SimsDeluxe

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2013

FRÅGESTUND

Av Sara - 31 oktober 2013 11:00

Jag har haft Simsdeluxe i ganska precis 1½ år och är det något jag märkt så är det att vissa saker fungerar bättre än andra. Den här tävlingen jag har haft pågående ett tag nu är jag nog den första att erkänna att den blev en flopp så jag har bestämt mig för att avblåsa den. 

 

 

MEN! Jag tycker det vore trist att ni skulle bli utan den utlovade frågestunden för jag vet att ni är flera som sett fram emot den. Så därför så har jag en frågestund från och med NU. Ställ frågor om precis vad du vill. Om mig, om sims, om mig och mitt spelande, om saker i mitt spel. Alla frågor är välkomna så ska jag försöka mig på att svara på dem bäst jag kan. Dessutom så får ni välja om ni vill ha svaren i en video eller i ett inlägg. Yes, ni läste rätt. Jag erbjuder nu svaren på era frågor i en video - där ni får se mig. (som om det skulle vara värsta grejen, haha!)


Så, ställ dina frågor i en kommentar till det här inlägget och se till att rösta i pollen nedan.
Jag har frågestunden till på söndag till och börja med så får vi se hur mycket frågor det kommit in tills den. 
Klara, färdiga, kör! 


Video eller Skrivna svar?
pollcode.com free polls 
 
 
Ingen bild

Kagami

31 oktober 2013 14:59

Snälla, skulle du kunna lägga upp Kumiko på thesims3.com?
Kommer du lägga upp önskesimmar där också?

 
Ingen bild

kiwi

31 oktober 2013 16:56

Hej! Har några frågor:
1. Vad gör du helst när du spelar sims?
2. Ca hur många läsare har du?
3. Hur länge har du spelat sims?
4. Favorit expansionspaket?
5. Favorit prylpaket?
6. Favorit simsblogg?
7. Favorit band/ artist?

 
Simmarsmulan

Simmarsmulan

1 november 2013 00:15

Gillar du Passenger? :)

http://simmarsmulan.bloggplatsen.se

 
Rolo

Rolo

1 november 2013 07:49

Måste tänka lite först... :D

http://thesimshg.blogg.se

 
Lovisa

Lovisa

1 november 2013 15:09

1. Favorit family just nu?
2. Favorit familj genom tiderna.
3. Har du några andra intressen förutom just the sims?
4. Vad är dina tankar kring the sims 4?
5. Vet inte om du har slutat med denna familj men kan du inte ganska snart överaska med ett avsnitt av Alexia Russo?

Haha det var alla mina frågor<3 HEJ!

http://www.godismopsen.blogg.se

 
Ida

Ida

1 november 2013 16:07

1. Favoritspel om du inte får välja Sims?
2. Har du en hobby? Någon speciell?
3. Vilken sim är du mest nöjd över? Någon som du gjort
4. Din favorit maträtt i Sims? Någon som du lagar eller en snabbmåltid
5. Din favorit värld i Sims? Vilken som helst
6. Vilken hårfärg ger du oftast dina simmar?

Det var mina frågor det! Lycka till med frågestunden!

http://Simnation.blogg.se

 
Rolo

Rolo

1 november 2013 17:32

1. Det roligaste eventet du har varit på?
2. En färdighet du i princip aldrig låter dina simmar lära sig?
3. Brukar du göra egna världar med Världskaparverktyget?
4. Ungefär hur ofta spelar du sims?
5. Vilka simsbloggare, kända simmers etc har du träffat?
6. Vilken CC-skapare laddar du ner mest från?
7. Vad fick dig att skapa en simsblogg?
8. Varför började du spela sims?
9. Vilken familjestruktur använder du av dig oftast(ensam ungdom, kärlekspar, barnfamilj etc)?
10. Vad hoppas du, som inte redan är bekräftat, kommer med till sims 4?
11. Hur tror du att ditt liv kommer se ut om tio år?

Tack för mig, jag kommer ev. tillbaka med fler frågor när jag kommer på :D

http://simnation.blogg.se

 
Ingen bild

E

1 november 2013 19:21

1. Vilken färdighet använder du oftast?
2. Vilket jobb/yrke är det vanligast att dina simmar har?
3. Brukar du oftast ge dina simmar yrken eller jobb?
4. Hur lång tid tar du på dig att skapa en sim?
5. Vilka egenskaper använder du oftast?
6. Finns det nåt som man kan göra i sims som du önskar att du kunde göra i verkligheten också?

 
Lovisa

Lovisa

2 november 2013 12:01

1. Vad har du för färdigheter i verkligheten om du får välja mellan dem i sims?
2. Vilken sim är mest lik dig förutom din simself?
3. Vilken stad i sims skulle du helst vilja bo i i verkligheten?
4. Vilket hus som du har byggt i sims skulle du helst vilja bo i verkligheten?
5. Något klädesplagg i sims du skulle vilja ha i verkligheten?

http://simstips.blogg.se

 
Ingen bild

anonym

2 november 2013 22:47

1. Vad har du för ögonfärg?
2. Senaste film du såg?
3. Favorit godis?
4. Favoritdag?
5. Vilket är ditt drömjobb?
6. Fem egenskaper du skulle ha om du var en sim?
7. Favorithögtid?

 
Ingen bild

Elin

2 november 2013 23:17

*Hur håller du igång intresset då du kör generationsspel så att du inte tröttnar på familjen. :)
*vad är ditt bästa tips för att få en snygg som då man skapar en?
*vad är sitt bästa inredningstips, i verkligheten då. :)

 
Ingen bild

Rikka ;_;

2 november 2013 23:20

Vilken var din första familj? Jag kommer ihåg när jag om min syster skapade våran första, jag kommer ihåg vad alla hette och vilket hår de hade O__o (Mamma: Nina Pappa: David Barn: Hanna Tonåring: Alice ungdom: Melissa)

 
Ingen bild

Mysan

3 november 2013 00:48

1. Hur många generationer har du spelat som längst med?
2.Dom 3 bästa EP/PP?
3. Dom 3 EP/PP du gillat minst?
4. Vilken livslång önskan använder du mest/minst?
5.Hur ofta borstar du tänderna (Konstig fråga, men jag gillar att ställa sånna frågor :))
6. Vilket sims är din favorit? 1-2-3?
7. Vilken film såg du senast?

Kommer inte på fler frågor just nu :)

 
Rolo

Rolo

3 november 2013 07:55

1. Vilken ort/del av Sverige tycker du mest om att vara i?
2. Brukar du åka skidor när det är vinter?
3. Hur såg ditt liv ut när du var 12 år?
4. Vad brukar ta längst tid för dig i sims: skapa en sim, bygga hus, inreda hus..?
5. Vilket är det bästa landet(utom Sverige) som du har besökt?
6. Har du några syskon? Hur gamla är dem?
7. Vilken är din favoritlåt?
8. Går du någon utbildning nu, jobbar du etc?
9. Gillar du att köra laserdome?
10. Vilken seriefigur gillar du mest?

Måste fortsätta fundera, är himla svårt att komma på...

http://simnation.blogg.se

 
Ingen bild

Anonym

3 november 2013 09:05

Jag har lite frågor till dig!
1.vad heter din mamma?
2. I vilken ålder började du spela the sims (första)
3. Har du en pojkvän?
4. Om du har det vad heter han?
5. Hur många år är du?
6. Till vilken ålder tror du att du kommer spela till?
7. Kan du ta bilder när dina simmar är i framtiden och lägg ut på bloggen?
8. Är in i framtiden ett bra spel?

 
Ingen bild

Sagis 1D

3 november 2013 09:13

Vilka moddar använder du? Kan du berätta lite om dom?
Potatis/Pasta?
Godis/Popcorn?
Favoritblogg?
Pojkvän?

 
Ingen bild

Anonym

3 november 2013 09:16

1. Hur hoppas du att the sims 4 ska se ut?
2. Tycker du att det ska bli kul med sims 4?
3. Kommer du köpa sims 4 direkt när det kommer ut?
4. Skulle du rekommendera sims 3 in i framtiden?
5. Skulle du kunna prova att göra en gameplay med familjen sparks istället för bilder? Skulle gärna vilja se hur du spelar!
6. Skulle du kunna göra din dröm kille och dröm hus och visa dem på bloggen?
7. Är sims in i framtiden ett bra spel?
8. Tycker du att det är bra eller dåligt att dem ska sluta göra sims 3?

Jag tror det var alla frågor annars skriver jag dem i en annan kommentar!

 
misan

misan

3 november 2013 09:54

Hejsan!
Vad tycker du om artpop? Hela albumet har typ läckt och när du svarar på detta har det kanske släppt...
Jag älskar MANiCURE och SEXXDREAMS :3

http://misansims.bloggplatsen.se

 
Lovisa

Lovisa

3 november 2013 10:03

Hoppas det går bra att ställa fler frågor;)
1. Din favorit maträtt?
2. Vad är dina tankar runt the sims 4?
3. Om du skulle få göra ett helt nytt expansion paket. Vad skulle de vara, Nya saker om simmarna eller vilka nya möbler det finns?
4. En sak som du önskar att man kunde ha men som inte finns när du skapar en sim?
5. Gröna lund vs Liseberg?
6. Vilken ålder tycker du är roligast att spela på?
7. Har du ngn historia på bloggen som du vill sluta med?
8. När började du att ladda ner grejer till dina simmar?
9. Tycker du själv att du vet mycket om sims?(Proffsig med andra ord) ;)
10. Vad heter din bästa vän?

Så det var några frågor;)

http://www.godismopsen.blogg.se

 
Ingen bild

Kajsa

3 november 2013 11:24

Lite snabba frågor:)
Om sims:
1. Semesterparadis eller universitetsliv?
2. Bygga hus eller skapa simmar?
3. Ungdomar eller vuxna?
4. cc eller inte cc?
Frågor om dig:
1. Stockholm eller Göteborg?
2. Träna eller slappa?
3. One direction eller Justin Bieber?
4. Julafton eller födelsedag?
5. Halloween eller alla hjärtans dag?
6. Spotify eller Youtube?
7. Hus eller Lägenhet?

Så det var mina konstiga frågor;)


 
Ingen bild

en tjej som gillar sims

3 november 2013 12:03

1. Saknar du något som finns i sims 1 eller sims 2 till sims 3?
2. Brukar du spela sims 1 eller 2 ibland?
3. Om du kommer köpa sims 4, tror du att du fortfarande kommer spela sims 3?
4. När du spelar sims, hur länge brukar du spela?

Och vill bara säga att du och din blogg är jättebra. Kram^^

 
Ingen bild

smilkrater

3 november 2013 14:27

Skulle jättegärna vilja veta mer om the sims 4, vet du något om hur åldrandet kommer vara, och hur många åldrar det kommer finnas?

 
Lovisa

Lovisa

3 november 2013 15:43

1. Vilken egenskap i sims stämmer allra mest/minst med dig?
2. Brukar du spela med hästar i sims?
3. Vilket husdjur spelar du mest/minst med?
4. Hur såg ditt spel ut ungefär när du började spela sims?
5. Har du någon konstig vana/ovana?
6. Längtar du till jul?
7. Hur såg din halloween ut?
8. Är det roligt att svara på alla frågorna? (ja, det ser ju ganska tråkigt ut...)

http://simstips.blogg.se

 
Ingen bild

Leeleeh

3 november 2013 18:38

1. Vilka mods använder du?
2. Vet du någon bra sida där man kan ladda ner saker till husdjur(raser, ögon, tillbehör)?
3. Vilket datum fyller du år?

 
Bellandi

Bellandi

3 november 2013 20:40

1. har du provat att spela de "spin off" simsen som gjorts? Sims Castway, Life Story och Medeltiden?
2. Har du spelat alla sims som finns?
3. Har du spelat Sims City nån gång? Är det kul? :)
4. Hur många frågor har du fått totalt? xD
ha en bra dag, gillar din blogg super duper mycket! KRAM!

http://bellandirebecca.blogspot.com

 
Maria

Maria

4 november 2013 10:53

Vad har du för mobil?
Gillar du 1D?
Gillar du att läsa?
Läst Hungerspelen?
Läst nåt av Katarina Von Bredow?
Kan du börja jobba i Småland?
Är du kristen?
Kan du hälsa Lady Gaga från mig nästa gång?
Vilket djur klappade du senast?
Sminkar du dig?
Vilken film såg du senast?
Favvo mat?
Favvo dricka?
Vad heter din lillasyster?
Stjärntecken?
Spelar du Minecraft?
Vad tycker du om dina läsare?

Tack o hej

http://www.livetnu.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

kiwi

4 november 2013 17:00

Vilka Simsbloggar läser du?

 
Ingen bild

Saga :) :D

4 november 2013 17:46

Hej hej, nu har jag kommit på några frågor.
1. Vad är dina tankar om The sims 4, du kanke kan göra ett separat inlägg om TS4 om du vill?
2.Kollar/har du kollat på Pretty Little Liars?
3.Vad är din favoritmat?
4.Favoritfärg?
5. Vad är din typ "drömresa"?
6. Vilka simsbloggar läser du?
7. Hur brukar du oftast "utforma" dina simshushåll, jag menar typ hur du brukar skapa dom/spela på dom oftast.
8.Hur är det att ha en av Sveriges största simsbloggar?

Det var typ dom jag kom på, lite random kanske men ja.

 
Ingen bild

Saga :) :D

4 november 2013 18:59

Kom på en till;
Vad är din favoritlåt?

 
Ingen bild

Anonym

4 november 2013 20:00

1. Vad heter du mer än Sara? Vad heter dina föräldrar? Och dina syskon (om du har några)?
2. Hur träffade du han som bygger hus (Christoffer?) och vad är hans bloggnamn?
3. Bästa konsert? Första konsert? Senaste konsert? Några inplanerade?
4. Bloggar du läser (både om Sims och inte)?
5. Tumblr du läser (både om Sims och inte)?

 
Ingen bild

Anonym

4 november 2013 20:04

1. Var i Sverige bor du? Trivs du där? Om ja, vad är bäst? Om nej, var vill du flytta?
2. Vad har du för dator? Är den bra? Har du både Sims, bilder och dokument på den? Hur fungerar det i så fall?
3. Bor du själv?
4. Vad har du för mobil? Gillar du den?
5. Det problemet som du hade med att simmarna var konstiga och "drogs tillbaka" (vet inte hur jag ska förklara det), har du det kvar? Om nej, hur löste du det? Om ja, hur fungerar det?

 
Ingen bild

kiwi

4 november 2013 20:49

Favorit artist?
Hobby ( utom sims)?

 
Ingen bild

Anonym

4 november 2013 21:59

Skulle du kunna tänka dig att göra en typ historia? Jag tror att du har gjort det innan och det skulle vara kul om du gjorde det igen!! Älskar bloggen!:)

 
Sims3tjejen

Sims3tjejen

4 november 2013 22:10

1. Vad tycker du om One Direction?
2. Vilken låt lyssnar du mest på, på din Spotify lista
3. Vet du vilka Little Mix är? Om du vet, vad tycker du om dom?
4. Har du några syskon? Om du har, hur gammal är hon/han
5. Brukar du ha håret uppsatt eller nersläppt.
6. Vd var dit favorit ämne i skolan?
7. Vad har du för telefon?
8. Bästa Expationspaketst?
9. Vad är dit dröm resemål?
10. Dansa eller sjunga?
11. Vilken klädaffär är din favorit?
12. Har du några kusin, hur många?
13. Favoritklädesplagg
14. Favorit kvinnlig youtubare
15. Favorit manlig youtubare
16. Favorit låt?
17. Vilen var den senaste konserten du va på?
18. Vilken var den senaste låten du lyssnade på?
19. Vad åt du till frukost?
20. Vad åt du senast?
21. Använder du någon parfym/bodymister? Isådanafall vilken?

http://Sims3tjejen.bloggplatsen.se

Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Sara - 4 maj 2014 00:00

Nämen, kikar du in här fortfarande? Dags att bokmärka om, ändra i dina favoriter och bloglovin-avfölja. Jag hänger nämligen numera på simsdeluxe.se, häng med dit!  ...

Av Sara - 27 april 2014 19:00

Jag har pratat om det i evigheter nu och ni har tålmodigt väntat. Jag har märkt hur statistiken sakta men säkert sjunkit och jag förstår verkligen om ni ledsnat och trott att allt bara var bra. Men nu, ÄNTLIGEN, kan jag berätta för er att mitt flyttp...

Av Sara - 6 april 2014 12:00

    Oj, vad många det var som deltog i min giveaway! Nu har jag dragit tre lyckliga vinnare som vinner valfritt spel!    Och vinnarna är:    1. Alva "Grattis <3Mitt favorit minne på din blogg är nog när jag började läsa den för någr...

Av Sara - 6 april 2014 11:15

Laura Beck önskad av Jonas "Laura har alltid varit den utstötta tjejen, under högstadiet skar hon sig så mycket så hon nästan dog. Som tur var så räddade hennes bror henne innan hennes hjärta gav upp! Så hon har haft besök hos psykologer och sjukhu...

Av Sara - 5 april 2014 15:51


I det här inlägget tänkte jag berätta lite om vad som kommer hända med Simsdeluxe i framtiden. För även om det är jag som rattar inlägg och så vidare så skulle det inte vara någon mening med det om inte du läste. Alla ni fantastiska läsare är drivkra...

Välkommen!

   Vad kul att just du hittat hit! Förhoppningsvis gillar du The Sims precis lika mycket som mig. Simdeluxe drivs av mig, Sara och jag är 21 år gammal och har spelat och älskat sims sedan urminnes tider. Här delar jag med mig av bilder ifrån mitt spel, tips på nedladdningsbart innehåll, nyheter i simsvärlden och MYCKET mer! Vill du veta mer om mig kan du klicka här. Annars så är det bara att börja klicka runt och läsa inlägg. Välkommen! 

Självklart finns även jag på Thesims3.com! Du hittar mig under smeknamnet egogiirl 

Fråga mig om The Sims

Jag hjälper dig gärna om du har problem med The Sims.

Men tänk på:

Du får ditt svar skickat via mail om du anger mailadress. På så sätt vet du precis när din fråga har besvarats. Svaret och frågan kommer dock att publiceras i listan med frågor om du inte anger annat.

- Sök i bloggen efter svar innan du frågar. Använd sökrutan.

- Titta gärna i min FAQ innan du ställer din fråga. 

Löjliga frågor eller spam kommer att tas bort.

Skicka endast samma fråga en gång.

- Jag är ingen datorexpert och kan inte svara på avancerade frågor om prestanda, kraschingar etc.
Ha tålamod! Vissa frågor är svårare än andra att svara på men alla frågor besvaras!

- Tjat om nästa "Familjen Davis" avsnitt raderas alltid utan svar.

- Jag svarar gärna på frågor om kläder/hår/smycken/etc mina simmar har men försök vara så precis som du kan och länka gärna till ett inlägg där man kan se det du söker. 

                                    /Sara

 

360 besvarade frågor

Sök i bloggen

Snabblänkar

Följ mig på Sociala Medier

 

 

 

 

 

Innan du kommenterar!

Jag tycker det här jättekul med kommentarer men tänk gärna på detta innan du skickar iväg din kommentar:
- Fråga endast om saker som rör inlägget ifråga. Har du en fråga om något annat - ställ den i frågerutan.

- Det räcker om du skickar din kommentar en gång. Spam raderas.

- Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

- Jag har ingenting emot reklam men det skall ske med måtta! 

- Ha tålamod! Jag svarar på alla kommentarer med frågor men ibland kan det ta lite tid.

- Letar du efter något jag haft på någon bild eller en speciell sak du vill att jag ska leta reda på/skriva om som inte rör inlägget kan du önska det i det HÄR inlägget.

- Innan du ställer frågor får du gärna läsa min  med vanliga frågor. 

 - Innan du ställer en fråga får du gärna läsa min FAQ med vanligt ställda frågor. 

Kategorier

Senaste inläggen

Simsbloggar jag läser

Arkiv

Tidigare år

Copyright

COPYRIGHT 
 2012-2013 SimsDeluxe

All bild och text i den här bloggen är, om inte annan källa uppges, skapade av SimsDeluxe och får ej kopieras utan tillstånd eller källanvisning. 


Ovido - Quiz & Flashcards