Geni, Ivrig, Snobb, Ambitiös, Fostrande

- Bada i pengar

Fru: Anitra Palome-Spark

Barn: LeeAnn Palome-Spark


Adele Jameson, Svart hår och lila ögon

God, Hopplös Romantiker, Konstnärlig, Ambitiös, Kockbegåvning

Make: Morgan Jameson

Barn: Mattis Jameson


Zayn Spark, Rosa hår och bruna ögon

Älskar naturen, Vegetarian, Virtuos, Familjeinriktad, Bra på att kyssas

Flickvän: Kristal Wong-Ingberg


April Spark, Svart hår och lila ögon

Tankspridd, God, Älskar värmen, Problem att binda sig, Flörtig


Zebastian Spark, Rosa hår och bruna ögon

Klumpig, Geni, Kleptoman, Fegis, Disciplinerad

Flickvän: Terese Warbler-Helga

 

Arvvinge: Anya Spark, Rosa hår och lila ögon. 

Modig, Djurälskare, Atletisk, älskar naturen, Gillar inte barn

 

Denna idé har jag lånat helt och hållet ifrån Alltomsims

PGC
Av Sara - 9 augusti 2013 12:00

Ni var flera som gillade Kaylie som jag la upp bilder på för ett tag sedan. Jag satt i två kvällar och pysslade med henne, tycker själv hon blev himla bra. Tanken var hela tiden att hon skulle laddas upp så att ni kan ha henne i era spel men det tar ju lite tid att göra outfit-bild och skriva CC-listor. Skulle ni föresten vilja att jag bifogade en cc-lista i nedladdningen i framtiden? Ungefär så som Alltomsims brukar göra på sina simmar? 

Iallafall, här är hon Kaylie Wilson




Vardagskläder |Finkläder |Underkläder |Badkläder |Idrottskläder |Utomhuskläder


Förstår inte varför outfitkollaget blev så pixligt men det får la duga. ;-)     


CC-lista: 
Grunder: 
Skin - There was nothing left "Buffy V2 Non Default"
Ögon - Oh my eyes (detta är de ögon jag har som default i mitt spel och inget ni behöver ladda ner) 

Hår - PickyPikachu

Spiral - LittleCat (Slider krävs!)

Septum - IN3S* 
Cheek - IN3S*

Snakebites - IN3S*

Eyeliner - Gosik

Dry Lips - IN3S*

Ombre Nails - Gosik

Tatuering - MZ


Vardagskläder:
Topp - Juliana

Shorts - Icia23

Dr Martens - Pixicat


Finkläder: 
Klänning - Gasen i botten Prylpaket

Skor - Grundspelet


Underkläder: 
BH & Trosor - Diesel Prylpaket


Badkläder: 
Bikini - Juliana

Solglasögon - Tamo


Träningskläder: 
Topp & Byxor - Universitetsliv
Rymdmönster på toppen - Wonderlesssims

Skor - Pixicat


Utomhuskläder: 
Outfit - Årstider

Dr Martens - Pixicat


*IN3S har tagit bort sin sida men alla hennes uppladdningar finns här

 

Hon kommer upp på exchange inom kort!

Av Sara - 8 augusti 2013 15:33

I'M BAAAACK! 

 

Det tog lite tid för mig att få tillbaka lusten att spela efter det som hände med Spark som ni kanske kan förstå. Men nu fungerar, förhoppningsvis, Spark och jag håller på och spelar ikapp då jag fick börja spela på en gammal sparning jag hade. 

 

Tänkte iallafall tipsa er om det här superfina håret som jag laddade ner idag! Kommer lätt att använda det på Anya, det kommer passa henne super! 

Det är en retexture på ett Newsea hår och ni kan ladda ner det HÄR.  

Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Tidigare år

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Ovido - Quiz & Flashcards