SimsDeluxe

Alla inlägg under december 2012

Av Sara - 31 december 2012 22:01

Vill passa på att önska er alla ett gott nytt år! Imorgon kommer jag inleda det nya året med tre önskesimmar!

Har ni några nyårslöften? Jag har flera! Bland annat ska jag sluta lova inlägg som jag inte har tid att skriva. Sedan ska jag försöka hålla en jämnare nivå på bloggen och skapa en bättre dialog med er läsare. Det låter väl bra!?

Vi ses på andra sidan tolvslaget hörni, ni är bäst!

Kram!
/s

Avslutar året med två generationer Webbers.

Av Sara - 30 december 2012 22:39

Det tog lite tid (och så passade jag på att gå på bio emellan) men här är de två första simmarna. Jag fick lite bråttom på slutet (när jag skulle fota) så bilder är sådär. Säg till om ni vill att jag ska fota om dem. 


Först har vi Millie Sandie önskad av Nea

   


Jag har användt kläder från expansionpaket du redan hade så allting bör fungera fint. Huvudkläderna är från Destination Världen. 

Eftersom hon inte innehåller något CC har jag laddat upp henne på exchange. 

Ladda Ner Millie. 


Bella Wood önskad av Annelie

   

Jag blev väldigt nöjd med Bella! Om jag får för dig, Annelie, så använder jag henne gärna själv också. 
Jag skulle också vilja veta om hon ser likadan ut i ditt spel som i mitt. Jag har använt en del CC och skulle vilja veta om det följer med henne eller om jag måste packa det i en mapp. 
Vi gör som så att du kan fråga om du vill ha reda på något CC. 
Istället för att maila en länk till henne finns den HÄR
Skulle du vilja ha henne för dig själv så sätter jag lösenord på nedladdningen. 


Regler för önskade simmar: 

- Alla önskade simmar uppladdade på mediafire sätts lösenord på efter 1 månad. 

- Använd inte gärna mina skapelser som bas när du skapar andra simmar. 

- Om du använder någon sim i en historia/som modell - ge gärna credit. 

- Använd simmarna med glädje! Spela med dem och ha kul! 

Av Sara - 30 december 2012 10:00

Ni var flera som ville se Joey och Quinns dotter när hon blev lite större. Här är hon! Felice Tale. Helt fantastiskt söt. 


 



Nu ska jag sätta mig och skapa lite simmar. ;-) 



Av Sara - 29 december 2012 23:08

Har spelat en del på Webber de senaste dagarna och det har hänt en hel del om man säger så.. 


Som jag nämnde har Lykke och Mira blivit tonåringar. Två ganska olika tonåringar. Mira är rebellisk (det anade man ju redan när hon skolkade som barn) och stjäl prov i skolan, startar bråk på gymmet och är ute efter kvällstid. Dessutom har hon skaffat sig en himla massa tatueringar som hennes pappa kanske inte tycker sådär jättemycket om. Lykke är Miras motsats. Duktig i skolan, lydig, populär och så vidare. 


Ändå kommer flickorna väldigt bra överens. De har ju växt upp tillsammans och är ju nästan som tvillingar, fast de är kusiner. 


  

Lite svårt att tro att dessa två är systrar va? Nu har ju Mira varit lite för mycket i solariet men ändå. Elle är väldigt lik sin pappa medan Mira mest är lik Ellen, deras mamma. 


Det är väl självklart att Mira ska hooka upp med Lucky Palms "värsta" kille. Han heter Adam och är egentligen ganska snäll, även om det kan vara svårt att tro. De trivs iallafall väldigt bra ihop. 


Världens bästa bild! Ever! Mira vann inte tävlingen, det gjorde Adam. Men hon var ganska nöjd ändå. 


Och här är Lily! Den yngsta tösen i klanen av Webberflickor. 


Dags för examen och klanen Webber är sena som vanligt. 


Elle har äntligen tagit examen och ser nu fram emot att starta sitt egna liv. Jag tror jag kommer flytta ut henne i staden och låta henne få ha ett eget liv. 


Blev hon inte otroligt vacker som vuxen dock? Väldigt lik sin pappa som sagt. Aaah, det känns lite sentimentalt när de blir stora och flyttar hemifrån, haha.

Av Sara - 28 december 2012 22:06

Jag vet att jag varit usel på att blogga den senaste tiden och jag vet att jag egentligen inte behöver be om ursäkt. Jag har bara inte haft något bloggflow. Lusten finns men det blir inte så himla bra. Hela jag har liksom tagit lite julledigt med allt vad det innebär. Jag har spelat lite, men inte på någon av de familjer som ni önskar. Just nu tycker jag det är roligast att göra simmar. 


Så, behöver din sim en pojkvän? Har du också lite svårt att få inspiration? Eller vill du bara helt enkelt att jag gör en sim till dig? 


Kommentera nedan med detta ifyllt:

- Simmens namn

- Kön

- Ålder

- Hudfärg

- Hårfärg

- Vilka egenskaper ni vill att simmen ska ha

- Lätt/Hårt sminkad

- Om du önskar tatueringar/piercings

- Skriv gärna med en kort "beskrivning" eller tanke om vem den här simmen är så jag kan se den framför mig bättre. 

- Om det är ok att jag använder CC eller inte. 

- Vilka SP/EP du har.  

Jag kommer publicera bild på simmen tillsammans med en nedladdningslänk. Vill du att din sim ska vara privat skriver du det i önskningen. 


Jag garanterar inte att jag kommer göra din sim. Jag gör så många som jag orkar/har lust med helt enkelt. :-) 


Föresten! Mira och Lykke Webber har blivit tonåringar och Mira blev en riktig rebell! Ni får se mer imorgon!


Edit: wowowo! Inte trodde jag att ni skulle vara SÅÅ sugna på nya simmar! Jag sätter kommentarstopp för tillfället så jag kan göra era simmar i lugn och ro (ni har ju önskat så kul simmar allihop så jag ska försöka hinna med så många som möjligt!) ikväll och imorgon. Håll utkik!

Edit 2: Nu är inlägget öppnat igen. För ett dygn! Snabba er med önskningar!

Av Sara - 27 december 2012 16:38

Det finns hur mycket saker som helst till barnrum och från början tänkte jag göra ett mastodont inlägg med massor av saker. Men det blev alldeles för mycket jobb så jag skalade ner det lite. Jag hoppas att ni ska gilla dessa saker också. 

Alla set är från Vitasims3.com (som har väldigt fina möbler överlag) och allt ni ser på bilderna kommer med. Decor, tapeter, möbler osv. 


Leksaker
Ladda Ner 

 

 

Serafina Baby Room

Ladda Ner


 

Racer barnrum

Ladda Ner

 

    

Mattor (det finns flera, dessa är bara exempel)
Ladda Ner


 

Lunar Story Barnrum

Ladda Ner


 

Bee Babyroom

Ladda Ner


 

Bon Bon Baby Room

Ladda Ner


Vill du också önska ett inlägg eller två kan du göra det HÄR

Av Sara - 27 december 2012 16:03

Fanns det inget Årstider bland klapparna? Är du lite besviken över detta? Var inte det! Jag har hittat Årstider Limited Edition för 179 kronor på rean hos webhallen. Så, vet du inte vad du ska lägga julklappspengarna på är detta ett hett tips! Webhallen har fysiska butiker i bland annat Stockholm men annars kan ni hitta till köpsidan för spelet HÄR


 

Av Sara - 26 december 2012 14:00

God fortsättning alla simsare! Hoppas att ni haft en bra jul! Fick ni något simsigt i paketen? Berätta för mig!


Själv var jag med i en Santa Sim grej på tumblr vilket betydde att man skulle ge saker från store till slumpade personer ur en lista och så fick man själv också. Superkul idé! Fick flera finfina saker!


Dessutom låg det något simsigt i julklappen jag fick från min lillasyster! En Illuminated Mouse! Alltså, The Sims 3 Datormusen. Den ändrar färg efter hur simmarna mår. Superkul!


 


Nu ska jag spela lite men lite senare kommer det CC-tips och en önskning eller två.

Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Tidigare år

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Ovido - Quiz & Flashcards