SimsDeluxe

Alla inlägg under november 2013

Av Sara - 13 november 2013 13:00

Jag har bestämt mig för att ta en paus. Jag har verkligen gjort allt vad jag kunnat för att undvika detta för jag vill verkligen inte att min blogg ska stå still men som ni säkert märkt så gör den nästan det ändå.

Jag vet inte hur lång pausen blir, känner jag mig själv så kommer jag vara tillbaka här om någon vecka igen. Men jag måste vara ifrån bloggen ett tag för just nu är det verkligen inte roligt och jag har ju hela tiden sagt att jag bara ska göra detta om det är roligt. Just nu måste jag tvinga mig själv att skriva inlägg och det tycker jag märks i kvalitén på det jag lägger ut.

Jag måste ta lite tid till att spela Sims för att det är kul och inte för att jag måste och fundera på hur jag ska gå vidare med bloggen för just nu känns det som att jag står på samma ställe och stampar. Har ni förslag blir jag jätteglad!

Jag är jätteledsen men jag tror att det är det här jag behöver just nu. Jag beräknar vara tillbaka senast månadsskiftet/början på december.

Kram på er!

Av Sara - 13 november 2013 08:15

Detta är ett av mina egna favoritposer! Så himla fina när man vill fota sin gravida sim. 


           

Ladda Ner

(Medlemskap krävs!) 

Av Sara - 12 november 2013 22:32

Här kommer svaren på frågestunden del 2! Jag tror dessvärre jag glömde bort att klippa in när jag pratar om TS4 så det får nog bli ett senare projekt. Kommentera om det är något jag nämner i klippet som ni är nyfikna på. 


Av Sara - 9 november 2013 22:05

Som ni säkert har märkt har jag noll blogglust just nu. Försöker att tvinga ur mig inlägg men det går sådär. Förlåt för det. 

Här kommer iallafall svaren från frågestunden. Det är inte alla svar för att videon blev sjuuuukt lång så jag har delat upp det i två videos och här är den första. Den är ändå nästan en timme lång så.. 


Jag säger i början att jag ska infoga bilder på frågor men jag fick inte till det tyvärr. :( Vill man följa med bland svaren så kan finns alla frågor HÄR


Har inte heller infogat länkar till bloggarna jag nämner. Sorry. Det har tagit mig sjukt lång tid att få klart den här videon. Började liksom med den i torsdags och får inte ut den förrän nu, sen lördag. 


Kommentera gärna vad ni tycker eller om ni undrar över något. :)

Av Sara - 6 november 2013 19:52

Här samlar jag all information ni kan tänkas behöva om Spark-klanen. 

 

För att läsa Spark från början klicka HÄR


Färgen på några förhållandelinjer stämmer inte överens med texten nedan och det är för att texten är mer uppdaterad än släktträdet. 

Klicka här för att se bilden högupplöst.

 

Startsim: William Spark 

Gener: Rosa hår & Lila Ögon
Atletisk, Snackare, Gillar inte barn, Fordonsentusiast, Händig
- Bli en astronaut

Partner: Zafrina Spark

Gener: Svart hår och mörkbruna ögon
Miljömedveten, Älskar värmen, God, Modig, Familjeinriktad
- Omringad av familjen

 

Generation 2, barn till William och Zafrina Spark:
Zachary Spark

Gener: Svart hår & lila ögon
Ensamvarg, Hatar Naturen, Kleptoman, Modig, Nattuggla
- Leva Lyxliv
Fru: Eunice Gamm
Barn: Ayla & Tintin Gamm

Aimee Spark-Cupp

Gener: Svart hår och mörkbruna ögon
Ambitiös, Ivrig, Lätt imponerad, Virituos, Övernaturlig Skeptiker
- Ensimsband 
Make: Steve Spark-Cupp

Ambra Kararve-Spark

Gener: Svart hår och lila ögon
Excentrisk, Geni, Snackare, Social Dagslända, Soffpotatis
- Världsberömd Kirurg
Make: Jamil Kararve-Spark
Barn: Leif & Alexandra Kararve-Spark

Alexis Spark-Clark

Gener: Rosa hår och mörkbruna ögon
Ambitiös, Arbetsnarkoman, Atletisk, Nattuggla, Vänlig
- Bli en superstjärna 
Make: Wylie Luck
Barn: Olle Spark & Bastian Spark-Clark

Zion Elmesund-Spark

Gener: Svart hår och lila ögon
Kattälskare, Fordonsentusiast, Konstnärlig, Soffpotatis, Övernaturlig Skeptiker
- Höjdare på heminredning
Fru: Ramona Elmesund-Spark
Barn: Tawanda Elmesund-Spark

Ava Spark-Valquist

Gener: Brunt hår och grå ögon (?!)
Flörtig, Fotograföga, Nattuggla, Soffpotatis, Tungsovare
- Mästerförförare
Make: Matthias Spark-Valquist
Barn: Luther Spark, Jocke Spark & Elvin Spark

Zander Palome-Spark

Gener: Svart hår och mörkbruna ögon
Geni, Ivrig, Snobb, Ambitiös, Fostrande
- bada i pengar
Fru: Anitra Palome-Spark
Barn: Leeann Palome-Spark & Ivan Palome-Spark

Adele Jameson

Gener: Svart hår och lila ögon
God, Hopplös Romantiker, Konstnärlig, Ambitiös, Kockbegåvning
Make: Morgan Jameson
Barn: Sanne Jameson

Zayn Spark

Gener: Rosa hår och mörkbruna ögon
Älskar naturen, Vegetarian, Virtuos, Familjeinriktad, Bra på att kyssas
Fru: Kerry Kashmir
Barn: Gerd Spark-Kashmir & Kim Spark-Kashmir

Anya Spark - Arvvinge

Gener: Rosa hår och lila ögon
Modig, Djurälskare, Atletisk, älskar naturen, Gillar inte barn

April Spark

Gener: Svart hår och lila ögon
Tankspridd, God, Älskar värmen, Problem att binda sig, Flörtig
Pojkvän: Charlie Ray buckshot
Barn: Arnold Spark-Buckshot

Zebastian Warbler-Spark

Gener: Rosa hår och mörkbruna ögon
Klumpig, Geni, Kleptoman, Fegis, Disciplinerad
Fru: Terese Warbler-Spark
Barn: Christopher Spark

Generation 3, barn till Anya Spark och Hayden Borchard-Spark: 
Riley Spark

Gener: Svart hår och lila ögon
Älskar värmen, Atletisk, Sjöman, Klumpig

Julie Spark
Gener: Blondt hår och lila ögon
Virtuos, God, Älskar Naturen

Toby Spark 

Gener: Blondt hår och blågröna ögon
Konstnärlig, God, Älskar naturen

Milo Spark

Gener: Svart hår och lila ögon
Vänlig, Miljömedveten, Virtuos

Emily Spark - Arvvinge

Gener: Rosa hår och lila ögon
Vänlig, Klumpig

Freya Spark

Gener: Svart hår och lila ögon
Konstnärlig, Tankspridd

 

Idén till denna sidan kommer ifrån AlltomSims.

PGC
Av Sara - 6 november 2013 09:00

Jag vet att ni gärna vill ha en ny del av Spark och förhoppningsvis kommer det upp en innan veckan är slut. Imorgon torsdag ska jag på ARTPOP NIGHT i Stockholm så om jag inte är för trött på fredag så ska jag nog spela lite på familjen. 


Jag har iallafall suttit en längre tid och fixat och trixat med en samlingssida för hela Spark släkten så ni kan se vad som hände med barnen jag inte spelar med och sådant. Flera av Anyas syskon har fått barnbarn så det finns en G4 men jag är dessvärre inte där ännu. De är inte heller med i släktträdet. Allt detta är inte helt klart ännu men det kommer nog upp jättesnart! 


Här har vi dock hela familjen Spark!
Riley, Hayden, Anya, Milo, Julie, Toby och så Emily och Freya framför.   

 

 

Riley och föräldrarna

 

Trillingarna

(hur vacker är inte Julie på en skala!?)

 

Emily och Freya

Dessa två kommer nog hitta på en hel del i framtida delar skulle jag tro.. 


Bilder · PGC
Av Sara - 5 november 2013 19:30

Ledsen att uppdateringen halkar efter lite. Håller på med några lite större projekt + har en hel del som händer i det "verkliga" livet just nu. 

 

Detta set med mönster tycker jag jättemycket om. Perfekta som tapeter tex.

Ladda Ner  

Av Sara - 4 november 2013 15:19

Nu är jag hemma igen och ska sätta igång med bloggningen! Frågestunden kommer hållas öppen fram till imorgon (tisdag) bitti så har du inte hunnit fråga mig vilken låt som är min favorit eller vilken konsert som var min första eller vilken simblr som jag gillar bäst så passa på nu ikväll! Sedan ska jag börja fundera ut bästa sättet att göra en video (vilket det lutar åt) med svaren åt er. 



Tänkte tipsa om två olika set med tröjor till småbarn som dykt upp nu under halloween. 

 

Den första är denna sjukt söta hoodien ifrån Purple-Plumbob!
Ladda Ner


Och den andra är denna t-shirt med bröstficka av Sincerelyasimblr 

 

Ladda Ner


Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Tidigare år

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Skapa flashcards