SimsDeluxe

Direktlänk till inlägg 24 februari 2014

PGC Generation 2 - Del 20

Av Sara - 24 februari 2014 15:15

Denna del kommer bli lite annorlunda ifrån övriga delar och mer som en saga. Det är berättat ur Emilys synvinkel. 

Jag hörde redan i trappen upp att det var Freya som kom och jag visste innan hon ställt sig i dörröppningen vad hon skulle fråga. Ändå låtsades jag som ingenting. 

"Varför är du inte med på festen där nere? Riley har blåst ut ljusen nu, du missar allting" sa hon till mig. 

"Jag mår så himla konstigt sa jag, jag vet inte vad det är. Hela kroppen känns konstig och så mår jag illa av och till. Ont i brösten har jag också."

"Emily" sa hon bara tillbaka och tittade bestört på mig. Jag förstod inte riktigt varför eller vad som höll på att hända. Sedan gick hon till byrån och började rota efter något i hennes låda. Efter en stunds krafsande hittade hon det och höll fram det till mig. "Du måste testa dig" sa hon samtidigt som hon sträckte fram det. Jag tittade ner och såg att det var ett graviditetstest. Jag funderade på varför hon förvarade sånt i sin byrålåda men tänkte att Freya hade så mycket vänner så det skulle inte vara så konstigt om hon förvarade det åt någon annan. 

"Är du helt sjuk eller?!" sa jag sen. "Varför skulle jag vara gravid!?" fortsatte jag nästan lite kränkt. 

Hon bara tittade på mig med den där blicken som jag vet betyder att hon känner mig bättre än jag känner mig själv. 

Väntan på att testet skulle ge resultat var fruktansvärd. Det kändes som de längsta minutrarna i mitt liv och även om jag visste att Freya stöttade mig oavsett vad så kände jag hur hennes blick brände in i min rygg. 
"Jag kan inte fatta att vi gör det här" sa hon lite tyst. 
"Tyst. Var bara tyst" fräste jag tillbaka. 

Varje minut kändes som en timme och jag vet inte ens om jag ens släppte blicken från testet för att blinka. 

Så kom det. Resultatet. 
"Shit!" utbrast jag helt utan att tänka mig för. "Shit shit shit shit shit" fortsatte jag sen. 
"Emily, du vet att jag älskar dig och alltid stöttar dig men seriöst. Mamma kommer att döda dig!" sa Freya helt utan någon skämtsam ton på det hela. 
"Mm, jag vet. Åh herregud. Vad ska jag göra? Vad ska jag göra, Freya?" sa jag.

"Till och börja med ska du borsta tänderna och så går vi och lägger oss. Sedan imorgon ringer du Noah, som jag antar är pappan, så att ni kan ses och diskutera det här." svarade Freya. 
Det slog mig vilken tur jag hade som hade Freya. Världens bästa syrra. Så lugn, trygg och sansad. Motsatsen till mig. 

"Freya, jag måste kräkas" sa jag sen. 
"Okej, i'm out of here" sa Freya bara och försvann ut från badrummet. 

Så kräktes jag ännu en gång den dagen men första gången där jag förstod ett sammanhang. Det var mycket att ta in alltihop så jag bestämde mig för att försöka att inte tänka på det mer än nödvändigt. Jag gick in i förnekelse. Hur skulle jag kunna berätta detta för Noah? Noah, som dessutom var tillsammans med min kusin. 

Jag undanhöll det hela i några dagar men till slut kände jag att jag var tvungen att berätta för Noah så jag mötte upp honom i en av parkerna i stan. Vi bestämde oss för att ta en lekpark som inte så ofta besöktes så att vi kunde få prata så ostört som möjligt. 

"Vad kul att se dig, jag har inte sett dig på några dagar" sa han och gav mig en kram innan vi satte oss på varsin gunga. 

"Mm, jag har haft en del att göra.." svarade jag tyst. Jag hade fortfarande ingen aning om hur jag skulle lägga fram det hela. 

"Noah.. det är en sak.." började jag. "Du vet det där som hände förra månaden.." 
"Ja...?" svarade Noah frågande. 
"Mm, alltså.. det.. jag.. vi.." stapplade jag fram orden. 
"Vad är.." började Noah, lite irriterad. 
"Jag är gravid!" sa jag sen lite för fort och lite för snabbt och jag hoppades att han hunnit uppfatta vad jag precis hasplat ur mig för jag ville inte säga det igen. 
"Gravid? Du? Va!?" svarade Noah förvirrat. 
"Mm, och du är pappan för jag har inte varit med någon annan" sa jag sen. 

Sedan gick allting väldigt fort. Noah reste sig från gungan samtidigt som han mumlande sa "Emily, jag vill inte ha något barn.." Jag blev väldigt chockad men hann säga "Det är inte direkt så att du har något val.."

Då gick han. Han sa inte hejdå. Ingenting. Han bara gick. Killen som jag var upp över öronen förälskad i och som jag nu också väntade barn tillsammans med bara gick. Jag blev så chockad att jag bara satt kvar på min gunga och tittade efter honom. Vilket svin. 

När jag, efter att ha hämtat tankarna där på gungan, kom hem den kvällen satt mamma själv i soffan och tittade på TV. Jag satte mig bredvid henne och tänkte att det är nu eller aldrig. 
"Mamma..." började jag lite smått för att jag skulle få känna av vilket humör hon var på. 
"Ja?" svarade hon samtidigt som hon inte släppte blicken från tv'n. 

"Det är något jag måste prata med dig om.." fortsatte jag sen. 
Nu stängde hon av TV'n och vände sig emot mig. 

"Okej, vännen, vad är det?" sa hon och tittade på mig. 
Jag spände blicken mot den nu avstängda tv'n och så sa jag det bara. 
"Jag är gravid, mamma". 
Det blev sen helt tyst i rummet. Mamma fortsatte att titta på mig och jag fortsatte att titta på den avstängda tv'n i väntan på att hon skulle säga något. 

Efter vad som kändes som en evighet sa hon sen, helt lungt: "Okej, vad vill du göra?" 
Jag hade inte ens tänkt på att det fanns alternativ så jag blev lite paff när hon sa så. Jag hade dessutom förväntat mig en ordentlig utskällning. 

"Jag har inte tänkt på det" svarade jag. "Men jag tror att jag vill behålla det" sa jag efter en stunds tystnad. Jag blev lite förvånad själv över mitt svar faktiskt, men när jag sa det så kändes det helt rätt.

"Okej, då får vi ta det därifrån. Vem är pappan?" sa mamma och ännu en gång blev jag förvånad över hur lugn hon var.
"Vår granne, Noah.." sa jag.
"Har du berättat för honom?" frågade hon.
"Ja, jag gjorde det förut idag men han bara gick. Han sa att han inte ville ha barn och gick.." 


"Jag är ledsen, gumman. Förhoppningsvis så blev han chockad och behöver bara tänka. Vi ger det några veckor, okej?" 
"Okej.." sa jag bara. 
"Mamma, jag trodde du skulle bli arg" erkände jag sen. 
"Emily, vad hade det hjälpt? Jag tycker du är modig som berättar för mig. Det som hänt har hänt och vi får ta det från där vi är nu helt enkelt." 
Vilken fin mamma jag har egentligen tänkte jag. 
"Mamma, vill du känna på magen?" frågade jag sen och log. 


Mamma kände på magen och den kvällen kände jag den första sparken. Från och med då älskade jag mitt barn. Mamma lovade sen att hon skulle berätta för pappa och mina äldre syskon. 

Några veckor senare var det dags för ultraljud. Eftersom jag fortfarande inte hade hört något ifrån Noah och mina syskon hade annat för sig så gick jag dit själv. 

 

När jag var färdig inne på sjukhuset så tog jag fram min mobil och skrev "Du verkar inte särskilt intresserad men vill iallafall berätta för dig att du ska bli pappa till en pojke." och skickade till Noah. 

Bara någon minut efter plingade det till i min ficka. Sms. Från Noah. 
"Kan vi ses på lekplatsen?" skrev han. Jag svarade ja och började gå mot vår bestämda mötesplats. 

Jag visste inte vad jag skulle förvänta mig när jag väl mötte upp Noah på lekplatsen. Skulle han säga upp kontakten nu? Jag hade ingen aning. 
"Hej Emily!" sa han glatt när han fick se mig. 

"Hej." svarade jag kort. 

"Hur.. hur mår du?" frågade han och tittade lite förläget ned mot min mage och sen mot marken. 

"Jo, jag mår bra.." svarade jag och började fundera på vad han egentligen ville. 

"Jag har gjort slut med Alexandra!" sa han sen. Han sa det så fort att jag knappt hann uppfatta vad han hade sagt och därför tog det ett tag innan jag hann svara.
"Jaha.. okej?" sa jag sen. 

"Ja, jag är ledsen för hur jag reagerade när du.. när du berättade." sa han och såg uppriktigt ledsen ut. "Jag blev chockad och visste inte hur jag skulle reagera. Självklart tänker jag ta mitt ansvar!" sa han sen.

Vi satte oss sedan på en bänk och jag berättade för honom om allt jag visste och så vidare. Vi bestämde att inte skulle bli ihop bara för att vi skulle ha ett barn ihop. För även om vi tycker om varandra så kändes det som fel anledning. Skulle vi bli tillsammans längre fram så var det en sak men nu skulle vi endast bli föräldrar ihop. 

När Noah varit tvungen att gå till sitt jobb så hade jag ingen lust att gå hem så jag gick istället till biblioteket och läste en bok om graviditet. Den var väldigt intressant och jag kände mig lite mer förberedd efteråt. 

Riley hade börjat flyttpacka när jag kom hem. Nu när han är vuxen och har jobb så tyckte han inte att han skulle ta upp ett rum som någon annan behövde så Freya ska ta hans rum och så ska jag och bebisen ha mitt rum själva. Kommer kännas konstigt utan Riley dock. 

De sista veckorna innan beräknad födsel fick jag vara "sjukskriven" från skolan för vi ville inte att jag skulle behöva få värkar i skolan. Men så en dag när jag var ute och gick en promenad så kände jag att något var på G så jag ringde både mamma som lovade att hon skulle ringa Noah och tog sen en taxi till sjukhuset. 

Och ganska många timmar senare föddes min son, Lucas Spark. En glad liten pojke som är Vänlig och Älskar Värmen. 

PGC
 
 
Ingen bild

Louise

24 februari 2014 16:05

Åh! Det här känns som värsta TV-serien. Älskar varenda liten del och känns typ som att man känner personerna, haha. Bästa!

 
Ingen bild

Sauron

24 februari 2014 16:07

Åhh, vad roligt att du berättar det ur ett perspektiv!!:-)

 
Ingen bild

Alva

24 februari 2014 16:29

Hur gjorde du så att hon kunde föda sitt barn? När jag har prövat att tonåringen skulle få barn så kan han viksom inte få det sen!!! Och hur kunde hon (försöka att skaffa barn)?Har du nått speciellt mod för det?
Tacksam för svar :)

 
Ingen bild

Cherrys Sims

24 februari 2014 16:40

Det var jättebra skrivet! Och är väldigt nyfiken på hur Noahs och Emilys förhållande utvecklas :)

 
Violassims

Violassims

24 februari 2014 17:15

Riktigt bra skrivet och det var väldigt kul att läsa faktiskt! :D

http://violassims.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bella

24 februari 2014 17:19

Riktigt bra skrivet :)

 
Ingen bild

Kicki

24 februari 2014 17:46

Gör fler sådana här inlägg, sjukt spännande om hur det går för dom.

 
Ingen bild

kajsa

24 februari 2014 18:16

Bästa avsnittet hittills! Kul när du berättar från hennes perspektiv!:)

 
Ingen bild

Jehn

24 februari 2014 20:17

Kan bara hålla med ovanstående kommentarer, jättebra skrivet och otroligt spännande! :)

 
Ingen bild

Emma

24 februari 2014 21:11

Jag tänkte vel att hon va gravid ;)

 
Ingen bild

Maya

26 februari 2014 21:31

Jag tycker att du ska fortsätta med flera perspektiv inlägg, eller vad man nu ska kalla det :-)

 
Saga

Saga

9 mars 2014 12:55

Bra skrivit! Längtar redan efter fler avsnitt ;)

http://rampljus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anonym

5 april 2014 12:16

hur kan man få ett graviditetstest?

 
Ingen bild

Anonym

12 april 2014 09:35

hallooo????? Vart kan jag hitta graviditetstestet??

 
Ingen bild

Anonym

27 april 2014 18:25

Ursäkta, men vart kan jag hitta graviditetstestet...?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 maj 2014 00:00

Nämen, kikar du in här fortfarande? Dags att bokmärka om, ändra i dina favoriter och bloglovin-avfölja. Jag hänger nämligen numera på simsdeluxe.se, häng med dit!  ...

Av Sara - 27 april 2014 19:00

Jag har pratat om det i evigheter nu och ni har tålmodigt väntat. Jag har märkt hur statistiken sakta men säkert sjunkit och jag förstår verkligen om ni ledsnat och trott att allt bara var bra. Men nu, ÄNTLIGEN, kan jag berätta för er att mitt flyttp...

Av Sara - 6 april 2014 12:00

    Oj, vad många det var som deltog i min giveaway! Nu har jag dragit tre lyckliga vinnare som vinner valfritt spel!    Och vinnarna är:    1. Alva "Grattis <3Mitt favorit minne på din blogg är nog när jag började läsa den för någr...

Av Sara - 6 april 2014 11:15

Laura Beck önskad av Jonas "Laura har alltid varit den utstötta tjejen, under högstadiet skar hon sig så mycket så hon nästan dog. Som tur var så räddade hennes bror henne innan hennes hjärta gav upp! Så hon har haft besök hos psykologer och sjukhu...

Av Sara - 5 april 2014 15:51


I det här inlägget tänkte jag berätta lite om vad som kommer hända med Simsdeluxe i framtiden. För även om det är jag som rattar inlägg och så vidare så skulle det inte vara någon mening med det om inte du läste. Alla ni fantastiska läsare är drivkra...

Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Tidigare år

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Skapa flashcards