SimsDeluxe

Alla inlägg under juli 2012

Av Sara - 24 juli 2012 13:27

Jag tar lite sommarledigt och återkommer igen på torsdag eller fredag. Solen skiner och det är så himla skönt ute. Passar på att lägga mig på uteplatsen med en härlig bok istället.    Så, både 30 days challenge och övriga inlägg blir lite on hold.

Vill passa på och tacka för fina kommentarer! Så kul att ni läser och kommenterar! Vad vill ni jag ska skriva om härnäst?


Juste, jag har skapat mig en msn-adress som ni kan adda: simsdeluxe[@]live.se (självklart utan [ ]) där jag tänkte jag kunde svara på era spelfrågor när jag bloggar osv. Vet inte hur ofta jag kommer vara online. Tiden får utvisa det.


Vi hörs snart!

/Sara

Av Sara - 23 juli 2012 20:13

Alla har vi dem. Våra lite röriga The Sims-mappar. Visste du att den fylls med massa skräp som inte behöver vara där och att man bör rensa den lite då och då? Nej, det visste inte jag heller förrän för ett tag sedan.


För att komma till The Sims mappen går du (på PC) till Mina Dokument -> Electronic Arts -> The Sims 3

För att hitta den på Mac är det en annan väg. Allt jag går igenom går att göra även om du har spelet installerat på Mac såvida jag inte säger annat. :-)


Här är min mapp.




Jag vet att bilden är ganska liten men den är mest för att ni ska se.   


Detta kan du kasta bort:

  • Innehållet i DCBackup mappen, det är skräp som skapas när man installerar sims3pack filer. Du kan ta bort dem för att frigöra lite utrymme. Spara ccmerged.package bara. (används för premiuminnehåll)
  • Innehållet i Thumbnails mappen. Spelet kommer att återskapa allt i den mappen.
  • Innehållet i WorldCaches mappen. Gör det till en vana att göra det en gång i månaden. Det hjälper spelet att ladda fortare. Detta gäller EJ mac. Låt denna vara orörd på mac.
  • CASPartCache, compositorCache, scriptCache, simCompositorCache och SocialCache är cache filer. Radera dem varje gång du placerar en ny packagefil i ditt spel. Jag raderar dem innan varje jag gång jag startar mitt spel.

Detta bör du göra backup på innan du installerar nytt EP/SP:

  • DCChache mappen. Det är här launchern installerar alla sims3pack.
  • Downloads mappen. Denna mapp har jag en kopia av på mitt skrivbord. Spara den gärna på ett USB eller liknande. Gör det lätt att återinstallera försvunna saker.
  • Export mappen. Innehåller allt du delat med dig till exchange.
  • InstalledWorlds innehåller alla världar installerade via launchern.
  • Library mappen innehåller alla sparade hus och simmar.
  • Mods mappen. Om du har någon, spara den, du vill inte förlora allt ditt CC.
  • SavedSims mappen. Alla simmar du sparat finns här. (Även de du inte flyttat in alltså) 
  • Saves mappen. Den absolut viktigaste mappen. Här finns dina sparade spel!
  • Userpresets.package filen. Här sparas alla dina färgändringar.
  • Options.ini filen.Valfri såklart. Detta är dina spelinställningar.

Hoppas ni tyckte detta var användbart.
Jag tar inget ansvar för vad ni gör i era The Sims-mappar. Behöver ni mer hjälp, lämna en kommentar.
Detta kan snabba upp ditt spel något men jag garanterar ingenting.

Av Sara - 23 juli 2012 20:00

Day 5 - Your favorite EA object in the game/Ditt favoritobjekt från EA i Spelet.
 
Den här var svårast hittills. Att välja endast ett objekt och utse det som favorit. Jag funderade länge vilka prylar jag nästintill alltid har i mitt hus (förutom sängar, kylskåp, toaletter osv) som inte är CC.
 
Efter ett tag kom jag på det!
SPABADET!
 
Mamma och pappa Fields när de var unga. Du har väl inte missat min historia om Familjen Fields? Du hittar första avsnittet HÄR.    
 
Vilket objekt är din favorit?  
 
 
Tidigare dagar

Av Sara - 22 juli 2012 15:45

Day 4 - The skill your Sim is most commonly learning/Färdigheten dina simmar oftast lär sig.


Jag funderade lite här och efter ett tag kom jag fram till att det borde vara Logik. Mina simmar är ofta läkare och då krävs ju hög logikfärdighet.



Vilken färdighet är den du lär dina simmar oftast?


Tidigare dagar
Av Sara - 21 juli 2012 22:19

Day 3 - Your favorite neighborhood (EA, downloaded, or self-made)/Favoritvärld
 
Fram tills nyligen var Sunset Valley min favorit. Jag tycker fortfarande om den men nu på senaste tid har jag förälskat mig i Lucky Palms! Ljuset! Byggnaderna! Landskapet! Det är så otroligt vackert och inspirerande. Älskar husen på piren och ljudet av fiskmåsar när man spelar. Underbar värld!
 
                          
 
Bilderna har jag hittat på tumblr och här
 
 
 
 
Och psst! Jag laddade ner Lucky Palms HÄR
 
 
Tidigare dagar

Av Sara - 21 juli 2012 22:09

Day 2 - A house you built/ett egenbyggt hus. 
 
  
Jag bygger väldigt sällan hus i Sims om jag ska vara ärlig. Oftast flyttar jag in mina simmar i ett hus och sen renoverar jag det. Men det här är huset som Familjen Davis bor i och det har jag byggt själv. Insidan har ni ju sett tidigare i alla avsnitt. :-)
 
Brukar du bygga eller renovera husen? 
 
 
Tidigare dagar
 

Av Sara - 20 juli 2012 16:17

Min familj har släpat iväg mig på en överraskningsresa över dagen.

Är tillbaka imorgon och då blir det dubbelt upp med 30 day challenge!


Njut av solen!

/Sara

Av Sara - 19 juli 2012 14:00

Day 1 - Yourself as a Sim with your traits/aspiration/Du själv som Sim med dina egenskaper och mål. 


Att göra sig själv som sim är ultrasvårt! Men jag gjorde ett försök. 


Här har ni mig. Det är ganska likt faktiskt, om jag får säga det själv. '


Mina egenskaper:

Tankspridd

Hydrofob

Miljömedveten

Barnslig

Datorsnille 

 
Något mål valde jag faktiskt inte. 
 
Imorgon: Day 2 - A house you built
 

Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Tidigare år

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Skapa flashcards