SimsDeluxe

Alla inlägg under oktober 2013

Av Sara - 19 oktober 2013 14:30

Jag älskar ju verkligen Beaverhausens retextures. Denna är för tonåringar till vuxna kvinnor. 


AS 

EA

 

EABEV  


Ladda Ner

Av Sara - 19 oktober 2013 10:45

Är du på jakt efter ett nytt hus till dina simmar så kanske detta kan vara något? Det innehåller 3 sovrum och 1.5 badrum. Ett vanligt familjehus helt enkelt. 


     

Huset är CC-fritt.

Klicka här för att ladda ner och se fler bilder.   

Av Sara - 19 oktober 2013 09:30

Så var dagen för Hayden och Anyas bröllop äntligen här! De hade bestämt sig för att de skulle ha ett ganska litet bröllop på kärleksdagen med bara de närmaste. Morgonen började dock som de flesta andra med frukost i matsalen. 

Familjen begav sig sedan till platsen för bröllopet. Ett litet kapell byggt precis vid havet. Haydens föräldrar hade gift sig här en gång i tiden och han hoppades att han skulle få se sina barn gifta sig här också i framtiden. Här ser vi Riley och Emily gå längs med altargången. 

Det dröjde inte länge innan alla gäster strömmade in dock och då var det ju bara att sätta igång med ceremonin. 

Emily och Freya var så söta i matchande klänningar! 

Hayden tyckte det var lite obekvämt med att alla tittade på honom men när väl ceremonin satte igång så hade han bara ögon för sin vackra blivande fru. 

       

Ceremonin var hur vacker som helst med havet som skvalpade i bakgrunden och familjemedlemmar som "Åååade" och grät om vartannat. 

Finafina Anya och Hayden! Det är så roligt att spela i generation och veta att jag spelat med Anya sedan hon var nyfödd. Nu är hon gift och har sex stycken alldeles unika barn själv. Är inte det en av de roligaste delarna med det här spelet? 

Freya kastade riskorn på sina föräldrar, något som hon tyckte var riktigt roligt och hon fnissade högt flera gånger av förtjusning. 

 

Sedan var det dags att skära i den mycket vackra bröllopstårtan och Hayden fick äran att skära ut en bit till sin fru. 

 

Här är dem nu, Herr och Fru Borchard. Ja, familjen heter numera Borchard. Jag funderar på att byta tillbaka till Spark men jag vet inte säkert. Vad tycker ni? 

Bröllopsfoto med hela familjen. Eller ja, Milo och Julie fattas ju på bilden men hela familjen som var med på bröllopet. Visst är de fina?

Och se här vem som kommer såhär på kvällskvisten, är det inte Julie? Jodå, Julie och Milo har båda lämnat internatet precis som Toby men de kunde inte åka en dag tidigare så de missade föräldrarnas bröllop. Julie fick egenskapen Perfektionist när hon blev tonåring. 

Och killen i skägg och och dreads är faktiskt Milo. Svårt att tro jag vet man även han har växt till sig på internatet. Han fick egenskapen Fotograföga när han blev tonåring.  


Så nu är hela familjen hemma igen och de bor i sitt nya hus och Hayden och Anya är gifta. Ska bli spännande att se vad som händer härnäst.  

PGC
Av Sara - 18 oktober 2013 12:15

   

Dessa lite kortare shorts för män hittade jag på tumblr och jag gillar dem verkligen. 
Ladda Ner 

Av Sara - 18 oktober 2013 09:00

*VARNING FÖR NAKET MATERIAL*

 

Dessa tatueringar av astronautsims tycker jag personligen är galet snygga och jag kommer ladda ner dem så fort jag kommer hem. 

 

Ladda Ner  

Av Sara - 17 oktober 2013 20:57

Jag tycker det blir svårare och svårare att hitta nedladdningstips som känns unika då jag och de andra bloggarna med största sannolikhet kollar på samma ställen och därför tipsar om samma saker. Tycker ni det blir mycket upprepningar eller ska jag fortsätta? 

 

       

Dessa toppar från Plum-barb gillade jag en hel del. 
Ladda Ner


Av Sara - 17 oktober 2013 15:00

Jag vet inte om ni handlat på Origin* någon gång men jag tänkte iallafall tipsa om att de har en massiv sims-rea där just nu! Du kan tex köpa mitt favoritEP Leva livet för 139,60:- eller Gasen i botten Prylpaket för 35,60:-. Alla spel är nedsatta så in och kolla! 

Klicka på bilden för att komma till rean.


*För att handla på origin behöver du ett kontokort så du får kanske be dina föräldrar om hjälp och tillåtelse. Spelen laddas direkt ner till datorn och du får alltså ingen fysisk skiva. 

Av Sara - 17 oktober 2013 09:45

Riley är en typisk tonåring med allt vad det innebär. Han tycker om att vara uppe sent och spela tv-spel, är grinig och tycker att föräldrarna är mest pinsamma och han är inte särskilt förtjust i skolan. 


Hayden fick en telefonsamtal på morgonen från sin kära flickvän (som var på nedervåningen, heh) att han skulle klä på sig och komma ner. 

Anya hade nämligen pyntat iordning i familjens kök/matsal för att det var dags för Emily och Freyas födelsedag! 

Emily var först ut att fylla år och hon fick den slumpade egenskapen Bokmal. Kanske ska hon bli författare som sin pappa när hon blir stor? Emily är ju faktiskt den enda av syskonen som inte har en kreativ egenskap (musik eller konst). 

Så var det dags för Freya att blåsa ut ljusen på tårtan! Både Hayden och Anya tycker det är så himla roligt att se sina barn växa upp till egna självständiga individer och de är ganska glada att småbarnsåren är över. Freya fick egenskapen Geni

Mot kvällningen sedan var det Haydens tur att fylla år. Det blir mycket födelsedagar i en stor familj men kanske inte så vanligt att det är tre stycken på samma dag. 

Hayden är ni helt vuxen och han måste varit ganska nöjd med sitt liv än så länge för till skillnad från sin flickvän fick han ingen medelålderskris. Anya hade dock en stoooor överraskning till Hayden och övriga familjen. Hon hade nämligen köpt ett nytt hus! 

Så, redan samma kväll tog familjen sitt pick och pack och flyttade till det nya fräscha huset som är specialbyggt för att passa familjen. Familjen hann dock bara med en snabb kvällsmat och sedan var det dags att sova. Jobb och skola väntade ju dagen därpå. 

Freya och Emily delar sovrum och de är sååå nöjda men sitt rum som ligger på tredje våningen, högst upp i huset. 

Hayden och Anyas rum ligger på markplan/källaren och alltså längst ner i huset. 

Även Riley var ganska nöjd med sitt sovrum som ligger på våning två. 

Morgonen därpå sken solen som aldrig förr och Anya begav sig tidigt på morgonen till sitt arbete. Visst har hon snygga arbetskläder? 

En paparazzi som smög runt huset blev minst sagt bränd av solen.. Denna vårdag var det riktigt varmt. Vad som hände med paparazzin sen vet jag inte för jag hittade henne inte någonstans. 

Eftersom Hayden jobbar hemifrån får han också sköta många hushållssysslor och denna förmiddag bestämde han sig för att åka till affären och handla lite nödvändigheter. Han ville bland annat ha något att plantera i sitt nya trädgårdsland. 

Utanför mataffären träffade han Zayn, Anyas storebror, som bara skulle handla några nödvändigheter. Han berättade för Hayden att han och hans fru Kerry fått sitt andra barn nyligen, en pojke som fått namnet Kim. Hayden gratulerade honom och skickade med en hälsning till Kerry också. (Ser ni föresten vem det är som står bakom Hayden?)

Hemma i huset satt Riley, som vanligt, och tittade på TV. 

Medan Emily och Freya satt och lekte med leksaker i deras rum. De är väldigt olika dessa syskon men de leker alltid tillsammans. De påminner mig väldigt mycket om hur Aimee och Ambra var i generation 2. Minns ni? 

På kvällen så började Mocha att yla och tydligen så var det hennes födelsedag. Nu är Mocha en gammal hund men jag hoppas att hon kommer hänga med ett tag till. Skulle bli riktigt ledsen om hon dog faktiskt, hon är ju en familjemedlem. 

Hon fick såklart lite godis av Riley på sin födelsedag! 

Ser ni vem detta är? Hayden? NIX. Det är inte Hayden. Det är Toby med Haydens frisyr. Hur galet lik sin pappa är han inte?! 

Toby kom hem från internatskolan en dag tidigare för att vara med på sina föräldrars bröllop. När han blev tonåring fick han den mycket charmiga egenskapen Dramatisk.   

PGC

Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Skapa flashcards