SimsDeluxe

Alla inlägg under september 2013

Av Sara - 12 september 2013 16:00

Jag vill börja med att säga att den här delen är lite hoppig och så. Det beror på att jag varit ganska dålig på att fotografera i mitt spel den senaste tiden och så spelade jag jättelångt men sen kraschade spelet så då fick jag spela om allting. Så vissa bilder är tagna innan och vissa efter kraschen. Mitt spel har varit lite laggigt också tyvärr. Men iaf, här är senaste delen av Spark! 


   

Livet med fyra småbarn i familjen är slitsamt. Det blir mycket blöjbytande, pussar och tröstande. Dagarna går i ett och de är mer eller mindre lika. Ibland önskar Anya att hon hade hamnat någon annanstans i livet, kanske ägnat sig åt sin dröm, eller fortsatt med att plugga någonting annat på universitet. Hon kan ibland sakna friheten hon hade då. Nu hade hon fyra personer som var beroende av henne och även om hon älskade alla sina fyra barn högt så kunde hon ibland bli sorgsen när hon tänkte på det som aldrig blev. 


Förhållandet mellan Hayden och Anya hade också verkligen fått sig en törn av att få så många barn så snabbt. De hade ju knappt börjat dejta när Anya blev gravid med Riley och därefter hade ju trillingarna kommit väldigt tätt inpå. Ibland kunde de känna att de inte kände varandra ordentligt. 


 

Nu ska ni inte tro att de inte älskade varandra. Det gjorde dem. De var varandras själsfränder. De hade bara inte hunnit utforska varandra ordentligt innan barnen kommit. Allting hade snabbt blivit en rutin. 


Det dröjde inte länge efter trillingarna förän Anya började må illa igen. "Inte nu igen" var det enda hon kunde tänka. Hon var fullt nöjd med att ha fyra barn och ville inte ha ett endaste till. Hayden däremot, tyckte det var trevligt med liv och rörelse i huset. Huset, som tyvärr nu skulle bli förlitet. Barnen delade redan sovrum med varandra och både Anya och Hayden insåg att de snart skulle behöva leta reda på ett större hus för sin växande familj. 

   

Tiden gick och det var dags för Riley att lämna småbarnsåren och bli ett barn. Han växte upp till en tuff pojke och fick egenskapen Sjöman. Himla tur att familjen flyttade till en mer sjönära stad då.. haha!


Riley delar ju som bekant rum med Milo och det gjordes bara några smärre justeringar. Riley fick en ny säng och lite leksaker anpassade för lite större barn. Det mesta fick dock vara som det hade hittills. 

Precis som Anya hade misstänkt så var det ett nytillskott på G till familjen. På något sätt så kunde Anya förlika sig med detta. Hon hade helst velat göra abort men ju längre tiden gick ju mer kände hon att detta var ju hennes barn. Precis som Riley, Toby, Julie och Milo var hennes barn så var ju också detta barn en del av familjen. Hon skulle aldrig kunna utesluta det från familjen med gott samvete. 

 

Mycket lek och bus blir det och Toby älskar att leka med sina små killar. Ja, Julie också såklart men hon verkligen pappas prinsessa. Pojkarna är betydligt vildare än Julie. Däremot är Julie den som är mest bestämd och stundvis också ganska grinig. Som sagt, pappas prinsessa. 

 

Riley kan stundvis känna sig lite bortglömd i familjen. Han vet inte riktigt var hans plats finns och även om han älskar sina föräldrar och sina syskon så vet han inte riktigt hur han ska göra för att vinna deras uppmärksamhet. Han spenderar mycket tid med att spela spel på datorn eller TV'n. Han hoppas att han, när han blir lite äldre, ska kunna få spela online mot sina kusiner men än så länge har Anya och Hayden sagt att han är för ung för det. 

En eftermiddag fick familjen fint besök. Zafrina kunde helt enkelt inte hålla sig borta. Hon har ännu inte fått en ordentlig gravplats. Måste ordna med det snarast! Ni kanske undrar var familjens katt Nacho håller hus? Tyvärr så kom socialen och tog honom. De tog Mocca också men med en himla massa tur så lyckades familjen adoptera tillbaka sin älskade hund. 

 

Så, innan man knappt hann blinka så var det dags för trillingarnas födelsedag!

Milo var den som fick blåsa ut ljusen först.. Tyvärr så laggade mitt spel massor så innan jag visste ordet av så åldrades Julie och Toby upp automatiskt. 

Anya skällde ut Riley för att han kom hem sent från sin kompis Tonya. 

Här har vi hela familjen! Toby fick egenskapen Älskar naturen, Milo fick egenskapen Miljömedveten och Julie fick egenskapen God. Ska bli intressant att se vad den nya bebisen blir för sorts individ!

 

Eftersom alla tre trillingarna på något sätt har konstnärliga egenskaper så ringde Hayden upp konstskolans internat och skrev in alla tre. Han vill egentligen inte att hans barn ska bo någon annanstans än under hans tak men samtidigt så vill han ju att de ska få så bra grund som möjligt. 

Så, precis innan alla skulle gå och lägga sig så startade Anyas värkarbete! Det gick så fort denna gång så hon valde att föda hemma. Det visade sig vara två flickor (helt otroligt! jag gjorde INGENTING för att få tvillingar - så blev det det ändå!) som fick namnen Emily och Freya

Emily till vänster hade rätt anlag och är min arvinge! Hurra! Hon fick egenskaperna Vänlig och Klumpig. Freya fick rätt ögonfärg men fel hårfärg (alla barn utom Toby har lila ögon, faktiskt!) och hon fick egenskaperna Konstnärlig och Tankspridd. Så, tre av sex barn har egenskapen Konstnärlig. Lite trist men så blir det när man slumpar!  
PGC
Av Sara - 12 september 2013 13:15

Är det inte dags för en ny tävling tycker ni? Jo, det tycker jag också! Denna tävling kommer vara lite annorlunda i jämförelse med tidigare tävlingar jag haft och kommer också att ha fler än ett vinsttillfälle. 


Jag tänkte nämligen slå flera flugor i en smäll som man så klyschigt säger och göra dett till en win-win situation! 


För att tävla behöver du göra 2 saker:

1. Gilla min fb-sida HÄR. (Har du inte facebook så är det självklart okej! Jag kommer inte göra några kontroller) 

2. Lämna en kommentar till det här inlägget där du berättar varför du återkommer till den här bloggen. 

Klart!


Vad vinner man då? 

Jo, det kommer finnas fyra olika chanser till "vinst". Det hela hänger på hur bra ni är på att gilla min fb-sida! ;-)

När jag uppnått 75 likes 70 likes på min FB-sida kommer jag att välja ut en slumpmässig person bland kommentarerna som får en önskesim helt efter egna önskemål! 


När jag uppnått 100 likes 80 likes på sidan kommer jag ha en utlottning av The Sims 3 Semesterparadis affischer både på bloggen och på fb-sidan. 


Och när jag uppnått 100 likes då smäller det på riktigt! Då kommer nämligen något som jag får frågor om varje gång jag har frågestund - då avslöjar jag mig själv! Jag har ju hela tiden velat vara anonym här för att det är sims som ska vara i fokus och inte jag. Men, ni är duktiga på google och vill man veta vem jag är och hur jag ser ut som finns svaret bara en googling bort. Därför kommer jag, när jag ser att det börjar närma sig 150 likes att ha en frågestund. Jag vet att det inte var längesen men vi kör igen! Alltid har ni någon fråga på G och sedan kommer jag att svara på frågorna i en video! 


Hänger ni med? Bra! Då är det bara att köra! 

Av Sara - 12 september 2013 08:45

Blir mycket nedladdningstips nu. Kommer mycker annat roligt snart dock! Trust me!

   

Ladda Ner

Av Sara - 11 september 2013 20:15

Jag har hittat en skapare som gör jättefina poser! Länk till varje pose finns under bilderna. 


Hur gulliga är inte de här poserna? Perfekt för historieberättande! 

 

Ladda Ner

Obs! För att få dem att ligga på en säng måste du använda en OMSP-modd. 

 

             

Självporträttsfoton! 

Ladda Ner

Jag tror det är lättast att få dessa foton bra om man använder TAB när man ska ta bilden. 

 

     

Familjeporträtt!

Ladda Ner

   

Par-poser!   

Ladda Ner

Av Sara - 10 september 2013 21:05

Jag älskar ju att märka mina simmar med tatueringar och nu har Gelisims släppt ett set med 27 olika ord på engelska. Jag gillar det själv mycket och kommer nog ladda ner det! Detta är alltså tatueringar som kategoriseras som tatueringar och inte accessoarer. 


Ladda Ner  

Av Sara - 10 september 2013 11:51

Eftersom jag inte kommer köpa The Sims 3 Film Prylpaket så tänkte jag tipsa om den här videon där Alexis från SimsVIP visar upp allting som kommer i prylpaketet. Videon är ganska lång, nästan en halvtimme, och helt på engelska. 


Av Sara - 7 september 2013 10:00

Jag ber om ursäkt för att jag är lite sen med detta men det är för att jag är så galet ointresserad av detta prylpaket. Men iallafall, det har släppts 3 olika trailers för The Sims 3 Film Prylpaket som släpps nu på torsdag 12 September. Det är det sista prylpaketet som släpps till The Sims 3. 


Av Sara - 6 september 2013 23:00

Blev så himla nöjd med Kumiko så här kommer en smärre bildbomb. 

 

                           

Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Skapa flashcards