SimsDeluxe

Alla inlägg under augusti 2013

Av Sara - 31 augusti 2013 10:00

Ni är så extremt många som frågat mig hur jag kunde flytta alla Sparks till en annan värld och behålla alla släktband och svaret heter Nraas Porter! Den kan ni ladda ner HÄR


Eftersom jag inte har någon familj jag vill flytta så får familjen från Spökh i Sunset Valley som får äran att flytta till Twinbrook. 



Klicka er ut i Kvartersläget och klicka sedan på den gröna symbolen för ditt aktiva hushålls hus. 

Klicka in på Nraas -> Porter -> Packa 

Då kommer denna rutan att komma upp. Här väljer du de hushåll/familjer som du vill ha med i flytten. Det aktiva hushållet är det som syns högst upp. Välj den eller de familjer du vill ha med och klicka på Ok. 

Då kommer du hit. Jag valde bara familjen Spökh och detta är alltså deras släkt och familjemedlemmar. Här väljer du de simmar du vill ha med från de familjer du valde. Klicka på ok. 

Välj vad du vill döpa sparningen till. Förslagsvis namnet på familjen. 

Vänta.. 

 

Förhoppningsvis dyker den här rutan upp här! 

 

Ut i kvartersläget bara. Spara dit gamla spel ifall någon går fel. Starta ett nytt spel i staden du vill flytta alla till. 

Nu ska du inte välja att flytta in familjen direkt utan att välj ett existerande hushåll i staden. 

Inne i detta hushållet letar du reda på ett tomt hus som du vill flytta in din familj i. Klicka på huset och välj sen Nraas -> Porter -> Packa Upp

Här kommer alla familjer som i någon form finns i familjekorgen. Du ska välja den som heter Nraas: Namnet på det du döpte familjen till när du packade ihop den. 

Vänta.. 

Det fungerade! HURRA! 

Välj ändra stad. Spara om du vill, annars fortsätt bara. Det sägs att spelet inte ska vara pausat när du gör detta steg. Jag vet inte om det spelar roll men det är väl bäst att lyda. 

Som ni ser har Familjen Spökh flyttat in i huset jag valde så jag väljer att växla till detta hushåll. 

Och här är familjen med släktbanden kvar! Hade jag valt flera familjer hade Porter automatiskt flyttat ut de andra familjerna i lediga hus i staden. 

Hoppas att detta hjälpte er! 

   

Av Sara - 30 augusti 2013 19:01

Huset familjen bor i har en inredd vind som jag valde att göra om till Rileys rum. Här tror jag att han kommer att trivas! 


Både Anya och Hayden är helt galna i sin lille pojke och lämnade honom inte ensam många minutrar. 


Riley växte fort och det visade sig att han inte hade de rätta generna för att bli arvinge. Han ärvde Anyas lila ögon men sin mormors hårfärg. 

Medan Anya tar ett glas.. juice(?) så kämpar Riley på med att lära sig gå i Gå-stolen. Anya njuter fullt ut av mammaledigheten även om hon lätt kan bli lite rastlös. 

Anya, som egentligen inte tycker om barn, är helt överväldigad över känslorna för sin son och älskar att busa med honom och få honom att skratta. 

 

Även Hayden är otroligt svag för sin son och busar mer än gärna med honom. 

Det är inte utan att de börjar fundera på att ge Riley ett syskon att umgås med. Anya har ju själv 11 syskon och även om hon inte vill ha fullt så många barn kanske så vet hon hur härligt det är att ha syskon att vända sig till. 

   

En tidig morgon hördes konstiga ljud ifrån Zafrinas sovrum och Anya och Hayden rusade in för att se vad som stod på. Det visade sig att Zafrinas tid på jorden hade tagit slut.. 

Anya blev alldeles förskräckt och kunde inte annat än att skrika rakt ut av sorg. Hennes älskade mamma!

   

Liemannen kom och även fast Zafrina bönade om lite mer tid så var han stenhård. Zafrina hade gjort sitt på jorden och skulle nu försonas med William. 

Jag måste erkänna att det kändes väldigt tomt när Zafrina gick bort för även om William var grundaren i min PGC så har Zafrina liksom varit navet i min PGC så här långt. 

Samtidigt som Zafrina gick vidare så dog familjens ullråtta Dexter. Hayden, som lät Anya vara ifred lite, sörjde ullråttan som alltid varit ett så glatt sällskap. 

Han fick sällskap av självaste liemannen som kunde ta Zafrina utan problem men tydligen är svag för djur.. 

  

PGC
Av Sara - 27 augusti 2013 09:00

Ny outfit av Anubis! Så himla fin! 
Ungdom/Vuxen

Ladda Ner
  

Av Sara - 26 augusti 2013 21:08

Som några gissade så var simmen jag publicerade bild på igår en simself! Det är helt galet svårt att skapa sig själv i sims, tycker jag. Personligen är jag inte nöjd men Saga kommenterade och tyckte det var likt så, lite har jag nog lyckats ändå. 

Så, får jag lov att presentera MIG SJÄLV!


                    

Av Sara - 26 augusti 2013 20:40


             

Såå, jag gjorde en sim. Kan vara en av de bästa simmar jag gjort. Hon skiljer sig såååå mycket från alla mina andra simmar. Kanske dyker upp en nedladdningslänk i framtiden. 

Av Sara - 25 augusti 2013 21:45

Håller på och pysslar med en massa smaskigt som kommer dyka upp här inom en snar framtid. Det är därför det blev så tyst! Har runt tio punkter på min lista med inlägg jag ska eller håller på med för tillfället. Så, bara för att det är tyst för stunden betyder det inte att jag glömt bort er! 


Lite sneakpeak på något jag sysslat med idag...


 

Av Sara - 24 augusti 2013 23:00



Mitt bidrag till Spacesims tävling denna vecka.      

Av Sara - 22 augusti 2013 15:30

Jag har hittat en ny person som gör riktigt fina hårretextures. Detta kan nog bli en av mina favoriter faktiskt. Sjoko heter hon och är en amerikansk simmer. 


Några av de retextures hon gjort nyligen är dessa: 


     

Ladda Ner


       

Ladda Ner


     

Ladda Ner


     

Ladda Ner


Så, kolla in Sjoko Sims


Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Tidigare år

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Skapa flashcards