SimsDeluxe

Alla inlägg under maj 2012

Av Sara - 30 maj 2012 21:41

Vad kul det är att ni ställer frågor om Familjen Davis! Har du också något om Familjen Davis du undrar om? Ställ den som en kommentar i inlägget under detta så kommer jag svara på den i ett inlägg om Familjen Davis! 


Jag har suttit och pillat lite med bloggen och gjort några smärre förändringar. Ingenting stort utan mest småfix. Har också satt upp en facebook-knapp som tar er till Sims DeLuxe alldeles egna facebooksida. Har du facebook så missa inte att gilla! Då kommer ni aldrig missa ett inlägg. 


Imorgon kommer det första "Bakom Kulisserna" om Familjen Davis! Håll utkik! 


Tills dess - Simsa loss!


/Sara

Av Sara - 28 maj 2012 20:19

Ni är många som tycker om Familjen Davis så jag tänkte göra ett "Detta visste ni inte om Familjen Davis" - inlägg. Där tänkte jag också svara på era frågor om Familjen Davis så om ni har någon fråga rörande Mary, Victoria, Savannah eller kanske hur det går till när jag gör ett avsnitt - ställ de som en kommentar till det här inlägget så kommer jag svara på dem i inlägget senare i veckan. 


Missa inte heller avsnitt 6 nedan! 


 

Av Sara - 28 maj 2012 14:30


Tidigare delar:
Del 1,  Del 2Del 3Del 4, Del 5


Färgerna:

Victoria - Brun #784c20

Mary - Blå #3366FF

Marc - Grön

Savannah - Rosa

Troy - Orange

Gäster -  Grå och övrig färg. 
Såhär läser du historien: All text i färgad kursiv stil är det som personen tänker. Skrivs det i svart gäller det för bilden ovanför. Tal skrivs i normal färgad skrift.


Observera att från och med Del 6 har Savannah och Troy egna färger. 


Mellan denna del och föregående har det gått ganska lång tid i historien. 



Victoria: Godmorgon min lilla solstråle! 
Savannah: Momo!  
- Ja, mormor tar hand om dig idag, mamma är i skolan.  


"Åh, vilket härligt väder det är ute. Vi får nog passa på att ta en promenad sen" 


- FÄÄÄÄÄDIG! 
- Åh, har du också ätit upp nu, Savannah? Vad bra. Då ska vi bara tvätta dig om händerna så kan vi gå ut sen.   


- Ska vi gå och hälsa på Gina kanske? Ja, det gör vi. Det blir en lagom promenad. 
- Ina! Ina!  


- Hej, kan jag hjälpa dig? 
- Eh.. ja.. Ja, jag skulle bara se om Gina var hemma..
- Gina är ute, men du kan få komma in ändå, om du vill. 
- Åh, tack.  


- Jag heter Philip föresten..
- Åh, jag är Victoria och det här är Savannah. Jag och Gina arbetar tillsammans.  Är du en vän till Gina eller Agnes?
- Agnes är min kusin, jag hyr rummet på vinden av dem just nu. 


- Jag visste inte att det fanns ett rum där uppe! Vad trevligt, vad har fört dig hit till Riverview då? Var är du ifrån?
- Jag är född i Twinbrook men har rest mycket sedan jag var liten. Mina föräldrar är läkare. De reser mycket och hjälper människor som verkligen behöver det. Jag arbetar här i Riverview, på militäranläggningen..  


- Militäranläggningen? Då kanske du känner Marc? 
- Marc? Du menar killen med tatueringar? Jo, jag vet vem det är men han verkar vara lite märklig. Så är han mycket yngre än mig också. Vi umgås inte direkt i samma kretsar.
- Nä, håll dig borta från honom...
- Känner du honom?
- Det är Savannahs pappa.
- Åh, då förstår jag. Lämnade han dig?
- Mig? Nu förstår jag in.. ÅH! Du trodde att Savannah...
Mary bröt ut i ett gapskratt och Philip tittade mycket frågande på henne.
- Förlåt! Nej, Savannah är min dotterdotter!
- Jaha, ja då ber jag om ursäkt. Jag trodde aldrig att du hade vuxna barn! Föresten, jag satt och åt lunch när du kom, är det okej om jag fortsätter äta medan vi samtalar? Jag måste upp till anläggningen sen.. 
- Ja, herregud! Det är klart!  


- Min dotter går i skolan än så länge. Hon tar examen till sommaren, ja om några veckor, men hon fick Savannah som sextonåring. Tre år sen nu.. Men hon har skött allting jättefint.. Gud vad jag pladdrar, har du någon familj? 


- Nja, jag och min exfru fick en son för några år sedan men han finns tyvärr inte med oss mer. 
- Oj, åh.. jag beklagar verkligen.
- Tack, det var riktigt tungt. Men varje dag så blir det mycket lättare. Grace, min exfru, gifte om sig och har tvillingflickor nu.  


- Men det är ingenting vi behöver prata om..
- Det är ju svårt att veta vad man ska säga.. Men jag uppskattar att du är så ärlig och öppen med det.
- Det är mycket lättare än att hålla det hemligt. Nu måste jag tyvärr gå och byta om och ge mig av mot anläggningen, jag är ledsen.. 
- Nej, det är ingen fara.. Jag måste ändå hem. Savannah behöver nog tuppluren hon får på vägen hem.
- Det var väldigt trevligt att träffa dig, Victoria. Ledsen att inte Gina var hemma.
- Detsamma! Skulle du vilja så är det bara att komma över på en kopp kaffe, jag bor lite längre upp på gatan..
- Det gör jag gärna!  


- Hejdå då! 
"Herregud, vilken trevlig kille.."  


- Så ja, lek med sakerna i lådan nu så ska mormor göra mat till sig och mamma. 


- Var har ni varit egentligen?
- Gick över till Gina och träffade Agnes kusin som hyr rummet på vinden. Riktigt trevlig kille!  


PLING PLONG
- Någon är vid dörren, Mary. Kan du ta det?
- Visst..
- Mamma, det är Marc! VAD GÖR HAN HÄR?!
- Lugna dig, låt det bara vara så går han iväg..  


- Åh, jag blir så arg att jag får ont i magen! 
- Är du inte säker på att du bara är hungrig då? Kom och ät nu, jag har ju redan hunnit äta upp.
- Mmm.. men han har ingen rätt att komma hit.
- Nej, det har han inte men ingenting hände ju gumman, släpp det.  


- Hur var det i skolan idag? 
- Det var okej, alla pratade bara om balen..
- Du ångrar inte att du inte gick nu då?
- Nä, jag känner fortfarande inte för det. Troy blev ju lite besviken såklart men han skulle gå tillsammans med Melanie så det löste sig fint.
- Du, vore det inte trevligt att ha över hans familj på middag? Imorgon kanske?
- Jo, men George jobbar mycket det vet du ju.
- Ja, men jag ska ändå ringa och kolla! Det var så längesen nu.  


- Hej Sophia, det är Victoria! Har du mamma hemma? Ja, jag kan vänta.. 


- Hej Mila! Det är Victoria här! Hur är det? 
- Men Victoria, hej! Jo, det är fint! Troy åkte iväg till balen precis. Han var så fin!
- Åh, vad härligt! Jo, jag tänkte.. vad gör ni imorgon kväll? Ni vill inte komma över på middag?
- Det låter jättetrevligt! George jobbar ju imorgon kväll, som alla andra kvällar, men jag och barnen kommer gärna över!
- Vad trevligt! Då syns vi imorgon, runt sju, blir det bra?
- Perfekt! Då hinner Sophia hem från baletten också. Vi ses då!
- Det gör vi, ha det fint!  

- Kvällen därpå - 


- Hej! Var är din familj? 
- Sophia stukade sig på baletten så hon och mamma är på akuten..
- Ojdå, hoppas det inte gick allt för illa. ja, desto mer mat till oss. Kom in! Maten är färdig.  


- Det här var mycket gott, Victoria! 
- Tack så mycket! Ja, denna gång lyckades jag. Synd att det gick som det gick med Sophia, hon tycker ju så mycket om sushi.  


- Hur går det med husletandet föresten?
- Dåligt.. verkar inte finnas några tillräckligt rymliga hus till oss och nu känns det som vi letat i evigheter..  
- Jag vet inte om det är riktigt klart ännu men jag tror att våra grannar, paret Aston, ska flytta. De börjar ju bli gamla.  


- Paret Aston? Jag gick i samma klass som deras yngsta dotter, Rita. Hon är arkitekt idag, bor i Bridgeport. Åh, deras hus skulle ju vara perfekt. 
- Pappa har ju fin kontakt med dem, brukar hjälpa till i trädgården, jag kan ju be honom höra med dem. Innan de sätter ut huset till försäljning.  


- Det vore helt perfekt! 

Är det äntligen dags för flytt för familjen? Vad kommer hända mellan Victoria & Philip? Och vad ska Mary göra nu när skolan strax är slut? 

.. forts följer.. 

Av Sara - 23 maj 2012 19:51

Ber om ursäkt för dålig uppdatering! Sitter med näsan i en bok och pluggar inför morgondagens tenta. Efter den går jag på sommarlov så imorgon kan ni ju hålla tummarna för mig när jag skriver tentan. 


Sommarlovet kommer firas med betydligt bättre uppdatering här! Kanske kommer Familjen Davis imorgon också! Jag hoppas hinna med det. 


Ta hand om er och njut av solen!


/ Sara

Av Sara - 19 maj 2012 20:35

Många gånger när man vill installera CC så är det inte en sims3pack fil utan en packagefil. Dessa är inte lika enkla att installera. Jag gick lite fort fram när jag fotade till detta inlägg men jag ska göra mitt bästa för att förklara för er. 

Steg 1: Klicka in dig på Mina Dokument i din dator.  


Steg 2: Leta dig fram till mappen som heter Electronik Arts och fortsätt till The Sims 3 mappen. 


Steg 3: Det kan finnas en mapp som heter Mods där redan. Om inte - skapa en. 


Steg 4: Inne i Modsmappen skapar du ytterligare en mapp som du döper till Packages. Där inne ska det det även finnas en Resource fil och en sådan kan ni ladda ner HÄR


(Steg 5: Om du vill göra det enkelt så kan du skapa dig olika mappar för att hålla ordning med det behövs egentligen inte. Det gör man helt som man vill!) 


Men hur installerar man grejerna då? 

Jo, när man laddar ner en packagefil så måste man "packa upp" den med ett uppackningsprogram. Jag rekomenderar winrar eller winzip. Googla "Free Winrar download" på google så kommer ni hitta att ladda ner det. Installera det. (Jag använder winrar, funkar perfekt!) När du sen hittar något du vill ha i ditt spel, så laddar du ner dem, packar upp genom att öppna med winrar/winzip och flyttar sen din uppackade fil till Packagesmappen du skapat. 


Det låter mycket krångligare än vad det egentligen är. Jag är säker på att ni kommer klara det perfekt och stöter ni på några problem - kommentera här så ska jag försöka hjälpa er! 


Lycka till!

Av Sara - 19 maj 2012 18:15

Hej på er! 
 

Jag ber verkligen om ursäkt för hur den bloggen skötts på sistonde. Jag umgås väldigt mycket med min familj och de går alltid före bloggen, vilket jag hoppas att ni förstår. Dessutom har jag sluttentor i nästa vecka och måste plugga på massor till det. Så, tills det blir det lite si och så med uppdateringen. 


Men detta har jag planerat publicera i dagarna

  • Familjen Davis Del 6
  • Installera Packagefiler
  • Snabbkommandon
  • 30 days challenge
  • Guide: Detta kan du radera i din The Sims mapp
Savannah Davis  
Av Sara - 16 maj 2012 13:03

Till höger kan ni se en omröstning jag skapat, jag har planerat skriva om allt det som står där men skulle vilja att ni avlade en varsin röst på den ni finner mest intressant så vet jag vilken ordning jag ska skriva det i. Vill ni se att jag skriver om något annat är det bara att kommentera. 

Del 6 av Familjen Davis kommer förhoppningsvis imorgon!


   

Bild från Familjen Fields. Tagen i byggläget, därav rutorna på golvet. Deluxefail. 

Av Sara - 14 maj 2012 21:45

Lite barnkläder till små tjejer från TSR. Läs HÄR om du laddar ner. 


 



Shorts


 

Skinnyjeans


                   


       

Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Tidigare år

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Skapa flashcards