SimsDeluxe

Alla inlägg under januari 2013

Av Sara - 31 januari 2013 08:45

Nästa vecka ska jag på ett The Sims 3 event i Stockholm där jag kommer få möjlighet att spela Universitetsliv och ställa frågor om spelet. Detta är också möjligheten för er som inte kommer få vara på eventet att få veta lite mer. 


Finns det något du vill att jag ska testa när jag spelar spelet eller något fråga du skulle vilja ha svar på? 
Skriv de som en kommentar så tar jag med det när jag besöker eventet!


   

Av Sara - 30 januari 2013 21:41

Den 21 Februari släpps en ny värld i Store som kommer heta Aurora Skies. 


 


Det stora och speciella med den här världen verkar vara norrskenen där även namnet är inspirerat ifrån (heter Aurora Borealis på engelska) och hela den lite nordliga naturen med vattenfall och så.


     


Vi har inte fått jättemycket information men den beskrivs såhär: 


"Utforska de hisnande miljöerna och den enorma, orörda naturen som väntar dig i Aurora Skies! Den pittoreska kuststaden har allt som behövs för ett liv i naturen: låt din familj växa till sig på de stora ytorna och husen som omges av ett miljövänligt samhälle, traska runt under majestätiska och praktfulla vattenfall som planar ut i en stor naturligt uppvärmd sjö, eller ta en nattlig promenad under den ljusa mångfärgade natthimlen. Det är den perfekta tillflyktsorten för simmar som vill ha en förändring i sitt liv, som söker sig själva, eller som vill ha en bit av fridkakan. 


Vad kommer du att hitta i Aurora Skies?"

 

    


Världen släpps som sagt 21 Februari i Sims Store och kommer gå att köpa för Simpoints. 



Av Sara - 28 januari 2013 15:30

Ni var några som ville veta mer om Joey och Quinn så jag tänkte att vi kan väl kika in och se hur de har det så kan jag passa på och berätta lite om dem samtidigt. :-) 


De bor i ett hus i Sunlit Tides nära stranden. 


 

Quinn är väldigt kreativt lagd och har som Livslång Önskan att behärska både den kreativa och gitarrfärdigheten. Hon är på nivå 8 i den kreativa och nivå 4 i gitarr. Hon arbetar som konstnär och har alltså egna arbetstider vilket passar familjen väldigt bra. 


Joey's livslånga önskan är att nå nivå 10 i sitt arbete som kock. Han är just nu på nivå 5 och besitter nivå 7 i matlagningsfärdigheten. Han har också den familjeinriktade egenskapen. 


 

Felice är deras lilla kärleksbarn och ögonsten och vem som helst kan se hur mycket de älskar sin lilla flicka. 



Felice har egenskaperna atletisk som hon ärvt från sin far och älskar värmen som hon ärvt av båda sina föräldrar. Den passar ju också ganska bra när man bor på en solig ö. 



Eftersom Joey arbetar på kvällarna brukar Quinn passa på att måla lite på dagarna och sedan umgås med Felice när Joey åkt till jobbet. Här är de ute på en liten promenad i området.


Tiden går fort hos familjen Tale och lilla Felice hade nyligen sin födelsedag. Joey var med en liten stund innan han 

var tvungen att åka iväg till jobbet.


 

Tjejerna klarar sig dock bra själva. 


 

Felice växte upp till en helt fantastiskt söt liten tjej. Quinn kan inte få nog av sin, inte så lilla, tjej utan bara stirrar på henne. 



 

Jag gav Felice runt en mycket liten makeover och satte lite tavlor ovanför hennes nya säng. Blev väldigt nöjd faktiskt!


Felice och katten Cleo kommer mycket bra överens och är bästa vänner. Här leker de i Felice rum. 


 

Ja, Quinns mage börjar bli riktigt stor också. Felice ska bli storasyster! Quinn vill ha en flicka och Joey vill, precis som jag, att det ska bli en pojke. Vi får se vad det är när den kommer ut helt enkelt. 


Joey och Quinn har dock svårt att komma överens om namn till den lill*n och tar gärna emot förslag. Det ska passa bra ihop med Felice. 


Har ni några frågor om familjen kan ni ställa dem i en kommentar. 



Av Sara - 28 januari 2013 15:15

Tänkte visa lite saker jag nyligen lagt till i mitt spel. Vem vet, ni kanske hittar något ni gillar också? 

 

Hoodie av IN3S. 


 

Shorts och Tröja av Anubis

 

Klänning med kofta av Anubis

 

Tatueringar av VanitySims


 

Tavlor av SimstaPlease



Av Sara - 25 januari 2013 21:00

Ni är flera som frågat var man kan hitta poserna där mina simmar ser lite rockigare ut som jag överanvänder till att visa era simmar. (btw, ledsen att det tar sådan tid med era simmar men det går seriöst inte att sitta i datarummet utan att frysa ihjäl atm..) 


Här är de tre posepacken jag antagligen använder mest. 

Individuality av Elexis

  

Smile, it looks good on you av Skylar 
   



och favoriten: 

Only You av Jocker
 


Klicka på bilderna för att komma till respektive nedladdningsida. 

Av Sara - 25 januari 2013 18:10

Jag älskar åttiotalet. Verkligen älskar! Min åttiotalsplaylist på Spotify går varm för det mesta här hemma. Jag är dock uppväxt på nittiotalet (är ju född i början på nittiotalet) och minns alla kläder, knepiga frisyrer och när Britney Spears släppte Baby, one more time. Britney var coolast, så var det bara. ;) Eller nä, Spice Girls var coolast! Åh, vad jag ÄLSKADE Spice Girls! Och då var det Westlife, nSync, Backstreet Boys och Five som gällde och inte så mycket Justin Bieber eller One Direction. Tiderna ändras, och tur är väl kanske det men det är väldigt kul att vara nostalgisk! Just därför förbokade jag det här prylpaketet och såg fram emot att det skulle dyka upp i brevlådan. 


Innehåll: 

Paketet innehåller fyra hårstilar för kvinnor och två stycken för män. Det är jättekonstigt. Verkligen jättekonstigt. Är det något de hade kunnat ha kul med är det ju alla möjliga olika hårstilar som varit populära under de olika årtiondena. Från 70-talet med afros, assymetri och "svallet" till åttiotalet som måste vara det mest galna (h)årtionden ever! Jag menar, kolla här, här, här, här eller här (jo, de två sista är bilder på en ung Madonna!). Blir man inte alldeles lycklig och fnissig? Sedan kom ju nittiotalet med sitt mycket mer avskalade. Den här frisyren hade alla killar i min klass, Jennifer Aniston var allas hårförebild, det var inne med spännen och vad får vi då av EA? 
Jo, detta: 

       

Två identiska frisyrer varav den ena är ganska dåligt gjord med ett stort gap i nacken. 

Kommentar på detta: .......... VA? 

Ja, det var ju två frisyrer till. 

   


De är väl okej men alltså.. VA? 

Detta är ett stort fett MINUS. Så himla himla dåligt. Lite mer kreativitet kunde de väl använt sig av. Jag menar, jag hittade bilderna jag länkade ovan med en enkel googling. Känns inte alls som att de har ansträngt sig här. Nä, sjukt besviken så låt oss lämna detta och gå vidare. 


Männen får en jätteful mustasch också och så kommer det några nya sminkningar. Dessa är sjukt fina! 

           

Vissa sminkningar kan kanske vara lite svåra att använda på sina vardagliga simmar men till fest passar de fint! Stort plus med sminket för det får vi sällan nytt. Mustaschen kommer nog jag aldrig använda men den är ju sjukt mycket 70-tal så jag förstår hur de har tänkt. :-) 


Kläderna då? 

Låt oss börja med herrarna. De får tre nya överdelar, två nederdelar och fyra helset. Lite snålt kan tyckas. 

         

   

   


Frågan är hur många av männens kläder man kommer använda? Jag älskar skjortan och de uppvikta jeansen men resten? Mja, kanske. 


---



Kvinnorna får fem överdelar, två nederdelar och 12 helset. 


 

        


----


     


---

       

   

       

Nummer fyra här kommer även till tonårstjejerna. 




 


Kläderna får en fet tumme upp! Mycket kan användas och ändrar man bara färgerna på vissa kläder så blir de nästan lite moderna. Älskar båda de stilarna här ovanför och kommer säkert använda dem lite för mycket. 


Möblerna sen då?

Mja, det är inte så mycket men här kommer de:

Bord

 

----

Komfort

   

----

Elektronik

   

---

 Belysning  

--- 

Dekor 

     

--- 

Förvaring och övrigt

 


Jag älskar discokulan! Men ingen som känner mig är väl direkt förvånad över det, jag har faktiskt en ganska stor discokula själv. Har den dock nerpackad (ska ha den i köket när jag flyttar hemifrån, haha!). Jag hade t o m en discokula runt halsen när jag tog studenten.

Bildbevis:     


Jag gillar dock möblerna. Det syns att de har tänkt och jag tror att vissa föremål faktiskt kommer kunna användas ofta. 


Allt som allt så tycker jag inte att det känns helt genomarbetat faktiskt vilket gör mig lite besviken. De hade alla möjligheter att göra tidernas prylpaket här. Jag menar, kolla bara på historielektionen jag har bjudit er på! Vi minns ju dessa årtionden och gör vi inte det så finns de bara en googling borta. 


Sammanfattning: 

- Väldigt lite hårstilar

- Männen får som vanligt inte så mycket nytt

- Fina kläder till tjejerna

- Användbara möbler


Det är långt ifrån ett favoritpack men jag ångrar inte att jag köpte det. 
3/5 plumbobs! 

 





Av Sara - 24 januari 2013 23:04

Jag är ledsen över att det är så tyst här men det beror på flera olika faktorer och jag är rädd att det kommer fortsätta vara halvdan uppdatering här. Lyssna på detta:
- Jag har sjukt mycket att göra IRL.
- Min blogglust har varit sådär.
- Jag kan inte spela Sims för vi har ingen värme i rummet där datorn står så nu när det är kallt ute (vi har typ -20!!) så blir det kallt att sitta där.
- Mitt spel är sjukt segt. Måste rensa CC.

Ja, ni fattar.
Men, ha tålamod! Inlägg kommer så småningom! Och kul saker väntar! :)

Kram på er!

Av Sara - 22 januari 2013 14:44

Vill passa på och tipsa om ett nytt fräscht forum för alla oss som tycker om The sims! Det är SimSim som skapat det och det är ett helmysigt, men ganska tyst, ställe. Så joina oss andra där så det blir lite liv och rörelse där! 


KLICKA! -----> http://simsim.blogg.se/forum/ <------ KLICKA! 


 


Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Tidigare år

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Ovido - Quiz & Flashcards