SimsDeluxe

Alla inlägg under augusti 2012

Av Sara - 27 augusti 2012 21:30

Åh, jag har så otroligt roliga nyheter att dela med mig av! 


Har ni någonsin drömt att få ställa era frågor direkt till skaparna av The Sims? Att få gå på ett SimsEvent som alla "coola" simsare gör? Jag med! Och vet ni vad? Jag ska få göra detta! 

Nästa vecka ska jag och min kompis åka upp till Stockholm och gå på ett Sims Event. Vi ska få träffa skaparna och jag kommer få möjighet att ställa frågor direkt till Graham Nardone! 
Jag önskar att jag kunde få ta med mig varenda en av er dit! Men det går ju inte så istället tänkte jag att jag kan ta med era frågor! Alla frågor rörande Supernatural och Seasons (eller SimCity om någon skulle vara intresserad av det). Eller om ni har några andra Simsfrågor. 


Åh, jag är så förväntansfull! 


Update 1 sep: Tack för alla frågor! Vill bara förtydliga att det är frågor om de nya spelen jag kulle vilja ha. :)

Av Sara - 27 augusti 2012 10:24

Som ni säkert kommit underfund med vid det här laget så tycker jag det är kul att göra simmar och familjer. Att spela med dem sen är värre. Jag tycker ofta det är kul i början men tappar fort intresset. Så, jag tänkte att kanske någon av er vill spela med mina familjer istället? 


Jag ger er - Familjen Zen!



"Julie har alltid drömt om barn. Lyckan när hon sedan träffade Ken som även han drömde om en stor familj var lika stor som sorgen när de insåg att de inte skulle gå. Efter flera sorgsna år kom de fram till att adoption är deras grej och älskar att se sitt hus fyllas av barn från olika platser. Deras barn."

 


Jag tänkte aldrig på det här med CC eller prylpaket när jag skapade familjen men om de skulle ha något på sig som du inte har i ditt spel (som lilltjejens kjol tex - den här härifrån) så kommer det ersättas av något annat klädesplagg. 


Familjen består av Julie & Ken som båda har som livslång önskan att uppfostra fem barn från bebis till tonåring. Adoptivbarnen heter David, Nicole och Adrian. 


Ni kan ladda ner Familjen Zen HÄR

Av Sara - 26 augusti 2012 11:19

Jag är med i en tävling borta hos The Sims Life där man ska skapa en sim till en av hennes historier. Var med och tävla du med!


Här är mitt bidrag:


Anna Hill.
Vuxen.   

"Anna har alltid varit lite utav familjens svarta får. Kanske var det också därför hon valde att söka lyckan i storstäderna medan hennes släkt och vänner fortsatte med sitt i hemstaden. Anna är en otroligt vacker kvinna, vilket hon också vet om, men hon önskar att någon kunde se hur vacker hon faktiskt är på insidan också."

Favoriter: Ratatouille, Soul, Lila

Egenskaper: Familjeinriktad, Konstnärlig, Vänlig, Vegetarian, Fostrande.

Stjärntecken: Våg


Hår: Originalspelet
Topp: Utomhuslyx

Byxor: Originalspelet
Skor: Original


 

Klänning: Kvällsnöjen

Armband: Rampljuset
Ring (syns ej): Original

Skor: Kvällsnöjen


 

Nattlinne: Sovrum & Badrum

Tofflor: Original


 

Tröja: Stadsliv

Byxor: Original

Skor: Original


   

Bikinitopp: Sovrum & Badrum

Bikinitrosa: Original


För att komma till tävlingen kan ni klicka HÄR. För att ladda ner Anna klickar ni HÄR.


Av Sara - 24 augusti 2012 22:44

Om två veckor släpps, som de flesta av er med största sannorlikhet redan vet, nästa expansionpack till The Sims. The Sims 3 Övernaturligt. Ni läser bloggen här nog märkt att jag inte skrivit ett endaste inlägg om detta och det beror helt enkelt på att jag inte är så intresserad av det här expansionet. Det övernaturliga är ingenting jag tycker är kul och det finns så himla många andra bra simsbloggar som skrivit flera bra inlägg om Övernaturligt så, alla som vill läsa om det kan nog göra det ändå. Jag fokuserar på november och årstider!


Hittade dock en väldigt bra walk trough film som EA släppt om Övernaturligt. De flesta andra simsbloggarna har också lagt upp den men spela roll. ;)


Av Sara - 24 augusti 2012 12:51

Nu finns Sunlit Tides att köpa i Store! Precis som de tidigare världarna kommer Sunlit Tides i två olika versioner. Standard och Guld.


     


I Standardversionen ingår premiuminnehållet Ånga På-bastun, några föremål, nya platser och nya simmar med helt
nya historier! Standardversionen kostar 2450 Simpoints.

       


I Guldversionen ingår, förutom det ovanstående, även den jättefina lokalen Stillhetens Hem med
spelföremålet massagebordet Zentastiskt plus nya spännande föremål! Guldversionen är på rea just nu och kostar fram till 7 September 3700 Simpoints och efter det kommer den kosta 4350 simpoints.

För att komma till dess sida på Store kan du klicka HÄR.

                   


Visst är den helt fantastiskt fin?

Jag har spelat lite på världen och tycker den är jättefin! Otroligt vackra landskap och de syns att EA jobbat med denna värld, precis som Lucky Palms. Den här världen kommer bli fantastisk när Årstider kommer ut och vi får möjlighet att simma till de kringliggande öarna.


Psst! Tycker du, precis som jag, att det är löjligt dyrt för en värld kan du ju alltid klicka här och få guld versionen av världen lite (mycket!) billigare.

Av Sara - 23 augusti 2012 22:00












Jag vet att ni väntat och väntat och väntat lite till på detta men nu är det ÄNTLIGEN dags igen! Jag ger er - Familjen Davis, Del 7! För nya läsare rekommenderar jag att läsa de tidigare delarna först.



    


Tidigare delar:

Del 1,  Del 2Del 3Del 4Del 5, Del 6


Färgerna:

Victoria - Brun #784c20

Mary - Blå #3366FF

Marc - Grön

Savannah - Rosa

Troy - Orange

Gäster -  Grå och övrig färg. 
Såhär läser du historien: All text i färgad kursiv stil är det som personen tänker. Skrivs det i svart gäller det för bilden ovanför. Tal skrivs i normal färgad skrift.

Observera att från och med Del 6 har Savannah och Troy egna färger.

 


Victoria: Sådär, nu är de sista grejerna på plats och de stora möblerna tar flyttfirman imorgon.. Det tog längre tid än jag trodde. Är du fortfarande uppe? 

 

Mary: Ja, Savannah vägrade somna ikväll. Hon slocknade precis. Gick det bra med sista vändan? 




- Ja, absolut men det blev lite tungt på slutet. Helt galet att vi flyttar imorgon! Känns som att det var igår vi flyttade in här.. 


- Kom igen, igår? Nu får du väl ge dig! Jag var två år ju.. 

- Jo, jag vet.. men det känns inte så länge sedan. Tiden går så fort. Men gå och lägg dig nu gumman, flyttfirman kommer tidigt imorgon. 

- Mmm.. ses imorgon! Godnatt. 

 


- Mary, vakna! Mary? Vi har försovit oss, vakna! 







- Mary, kom igen nu! Vakna! Flyttfirman kommer när som helst.

- Ja, ja, ja.. jag är vaken.. 

 

- Ser du? Jag är uppe. Så, gå och gör något vettigt..

- Du har verkligen ett fantastiskt morgonhumör..

- Mmm.. 

 

- Jag går ner och gör iordning frukosten så tar du Savannah och ger henne mat. Okej?

- Ja, gå nu.. 

- Ska du inte ha den här affischen med, föresten?

- Jo.. jag plockar ner den sen.. Gå nu om det var så bråttom.. 

 

- Godmorgon älskling! 

Savannah: Gomojjon mamma! 

 

- Kom så går vi ner och äter lite mat.. Vad vill du ha till frukost? Gröt kanske? 

- Jaa! Gjöt! 

 

- Så, sitt här nu och vänta medan jag värmer gröten. Du kan ta ur nappen så länge, visst kan du?

- Ja-a! 

 

- Åh, jag kan inte fatta att vi ska flytta idag, det är lite sjukt.. 

- Ja, det är det verkligen. 

- F'ÄÄÄÄDIG! 

- Jag tar henne så kan du gå upp och duscha och så.. Firman kommer när som helst och tar det sista nu. 

 

- Sådär, då åker vi då.. Har du allt?

- Yes, plockade ut det sista till taxin nyss.. 

 

- Kan inte fatta att vi ska lämna huset. Så mycket minnen, men det blir nog bra det här. 

 


- Kommer du nu då? 

- Mmm, jag kommer! 
- Hejdå huset! 

 


Taxichaufför: Är allt klart? 
- Ja, tack för att du väntade! Nu kan vi åka.. 

 

- Hoppas vi inte glömde något.. 

- Men sluta, Mary! Nu blir jag ju lite nervös.. 

- haha! Jag skojar bara!



- Åh, vad fint det är! 

- Jag springer i förväg och pratar med flyttkillarna.. 

- Gör det! Gillar du det Savannah? Här ska vi bo nu.. 

- Bo! Jättefint! 


- Mamma, det här blir nog väldigt bra. Vad fint du valt att möblera det! Ser ju helt annorlunda ut jämfört med när jag var här sist.. 

- Ja, lite nya tapeter och möbler gjorde skillnad.. Du, jag slänger in en sallad i kylen och springer iväg till jobbet.. 

- Men Savannahs födelsedag då?

- Ring Troy, jag måste åka tyvärr. 

 

- Ikväll ska vi fira din födelsedag älskling, äta lite tårta och ha det bra. Troy kommer hit också! 

- Ja!! Troy! Mamma bästi!

- Ja, precis.. mammas bästis.. Nu går vi upp och byter på dig så länge. 

 

- Grattis på din dag älskling! 

- Hurra, Hurra, Hurra!!




Troy: Grattis Savannah! Blås ut ljusen nu! 

 

- Åh, jag kan inte fatta att du blivit så stor! Grattis igen min lilla tjej! 

- Stora tjej menar du väl? 

 

- hahah, ja.. precis! Stora tjej. Nu måste dock min stora tjej hoppa rätt i säng, det är sent! 

- Men mamma.. 

- Inga men! 

- Men jag har ju bara hunnit äta en endaste tårtbit.. 

- Jag ställer in tårtan i kylen, du kan ta en bit imorgon. Gå och lägg dig nu.. 

- Jaja, okej då.. Godnatt mamma, Godnatt Troy!

- Godnatt! 

 

- Det är helt galet att hon blivit så stor! 

- Ja, ungefär lika galet som att vi tar examen nästa vecka. Var tog tiden vägen? 

- Känns som igår jag sprang på dig utanför skolan.. 

- Ja juste! Ja, men verkligen.. 

- Hur är det mellan dig och Melanie då? 

 

- Njae, jag vet inte. Hon är så avis hela tiden. Tror jämt att jag ska bedra henne typ. Vi bråkade i förrgårr om att du och jag umgås så mycket. 

- Men det är ju bara knäppt! Ni är ju mina bästa kompisar. Melanie borde ju känna oss båda bättre än så vid det här laget.. 

- Ja, jag vet inte hur mycket mer jag pallar.. Det är inte alls som det var i början.. Du vet efter balen. Har Marc dykt upp något mer föresten?

- Nä, superlänge sen nu! Vet knappt hur jag skulle reagera om jag såg honom. Vet inte ens om han finns kvar i stan. 

 

Senare samma kväll.. 

Det är så knäppt allting. Savannah ska snart börja skolan. Jag ska sluta. Mamma är nästan aldrig hemma. Vad ska det bli med allting? Och Troy och Melanie.. hoppas det löser sig! 

 

... jag får prata med Melanie i skolan imorgon.


Kommer familjen trivas i sitt nya hus? Kommer Troy hålla ihop med Melanie och kommer Savannah klara av att börja skolan? 

 

..forts följer.. 

 

Av Sara - 22 augusti 2012 12:00

               

En bastu & Massagebordet kommer bli premiuminnehåll. Sunlit Tides släpps imorgon!

 

Ni kan fortfarande önska inlägg HÄR






Av Sara - 22 augusti 2012 09:00



















För att använda poser behöver du några saker: 

  •  PosePlayer
  • Nedladdade Poser
  • OMSP-Modden (ej nödvändig och helt klart överkurs! Kommer ej gå igenom denna)

Allra först behöver du Pose Player, det är en mod som gör det möjligt att använda installerade poser i en lista eller genom att skriva in pose-namnet. Pose Player kan du ladda ner HÄR och det är en packagefil så vet du inte hur man installerar en sådan kan du läsa om detta HÄR


För att använda Poser behöver ni även ladda ner Poserna. Poser letar man efter via tex google eller MS3B och laddar ner precis som eget innehåll. Numera kommer många poser upp i lista men vissa behöver du fylla i namnet på så var noga med att spara namnet på poserna. Tex som här: 


 

"a_traelia_Camera_08" är alltså namnet på posen och detta skriver man in om det är en pose som inte dyker upp i poselist. Låter krångligt, jag vet! Men det är ganska enkelt. :-)


 

När du laddat ner poseplayer dyker den upp i köpläget under Dekorationer -> Övrigt och ser ut som en sån där de använder vid filminspelningar. Den kostar 1 Simleon och du placerar ut den någonstans på din sims tomt. 

Sen väljer du den sim du vill skall göra posen och väljer antingen "Pose by Name" (där du alltså skriver namnet på posen) eller "Select Pose From List" som jag valde här. 



I "listan" dyker alla poser upp och du kan välja och vraka. :-) Välj pose och klicka på Ok.


Du kan behöva flytta eller snurra din sim när du valt posen. Brooke står ju tex och tittar rätt in i väggen, inte kul! Gå in i köpläget och använd "move objects on" fusket och rotera sen din sim. Ett tips är att använda ", & ." - tangenterna. 

   

Färdigt!!


Detta är en oerhört förenklad guide om hur man gör. Har ni frågor eller om det är något ni inte riktigt hängde med på som ni vill jag ska förklara tydligare - skriv det! :-) 

Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Tidigare år

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Skapa flashcards