SimsDeluxe

Alla inlägg under juni 2013

Av Sara - 29 juni 2013 21:16

Ledsen att det blev så tyst här! Verkliga livet kom emellan och så men jag hoppas kunna vara tillbaka snart! :)

Är också på jakt efter en bra 30 days challenge! Har du nyligen gjort en eller vet någon som har får ni gärna tipsa mig!

Har du köpt Semesterparadis ännu föresten?

Tack för ert tålamod. Är förhoppningsvis tillbaka snart!
Sul sul!

Av Sara - 25 juni 2013 10:00

   

Slapparedagen är här och den vill William fira tillsammans med hela sin familj! Så han ringde upp alla sina barn och bjöd in dem till ett poolparty! 


Först i poolen var Zander som råkade snubbla på trampolinen och gjorde ett riktigt magplask. 

Eftersom Zafrina bemästrat matlagningsfärdigheten var det hon som stod vid grillen. Hon valde att bjuda på lax eftersom vissa barn inte äter kött. 


De första gästerna att komma var Ambra och hennes man Jamil och Zion! 



William välkomnade alla till poolpartyt och bad dem känna sig hemma vilket inte var något större problem eftersom det varit alla barnens hem tidigare. I bakgrunden ser vi att även Zachary har anslutit sig. 





Zafrina var jätteglad över att se så många av sina barn på samma gång! Tjejen i rosa bikini är Ava. 




Mot kvällningen utmanade de yngre barnen sina storasyskon på vattenballongskrig! Först var det bara April, Ava och Zander.. 


Senare anslöt sig även Zion och Zebastian och ännu senare var också Alexis och Ambra med och kastade vattenballonger. 


William njöt av att få umgås med så många av sina barn och passade på att prata lite med sin förstfödde. Zachary blir snart vuxen sim och William och han är ju arbetskamrater så de pratade mycket jobb. 


 


Mycket sent på kvällen, nästan vid midnatt, kom Adele och Zayn hem från sina internatskolor! William ville att de skulle vara kvar där med Zafrina ville ha hem sina tonåringar så det fick bli så. Här är Adele, visst är hon söt? Tycker hon är ganska lik William! När de växte upp till tonåringar fick Adele egenskapen Romantisk och Zayn fick Vegetarian


   

På morgonen sen var det dags för Zanders födelsedag! Han var mycket nöjd med detta för han visste att han om bara några dagar skulle få flytta hemifrån och börja sitt liv på egen hand. 



 

Alla hemmaboende syskon firade honom innan de sprang iväg till skolbussen. I bakgrunden ser ni Zayn som också han är tonåring nu såklart. 


 

Zander växte upp och fick egenskapen Fostrande. Hans livslånga önskan är "Bada i Pengar".   Vi får väl se hur det blir med den saken.. 

PGC
Av Sara - 23 juni 2013 22:15

Wow! Vi har ju iallafall lätt slagit rekord under den här frågestunden. Vad kul att ni hade så många frågor att ställa, jag har gjort mitt bästa för att ge er så bra svar som möjligt! Tusen och åter tusen tack för att just du läser min blogg! 


Madde:

Vilken tid fyller du och vilket datum??:)

Svar: Jag är född/fyller den 7 februari 1992, 20.31 :-) 


Anonymous:

Vilka mods använder du? :)

Svar: Jag använder dessa mods:

- Nraas Mastercontroller 
- Nraas Storyprogression [Ersätter EA's historieutveckling och gör så simmar i staden skaffar arbete/barn/gifter sig]

- Nraas Expanted Tattoo Locations [Ger fler platser att placera tatueringar på]

- No Mutant hair or Eyes [Gör så att barn inte får slumpade hår/ögon-färger]

- No Intro [Gör så att spelet startas direkt med laddningsskärmen och hoppar över intro]
- SimsmxZodiac [Gör så att tvillingar/trillingar får samma stjärntecken OCH att stjärntecken baseras på årstiden]  

- Social Networking [Gör så att Socialt Nätverkande färdigheten ökas även via dator och surfplatta]

- No mosaic [Tar bort mosaiken på dina simmar när de duschar/går på toa osv]

- Poseplayer [Gör så att simmarna posar]


Fanny:

Hej Sara!
1.Skulle du kunna lägga ut mer poser? Behöver bra tips! :)
2.Mods du använder
3.Sliders du använder

Svar: 

1. Ja, jag planerar att återuppta "Veckans posepack" igen. :) 

2. Se ovan. 

3. Här är en print screen ur min sliders-mapp. 

 

 

Jojjoooon:

Hej! Finns det någon mod som gör att barn kan rida på hästar?

Svar: Ja, det finns men jag har inte hittat någon som jag tycker verkar tillräckligt bra för att tipsas om, tyvärr. 

 

Em:

Vilket är ditt favorit posepack?

Svar: Oj, vilken svår fråga! Jag älskar Skylars poser och en favorit är nog "Just a Random Pose Pack" av just Skylar. Det använder jag mycket. 

 

Ellen: 

Hejsan, här är frågorna:
1. Vilken färg har du på din tandborste?
2. Vad åt du till frukost?
3. Vad är det bästa och det sämsta med Sims 3?
4. Vem är din idol inom bloggvärlden?
5. Har du några husdjur?
6. Vad är det pinsammaste du har varit med om?


Svar: 

1. Jag har en röd, en lila, en rosa och så min eltandborste.. ;)

2. Rostat bröd med marmelad och juice! 

3. Det bästa är att det aldrig går att "vinna". Att spelet aldrig tar slut och att möjligheterna är oändliga! Det sämsta är att det (i mitt fall) är så segt. 

4. Jag vet inte om jag har någon idol inom bloggvärlden. Det är klart att man inspireras av andra bloggar men någon "idol" har jag nog inte, nej. 

5. Min lillasyster har två marsvin men jag har inga husdjur. 

6. Något jag antagligen har förträngt. Minns en gång när jag gick på gymnasiet dock och var påväg från bussen in till skolan. Det var vinter och halt ute och alla bussbarn (vilket var GANSKA MÅNGA) kom typ samtidigt. Så, när jag går där så helt plötsligt halkar jag och druttar på ändan - mitt framför alla. Det var lite pinsamt, faktiskt. 


Simssmulan: 

Vilka var de 5 bästa respektive sämsta i Melodifestivalen i år?
Ska du köpa Semesterparadis?
Cola eller pepsi?
5 bästa sliders?
Bästa expansionspaketet klädmässigt?
Vilka serier kollar du på?
Vilken är din favoritsim som du skapat och spelat på?
Har du många simmar nedladdade?
Vilka färdigheter använder du oftast? Alltså vilka brukar du lära dina simmar?


Svar: 

1. Ska jag vara helt ärlig så var jag tvungen att tänka efter vilka som ens var med i årets festival. Tycker överlag att den var kass. Men okej, fem bästa (utan speciell ordning): Felicia Olsson - Make me no 1,  Robin Stjernberg - You, Cookies N Beans - Burning Flags, Martin Rolinski - In and out of love och Louise Hoffsten - Only the dead fish follow the stream. De sämsta tycker jag inte vi behöver fokusera på, det var typ resten. ;)

2. Jag förhandsbokade det faktiskt förra veckan! 

3. Cola! 

4. Alltså, jag vet inte om jag kan välja "fem favoriter". Jag antar att du vill att jag ska lista CC-sliders isåfall? Några jag använder oftare än andra: 

- LittleCat's Earlobe Slider

- Chin to Neck Slider

- Hermi's Lip Slider

- Jaw Line Width

- Septumsliders

5. Klädmässigt? Om man tänker kläder för alla åldrar så är Leva Livet fantastiskt! Annars tycker jag mycket om kläderna som kom med Universitetsliv. 

6. Vilka serier kollar jag inte på? Just nu tittar jag om One Tree Hill (är på säsong 7), försöker se ikapp Pretty Little Liars, jag kollar på Sex and the City lite då och då. Följer Grey's Anatomy också. Och Modern Family. Och så tittade jag nyss klart Life Unexpected. Det är nog de jag följer/följt just nu. 

7. Skulle tro att det är familjen Webber. Nu är ju alla i den sparningen födda i spelet men Sophia och Derek var väldigt roliga. 

8. Nej, kanske tre stycken på sin höjd. 

9. Matlagning blir ju lite automatiskt men det är nog den, logik och atletisk. 

 

Sofia: 

Kan du inte spela oftar på PGC! Det är verkligen super kul att lösa! Älskar din PGC! 
Hur gammal är du?
Hur gammla är de flesta som tittar på din blogg tror du ? <3


Svar: 

1. Jag spelar på den ganska ofta men just nu är den ganska tråkig. 

2. Jag är 21. 

3. Jag tror att de flesta är mellan 11-16. Vet dock att det finns både äldre och yngre. 


Stina:

1. Vem tyckte du skulle ha vunnit melodifestivalen?
2. Vem tyckte du skulle ha vunnit Eurovision?
3. Tyckte du om Rumänien i Eurovision?
4. Vilken hår- och ögonfärg har du?
5. Vilken är din favoritmat?
6. Pannkaka, Våfflor eller plättar?
7. Vad brukar du göra på fritiden om inte sims?
8. Vilken är din favoritsim i din PGC hittills?
9. Vad skulle du göra om du vann en miljon?
10. Vilket är ditt turnummer?
11. Vad spelar du på för dator?
12. Vilken nedladdningssida gillar du mest, om du bara får välja en?
13. Är The sims 3 ditt allra största intresse?
14. Favorit låt?
15. Favorit färg?
16. Gillar du att inreda i verkligheten? (Du är riktigt duktig på det i sims)
17. Har du alla the sims 3 (alla expansioner & alla prylpaket)?
18. Vilken är din största förebild och varför? (Alltså, en youtuber, en skådespelare, en sångerska, din mamma.. vilken som helst! :)).
19. Tycker du om kläder?
20. Skulle du kunna gå runt i en korvbröds-dräkt på stan hela dagen för skojs skull?
21. Gillar du klädaffären Forever21?


Svar: 

1. Jag tycker Robin var en jättebra vinnare och av dem i finalen var han den bästa. Jag älskar Louise Hoffsten och hennes låt men ville inte att hon skulle vinna. 

2. Om man ska gå efter vilka jag tyckte var bäst så tyckte jag att Norge eller Nederländerna skulle vinna. 

3. hahaha, Rumänien var.. speciell. Det är väl inte direkt någon låt jag brukar lyssna på men det var ett kul inslag. 

4. Jag har gråblå ögon och har sånhär hårfärg: 

 

5. Åh, jag älskar mat! Mammas spagetti & köttfärssås är en favorit. Är även svag för asiatisk mat och grillat är ju väldigt gott. 

6. Plättar till frukost, Pannkaka till lunch och Våfflor till efterrätt. 

7. Jag umgås med min familj, letar jobb och typ.. kollar på tv-serier. Försöker umgås med mina vänner och hinna med en och annan konsert också. 

8. Hittills är Ambra min favorit. Gjorde ont när jag var tvungen att kicka ut henne ur hushållet. 

9. Bli helt otroligt glad och sen skulle jag köpa en bil till min mamma. 

10. Jag vet inte om jag har något turnummer faktiskt. 

11. En gammal vanlig Compaq. Vet inte vad den heter eller så men det är verkligen inte något speciellt.. 

12. Mysims3blog men den kanske inte räknas? Isåfall är det nog Acecreators

13. Nej, det är det inte men det tar mer och mer av min fritid. 

14. Oj, jag har så himla många! Här är två stycken:  

15. Jag älskar de flesta färger! Regnbågen är ju fantastisk. Men.. rosa är ju fint! 

16. haha, tack! Nej, jag är inte mycket för att inreda IRL.

17. Ja, utom Katy Perry Sötsaker. 

18. Carolina Gynning, Lady Gaga och Tess Merkel i Alcazar delar nog på den platsen. 

19. Ja, blir så himla kallt när man går ut annars. ;) För att ge dig ett seriöst svar är jag ganska ointresserad av kläder. 

20. Kanske inte själv men i ett arbete eller om vi var flera - lätt!

21. Har aldrig handlat från dem men brukar fönstershoppa i deras nätbutik ibland. ;)


Emilia:

Vilket är ditt favoritpaket (The Sims 3)? :)

Svar: Menar du expansion? Leva Livet är min favorit! 


Lilly: 

Vilken är din favorit sim att spela på?

Svar: Just nu är det min PGC. Annars är det nog Webber. 

 

Vera:

1. Bästa prylpaketet och varför? 
2. Hur lång är du?
3. Dina egenskaper om du var en sim?
4. Har du något husdjur? 
5. Vad är det roligaste med sims?

Svar:

1. Diesel för att kläderna som kommer i det prylpaketet är helt sinnesjukt användbara! På en stark andraplats kommer Utomhuslyx. 

2. 173 cm står det i passet. 

3. Det där är så himla svårt! Snackare, Grubblare, Klumpig, Tankspridd och bokmal kanske? Eftersom bokmalar är duktiga på att skriva. :) 

4. Nej, men min lillasyster har. 

5. Att spelet och möjligheterna är oändliga. 


Kagami

1. Vad är dina personliga tankar om the Sims 4?
2. Tror du att du kommer köpa ts4? (även då man knappt fått veta något om det än så länge)
3. Vad vill du att ska komma till och kanske förbättras i ts4?
4. Kommer du skriva på bloggen så fort det kommer fler nyheter om ts4?
5. Om du skulle få skapa ett expansions paket/värd/klädesplagg till The sims, vad/hur skulle de/den/det handla om/se ut?
6. Skulle du kunna lägga upp fler utmaningar på din blogg? (och kanske t.o.m göra fler)

Svar: 

1. Jag är kluven alltså. Jag ser väldigt väldigt mycket fram emot TS4 och är sjukt nyfiken på vad det kommer innebära. Samtidigt så är jag rädd att jag ska lämna TS3 bakom mig då vilket vore jättetråkigt. Men, jag vet ju hur lite jag spelar TS2 nu för tiden liksom. Jag tycker dock det är svårt att säga någonting förrän man får veta mer. Efter den 20 augusti kommer jag nog kunna komma med fler tankar om det. :-) 

2. Antagligen, ja. 

3. Så himla mycket! Några exempel: - Minst ett ålderstadium till mellan barn och tonåring. 
- Att simmarna "växer" och inte poff via tårtan blir äldre och längre. (Jag skulle kunna klara mig utan detta men det vore coolt!)
- Flera skolor! Tex. en skola för barn och en för tonåringar. 
- Att barnen "lär känna" sina lärare. 
- Att privatskolor kommer tillbaka
- Att föräldrar kan skjutsa sina barn till aktiviteter och skola (lite som i TS2) 
- Typ allting som kom med Leva Livet i ett grundspel
- Fler sliders i CAS
- Inga/frivilliga stenciler
- Att valen man gör för sina simmar kan ge länge konsekvenser eller fördelar. Tex. om ens tonårssim skolkar från skolan/fuskar på ett prov. Då ska de bli en mycket längre konsekvens av detta. Kan inte riktigt förklara.
- Fler världar från start ELLER en större värld med stadskärna och ytterområden
- Att simmarna kan ändra personlighet med åldern. Jag menar, hur realistisk är det att man har samma drag hela livet?
- Mer realistiska relationer. Tex. att bara för att man avböjer en inbjudan till en fest så blir man mindre vänner för det. 
- VÄDER! Jag bryr mig inte jättemycket om årstider även om jag såklart vill ha det med. Men absolut mest vill jag ha väder i spelet. 
- Möjlighet för tonåringar att bli gravida (detta kommer ALDRIG att hända men det skulle göra spelet mer realistiskt) 
- Möjligheten att shoppa som i TS2
- Ett mer avancerat CAS.
- Möjligheten att bo fler familjer i ett hus (som i TS2)

 4. Jag har inte gjort det hittills men jag kommer göra det när det kommer lite mer "nyttig" information. Information man kan göra någonting med liksom. 

5. Guuuuuuud vad svårt. Jag är ju så himla okreativ! Gravidkläder vill jag ha! Mer "moderiktiga" kläder (men dem laddar jag ju ner nu..) Men okej, jag skulle vilja ha ett expansion likt Livet i Lägenhet. 

6. Jag har nog inte tid med fler men jag kanske kan tipsa om flera. 

 

Hilda: 

1. Vilka moods använder du?
2. Favorit stad? (i sims)
3. Vilket Expansionspaket är din favorit?
4. Vad brukar du göra på fritiden när du inte spelar sims?
5. När startade du din blogg?
6. Vilken favorit varelse är din favorit så som Varulv Plantsim spöke m.m
7 Vad brukar du oftast ladda ner till ditt sims t.ex Frisyrer kläder m.m
8. Vad gillar du bäst med dig själv?


Svar: 

1. Se svar ovan. 

2. Lucky Palms eller Sunset Valley. Spelar mycket i Aurora Skies nu också eftersom Spark bor där. 

3. Leva Livet! 

4. Se svar ovan. 

5. 4 april 2013 klockan 22.04 publicerade jag mitt första inlägg. 

6. Ingen. Jag spelar aldrig med övernaturliga fenomen men okej - sjöjungfrun som kommer med Semesterparadis blir nog min favorit. 

7. Kläder och accesoarer. 

8. Mest med mig själv gillar jag att jag är omtänksam. Och att jag har barnasinnet kvar.


Anonym: 

1. Vilken är din favoritartist/band?
2. Vad jobbar du med?
3. Vem tyckte du skulle representerat Sverige i Melodifestivalen iår? Och vem tyckte du skulle vunnit Eurovision?
4. Finns det något du stör dig på i Sims?
5. Spelar du Sims1?
6. Var laddar du mest nerfrån? Vilken är din favorit nedladdningssida?

Svar:

1. Lena Philipsson, Alcazar (kommer alltid vara med på listan även om jag lyssnar väldigt lite på de numera), Lady Gaga, Lana Del Rey, Kate Voegele och Ke$ha typ.

2. Ingenting för tillfället.

3. Läs svar ovan.

4. Mycket! Att det tar 18 år för simmen att byta kläder, att simmarna kommer försent till skolan för att det ska ta hur lång tid som helst för dem att gå till bussen och sen får utskällning av föräldern, när de bara står och viftar, att de blir förkylda när de är ute och det regnar osvosv.

5. Nej, inte alls längre. Men jag har kvar spelen!

6. Jag utgår nästan alltid från MS3B.


Denne lille unge: 

1.Vet du något ställe man kan hitta fina jeans till simmar?
2.Favorit nedladdnings sida.

Svar: 

1. Pradasims tror jag har en del jeans. Jag har inga nedladdade. Köp diesel och du kommer bli supernöjd!

2. Se ovan. 


Dokinoki:

Vet du några bra sidor där man kan ladda ner ögon, näsor, munnar osv?

Svar: Näsor och munnar kan man inte ladda ner vad jag vet utan det får man ändra med smink och sliders. Ögon (linser) kan du bland annat ladda ner HÄR


Elin:

Vilket fusk använder du oftast?
Hackar ditt spel mycket?
Har du råkat radera ett hushåll nån gång utan mening?
Vilken knapp på tangentbordet använder du när du pausar?
Vad tycker du är det drygaste med sims? :)

Svar:

1. testingcheatsenabled true skulle jag tro. 

2. Nej, spelet i sig hackar inte men det tar en evighet att ladda det. 

3. Inte vad jag minns. Men jag är sjukt nojig med att radera sparningar så.. 

4. P-tangenten

5. Laddningstiderna! 


Yolanda:

1. Favorit färg
2. Favorit mat
3. Favorit bok/bokserie
4. Favorit film/filmserie
5. Favorit tv-serie
6. Favorit artist/band.
7. Spelar du några andra spel än Sims? Vilka?
8. Favorit sås.
9. Favorit dryck.
10. Favorit ämne i mellanstadiet.
11. Ålder

Svar: 

1. Som jag skrev ovan gillar jag alla färger.. :) 

Jag menar, kolla här: 

 

2. Se tidigare svar. 

3. Min favoritförfattare är Denise Rudberg och jag älskar hennes chick-lit böcker. Tycker mycket om Twilight-serien också. Och egogirl av Carolina Gynning såklart som jag med säkerhet läst 100 gånger. 

4. Livet är en schlager! Åh, ÄLSKAR den filmen! Kan alla repliker. Notting Hill är himla bra också. :) Och twilight.. och harry potter.. Men ja, livet är en schlager! 

5. Grey's Anatomy och One Tree Hill. Kan omöjligt välja mellan dem. 

6. Se tidigare svar. 

7. Nej, lite wii ibland bara. Och Zoo Tycoon när jag har riktigt tråkigt. 

8. Det beror ju helt på maten! ;)

9. Mjölk eller en riktigt kall cola! 

10. Minns inte vad man läser för ämnen i mellanstadiet men jag har alltid älskat svenska så det var nog det. 

11. 21. 


Snäckan: 

Har du något husdjur?

Vilket är ditt favoritdjur?

Svar: 

Min lillasyster har marsvin. Jag älskar hundar! Lodjur är sjukt häftiga också. 

 

Anonym: 

1. Bor du själv?
2. Hur gör du när du får total problem i Sims?
3. Vad har du för dator och hur gammal är den?
4. Är du uppkopplad via internet.när du spelar Sims?


Svar

1. Nej. 

2. Googlar och pratar med andra simsare på olika grupper och forum. 

3. En compaq, inget speciellt. Tror den är kanske fyra år. 

4. Ja, oftast. 


Chaos:

- Vad har du förväntningar av The Sims 4?
- Tänker du köpa det?
- Vad kommer hända med din blogg, ska du fortsätta med 3an eller kommer den gå över till 4an? Kommer du sluta helt?
- Vad gick du för linje på gymnasiet?
- Vilka är dina andra intressen, förutom The Sims?
- Vad vill du bli för något, vilket yrke skulle du allra helst vilja ha om du fick vilja vilket du ville?
- Vad ville du bli när "du blev stor" när du var yngre?
- Har du någon person som du alltid kan räkna med?

Svar:

1. Läs ovan! 

2. Ja, jag antar det. Om det inte verkar som ett totalt fiasko. 

3. Det återstår att se. Jag hoppas kunna fortsätta blogga om The Sims 3 så länge det finns ett TS3-community och det är kul. 

4. (Media) Produktion och Event. :) 

5. Se ovan. 

6. Jag vill jobba inom TV som projektledare eller liknande. Skapa underhållning för andra. 

7. Skådespelerska och sen journalist. 

8. Inte längre, tyvärr. 


Sqlinda:

1. Vad är det som ts2 hade som inte TS3 hade?
2. Beskriv en speciel minne för varje grundspel första gången du spelade det på.
3. Finns det något TS2 där dem hade en speciel sak som du gillade mest.
4.När fyller du år?

5. VIlket är det dummaste valet du har gjort när du har spelat med TS3 och TS2!
6. Vad var det som drog dig till Sims 1 som gjorde dig "besatt" av detta spel?
7. Beskriv dig själv (Inte med bilder på dig själv utan din personlighet.
8. Vad är din drömjobb?
9. Vad var det som fick dig börja blogga om Sims?
10. Nämn 6 saker som du tycker om Sims 3 och sen 6 negativa.
11. Finns det något du är riktigt bra på? Typ naturbegåvning eller så?
12. Vilken däggdjur/djur skulle du vilja vara än en människa?
13. Har du djur/husdjur? Isåfall vilka?
14. Hur bor du (Alltså Villa, radhus m.m?

Svar: 

1. TS2 hade flera saker som TS3 inte har. Intressen tillexempel! Gillade också lägenhetssystemet i spelet som de inte alls lyckades med i TS3. Att man kunde se bebisarnas armar och ben var också något jag gillade. Och att man kunde "shoppa". Men på det stora hela gillar jag TS3 bättre. 

2. Minns inte när jag spelade TS1 själv första gången. TS2 kommer jag ihåg att jag fick och det var jättedyrt och så fungerade det inte på vår dator och jag blev jätteledsen så det spelade jag alltid hos min bästa kompis. Likadant med TS3 faktiskt. 

3. Fiolen och flera sådana hobby-grejer. Men nu får man ju en fiol med Dragon Valley. 

4. 7 Februari

5. Inget jag minns, tyvärr. 

6. Jag tror inte jag blev "besatt" förrän för något år sedan. Jag har alltid älskat att spela det men har inte varit sådär nördigt insatt förrän de senaste åren. 

7. Tyckte det var roligare om någon annan fick beskriva mig så jag frågade Saga från AlltomSims och Fanta om de kunde beskriva mig med några ord och resultatet blev: positiv, pratglad, Lady Gaga, omtänksam, smart och rolig. :)

8. Se svar ovan. 

9. Jag tyckte att jag hade något att tillföra sin inte redan fanns. 

10. Jag gillar variationen, cc, när det bara "flyter" på och tiden försvinner, att inreda, alla oändliga spelmöjligheter och att man aldrig blir fulllärd. Negativa - att det laggar, att simmarna kan gå en på nerverna och typ när simslusten försvinner. Blev inte sex stycken men tycker det borde vara mer positivt än negativt. 

11. Naturbegåvning vet jag inte men jag är duktig på att skriva och har alltid varit. Sen är jag väldigt lättlärd. Men det finns ingenting som jag är mer bra på än någon annan vad jag kan komma på. 

12. hahaha, en bondkatt kanske? Sova och gosa hela dagarna. 

13. Min lillasyster har marsvin. 

14. Villa. 


K:

Hej! Kan du rekommendera någon bra nedladdningssida för piercingar och tattueringar till the sims 3? Gärna gratis :) har du bodymods i verkligheten?


Svar: IN3S gjorde fantastiska piercings. Tyvärr tog hon bort sin sida och jag har inte hittat någon ny favorit än. Hennes piercings och andra uppladdningar finns HÄR. Och nej, jag har varken tatueringar (än) eller piercings IRL. 


Kajsa: Jag har försökt att registrera mig på modethesims. Man ska ju ha en "human verifaction" och det står att man hittar svaret på wikipedia. JAg tittar där och hittar svaret och skriver in på engelska. Men jag vet inte på vilket sätt typ man ska skriva på. Hur ska man skriva, behöver hjälp!?!

Svar: Hmm, det är ganska längesen jag registrerade mig på MTS så jag minns inte riktigt. Du ska nog bara skriva svaret på engelska. Behöver du mer hjälp kan du maila en print screen tillsammans med din fråga till simsdeluxe@live.se :) 


Madde:

1.Mjölk eller vatten?
2.Chips eller popcorn?
3.Katt och råtta eller kurragömma?:) (Vilket är roligare?)
4.Hur många simsbloggar läser du?:)

Svar: 

1. Mjölk <3

2. Popcorn alla gånger! Jag älskar popcorn och äter det flera kvällar i veckan. 

3. Katt och Råtta vet jag inte riktigt vad det är så det får bli kurragömma. :-) 

4. Det är kanske 10 stycken jag läser dagligen men sen brukar jag kolla andra lite då och då så sammanlagt kanske 20-25 stycken. 


Mayyo:

1. Vem var din favorit i Eurovision Song Contest i år?
2. Vem var din favorit i svenska Melodifestivalen i år?
3. Brukar du ladda ner simmar och husdjur från Exchange?


Svar: 

1. Margret Berger från Norge och Anouk från Nederländerna. Men det fanns flera bra låtar iår!

2. Av alla 32 bidrag? Kunde du inte fråga från vilket annat år som helst så hade du fått ett betydligt roligare svar. ;) Jag lyssnar i princip inte på någon av de som var med iår men Louise Hoffsten tyckte jag var bra.

3. Nej, ytterst sällan. 


Ellen:

Hur känner du och Christoffer varandra?

hur länge har ni känt varandra? :)

Svar: haha! Christoffer vem? ;-) Nej, jag skojar bara! Vi gick i samma klass på gymnasiet! Så vi har känt varandra sen augusti 2008 vilket blir.. typ sex år. Helt galet! 

 

Här är en jättefin blurrad bild på mig och Stoffe från gymnasiet.. haha! Minns att vi väntade på några klasskompisar som var och hämtade pizza som vi hade beställt. Några veckor innan vi tog studenten! 


Micalella: 

Vet du vad Vocaloid är?
Vad tycker du om Vocaloid? :D
Lyssnar du på Vocaloid? :DD
Vocaloid2 eller Vocaloid3? :DD Vilken vocaloid är bäst? Har du hört talas om vocaloid?

Svar: Ingen aning, hahaha. Har hört talas om det och vet att det är något asiatiskt men inte mer än så. 


Micalella (igen): 

1.Om inte Sims, vilket spel då?
2.Drömresemål?
3.Favoritplagg?
4.Bästa hushållet? (ok omöjlig fråga men anyways)
5.Tumblr eller Instagram?
6.Favoritskapare för CC? (du kan välja i olika områden)
7.ujbhik? (•⊙ω⊙•)

Svar:

1. Sällskapspel typ. Eller candy crush.. haha! 

2. USA! 

3. Min pyjamas.. haha!

4. I mitt spel? Webber tror jag. 

5. Oj, de är ju så olika.. Men instagram! 

6. Kläder - Jocker eller Anubis, Piercings - IN3S (som tyvärr tagit bort sin sida), Hår retexuters - Paintstroke och Eternila. 

7. hgavbti?


Simaren:

Hej Sara,jag har haft svårt att ladda ner sakerna du lägger upp ,vad tror du det kan bero på? :-)


Svar: Det är i princip omöjligt för mig att veta men med största sannorlikhet så gör du fel någonstans. Läs gärna min guide om hur man installerar CC som finns i min FAQ och har du fortfarande problem så kan du återkomma och beskriva hur du gör och vad det är som inte fungerar. :)


Mejag vet inte vad jag har gjort men när skolbussen skulle komma så kommer ingen skolbuss alls

Svar: Nej, jag vet inte heller. Men om du klickar på knappen under där det står vilka dagar barnet går i skolan så skickar du iväg dem till skolan ändå och då tar de taxi eller cykel. :) 


Minna:

1.har du något husdjur(om du har vad heter det och vad är det för djur?)
2.vilken är din favorit färg?
3.vilka mods använder du?
4.har du någon pojkvän?
5.ska du köpa ts4 när det kommer ut?
6.följer du några andra bloggar(vilka)
7.vilka land har du varit i?
8.vilken stad bor du i?
9.vilka hemsidor laddar du ner ifrån?
10.vilket är ditt favorit tv-porgram?
11.favorit film?


Svar: 

1. Min lillasyster har marsvin, Disco och Hermoine. 

2. Läs ovan. 

3. Se ovan. 

4. Nej, singel. 

5. Ja, troligen. 

6. De simsbloggar jag läser ofta kan du se i menyn. I övrigt läser jag inte så mycket bloggar, några vänners bara. 

7. Sverige (har varit typ överallt i sverige!), Norge, Finland, Danmark och Ukraina. Så har jag mellanlandat i Lettland också men det räknas knappt. 

8. Det är hemligt. 

9. Jättejättejättejättemånga. Finns lite länkar i menyn. 

10. Grey's Anatomy (eftersom OTH inte sänds längre.. ;))

11. Livet är en schlager. 


Sqlinda:

1. Är du och christoffer barndomsvänner? (har för mig att ni är det)
2. Vad är det ni har gemensamt? (Menar då om ni gillar samma film m.m)
3.Hur upptäckte du the sims?
4. Har du nån gång fått spelförbud av dina föräldrar?
5. Har du några mål som du inte har uppfyllt?
6. Är du stolt/Är dina föräldrar stolt över att du får vara med på Sims 3 eventet? (Jag tycker att du borde vara det:)
7.HUr många besökare har du per dag?


Svar: 

1. Som jag skrev ovan lärde vi känna varandra på gymnasiet. Så nej, inte barndomsvänner. 

2. Vi är ganska lika, gillar sims och vissa tv-serier. Vet inte om vi har jättemycket gemensamt så. Antagligen har vi det men inget jag kommer på såhär på rak arm. Stoffe är sjukt rolig och extremt kreativ och en av mina bästa vänner. :) 

3. Min kusin spelade The Sims när jag var typ 8 år och då kom jag i kontakt med det första gången. 

4. Jag vet inte om jag någonsin har spelat datorspel hemma hos min pappa men hemma hos mamma har jag kanske fått det. Inget jag minns dock. Du får tänka på att jag var typ 16 när jag började spela Sims ordentligt igen. :) 

5. Ja, absolut. Man måste ha mål och drömmar! 

6. Vet inte riktigt om mina föräldrar är medvetna om det ens. De förstår nog inte riktigt. Jag är självklart jättestolt över att det är går så bra för bloggen! :) 

7. Runt 250/300 dagligen. Inte så himla mycket alltså. :) 


mspvillan

Har du en tatuering?


Svar: Nej, inte än. :) 

Av Sara - 23 juni 2013 11:24

Ikväll kommer svaren på frågestunden. Ni har till klockan 15.00 på er att ställa frågor. Länk hittar ni lite längre ner i menyn.

 

Dagarna går hemma hos familjen Spark och ingenting speciellt händer. Zafrina och William lägger mycket tid på sina trillingar och vetskapen om att detta är deras yngsta barn skrämmer Zafrina lite medan William tycker det är ganska skönt att sätta punkt nu. De är ju inga ungdomar längre. 


Eftersom Anya är arvingen i familjen och den som ska föra vidare arvet lägger William lite mer energi och tid på henne. Han tycker det är viktigt att hon får en ordentlig grund att stå på. Vid det här laget är han väl medveten om att när de väl blir tonåringar så kan man inte göra så mycket mer.. 

 

Trillingarna är ganska glada att de har varandra. De har alltid en lekkamrat liksom. Här leker Zebastian och April med lekbordet. 

 

Alla barn är ju olika. Zander skiljer sig ganska mycket från de övriga barnen i familjen. Inte ens Zafrina verkar få grepp om honom. Han är tystlåten och mycket för sig själv. Här samtalar de om något som vardagligt som läxor. 

 

Ibland bjuder han dock till! Här äter han frukost tillsammans med William och de pratade om tv-spel, ett gemensamt intresse de har. 


Med sex utflyttade barn försöker Zafrina hålla kontaken via telefon och chatt. Här pratar hon med Aimee som nyligen skaffat sig en ny kamera. 

 

William börjar ju jobba tidigt på mornarna men brukar ändå gå upp en timme tidigare än vad han behöver för att få lite egentid. Det är ju omöjilgt när barnen är vakna men när alla sover passar han på att spela tv-spel. 

 

Trillingarna växer för varje dag som går och Anya har lärt sig både gå och prata! 

 

Så, tillslut så var det dags för trillingarna att lämna småbarnsstadiet och bli barn! Som ni ser så har William äntligen lyckats bli austronaut och då också klarat av sin livslånga önskan! 

 

Och växte upp till egna individer gjorde de absolut! April fick egenskapen Tankspridd, Zebastian fick Kleptoman och Anya fick Djurälskare. Ska bli spännande att se när de blir tonåringar sedan vad de blir för individer!


Nu börjas det igen! Zafrina är expert på att skälla på sina barn! 


Föräldrarna gav trillingarna en fågel i födelsedagspresent. Minns dock inte vad Zebastian döpte hen till. 


William har gått och blivit åldring också och med det fick han skaffa sig ett par glasögon. Han arbetar dock fortfarande som austronaut men funderar starkt på att gå i pension. 






Zebastian är duktig och gör läxorna innan skolan börjar! 

 

Tyvärr missade han istället skolbussen och blev utskälld av Zafrina för det.. 


På eftermiddagen vid middagen pratade William med Anya och Zebastian om att han tyckte de kunde börja hjälpa till hemma lite för att komma på plussidan igen hos Zafrina. Ta ut soporna och så. Zebastian och Anya bara tittade ner i bordet..  

PGC
Av Sara - 21 juni 2013 12:17

  Idag tar jag ledigt och åker och firar en kompis på födelsedagen innan jag åker hem till Christoffer och firar midsommar! Hoppas ni alla får en superfin dag! 

Av Sara - 20 juni 2013 14:30

Sprang på denna lilla skapelse på tumblr och förälskade mig! 


Det är alltså en outfit och inte shorts och linne separat om jag förstått rätt.

Finns i både package och sims3pack och fugerar för Ungdom och vuxen.

Fungerar också för gravida simmar.

 

Ladda Ner  

Av Sara - 20 juni 2013 09:22

Jag tipsar ju sällan om saker ifrån Store men nu är jag i nästintill extas! Senare idag kommer det en ny lokal till Store med två stycken Premiumföremål. 


   

Det engelska namnet är Skylight Studio for the Performing Arts och det är alltså en dansstudio


Den här lokalen kommer med en barr där alla simmar från barn till åldring kan dansa balett (som jag väntat på att TS2-barren skulle göra sitt intåg i TS3!!) och även ett dansgolv där dina simmar kan dansa Balett, "the Smustle", Maskotdansen och kycklingdansen! Det kommer även en ny färdighet med detta - dansfärdigheten

     

 

 

Dessutom så kommer lokalen med en ny allmän dusch där flera simmar kan duscha samtidigt utan problem! 
 


För er byggare så kommer den den största exalteringen här: Lokalen kommer nämligen med 8 stycken olika glastak/väggar. 

  

Som bonus kommer även det här gymmet/badhuset laddas upp på exchange. Coolt va?! 

 

Jag har inga priser ännu tyvärr. 

Bilder och info kommer härifrån. 

Av Sara - 18 juni 2013 18:52

Nu har det kommit en ny patch som ger alla spelare tillgång till vissa av sakerna som kommer med Semesterparadis, tex att man kan flytta till annan stad via telefonen. 


     

Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Tidigare år

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Skapa flashcards