SimsDeluxe

Alla inlägg under april 2014

Av Sara - 27 april 2014 19:00

Jag har pratat om det i evigheter nu och ni har tålmodigt väntat. Jag har märkt hur statistiken sakta men säkert sjunkit och jag förstår verkligen om ni ledsnat och trott att allt bara var bra. Men nu, ÄNTLIGEN, kan jag berätta för er att mitt flyttprojekt är klart och att ni numera hittar Simsdeluxe på adressen simsdeluxe.se! Japp, ni läste rätt. Inget .bloggplatsen.se eller .blogg.se utan nu kör vi bara .se! 

Den här bloggen kommer finnas kvar som ett arkiv men jag kommer inte längre hänga här. Tack för ert tålamod! Nu kör vi på nya siten! 

 

Av Sara - 6 april 2014 12:00

 


Oj, vad många det var som deltog i min giveaway! Nu har jag dragit tre lyckliga vinnare som vinner valfritt spel! 


Och vinnarna är: 


1. Alva

"Grattis <3
Mitt favorit minne på din blogg är nog när jag började läsa den för några månader sen, och det gick till såhär: Jag var inne på en simsblogg och hittade en länk till din, och blev helt kär i simmen i din header! Så himla fin :D sen läste jag typ egenom alla dina inlägg, som jag gör med alla bloggar... ehheheh... Det jag kanske gillat att läsa om mest måste vara din PGC, så himla kul att läsa om.
Hoppas din blogg kommer finnas i många år till, du är bäst :D 
mvh // Alva"

2. Sofie

"Grattis!

Jag brukar gilla inlägg där du berättar om nya spel, men det bästa minnet var absolut när Emily förstod att hon var gravid i PGC del 20! Jag älskar verkligen hur Freya bara: "Okej, i'm out of here"! =)"

 

3. Lilly

"Hej Sara!
Mitt favoritinlägg är din guide till hur man laddar ner CC till spelet. Jag har aldrig tidigare vågat eller fattat hur (haha) och din guide var den absolut bästa när jag hade googlat (TACK!). Mitt spel blev SÅ mycket roligare efter att ha lärt mig få in mods och CC så spelar myyycket mer sedan dess. :) Efter att ha hittat Simsdeluxe så har jag inte kunnat låta bli att typ läsa igenom hela bloggen (eh tog ett tag lol) och följa dig på bloglovin för det är den bästa Sims-bloggen! :D Kram Lilly"

 

Det ni behöver göra nu är att maila mig på simsdeluxe@live.se där du berättar vilket spel du vill ha (valfritt expansion/prylpaket) INNAN 20.00 IKVÄLL SÖNDAG! Skriv också din adress så jag vet var jag ska skicka spelet. 
Har ni inte mejlat innan 20.00 ikväll så drar jag nya vinnare. 


Jag drog även några tröstvinnare som vinner varsitt plumbobdiadem och dessa blev: 
Jomo, Mandarinen och Simmarsmulan

Ni kommer självklart ändå vara med i omlottningen om någon av tjejerna ovan inte hör av sig. Ni mailar mig er adress till simsdeluxe@live.se så att jag kan skicka erat diadem. Har ni redan ett diadem och hellre skulle vilja ha något annat kan ni skriva det i mailet så får vi se vad vi kan göra åt saken. :-) 


Grattis till alla vinnare och tack till alla som deltog! 

Av Sara - 6 april 2014 11:15

Laura Beck önskad av Jonas

"Laura har alltid varit den utstötta tjejen, under högstadiet skar hon sig så mycket så hon nästan dog. Som tur var så räddade hennes bror henne innan hennes hjärta gav upp! Så hon har haft besök hos psykologer och sjukhus. Nu vill hon bara leva sitt nya liv i Twinbrook som Barista, men hon kanske planerar familj-livet tills hon blir ungefär trettio år."

 

 

Pyjamas | Finkläder | Vardagskläder | Badkläder | Idrottskläder | Utomhuskläder

 

CC-lista finns att ladda ned med simmen men om någon undrar över något speciellt så kanske jag kan svara på det i kommentarerna/i en WCIF. 

 

Jag vill uppmärksamma er alla på två saker kring mina simmar.

1. Jag använder sliders och vill ni att de ska se exakt likadana ut så finns mina sliders att ladda ner här. Det är omöjligt för mig att memorera vilka sliders jag använder när. Vill du inte ladda ner sliders så får du se till att inte mixtra med simmens utseénde för då kan det bli knepigt.

2. Jag använder defaultögon på mina simmar (om jag inte skriver något annat) vilket betyder att simmarna har dessa ögon när jag fotar dem. Dessa ögon kommer inte med när ni laddar ner dem men vill ni ha samma ögon på era simmar så använder jag Oh My Eyes! som finns att ladda ner HÄR 

 

Vill du ladda ner Laura?

Sims3pack + CC-lista

.Sim + CC-lista 

Endast sims3pack

Av Sara - 5 april 2014 15:51

I det här inlägget tänkte jag berätta lite om vad som kommer hända med Simsdeluxe i framtiden. För även om det är jag som rattar inlägg och så vidare så skulle det inte vara någon mening med det om inte du läste. Alla ni fantastiska läsare är drivkraften bakom och jag tycker inte det är mer än rätt att ni får veta hur det går med allt. 


♦︎ Jag har under en längre tid flyttat över inläggen från 2013 till den nya sidan och är ni halvvägs. Jag har dock insett att en del inlägg kommer varken ni eller jag sakna och har beslutat mig för att flytta över viktiga inlägg om mitt spel, bloggen, guider osv. Allt för att ni ska känna er så hemma som möjligt när nya sidan lanseras. 


♦︎ Designen är på G och det är min vän Lina som skapar den åt mig. Hon är extremt duktig och tanken är att det ska vara en ny sajt men att man ska känna sig hemma trots det. Här nedan ser ni ett "utkast" på hur det ser ut just nu. Censurerat såklart, annars blir det ju ingen överraskning sen. ;)

 

 

♦︎ Spark kommer att dyka upp igen i samband med nylanseringen! Då i en ny stad, nämligen Storybrook County. Denna värld är ganska stor och jag tror att de komma kunna bo där resterande generationer utan att jag ska behöva flytta dem igen vilket är bra, då de är så många redan nu att jag inte kan flytta med alla ättlingar från Starlight Shore. Här nedan kan ni ser en översikt och recension på världen. 

 

 

♦︎ Jag har tänkt mycket på vad ni svarade i enkäten när jag har format nya sidan och jag tror att jag ska kunna uppfylla era krav. 

 

♦︎ Den nya sidan kommer få en ny, lättare webbadress. 

 

♦︎ Förhoppningsvis kommer sidan att lanseras till påsk om allt går som det ska! 

 

Har ni några frågor om vad som händer med bloggen så kan ni ställa dem i en kommentar! :-) 

 

Glöm inte bort min giveaway i inlägget under heller! 

Av Sara - 4 april 2014 17:14


Idag är det TVÅ ÅR sedan jag fick för mig att skapa min blogg! Dessa två år har varit så otroligt roliga och lärorika och jag tror att det här året kommer bjuda på många roliga saker i och med lanseringen av nya simsdeluxe, releasen av The Sims 4 och massor av spelande! För att fira dessa två år och att lanseringen av den nya sajten är runt hörnet så har jag dels tidsinställt inlägg som kommer dyka upp i helgen och så tänkte jag har en hejdundrande GIVEAWAY! 

Tre personer kommer få möjligheten att välja varsitt valfritt expansionpaket eller prylpaket! Jo, det är helt sant! Dessutom har jag en hel hög plumbobdiadem som några vinner som tröstpris. 

För att delta ska du bara följa ett enkelt steg - lämna en kommentar där du skriver om ett Simsdeluxe-minne! Berätta vilket inlägg som du tycker varit din favorit. 

Ni har från och med nu till och med söndag 11.45 på er. 12.00 kommer jag publicera ett inlägg där jag berättar vilka som vinner, håll utkik här då för det gäller att vara snabb! 

Lycka till! 
  

Och grattis till bloggen - HURRA! HURRA! HURRA! 

Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Tidigare år

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Skapa flashcards