SimsDeluxe

Alla inlägg under januari 2014

Av Sara - 31 januari 2014 22:19

Hej kompisar! Jag ville bara uppdatera och säga att jag har en del inlägg på G som jag bara måste skriva klart och tidsinställa åt er.

Tills dess skulle jag vilja ställa två frågor till er:
1. Gillar du min facebooksida? Om inte, varför?
2. Hur skulle du vilja att jag använde facebooksidan? Vad vill du se där?

Svara gärna i kommentarerna!

Hörs snart igen, kram på er sålänge!

Av Sara - 29 januari 2014 20:15

Hejsan mina vänner! Sara är inte så haj på det här med hästar i The sims och var man laddar ner vad, så hon frågade mig sin lillasyster om jag kunde gästblogga och ge lite tips eftersom jag själv spelar väldigt mycket med hästar.

Låt oss köra igång!

  

Det första jag tipsar om är en slider. Med en slider kan du, som du kanske redan vet, ändra storlek på din häst. Med detta verktyg blir det lätt att göra olika sorters hästar. En falabella eller en Ardenner? Ja det är det bara du som bestämmer. Du kan ladda ner slidern på den HÄR sidan.

 

Om du vill ha poser tycker jag att du bör kolla in dessa sidor!

http://cathcreativecorner.weebly.com/poses.html

http://oldfellowranch.blogspot.de/p/downloads.html (Sidan är Tysk men alla filer står på engelska)

 

Här har vi grimmor och lite annat skojsigt till din häst.

http://cathcreativecorner.weebly.com/tack.html

http://lakesidesaddlery.weebly.com/1/post/2014/01/v-browband-bridle.html http://lakesidesaddlery.weebly.com/tack.html

http://lakesidesaddlery.weebly.com/1/post/2014/01/dee-ring-snafflebit.html

 

Här finns unika maner som jag själv har i mitt spel

http://lakesidesaddlery.weebly.com/manes--tails.html

http://spottedacres.weebly.com/manes.html

http://www.sugarslegacystables.com/custom-horse-hair.html


 

Vill du även ha lite finare saker till ryttaren också? Det finns en hel massa fina saker på länkarna här under http://lakesidesaddlery.weebly.com/rider.html

http://x-tina-exquisitearabians.blogspot.se/search/label/Clothing


 

Kolla här om du är intresserad av olika textures av hästens päls

http://x-tina-exquisitearabians.blogspot.se/search/label/Coat%20Colours http://athenaspridestable.weebly.com/downloads.html

http://lindenshorsecenter.weebly.com/markings.html

 

Om du också är intresserad av redan klara hästar så kanske du gillar det här: http://www.sugarslegacystables.com/custom-horses-for-download.html


Detta har varit skoj och jag hoppas att ni gillade mina tips men nu har jag inte mycket mer på lager åt er. Ha det bra allesammans och om ni vill följa mig kan ni göra det på min egna blogg om Starstable på den här adressen: www.arianightborn.blogg.se
// Emmy

Av Sara - 28 januari 2014 21:09

Gud vad roligt det är att läsa era kommentarer på det här inlägget om familjen som ska flytta in i huset. Anledningen till att jag inte godkänt några än är för att jag inte vill att ni som inte skrivit något ska påverkas av det som redan sagts. Jag har börjat se en familj framför mig men än kan det ändras! Gå gärna in och skriv för ju fler desto bättre! Det ger mig jättemycket inspiration! 

  Detta är föresten en sim jag började på igår. Jag vet inte riktigt vem hon är ännu så jag har inte fortsatt på henne än men jag älskar hennes skin (det är fläckigt) och hur hennes ansikte blev tillslut. 
Vad tycker ni om henne? 

Av Sara - 26 januari 2014 19:00

Simstaplease är en av mina personliga favoriter när det kommer till simblr och det hen skapar passar ofta min stil ganska bra. Denna gång tänkte jag tipsa om några jerseys (linnen) till era manliga simmar. 


   

Ladda Ner

Av Sara - 25 januari 2014 17:10

Jag tänkte som exempel på mitt förra inlägg berätta om familjen jag hade i huvudet när jag inredde det här huset. Jag hade inte gjort någon familj innan utan det min tanke var att de som bodde i huset var en ganska hipp familj. Två vuxna karriärsmänniskor och deras tonårsdotter. Familjen skulle vara kreativ och någon i familjen skulle vara arkitekt. De är lite urbana, njuter av konst osv. När jag sedan faktiskt skapade familjen så blev bakgrunden till dem tydligare men den hänger ihop bra med mina grundtankar från när jag inredde huset. 


Detta blev resultatet:

Detta är Aminah Nnamani, en ganska vanlig tonåring. Hon bor med sin mamma och pappa i Lucky Palms och är väl som tonårstjejer är mest. Hon tycker om att spela tv-spel, hänga med sina kompisar, måla eller hålla med med musik och älskar att mysa med sin katt Flounder. Aminah är lite av familjens svarta får just eftersom hon faller in så bra i det som anses vara "vanligt". Till skillnad från båda sina föräldrar sticker hon inte ut så mycket. Aminah är omtyckt av de flesta och har oftast ett leénde på läpparna. När hon var liten var hon ofta med sina föräldrar på diverse olika arbeten och en gång snubblade hon på en sladd och fick en studiolampa över sig. Det är därför hon har ett ärr rätt över ansiktet. Det är ett brännmärke från gallret på lampan. Hon tycker dock att den förklaringen ibland är lite trist och brukar skoja om hur hon blivit riven av en tiger när hon hälsat på sina farföräldrar i Al Simhara. Aminah är den mest ordningssamme i familjen Nnamani vilket kanske inte är så konstigt då båda hennes föräldrar är såkallade "konstnärssjälar". 
Det är Aminah som kommer berätta om sina föräldrar också. 

 

Detta är min mamma, Zoe Nnamani. Hon älskar att heta Nnamani för hon säger att hon låter som en kostnär då. Min mamma har alltid stuckit ut ifrån mängden. Medan andra mammor bakade kakor eller fixade ballongerna till skoldiscona när jag var liten så fixade mamma storslagna miljöer och teman. Min mamma arbetar som arkitekt och enda anledningen till att vi flyttade till Lucky Palms är för att mamma behövde en utmaning sa hon. Hon hade inrett varenda takvåning i hela Bridgeport påstod hon så hon behövde en nystart. Så då hamnade vi i det här huset på vattnet. Det är självklart mamma som har styrt och ställt om hur vårt hus ska se ut. Innan hon blev arkitekt arbetade hon som fotograf. Hon plåtade mest mode för tidningar och liknande men ibland lite annat också. Det var på en plåtning som hon träffade pappa, men mer om det senare. Till slut så tröttnade hon på att fotografera rika smala modeller så hon bestämde sig för att börja inreda deras hem istället. Typ. Nä, men hon och pappa tyckte inte att jag skulle växa upp i den miljön som det är i modevärlden. Förutom att arbeta så tycker mamma om att.. eh.. käka god mat. Men hon jobbar mest. Hon är världens coolaste mamma. Verkligen. 


Och här har vi Kayin, min pappa. Världens absoult bästa pappa. Vi är bästa vänner. Ibland brukar mamma skoja om att vi hänger så mycket att jag egentligen bara har en förälder för att jag och pappa kommer så bra överens. Tycker ni att han är en riktig hottie? Det är inget ovanligt. Typ alla mina kompisar har en crush på min pappa för stunden. Förr arbetade han som modell och det var som sagt på en plåtning han träffade mamma och de började dejta och resten är historia som man säger. Det finns ju dock ett "bäst-före"-datum på modeller och pappa blev för gammal så nu skriver han böcker. I början såldes nog böckerna mest på hans namn, det brukar han säga själv iallafall men han är faktiskt riktigt duktig så det går riktigt bra för oss. Pappa är dock väldigt mycket mer beroende av familjen än mamma så han jobbar inte fullt så mycket. Han tycker om att idrotta och laga mat. Ja, det är min pappa det. 

 

Av Sara - 25 januari 2014 08:30

Jag har gått igenom alla era svar från min enkät (återigen - TACK!) och det var mycket intressanta tankar och åsikter. Jag noterade bland annat att ni tyckte det var roligt med videos där jag inreder men att ni inte vill ha dem så långa, vilket jag absolut kan förstå. Så jag funderade lite och sen fick jag en idé! 


Jag tänkte göra som en liten "mini-serie" där jag renoverar ett hus. Vill inte kalla det för en Let's Play för jag skulle tro att det blir korta avsnitt (förhoppningen är att de ska hålla sig runt 10 minuter) där jag inte pratar så mycket. Så till vida om ni inte vill att jag pratar. Jag behöver dock er hjälp till detta. Jag vill att ni ska bestämma vad för sorts simmar/sim det bor i huset. 

Ni skriver en kommentar där ni berättar om simmarna, deras personligheter, arbete, hur många det är i hushållet, vilka åldrar osv. 


Sedan pusslar jag ihop något utifrån era kommentarer. 


Detta för att det ska bli lättare för mig. Det är lättare om man har en familj i bakhuvudet liksom. Så vet jag om det är två unga vuxna, en barnfamilj, två äldre, en ensam vuxen med en katt osv som bor i huset. 


De hus jag velar mellan att använda är dessa två nedan. 


Blue Dream av Jackob


 

 Laguna Floor Plan av Naiya

Klicka på länkarna för att se fler bilder på husen. 

Jag vet inte när jag kommer börja med detta, antagligen kommer det dröja en månad minst. Det beror lite på hur det utvecklar sig med mitt projekt. 

Använd er fantasi nu! 

Jag har valt att godkänna alla kommentarer till det här inlägget så att jag inte ska missa någon. 

Av Sara - 24 januari 2014 19:45

Det ramlade in en hel del frågor om mina mods på en gång så jag tänkte att jag samlar ihop några och svarar på dem direkt så det kanske klarnar för flera. 
Är inte din fråga med här så har jag eller håller jag nog på och svarar på den bland kommentarerna så kika där. 


Svar: Du måste gå in i Woohooer-menyn (klicka på en dator eller på stadshuset) som du hittar via Nraas -> Woohooer och sedan måste du ändra inställningarna. Jag blev lika konfunderad jag. Du får leta bland inställningarna där och ändra de som det står "Teen" på till "Sant/True". Kommentera om du inte lyckas så ska jag försöka förklara bättre. 

   


Svar:  Det är omöjligt för mig att veta hur just ditt spel kommer att reagera. Jag upplever inte att mitt spel är märkbart segare eller "mår dåligt" av moddarna men det är ju individuellt. Overwatch gjorde tex att mitt spel fungerade bättre. Jag vet dock att vissa kan uppfatta att Story Progression segar ner spelet och det kan vara så att den gör det lite i mitt spel också men isåfall tycker jag att det är värt det för jag skulle aldrig vilja spela utan den. Det enda sättet för dig att ta reda på om ditt spel fungerar lika bra med mods som utan är att prova. Lägg in en åt gången. Spela lite och tycker du att spelet reagerar på ett sätt du inte tycker är positivt så tar du bara bort den. Tänk dock på att spelet kan reagera olika på olika mods. Installera alltid en mod åt gången!  
Du installerar mods som packagefiler, läs hur här


 

Svar: Ja, de går att installera oavsett om du spelar på en mac eller en dator med windows. 

Av Sara - 24 januari 2014 11:15

Ni är många som frågar mig om jag kan skriva mer om de mods* jag har i mitt spel och vad de gör osv så det tänkte jag helt enkelt göra i det här inlägget. 

*Mods är filer man placerar i sitt spel som ändrar spelet. Det modifierar ens spel helt enkelt. 

 


Såhär ser min MODS-mapp ut. Som ni ser har jag en speciell mapp för Nraas men jag har varit lite slarvig med mina mods på senaste tiden så det är lite o-ordning om man så säger. Jag tänkte ändå gå igenom de jag har och så går vi igenom Nraas mappen sist. 


De tre första filerna som heter "cmar_XCAS_" osv ändrar saker i CAS. Den första av dessa tre ökar antalet möjliga sliders man kan ha i spelet och gör det möjligt för de andra två att fungera. Den andra ger mig fler platser att placera tatueringar på och den tredje ökar antalet möjliga sliders till 100. 
XCAS Core Mod - läs på noga innan ni installerar denna mod! 


"cmomoney_Cigarettemod" är en mod, eller egentligen mer ett objekt, som gör att man i sitt spel får ett cigarettpaket som fungerar precis som verkliga cigaretter. Alltså, att dina simmar blir beroende om de röker för ofta och att de kommer må dåligt om de försöker sluta. 
Cigarette/Smoking Mod - jag uppmuntrar INTE någon att röka mer än möjligtvis i spelet där det endast är skadligt för dina simmar. 


"cmomoney_Poseplayer" vet nog de flesta vad det är. Om inte så kan ni läsa mer om poseplayer här

Pose Player 



"granthes_OMSP" är en grej som gör att man kan placera saker där det annars inte hade gått. Svårt att förklara men om ni kollar på videon nedan när jag inreder ett hus (videon ska starta vid 37:30 ungefär) så placerar jag sakerna på en vit och röd-rutig ruta som jag sen höjer upp och så kan jag placera sakerna lite var jag vill. Den är även jättebra när man håller på med poser och liknande. 

One More Slot Please

 

"NoMutantHairorEyes" är precis som det låter som en mod som gör så att dina simmars barn ärver gener från sina föräldrar och inte får helt random ögon och hårfärg. Om din sims mamma har blåa ögon och brunt hår och din sims pappa har blåa ögon och svart hår så borde din sim sannolikt få blåa ögon och mörkt hår. Det är det den här modden hjälper till med. 

No Mutated Hair/Eyecolor


Den efter är ett tillägg till poseplayer som jag skrivit om här

 

"NoIntroMaxis" startar helt enkelt spelet med laddningsskärmen direkt och gör att du slipper det väldigt långa introt.

No Intro

 

"Nraas_NoCD" är ju egentligen en Nraas-mod men jag har installerat den ganska nyligen så den verkar inte hunnit hamna i Nraas-mappen ännu. Den gör iallafall så att man kan spela spelet utan skiva och jag rekommenderar det verkligen för spelet fungerar mycket bättre efter att jag slutade använda skivan. AlltomSims skrev för ganska längesen en guide på hur man använder den här modden som ni kan läsa om här.

NoCD


"SimsmxHospital Overhaul" detta är en av mina favoritmoddar och jag skrev om den för ganska lång tid sedan och det inlägget kan ni läsa här om ni vill. I korta drag så ger den fler funktioner till stadens sjukhus. Är man gravid kan man tex göra ett ultraljud eller göra en abort, man kan donera olika vätskor osv. En riktigt rolig mod! 
Hospital Overhaul

 

"SimsmxZodiac" är en annan av mina favoritmoddar. Den gör så att tvillingar och trillingar får samma stjärntecken när de föds för det störde mig supermycket att tvillingar och trillingar fick olika stjärntecken fast de (obviously) är födda på samma dag. Den här modden gör också så att alla barns stjärntecken regleras efter när på året de föds (om man har årstider) så om barnet föds på våren kanske det blir oxe och föds det på vintern kanske det blir vattuman. Ger en lite krydda av realism i spelet. 
SimsMxZodiac


"SocialNetworking_computer" är en mod som gör att simmar utvecklar sin färdighet i "Socialt Nätverkande" som kom med Universitetsliv även när simmen använder en dator eller surfplatta. Jag störde mig otroligt mycket på att det endast var när simmen använde sin smartphone som simmen ökade upp sin färdighet när den borde ökas även vid användande av tex datorn. Din sim måste dock få 1 färdighetspoäng via telefonen först för att det ska fungera med datorn. 
Social Networking


Så har vi mina Nraas-moddar då: 

En del info om Nraas-moddarna har jag lånat från det svenska simsforumet "Simsforum". 


Decensortar bort censurmosaiken när simmarna duschar, går på toaletten, myspyser och så vidare. Den stora skillnaden mot andra modifikationer som gör samma sak är att Decensor låter en välja vilka situationer som ska vara censurerade eller ej.

 

Mastercontroller - MC är en MEGAMOD och egentligen helt omöjlig att berätta om kortfattat. Det finns hur mycket funktioner som helst och det lättaste för att ta reda på vad den gör är nog att googla. Skulle jag skriva det här skulle det bli superlångt och så skulle ni aldrig orka läsa. Men MC hjälper dig att göra ändringar i spelet och kan hjälpa dig med i princip vad som helst. Den är superbra och jag använder den väldigt lite egentligen. 

 

Cheats - Ett tillägg till MC som lägger till massa fusk-möjligheter som tex: lägg till och ta bort släktingar, relationer, karriärer, egenskaper, etc. Ändra karriärnivåer, färdighetsnivåer, möjligheter, kändispoäng, könspreferenser, ockulttyper, vikt, och mycket annat. Inte bara på ens aktiva sim, utan - i kombination med Master Controllers funktion för att markera/fokusera på simmar utifrån olika kategorier - vilken sim som helst!

 

Overwatch - Hjälper dig att fixa saker som inte fungerar som det ska i ditt spel. Overwatch jobbar i bakgrunden och du behöver egentligen aldrig göra några speciella inställningar. Den stänger av radios, fixar simmar som fastnat osv. Den städar helt enkelt upp i ditt spel så att det ska fungera bättre. En helt underbar mod! 

 

Porter - Porter använder jag för att flytta familjer mellan olika världar utan att bryta släktträdet. Jag använde tex Porter när jag flyttade Spark från Aurora Skies till Starlight Shores. Har skivit ett inlägg om den modden här

 

Storyprogression - Även Story Progression är en stor och avancerad mod. Kortfattat så ersätter den EA's historieutveckling och gör så att simmar i högre utsträckning skaffar jobb, blir befodrade, inleder förhållanden, skaffar barn osv. Den gör så att staden lever utan att du behöver göra någonting. Dessutom får du små meddelanden om vad som händer vilket jag tycker är kul för då kan jag se vad som händer med alla utflyttade Spark-medlemmar. 

 

Woohooer - Som det låter som så ger den alternativ till simmarnas "myspys". Tex så kan tonåringar myspysa och bli gravida, det finns något som heter "Risky Woohoo" som är mer verkligt där chansen att din sim blir med barn finns men inte är lika stor som med tex alternativet "Försök skaffa barn". 


Dök det upp några frågetecken så skriv dem i en kommentar så ska jag göra mitt bästa med att svara! 

Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Tidigare år

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Skapa flashcards