SimsDeluxe

Alla inlägg under april 2012

Av Sara - 29 april 2012 09:46

Det händer mycket i Simsvärlden snart! Det är rykten hit och rykten dit. 


Till och börja med - Katy Perry Sötsaker sägs vara ett Special Pack och alltså inte ett Prylpaket. Vill man läsa om det spelet kan man leta sig vidare till typ vilken annan Simsblogg som helst. ;-) 


Nästa Prylpaket kommer heta "The Sims 3 - Diesel Stuff" och är alltså ett prylpaket fyllt med kläder designade av Diesel. Precis som H&M var i The Sims 2. 

Några screenshots (eller ens bild på omslaget) verkar inte finnas än så länge men det kommer släppas 12 Juli iår. 

Hur jag vet? CDON. 


 


Jag personligen tycker verkligen om Diesels kläder och tycker det här låter superkul! Ser fram emot lite screenshots. :)


Har ju pratats en del om nästa EP på forumen också. Det mesta tyder på att vi innan året är slut kommer låta våra Simmar bli solbrända i sommarsolen och göra snöänglar på vintern. Ja, precis - Årstider! 

På TS Wikis ryktessida har någon laddat upp bilder från en enkät angående The Sims och som ni ser på bilderna frågas det mycket om just Årstider. 


 

     

Klicka på bilderna för att se dem större. Fler bilder finns att se HÄR


Vad tycker ni om detta? Hoppas ni att det stämmer eller vill ni hellre se ett annat tema på nästa EP? 

Av Sara - 27 april 2012 22:14

Hej på er!Jag är tyvärr sjuk och kan därför inte blogga. Så fort jag mår lite bättre ska jag svara på era frågor och blogga järnet. /Sara

Av Sara - 26 april 2012 20:49

Det är så himla kul att ni är så många som hittat hit! Igår var ni över 120 stycken! 


Jag har funderat lite på hur jag ska utforma den här bloggen så att både ni och jag trivs med den. De flesta andra har ju minst två historier. Jag hinner knappt med en så att göra en till är uteslutet. Tror inte jag skulle ha tålamod till det heller. 


Vad vill ni ha? Vad vill ni att jag ska ge er? 
Jag letar gärna reda på nedladdningar. Visar er bilder. Gör guider.

Men kan vi inte göra som så att ni önskar! Vad vill ni ha? Och är det downloads så skrev VAD. Tex - Jeans för tonåring Tjej.  


Nytt avsnitt av Familjen Davis kommer snart! 


TACK för att ni läser!


/Sara

Av Sara - 24 april 2012 20:54

Vill du ha simmen jag har som avatar i ditt spel? Hon heter Feline Hale och är tyvärr död i mitt spel. Hon är en del av ett ganska stort släktträd men hon var en speciell sim för mig. Ska visa er släktträdet en dag. 


Feline är en konstnärlig tjej på alla sätt och vis. Konstnärlig, Virtuos, Karismatisk, Ambitiös och även vegetarian. 



 



 








Gillar ni Feline kan ni ladda ner henne på exchange HÄR.   

Av Sara - 22 april 2012 15:04

Så, äntligen är det dags för Del 4! Den här delen (och även nästa!) blir ganska långa. Jag ska göra mitt bästa för att få ut Del 5 i slutet på nästa vecka. Ett avsnitt i veckan hade jag tänkt mig. 

Ni får även komma med tankar och ideér. Vad tycker ni om karaktärerna? Vad tror ni kommer hända i framtiden? Vem är er favorit? 


Tidigare delar:
Del 1,  Del 2, Del 3


Färgerna:

Victoria - Brun #784c20

Mary - Blå #3366FF

Marc - Grön #008000
Gäster -  Grå och övrig färg. 
Såhär läser du historien: All text i färgad kursiv stil är det som personen tänker. Skrivs det i svart gäller det för bilden ovanför. Tal skrivs i normal färgad skrift.



Några månader har gått sedan Mary födde den lilla flickan. Hon är dock ännu namnlös och en kväll när hon lagt flickan står hon och tittar på henne. 

"Du är det finaste jag skapat, min älskling, men inget namn tycks passa. Vad ska du heta?"



Nästa morgon vaknar Victoria av att babyn gråter. 

Victoria: Mary!! Hör du inte att hon är ledsen? MAARYYY!



- Hej mormors lilla älskling, mamma verkar inte höra dig.. 



- Oj, vad hungrig du var då. Jaaa, såå ja, inte för fort! 



- Nu måste mamma snart komma på ett namn till dig. Vi kan ju inte kalla dig lilltjejen hur länge som helst, eller hur? 



- Sov nu, solstråle.



"Ja, herregud. Inte ens 40 år och redan mormor. Livet blir inte riktigt som man planerat alla gånger. Jag hoppas vi får allt att fungera när Mary börjar skolan."



- Godmorgon sötnos! Ja, där sitter näsan! 



- Är du mammas älskling? Ja, klart du är mammas älskling! 



Mary tog med sig lilltjejen till nedervåningen och satte henne i hennes gunga. 



"Egentligen borde kanske Marc vara med och bestämma vad hon ska heta.. Fast, nä har han inte hört av sig på såhär lång tid har han ingenting med det här att göra."



Samtidigt som Mary la in disken i diskmaskinen (och den bestämde sig för att gå sönder) ringde Marys telefon.

- Hej, det är Mary!

- Hej Mary, det här är Martin Stone, rektor på din skola.

- Ja, hej.. 

- Jag vill bara höra med dig om du är förberedd på att komma tillbaka hit. Jag ser i mina papper att det är dags redan på måndag.. 



- Eh, ja.. precis. Det stämmer bra. Jodå, jag är beredd. Jag får väl börja i min gamla klass? 

- Mja, vi får se, du ligger ju efter lite.. 

- Men jag har ju skött skolan hemifrån!

- Ja, jag ska se vad jag kan göra. Kom in till mitt kontor på måndag så blir det finemang. 

- Okej.. det ska jag göra!

- Bra, då säger vi så. Du är så välkommen!




- Skolan.. det blir inte så kul vännen. Känner på mig att jag kommer vara som en elefant på savannen.. Vänta.. Savannah! Det är ju ett fantastiskt fint namn. 



- Nu är det dags för dig att sova, Savannah! Ja, det passar fint. 



Precis samtidigt som Savannah somnat kom Victoria hem från jobbet. 

- Heej mamma! 

- Hej min älskling!



- Mamma, jag har kommit på vad hon ska heta! 

- Jasså? Ja, det var ju på tiden.. 

- Jo, jag vet.. 

- Men vad blev det då?

- Savannah!



- Men det är ju ett jättefint namn! Savannah. Ja, jag gillar det. Vad blir det mer?

- Penelope efter mormor och sen Davis. 

- Savannah Penelope Davis. Ett vacker namn till en vacker flicka! 



Nästa morgon. 

- Hur känns det inför imorgon? Är du nervös?

- Ja, jag är nervös. Är så orolig över vad folk ska säga. 

- Det kommer gå fint, du är ju fortfarande densamma. 

- Mjo..



- Vad ska du göra idag?

- Tänkte ta med Savannah till parken när du åker till jobbet. 

- Det låter som en fin idé.

                 


- haha, vad ivrig du är, Savannah! 



"Nämen, titta! Där är ju Tracy!"

- TRACY! Heeej!! 



- Men hej Mary, det var inte igår! Hur är det med dig?

- Det är fint, hur är det själv?

- Jodå, bara bra. Vi saknar dig när vi spelar på eftermiddagarna.



- Ja, jag hoppas kunna vara tillbaka i ensemblen snart. 

- Är det den här lilla som håller dig borta? Hon är alldeles ljuvlig, Mary! 

- haha, jaa, det är ju det. 

- Hade gärna stannat och pratat mer men jag ska på bio med Mollie så jag måste rusa. Ha det fint! 

- Detsamma, hejdå!



"Det där gick ju fint.."

- MARY!! 



- åh, hej Philip! 

- Hej Mary, hur är det med dig?

- Bara fint. 

- Nervös inför att komma tillbaka till skolan?

- Njae, mer nervös inför vad folk ska säga. 

- De pratar ganska gott om dig på skolan.. 



- Gör de?

- Ja, både vi lärare och elever! Du har ju skött skolan utmärkt trots att du varit mammaledig. 

- Åh, tack. Rektorn ringde och sa inte riktigt samma sak. 

- Allt kommer lösa sig Mary!

- Vad bra. Du, det börjar bli sent.. Måste nog röra mig hemåt. Vi ses imorgon!

- Ja, självklart! Ta hand om dig så ses vi på lektionen imorgon. 



- Åh, äntligen hemma. Men vad mörkt det är. Är ingen hemma?



- Mary, var är du?

- Jag är påväg hem nu..

- Bra. Jag går och lägger mig. Lycka till imorgon!

- Okej, tack. Puss. 

- Pusspuss!



På vägen hem hade Savannah somnat. 

- Så ja lilla vän, nu ska du få sova i sängen. 



- Imorgon kommer mormor ta hand om dig, Savannah. Mamma måste gå i skolan.. 



"Åh herregud. Vad ska folk säga? Hur ska jag kunna lämna Savannah en hel dag? Hur ska jag ta mig igenom en hel dag? Folk kommer prata. Peka. Snacka skit. Orkar inte. Vill inte."

Den natten sov inte Mary många timmar.



Hur tror ni det kommer gå för Mary att komma tillbaka till skolan? Och vad tycker ni om Savannahs namn?

.. forts följer..  

Av Sara - 22 april 2012 12:58

Håller på och jobbar med Familjen Davis. Hoppas få ut Del 4 i eftermiddag. :-) 


Tills dess tänkte jag slänga in ett inlägg med sångerskor ni kan ladda ner till era spel. För jag menar, vem vill inte bo granne med Lady Gaga eller ta en fika med Rihanna? ;-)


  
Lady Gaga
Är ni lika tokiga i Lady Gaga som jag som rekomenderar jag verkligen den här sidan. Finns hur mkt som helst inspirerat av Gaga.  



Rihanna


Många av oss nittiotalister har någon gång haft den här bruden som idol. 
Christina Augilera 


Fantastiska Adele!

   

Taylor Swift

   
Har ni inte fått nog av Katy Perry så kan ni här ladda ner en mycket lik Sim-look-a-like.  

Som vanligt kommer ni till nedladdningssidan om ni klickar på respektive bild. 

Av Sara - 20 april 2012 11:28

Xbox 360 S


Playstation 3 Slim   

Av Sara - 15 april 2012 11:58

Till alla er som väntar på Del 4 av Familjen Davis kommer tyvärr få vänta. Har inte tillräckligt med bilder för att göra ett helt avsnitt och kommer inte kunna spela på ett tag nu. Tyvärr. Men jag ska försöka blogga om annat. 

Vad tycker ni flickan ska heta? Jag har nästan bestämt mig för att hon ska få heta samma i serien som hon gör i mitt spel men vill gärna höra era förslag. :-)

Jättekul att ni läser föresten, hade rekord igår! Kom gärna med önskningar, förslag och tips.


Det här är Eliajah Monroe Stone (mm, dubbelt efternamn fick det bli när föräldrarna gifte sig) som leker med sin mamma. Hur söt är han inte? Han är inte alls lik sina storasystrar, Vanessa och Alyssa, heller.
Här ser ni också lite av kläderna jag tipsade om. :-)    

Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Tidigare år

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Skapa flashcards